ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2011 р. Справа № 2а/0270/2305/11 м. Вінниця
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Чернюк Алли Юріївни, розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом: Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції Вінницької області
до: Приватного підприємства "Гайсин - Мельхіор"
про: припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
У травні 2011 року Гайсинська МДПІ звернулась в суд з адміністративним позовом про припинення юридичної особи ПП “Гайсин - Мельхіор”.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відсутній за вказаним в Єдиному державному реєстрі місцезнаходженням, що у відповідності із нормами абзацу 2 пункту 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, яке не пов’язано з банкрутством юридичної особи. Окрім того, в обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що відповідач протягом року не подає податкової та фінансової звітності, що є також, окремою підставою для припинення цієї юридичної особи.
Суд, розглянувши матеріали позовної заяви та встановивши, що відповідно до положень ст. 183-2 КАС України у даній адміністративній справі застосовується скорочене провадження, ухвалою від 30.05.2011 року відкрив скорочене провадження у даній справі та запропонував відповідачу в 10-денний термін надати письмові заперечення проти позову.
Відповідач у строк, передбачений частиною третьою статті 183-2 КАС України заперечень суду не направив, хоча ухвала про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі від 30.05.2011 року, направлялась на адресу, що вказана в позовній заяві та витягу з ЄДРПОУ, проте конверт повернувся до суду із позначкою: “за зазначеною адресою не знаходиться”.
Відповідно до положень частини 11 статті 35 КАС України, у разі не вручення повістки адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Отже, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення.
Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, оцінивши подані докази, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає повному задоволенню, з наступних підстав.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
ПП “Гайсин - Мельхіор” зареєстроване Гайсинською районною державною адміністрацією Вінницької області 28.11.2007 року, місцезнаходження: вул. Леніна, 9, с. Щурівці, Гайсинський район, Вінницька область, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 3). Відповідно до довідки Гайсинської МДПІ Форми 4-ОПП, відповідач перебуває на обліку в Гайсинській МДПІ з 29.11.2007 року, керівником якого є ОСОБА_1 – код 35184133 (а.с. 5).
Відповідно до п. 8 ст. 19 Господарського кодексу України суб’єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділенні на окремий баланс, зобов’язанні вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які проводять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.
Згідно п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, зокрема: згідно п.49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період.
Зазначені вимоги відповідачем не виконуються, податкові декларації та документи фінансової звітності не подаються до Гайсинської МДПІ, станом на 08.04.2011 року згідно довідки № 2226 податкова заборгованість по даному підприємству відсутня (а.с. 6).
Відповідно до запису 5 довідки з ЄДРПОУ (а.с. 4 - на звороті), юридична особа ПП “Гайсин - Мельхіор” за адресою – вул. Леніна, 9, с. Щурівці, Гайсинський район, Вінницька область, не знаходиться.
Відповідно до п.п. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи.
Згідно із ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, а також наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Отже, враховуючи те, що відповідачем податкові декларації та документи фінансової звітності не подаються до податкового органу більше одного року, що підтверджується довідкою № 2226 від 08.04.2011 року, податкова заборгованість за підприємством відсутня, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв’язку з чим є всі підстави для припинення юридичної особи.
Відповідно до частини 5 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - Закон), суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
Частиною 7 цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Згідно з частиною 1 ст. 36 Закону для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини 10 ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону передбачено, що за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно з частиною 9 ст. 36 Закону, строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права).
В зв'язку з наведеним вище, суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію в наступному складі: керівник юридичної особи - ОСОБА_1, член комісії: Гайсинська міжрайонна державна податкова інспекція.
Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення відповідача та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців"; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Згідно ст. ст. 71, 86 КАС України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити.
Припинити юридичну особу - Приватне підприємство “Гайсин - Мельхіор” (юридична адреса: вул. Леніна, 9, с. Щурівці, Гайсинський район, Вінницька область, код 35184133).
Створити ліквідаційну комісію в складі: голова комісії - керівник Приватного підприємства “Гайсин - Мельхіор” ОСОБА_1, член комісії: Гайсинська міжрайонна державна податкова інспекція.
Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що Приватне підприємство “Гайсин - Мельхіор” перебуває у процесі припинення.
Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Приватного підприємства “Гайсин - Мельхіор”, та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.
Копію постанови направити членам ліквідаційної комісії та державному реєстратору Гайсинської районної державної адміністрації (площа Миру, 5, м. Гайсин, Вінницька область) для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців"
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України
Суддя Чернюк Алла Юріївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2011 |
Оприлюднено | 29.06.2011 |
Номер документу | 16472515 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні