ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2-а-3302/10/0270
Головуючий у 1-й інстанції : Мультян М.Б.
Суддя-доповідач: Кузьмиш ин В. М.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 лютого 2011 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Кузьмиш ина Віталія Миколайовича
суддів: Мельни к-Томенко Жанни Миколаївни
Залім ського Ігоря Геннадійовича
розглянувши в порядку пи сьмового провадження апеляц ійну скаргу Державної податк ової інспекції у м. Вінниці на постанову Вінницького окруж ного адміністративного суду від 11 жовтня 2010 року у справі за адміністративним позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю "Діпекстрейд" до Де ржавної податкової інспекці ї у м. Вінниці про скасування п одаткового повідомлення-ріш ення , -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Діпекст рейд» звернулося до Вінницьк ого окружного адміністратив ного суду з позовом до Держав ної податкової інспекції у м . Вінниці про скасування пода ткового повідомлення-рішенн я.
Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 11.10.2010 року адміністрат ивний позов задоволено.
Не погоджуючись з таким суд овим рішенням, відповідач по дав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та при йняти нову постанову, якою в з адоволенні адміністративно го позову відмовити. Обґрунт овуючи обставини, викладені у апеляційній скарзі, відпов ідач послався на порушення с удом норм матеріального та п роцесуального права.
Представник апелянта в суд ове засідання не з' явився, х оча про день та час судового р озгляду повідомлявся вчасно та належним чином, про що свід чить розписка про отримання повістки.
Представник позивача тако ж в судове засідання не з' яв ився. До суду повернувся конв ерт, у якому надсилалася судо ва повістка, із зазначенням п ричини повернення - «за зак інченням терміну зберігання ».
Відповідно до частини 11 ста тті 35 КАС України у разі повер нення поштового відправленн я із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від су ду причин, вважається, що така повістка вручена належним ч ином.
З урахуванням викладеного , на підставі положень пункту 2 частини 1 статті 197 КАС Україн и дана справа підлягає розгл яду судом апеляційної інстан ції в порядку письмового про вадження.
Колегія суддів, перевіривш и доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи , вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, вих одячи з наступного.
Проведеною документальною невиїзною перевіркою податк ової декларації з податку на додану вартість ТОВ «Діпекс трейд» за листопад 2009 року под атковими інспекторами було виявлено порушення підпункт у 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість», в зв' язку з чим То вариством завищено податков ий кредит з податку на додану вартість за листопад 2009 року в сумі 26269,56 гривень. За результат ами перевірки складено акт № 1027/15-212/36150330 від 28.07.2010 року.
На підставі даного акту ДПІ у м. Вінниці податковим повід омленням-рішенням №0004031600/0 від 04.0 8.2010 року визначено податкове з обов' язання ТОВ «Діпекстре йд» в загальному розмірі 21380,84 г ривень, з яких: 13481,56 гривень - з а основним платежем та 7899,28 гри вень - за штрафними (фінансо вими) санкціями.
Суд першої інстанції, задов ольняючи адміністративний п озов, виходив з того, що в судо вому засіданні не знайшли пі дтвердження обставини, викла дені у акті перевірки від 28.07.2010 року, в частині допущення ТОВ «Діпекстрейд» порушень вимо г підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість».
Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції, виходячи з н аступного.
Правила формування платни ком податку податкового кред иту визначалися пунктом 7.4 ста тті 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість» (далі - Закон), що був чинний на момен т формування податкового кре диту.
Перш ніж перейти до визначе ння підстав та порядку форму вання податкового кредиту ва рто звернути увагу на положе ння підпункту 7.4.5 пункту 7.4. стат ті 7 Закону України «Про подат ок на додану вартість». Зазна ченим підпунктом передбачал ося, що не підлягають включен ню до складу податкового кре диту суми сплаченого (нарахо ваного) податку у зв' язку з п ридбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими на кладними чи митними декларац іями (іншими подібними докум ентами згідно з підпунктом 7.2. 6 цього пункту).
З наведеного випливає, що на явність у платника податку в иданої йому продавцем товару податкової накладної чи мит ної декларації, оформлених з дотриманням вимог чинного з аконодавства, і сплата прода вцю вартості товару з податк ом на додану вартість є доста тніми підставами для визначе ння платником податку податк ового кредиту.
Проте, сукупний аналіз інши х положень даного Закону сві дчить, що наявність зазначен их вище обставин не є вичерпн ими підставами для формуванн я податкового кредиту.
Зокрема, положеннями підпу нкту 7.4.1 пункту 7.4. статті 7 Закон у передбачалося, що податков ий кредит звітного періоду с кладається із сум податків, н арахованих (сплачених) платн иком податку у зв' язку з, по-п ерше, придбанням або виготов ленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з мет ою їх подальшого використанн я в оподатковуваних операція х у межах господарської діял ьності платника податку; по-д руге, придбанням (будівництв ом, спорудженням) основних фо ндів (основних засобів, у тому числі інших необоротних мат еріальних активів та незавер шених капітальних інвестиці й в необоротні капітальні а ктиви), у тому числі при їх імп орті, з метою подальшого вико ристання у виробництві та/аб о поставці товарів (послуг) дл я оподатковуваних операцій у межах господарської діяльн ості платника податку.
З аналізу зазначеної норми вбачається, що визначальним фактором для формування под аткового кредиту платником п одатку на додану вартість бу ло подальше використання так их товарів (основних фондів) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльно сті такого платника податку.
Таким чином, формування под аткового кредиту ставиться в залежність від певних обста вин, які відіграють важливу р оль при визначенні реальних намірів контрагентів у їх го сподарській діяльності. Тому для визначення обґрунтовано сті формування платником под атку податкового кредиту спе ршу слід встановити чи дійсн о господарська операція між контрагентами мала місце та чи мала ця операція на меті на стання реальних наслідків.
Під господарською діяльні стю у Господарському кодексу України (стаття 3) розуміється діяльність суб' єктів госпо дарювання у сфері суспільног о виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт ч и надання послуг вартісного характеру, що мають цінову ви значеність.
Колегія суддів вважає, що су дом першої інстанції обгрунт овано зроблено висновок про відсутність підстав вважати господарські операції між Т ОВ «Діпекстрейд» та ПП «Пріо р-Агро» такими, що не мали на м еті настання реальних наслід ків. Так, підтвердженням реал ьності господарських правов ідносин між контрагентами є угода про поставку продукції від 02.11.2009 року (а.с.73), видаткова на кладна №РН-0000031 від 05.11.2009 року (а.с.14 ), платіжні доручення від 13.11.2009 р оку та від 30.11.2009 року (а.с.70).
Тому, викладене дозволяє зр обити висновки про безпідста вність посилання податковог о органу в акті перевірки від 28.07.2010 року на нікчемність право чинів між ТОВ «Діпекстрейд» та ПП «Пріор-Агро», а відтак, і відсутність реального харак теру відповідних операцій.
Також колегія суддів вважа є, що посилання податкового о ргану на анулювання свідоцтв а платника податку на додану вартість ПП «Пріор-Агро» 05.02.2010 року не може слугувати підст авою для відмови у праві на ви значення податкового кредит у ТОВ «Діпекстрейд», оскільк и таке анулювання саме по соб і не призводить до недійснос ті всіх угод, укладених з моме нту державної реєстрації так ої особи до виключення її з де ржавного реєстру, та не позба вляє правового значення вида ні за цими господарськими оп ераціями податкові накладні .
З урахуванням наведеного, к олегія суддів погоджується і з висновками суду першої інс танції про наявність підстав для скасування податкового повідомлення-рішення №0004031600/0 ві д 04.08.2010 року.
Відповідно до статті 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких обставин, колегія с уддів дійшла висновку, що пос танова Вінницького окружног о адміністративного суду від 11.10.2010 року є законною і обгрунт ованою, відтак, підстави для з адоволення апеляційної скар ги відсутні.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206 , 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у м. Вінниці залишити без задо волення, а постанову Вінниць кого окружного адміністрати вного суду від 11 жовтня 2010 року у справі за адміністративни м позовом Товариства з обмеж еною відповідальністю "Діпек стрейд" до Державної податко вої інспекції у м. Вінниці про скасування податкового пові домлення-рішення №0004031600/0 від 04.08.20 10 року - без змін.
Ухвала суду набирає законн ої сили в порядку та в строки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС Укра їни.
Головуючий Кузь мишин Віталій Миколайович
Судді Мельник-Томенко Жанна Микола ївна
Залімс ький Ігор Геннадійович
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2011 |
Оприлюднено | 01.07.2011 |
Номер документу | 16486969 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Кузьмишин В.М.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні