Ухвала
від 02.06.2011 по справі 2а-1642/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-1642/10/2670 Головуюч ий у 1-й інстанції:

Суддя-доповідач: Лічевец ький І.О.

У Х В А Л А

Іменем України

"02" червня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний а дміністративний суд в складі : головуючого - судді Лічеве цького І.О., суддів - Грищенко Т.М., Мацедонської В.Е., при секр етарі - Заборовській О.І., роз глянувши у відкритому судово му засіданні за апеляційними скаргами Головного управлін ня Державного казначейства У країни в м. Києві, державної по даткової інспекції у Дніпров ському районі м. Києва на пост анову Окружного адміністрат ивного суду м. Києва від 10 лист опада 2010 р. адміністративну сп раву за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Слов' янська солевидобувн а компанія»до державної пода ткової інспекції у Дніпровсь кому районі м. Києва, Головног о управління Державного казн ачейства України в м. Києві пр о зобов' язання державної по даткової інспекції у Дніпров ському районі міста Києва на дати до Головного Управління Державного казначейства Укр аїни у місті Києві висновок п ро відшкодування з Державног о бюджету податку на додану в артість в сумі 378 034, 00 грн. та зобо в' язання Головного Управлі ння Державного казначейства України у місті Києві вчинит и дії, передбачені підпункто м 7.7.6 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» , шляхом перерахування на рах унок 378 034, 00 грн. податку на додан у вартість,

ВСТАНОВИВ

ТОВ «Слов' янська солев идобувна компанія»звернуло сь до суду з позовом про зобов ' язання ДПІ у Дніпровському районі м. Києва надати о рганам Державного казначейс тва України висновок щодо ві дшкодування суми податку на додану вартість в розмірі 378 034 грн. Позивач просив також зоб ов' язати Головне Управлінн я Державного казначейства Ук раїни у місті Києві (надалі за текстом - «ГУДКУ в м. Києві») вчинити дії, передбачені під пунктом 7.7.6 п. 7.7 ст. 7 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість», шляхом перерахування на рахунок 378 034, 00 грн. податку на додану вартість.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 10 листопада 2010 р. позов задов олено частково. Зобов' язано ДПІ у Дніпровському районі м іста Києва надати до ГУДКУ в м . Києві висновок про відшкоду вання ТОВ «Слов' янська соле видобувна компанія»з Держав ного бюджету суму податку на додану вартість в розмірі 378 03 4, 00 грн. за березень 2009 р. та стягн уто з Державного бюджету Укр аїни на користь позивача 3 грн . 40 коп. в рахунок відшкодуванн я судових витрат із сплати су дового збору. В іншій частині позову відмовлено.

ГУДКУ в м. Києві подано апел яційну в якій відповідач про сить змінити постанову суду, зазначивши, що відшкодуванн я судових витрат має здійсню ватись з місцевого бюджету.

В апеляційній скарзі ДПІ у Д ніпровському районі м. Києва просить скасувати ухвалене у справі судове рішення та пр ийняти нове про відмову в зад оволенні позову з підстав по рушення судом першої інстанц ії норм матеріального та про цесуального права, що призве ло до неправильного вирішенн я справи.

Перевіривши повноту встан овлення місцевим судом факти чних обставин справи та прав ильність застосування ним но рм матеріального і процесуал ьного права, Київський апеля ційний адміністративний суд дійшов наступного.

Розглядаючи спір по суті Ок ружний адміністративний суд м. Києва дійшов висновку, що з міст позовних вимог свідчить про обрання позивачем належ ного способу захисту порушен ого права шляхом зобов' язан ня податкового органу надати висновок про відшкодування ПДВ, а дана справа є справою ад міністративної юрисдикції.

Разом з тим, такий висновок не ґрунтується на положеннях чинного процесуального зако нодавства.

Судом першої інстанції вс тановлено, що ДПІ у Дніпровсь кому районі м. Києва провела п озапланову виїзну перевірку фінансово-господарської дія льності ТОВ «Слов' янська со левидобувна компанія»з пита нь достовірності нарахуванн я суми бюджетного відшкодува ння податку на додану вартіс ть на рахунок платника банку за березень 2009 року, яка виникл а за рахунок від' ємного зна чення з податку на додану вар тість, що декларувалось в пер іод з 01 лютого 2009 р. по 28 лютого 2009 р оку, за результатами якої бул о складено довідку від 17 червн я 2009 р. № 1938/23-721/30098637.

Згідно цієї довідки правом ірність заявленої до бюджетн ого відшкодування суми ПДВ з а березень 2009 року в розмірі 378 0 33, 00 грн. підтвердити неможливо у зв' язку з відсутністю від повідей на запити про провед ення зустрічних перевірок по ланцюгам постачання до виро бника.

Задовольняючи позовні вим оги в частині зобов' язання ДПІ у Дніпровському районі м . Києва надати висновок щодо в ідшкодування суми податку на додану вартість суд поперед ньої інстанції виходив з неп равомірності дій відповідач а, який зобов' язаний був у ст роки, визначені п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість», надати його орг анам Державного казначейств а України.

Відповідно до пункту 1 час тини 2 ст. 17 КАС України юрисдик ція адміністративних судів п оширюється на публічно-право ві спори фізичних чи юридичн их осіб із суб' єктом владни х повноважень щодо оскарженн я його рішень (нормативно-пра вових актів чи правових акті в індивідуальної дії), дій чи б ездіяльності.

За змістом цієї норми предм ет оскарження за правилами а дміністративного судочинст ва повинен мати юридичне зна чення, тобто впливати на коло прав, свобод, законних інтере сів чи обов' язків, а також вс тановлені законом умови їх р еалізації.

Закріплення частиною 2 ст. 2 К АС України положення про мож ливість оскарження до адміні стративних судів будь-яких р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь, крім випадків, коли щодо та ких рішень, дій чи бездіяльно сті Конституцією чи законами України встановлено інший п орядок судового провадження , не означає спростування вис новку про юридичне значення рішення, дії чи бездіяльност і суб'єкта владних повноваже нь як предмета судового оска рження, так само як не означає і нівелювання способу захис ту порушеного права, свобод ч и законних інтересів.

З урахуванням змісту навед ених правових положень та пр иписів пп. 7.7 ст. 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», які визначають порядо к визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Де ржавного бюджету України (бю джетному відшкодуванню), та с троки проведення розрахункі в, суд попередньої інстанції не врахував, що заявлені позо вні вимоги щодо зобов' язанн я ДПІ надати висновок про від шкодування ПДВ не відповідаю ть встановленому законом спо собу захисту права на отрима ння платником податку бюджет ного відшкодування і не підл ягають розгляду в суді. У разі невідшкодування бюджетної з аборгованості з ПДВ право пл атника порушується внаслідо к неодержання коштів з бюдже ту, а тому способом захисту ць ого права має бути вимога про стягнення зазначених коштів (відшкодування заборгованос ті).

Встановлений же підпункта ми 7.7.4 - 7.7.8 п. 7.7 ст. 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть»порядок дій платника пода тку, податкового органу та ор гану Державного казначейств а України по отриманню (випла ті) бюджетного відшкодування не означає, що у разі виникнен ня спору щодо права платника податку на отримання бюджет ного відшкодування юридични м засобом захисту порушеного права в суді є інший, ніж позо в про стягнення з Державного бюджету України суми бюджет ного відшкодування.

Визначений законом порядо к взаємодії органів державно ї податкової служби та держа вного казначейства при розгл яді заяви платника податку п ро бюджетне відшкодування на дмірно сплаченого податку ст осується компетенції цих орг анів, порядок реалізації яко ї не може визначатися інакше як цими органами.

Згідно з пунктом 1 частини 1 с т. 157 КАС України суд закриває п ровадження у справі, якщо спр аву не належить розглядати в порядку адміністративного с удочинства.

Зважаючи на те, що обраний п озивачем спосіб захисту прав а не відповідає його змісту т а не підлягає розгляду в суді , провадження в адміністрати вній справі в частині позовн их вимог про зобов' язання Д ПІ у Дніпровському районі м. К иєва надати висновок щодо ві дшкодування суми податку на додану вартість слід закрити .

Що стосується апеляційної скарги ГУДКУ в м. Києві, то суд ова колегія враховує, що відп овідно до частини 1 статті 94 КА С України якщо судове рішенн я ухвалене на користь сторон и, яка не є суб' єктом владних повноважень, суд присуджує в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти з Державного бюджету Укра їни (або відповідного місцев ого бюджету, якщо іншою сторо ною був орган місцевого само врядування, його посадова чи службова особа).

Оскільки відповідачами у с праві є органи державної вла ди, суд першої інстанції обґр унтовано визначив джерело ві дшкодування судових витрат.

Керуючись статтями 157, 160, 198, 203, 205 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд,

УХВАЛИВ

Апеляційну скаргу Головн ого управління Державного ка значейства України в м. Києві залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу державн ої податкової інспекції у Дн іпровському районі міста Киє ва задовольнити частково.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 10 листопада 2010 р. в частині зад оволених позовних вимог про зобов' язання державної под аткової інспекції у Дніпровс ькому районі міста Києва над ати до Головного Управління Державного казначейства Укр аїни у місті Києві висновок п ро відшкодування Товариству з обмеженою відповідальніст ю «Слов' янська солевидобув на компанія»з Державного бюд жету суму податку на додану в артість в розмірі 378 034, 00 грн. за б ерезень 2009 р. та в частині розпо ділу судових витрат - скасув ати.

Закрити провадження у спра ві в частині позовних вимог п ро зобов' язання державної п одаткової інспекції у Дніпро вському районі міста Києва н адати до Головного Управлінн я Державного казначейства Ук раїни у місті Києві висновок про відшкодування Товариств у з обмеженою відповідальніс тю «Слов' янська солевидобу вна компанія»з Державного бю джету суму податку на додану вартість в розмірі 378 034, 00 грн. за березень 2009 року.

В іншій частині постанову О кружного адміністративного суду м. Києва від 10 листопада 20 10 р. залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту прийняття, проте може бути оскаржена в касаці йному порядку шляхом подачі в 20-ти денний строк з дня склад ення ухвали в повному обсязі касаційної скарги безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України, з подачею д окументу про сплату судового збору, а також копій касаційн ої скарги відповідно до кіль кості осіб, які беруть участь у справі, та копій оскаржуван их рішень судів першої та апе ляційної інстанцій.

Головуючий суддя І.О .Лічевецький

суддя Т.М.Гр ищенко

суддя В.Е.М ацедонська

Ухвала складена в повном у обсязі 07 червня 2011 р.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16483077
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1642/10/2670

Ухвала від 09.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 02.06.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 10.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні