ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.05.11 Справа № 24/5009/267/11
Суддя Азізбекян Т.А .
За позовом : Запорізьког о міського об' єднання “Сама ритян України” ( юридична адр еса : 69098 , м. Запоріжжя , вулиця Бо чарова , будинок 6 квартира 97 ; п оштова адреса : 69035 , м. Запорі жжя , вулиця Рекордна , 36 ; код ЄД РПОУ 20520948).
до відповідача - 1 : Рег іонального відділення Фонд у Державного майна України п о Запорізькій області ( 69001 , м. З апоріжжя , вулиця Перемоги , 50).
до відповідача - 2 : Гро мадської організації “Запор ізькі обереги” ( 69063 , м. Запоріжж я , вулиця Чекістів , будинок 29 ; ідентифікаційний код 36835692).
про визнання догово ру недійсним..
Суддя Азізбекя н Т.А.
Представники:
від позивача - ОСОБА _1 ( дов. № 02/04/10 - 1 від 02.04.2010 р.).
від відповідача-1 - ОС ОБА_2 ( дов. № 01/72 від 14.03.2011 р.).
від відповідача - 2 - не прибув .
ВСТАНОВЛЕНО:
Заявлені позовні вимо ги про визнання недійсним до говору оренди державного не рухомого майна , що знаходить ся на балансі ВАТ “Запорізьк ий сталепрокатний завод”, в ід 30.12.2009 р. № 2538 , укладеного між ре гіональним відділенням Фонд у державного майна України п о Запорізькій області та Гро мадською організацією “ Запо різькі обереги” .
Позовні матеріали прийнят і к провадженню , слухання гос подарської справи № 24/5009/267/11 було призначено на 04.03.2011 р.
Господарським судом з влас ної ініціативи в межах статт і 24 ГПК України до участі у спр аві залучений інший відповід ач - Громадська організація “Запорізькі обереги” ( 69063 , м. З апоріжжя , вулиця Чекістів , 29 , код ЄДРПОУ 36835692).
Слухання господарської сп рави неодноразово відкладал ось з метою витребування від сторін додаткових доказів .
Представники відповідача - 2 в судові засідання не з' я вились та не повідомили суд про причини неявки .
Процесуальні документи на правлялись відповідачу - 2 з а адресою , вказаною у Довідц і головного управління стати стики у Запорізькій області та договорі оренди № 2538 від 30.12.2 009 р.
Згідно із п. 3.6 роз' яснень п резидії Вищого господарсько го суду України від 18.09.1997р. № 02-5/289 “ Про деякі питання практики з астосування Господарського процесуального кодексу Укра їни” (з наступними змінами та доповненнями), особи, які беру ть участь у справі, вважаютьс я повідомленими про час і міс це її розгляду судом, якщо ухв алу про порушення провадженн я у справі надіслано за пошто вою адресою, зазначеною у поз овній заяві. У випадку нез' я влення в засідання господарс ького суду представників обо х сторін або однієї з них спра ва може бути розглянута без ї х участі, якщо неявка таких пр едставників не перешкоджає в ирішенню спору.
В судовому засіданні предс тавнику позивачу та відпові дачу - 1 були роз' яснені пра ва та обов' язки передбачені статтею 22 ГПК України .
Відводів складу суду не зая влено .
Розгляд справи здійснював ся без застосування інформа ційно - технічних засобів фі ксування судового процесу ( с истеми “Оберіг”).
Суд визнав можливим розгля нути справу на підставі ст. 75 Г ПК України у відсутність від повідача-2 , за наявними в ній м атеріалами, оригінали яких о глянуті в судовому засіданні .
Розглянувши матеріали спр ави та вислухавши пояснення представників позивача та в ідповідача - 1 , суд
ВСТАНОВИВ:
У травні 2009р. позивачем на а дресу Регіонального відділе ння ФДМУ по Запорізькій обла сті наданий лист за вих. №06/04/09-1 в ід 06.05.2009р., де повідомлялось про те, що ЗМО «Самаритян України »функціонує у сфері культури та мистецтва, а саме: організа ція виставок творів літерату ри українською мовою та витв орів мистецтва, поширення ку льтурних цінностей, соціальн а допомога молодіжним та дит ячим організаціям, що функці онують у сфері культури та ми стецтва; ЗМО «Самаритян Укра їни»надає практичну та метод ичну допомогу для розвитку г алузі мистецтва, організує в ідпочинок і дозвілля населен ня у галузі культури та мисте цтва, забезпечує умови підви щення культурного рівня та е стетичного виховання населе ння; громадська організація займається розповсюдженням і популяризацією творів літ ератури українською мовою.
Вказаним листом позивач, дл я виконання статутних цілей об' єднання, просив надати в строкове платне користуванн я гараж літ. Б площею 31,4 кв.м.; при міщення складів загальною пл ощею 178,7 кв.м (літ. ЗДЕЕ' , приміщ ення І - 26,6 кв.м, приміщення ІІ - 84,9 кв.м, приміщення ІІІ - 56,5 к в.м, приміщення ІV - 10,7 кв.м), які знаходяться за адресою: м. Зап оріжжя, пр. Леніна, 52, без провед ення конкурсу, згідно ст.73 Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2009 рік», строк ом на 2 роки 11 місяців. До листа- пропозиції був доданий проек т договору оренди державного нерухомого майна.
Листом від 15.05.2009р. за №17-13-02622 відп овідач-1 повідомив позивача п ро те, що для розгляду питання щодо можливості передачі в о ренду відповідного державно го нерухомого майна поза кон курсом необхідно надати до р егіонального відділення під твердження щодо віднесення З МО «Самаритян України»до гро мадських організацій у сфері культури і мистецтв.
В подальшому, листом від 02.09.200 9р. №17-13-04903 відповідач-1 відмовив п озивачу у передачі майна в ор енду поза конкурсом, мотивую чи відмову тим, що відповідно до п.3.1.Статуту позивача, основ на мета діяльності поширюєть ся на всі сфери суспільного ж иття, та на думку відповідача -1, пріоритетною метою об' єдн ання є надання соціальної до помоги та допомоги в області охорони здоров' я.
Позивач не погодився із від мовою відповідача-1 укласти д оговір оренди вищевказаного нерухомого майна та звернув ся в господарський суд з позо вом про зобов' язання Регіон ального відділення ФДМУ по З апорізькій області укласти д оговір оренди вищевказаного нерухомого майна.
Рішенням господарського с уду Запорізької області від 09.12.2009р. у справі №13/425д/09 позов ЗМО « Самаритян України»задоволе ний. Зобов' язано Регіональн е відділення ФДМУ по Запоріз ькій області укласти із ЗМО « Самаритян України»договір о ренди державного майна на ум овах, встановлених проектом типового договору оренди дер жавного нерухомого майна, що знаходиться на балансі ВАТ « Запорізький сталепрокатний завод», а саме: приміщень скла дів літ. ЗДЕЕ1 загальною площе ю 178,7 кв.м та гаражу літ. Б площею 31,4 кв.м, які знаходяться за адр есою: м. Запоріжжя, пр. Леніна, 52 .
Постановою Запорізького а пеляційного господарського суду від 28.05.2010р. вищевказане рі шення суду першої інстанції у справі №13/425д/09 залишено без зм ін.
Не дивлячись на наявність с удового рішення про зобов' я зання відповідача-1 укласти і з позивачем договір оренди н ерухомого майна, 30.12.2009р. між Рег іональним відділенням ФДМУ п о Запорізькій області (в якос ті орендодавця) і Громадсько ю організацією «Запорізькі о береги»(в якості орендаря) бу в укладений договір №2538 оренд и державного нерухомого майн а, що знаходиться на балансі В АТ «Запорізький сталепрокат ний завод».
Згідно з пунктом 1.1 договору №2538, орендодавець передає, а ор ендар приймає в строкове пла тне користування державне не рухоме майно - гараж літ. Б, за гальною площею 31,4 кв.м; приміще ння складів, загальною площе ю 178,7 кв.м (літ. ЗДЕЕ' , приміщенн я І - 26,6 кв.м, приміщення ІІ - 84,9 кв.м, приміщення ІІІ - 56,5 кв.м, п риміщення ІV - 10,7 кв.м, які знах одяться за адресою: м. Запоріж жя, пр. Леніна, 52.
Пунктом 1.2 договору оренди № 2538 передбачено, що вартість ма йна визначена згідно зі звіт ом про незалежну оцінку та ви сновком про його вартість і н а дату оцінки - 30.06.2009р. становит ь 155524,00 грн., без ПДВ.
Договір укладено строком н а 2 роки 364 дні, що діє з 30.12.2009р. по 27.12. 2012р. включно (п.10.1 договору №2538).
За актом приймання-передач і (додаток №2 договору оренди) відповідачу-2 було передано о рендоване майно в оренду.
Згідно ст.287 ГК України, оренд одавцями щодо державного та комунального майна є Фонд де ржавного майна України, його регіональні відділення - щод о цілісних майнових комплекс ів підприємств, їх структурн их підрозділів та нерухомого майна, яке є державною власні стю, а також іншого майна у вип адках, передбачених законом.
Організаційні та майнові в ідносини, пов'язані з передач ею в оренду цілісних майнови х комплексів державного сект ора економіки, а також цілісн их майнових комплексів, що є к омунальною власністю, регулю ються законодавством відпов ідно до цього Кодексу.
Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни «Про оренду державного та комунального майна», фізи чні та юридичні особи, які баж ають укласти договір оренди, направляють заяву, проект до говору оренди, а також інші до кументи згідно з переліком, щ о визначається Фондом держав ного майна України, відповід ному орендодавцеві, зазначен ому у статті 5 цього Закону.
Орган, уповноважений управ ляти державним майном, розгл ядає подані йому матеріали і протягом п'ятнадцяти днів пі сля їх надходження надсилає орендодавцеві висновки про у мови договору оренди або про відмову в укладенні договор у оренди.
Статтею 73 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2009 рік»установлено, що у 2009 ро ці передача в оренду державн ого та комунального майна зд ійснюється виключно на конку рсних засадах, крім державно го та комунального майна, що п ередається в оренду бюджетни м установам; музеям; підприєм ствам і громадським організа ціям у сфері культури і мисте цтв (у тому числі національни м творчим спілкам та їх члена м під творчі майстерні); грома дським організаціям ветеран ів; громадським організаціям інвалідів; центрам професій ної, соціальної реабілітації інвалідів та центрам ранньо ї соціальної реабілітації ді тей-інвалідів, а також підпри ємствам та організаціям гром адських організацій інвалід ів, яким визначена доцільніс ть надання державної допомог и відповідно до статей 14-1, 14-2 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні"; Пенсійному фонду У країни та його органам; держа вним видавництвам та підприє мствам книгорозповсюдження ; вітчизняним видавництвам т а підприємствам книгорозпов сюдження книжкової продукці ї, що забезпечують підготовк у, випуск та (чи) розповсюдженн я не менш як 50 відсотків книжк ової продукції державною мов ою (за винятком видань реклам ного та еротичного характеру ); релігійним організаціям дл я забезпечення проведення бо гослужінь, релігійних обряді в та церемоній.
Аналіз фактичних обставин справи свідчить про те, що від мова відповідача-1 в укладенн і з позивачем договору оренд и нерухомого майна у спірних правовідносинах мотивована тим, що пріоритетною метою ЗМ О «Самаритян України»є надан ня соціальної допомоги та до помоги в області охорони здо ров' я, що не підпадає під виз начення громадської організ ації у сфері культури і мисте цтва, згідно ст.73 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2009 рік».
Проте, така відмова відпові дача-1 є незаконною та не ґрунт ується на фактичних обставин ах справи.
Так, відповідно до п.3.2 Статут у позивача, мета та завдання п озивача включають наступне: розповсюдження і популяриза ції творів літератури україн ською мовою; організація вис тавок творів літератури укра їнською мовою та витворів ми стецтва; соціальна допомога молодіжним та дитячим органі заціям, що функціонують у сфе рі культурі та мистецтва; пош ирення культурних цінностей ; забезпечення умов підвищен ня культурного рівня та есте тичного виховання населення та членів об' єднання; надан ня практичної та методичної допомоги для розвитку галузі мистецтва; організація відп очинку і дозвілля населення у галузі культури та мистецт ва.
Згідно довідки Головного у правління статистики у Запор ізький області №3361 від 20.08.2007р., ор ганізаційно-правовою формою позивача є громадська орган ізація.
Статтею 3 Закону України «Пр о об' єднання громадян»пере дбачено, що громадською орга нізацією є об'єднання громад ян для задоволення та захист у своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікови х, національно-культурних, сп ортивних та інших спільних і нтересів.
З аналізу положень Статуту позивача та фактичних обста вин справи суд приходить до в исновку про те, що ЗМО «Самари тян України»є громадською ор ганізацією у розумінні ст.73 За кону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік»та ма є право на отримання об' єкт у нерухомого майна в оренду п оза конкурсом.
В запереченнях на позовну з аяву відповідач-1 висуває ще д ва доводи в якості підстави д ля відмови в укладенні із поз ивачем договору оренди нерух омого майна, а саме: 1) у позивач а відсутнє свідоцтво про реє страцію об' єднання громадя н встановленого зразка, згід но з додатком №3 до «Положення про порядок легалізації об' єднань громадян», затверджен ого постановою КМУ від 26.02.1993р. № 140; 2) позивач не надавав відпові дачу-1 проект договору оренди нерухомого майна, чим поруше но загальний порядок укладен ня господарського договору.
Проте, вказані доводи судом до уваги не приймаються, оскі льки вказані обставини не бу ли підставою для відмови від повідачем-1 в укладенні догов ору оренди із позивачем.
Більш того, такі (додаткові) підстави, на які посилається відповідач-1 лише в суді, тако ж суперечать положенням чинн ого законодавства України та фактичним обставинам справи .
Так, відповідно до п.2 «Полож ення про порядок легалізації об' єднань громадян», затве рдженого постановою КМУ від 26.02.1993р. №140, легалізація всеукраї нських об' єднань громадян і міжнародних громадських орг анізацій здійснюється Мін' юстом, їх місцевих осередків та місцевих об' єднань гром адян - Головним управлінням юстиції Мін' юсту в Автоном ній Республіці Крим, обласни ми, Київським та Севастополь ським міськими, районними, ра йонними в містах Києві та Сев астополі управліннями юстиц ії, виконавчими комітетами с ільських, селищних, міських Р ад народних депутатів.
Для реєстрації об' єднанн я громадян до реєструючого о ргану подається заява, підпи сана не менш як трьома заснов никами об' єднання громадян або їх уповноваженими предс тавниками (п.3 «Положення про п орядок легалізації об' єдна нь громадян»).
Згідно з вищевказаними при писами на підставі відповідн ої заяви засновників об' єдн ання та доданих до неї докуме нтів виконавчим комітетом За порізької міської ради народ них депутатів 31.08.1995р. було прийн ято рішення про реєстрацію З апорізького міського об' єд нання «Самаритян України»за №368/1 та видано відповідне свід оцтво про реєстрацію об' єдн ання громадян встановленого зразка. .
З 01.07.2004 р. набрав чинності Зако н України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців», ста ттею 3 якого встановлено, що ді я цього Закону поширюється н а державну реєстрацію всіх ю ридичних осіб незалежно від організаційно-правової форм и, форми власності та підпоря дкування, а також фізичних ос іб-підприємців.
Законом можуть бути встано влені особливості державної реєстрації об' єднань грома дян (у тому числі професійних спілок), благодійних організ ацій, політичних партій, орга нів державної влади та орган ів місцевого самоврядування , банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у т ому числі кредитних спілок), б ірж, а також інших установ та о рганізацій (частина 2 статті 3 Закону).
Об' єднання громадян, благ одійні організації, політичн і партії, органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, банки, торгово-пр омислові палати, фінансові у станови (у тому числі кредитн і спілки), біржі, інші установи та організації, для яких зако ном встановлені особливості державної реєстрації, набув ають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної р еєстрації у порядку, встанов леному цим Законом (частина 3 с татті 3 Закону).
Згідно з частиною 4 статті 3 в казаного Закону, Міністерств о юстиції України та його тер иторіальні органи здійснюют ь реєстрацію (легалізацію) об ' єднань громадян (у тому чис лі професійних спілок та їх о б' єднань), благодійних орга нізацій, політичних партій, т ворчих спілок та їх територі альних осередків, адвокатськ их об' єднань, торгово-проми слових палат, бірж, інших уста нов та організацій, визначен их законом, та видають свідоц тво про державну реєстрацію, оформлене державним реєстра тором у відповідному виконав чому комітеті міської ради м іста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі держав ній адміністрації за місцезн аходженням юридичної особи.
Відповідно до ч.16 ст.9 цього З акону, оформлення свідоцтва про державну реєстрацію, а та кож вчинення інших реєстраці йних дій щодо юридичних осіб , зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону, здійснюються д ержавним реєстратором у відп овідному виконавчому коміте ті міської ради міста обласн ого значення або у районній, р айонній у містах Києві та Сев астополі державній адмініст рації за місцезнаходженням ю ридичної особи на підставі д аних, наданих Міністерством юстиції України та його тери торіальними органами відпов ідному державному реєстрато ру, за регламентом, встановле ним спеціально уповноважени м органом з питань державної реєстрації за погодженням з Міністерством юстиції Украї ни.
Прикінцевими положеннями Закону встановлено, що держа вний реєстратор протягом 2004-2005 років при надходженні від юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців реєстраційної картки, відповідно до вимог с татті 19 цього Закону, зобов' я заний провести заміну раніше виданих їм свідоцтв про держ авну реєстрацію на свідоцтва про державну реєстрацію єди ного зразка. При цьому реєстр аційний збір за заміну свідо цтва про державну реєстрацію не стягується. Закони, нормат ивно-правові акти, прийняті д о набрання чинності цим Зако ном, діють у частині, що не суп еречить цьому Закону.
Отже, реєстрація юридичної особи - громадської організа ції Запорізького міського об ' єднання «Самаритян Україн и»проведена відповідно до но рм законодавства України, а с відоцтво про реєстрацію об' єднання громадян встановлен ого зразка (додаток №3 до «Поло ження про порядок легалізаці ї об' єднань громадян», затв ердженого постановою КМУ від 26.02.1993р. №140) було замінено держав ним реєстратором згідно з ви могами Закону України «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців»на свідоцтво про держ авну реєстрацію юридичної ос оби серія А01 № 026827, про що свідчи ть відповідний штамп на свід оцтві про реєстрацію об' єдн ання громадян.
Щодо тверджень відповідач а-1 про те, що позивач не зверта вся до нього з проектом догов ору оренди нерухомого майна, чим порушено загальний поря док укладення господарськог о договору, судом до уваги не п риймаються з наступних підст ав.
Загальний порядок укладен ня господарських договорів з акріплений статтею 181 ГК Украї ни, де зазначено, що господарс ький договір за загальним пр авилом викладається у формі єдиного документа, підписано го сторонами та скріпленого печатками. Допускається укла дення господарських договор ів у спрощений спосіб, тобто ш ляхом обміну листами, факсог рамами, телеграмами, телефон ограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо за коном не встановлено спеціал ьні вимоги до форми та порядк у укладення даного виду дого ворів.
Проект договору може бути з апропонований будь-якою з ст орін. У разі якщо проект догов ору викладено як єдиний доку мент, він надається другій ст ороні у двох примірниках.
Сторона, яка одержала проек т договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір ві дповідно до вимог частини пе ршої цієї статті і повертає о дин примірник договору другі й стороні або надсилає відпо відь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк післ я одержання договору.
За наявності заперечень що до окремих умов договору сто рона, яка одержала проект дог овору, складає протокол розб іжностей, про що робиться зас тереження у договорі, та у два дцятиденний строк надсилає д ругій стороні два примірники протоколу розбіжностей разо м з підписаним договором.
Сторона, яка одержала прото кол розбіжностей до договору , зобов'язана протягом двадця ти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для вр егулювання розбіжностей з др угою стороною та включити до договору всі прийняті пропо зиції, а ті розбіжності, що зал ишились неврегульованими, пе редати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої стор они.
У разі досягнення сторонам и згоди щодо всіх або окремих умов, зазначених у протоколі розбіжностей, така згода пов инна бути підтверджена у пис ьмовій формі (протоколом узг одження розбіжностей, листам и, телеграмами, телетайпогра мами тощо).
Якщо сторона, яка одержала п ротокол розбіжностей щодо ум ов договору, заснованого на д ержавному замовленні або так ого, укладення якого є обов'яз ковим для сторін на підставі закону, або сторона - виконаве ць за договором, що в установл еному порядку визнаний моноп олістом на певному ринку тов арів (робіт, послуг), яка одерж ала протокол розбіжностей, н е передасть у зазначений два дцятиденний строк до суду ро збіжності, що залишилися нев регульованими, то пропозиції другої сторони вважаються п рийнятими.
У разі якщо сторони не досяг ли згоди з усіх істотних умов господарського договору, та кий договір вважається неукл аденим (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснил а фактичні дії щодо його вико нання, правові наслідки таки х дій визначаються нормами Ц ивільного кодексу України.
З матеріалів справи вбачає ться, що листом від 06.05.2009р. за вих . №06/04/09-1 позивачем на адресу від повідача-1 був наданий проект договору оренди державного нерухомого майна. На вказано му листі мається відмітка по садової особи відповідача-1 п ро прийняття документа. Відп овідачем-1 не доведено того, що ним не отримувалось проекту відповідного договору від п озивача.
Таким чином, слід вважати, щ о позивачем був дотриманий з агальний порядок укладення г осподарських договорів, закр іплений статтею 181 ГК України.
Крім того, наказом Фонду дер жавного майна України №1774 від 23.08.2000р. (зареєстрований в Мініс терстві юстиції України 21.12.2000р . за №931/5152№) затверджено «Типови й договір оренди індивідуаль но визначеного (нерухомого а бо іншого) майна, що належить д о державної власності». Тобт о договір, про укладення яког о ставив питання позивач, вст ановлений на законодавчому р івні і є типовим. У зв' язку з цим, відповідач-1 не міг не зна ти про загальні умови такого договору, як і не був позбавле ний права та обов' язку врег улювати більш конкретно ті ч и інші умови разом із позивач ем.
Також суд вважає за необхід не зазначити, що у відповідно сті зі ст.11 Закону України «Пр о оренду державного та нерух омого майна», оцінка об'єкта о ренди здійснюється за методи кою, затвердженою Кабінетом Міністрів України. Оцінка об 'єкта оренди передує укладен ню договору оренди.
Постановою КМУ від 10.08.1995р. №629 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02.01.2003р. № 3) затверджена «Методика оцін ки об'єктів оренди».
З матеріалів справи вбачає ться, що за замовленням ЗМО «С амаритян України»суб' єкто м оціночної діяльності ФОП Ж уган В.С. була проведена незал ежна оцінка об' єктів нерухо мості у складі: гараж літ. Б, ск ладів літ. ЗДЕЕ' , розташован их по пр. Леніна, 52 у м. Запоріжж і, про що складено Звіт про нез алежну оцінку. Згідно виснов ків оцінки, на дату оцінки вар тість об' єкта оцінки склада є без урахування ПДВ 155524,00 грн.
При укладенні спірного дог овору оренди від 30.12.2009р. між Рег іональним відділенням ФДМУ п о Запорізькій області та ГО « Запорізькі обереги», відпові дачем-1 був використаний звіт про оцінку майна, зроблений з а замовленням позивача (п.1.2 сп ірного договору оренди).
Проте, ані Законом України « Про оренду державного та ком унального майна», ані «Метод икою оцінки об' єктів оренди », ані «Переліком документів , які подаються орендарем оре ндодавцеві для укладення дог овору оренди майна, що належи ть до державної власності», з атвердженого наказом Фонду д ержавного майна України від 14.11.2005р. №2975 не передбачено право сторін при укладенні договор у оренди державного нерухомо го майна використовувати оці нку майна, зробленою за замов ленням особи, що не є стороною цього договору. Обов' язок п одавати орендодавцю пакет до кументів, у т.ч. звіт про незал ежну оцінку нерухомого майна , покладений саме на орендаря , а не на іншу особу.
Доводи відповідача-1 про те, що права та законні інтереси позивача не можуть вважатис я порушеними, оскільки поста новою Вищого господарського суду України від 14.09.2010р. у справ і №13/425д/09 скасовані рішення гос подарського суду Запорізько ї області від 09.12.2009р. та постано ва Запорізького апеляційног о господарського суду від 28.05.20 10р. по вказаній справі, а рішен ням господарського суду Запо різької області від 20.12.2010р. у сп раві №13/425д/09-4/59д/10 відмовлено у за доволенні позовних вимог ЗМО «Самаритян України»до Регіо нального відділення ФДМУ по Запорізькій області про зобо в' язання укласти договір ор енди нерухомого майна, судом до уваги не приймається, з нас тупних підстав.
З матеріалів справи вбачає ться, що спірний договір орен ди від 30.12.2009р. був укладений між Регіональним відділенням ФД МУ по Запорізькій області та ГО «Запорізькі обереги»на ч ас прийняття господарським с удом Запорізької області ріш ення від 09.12.2009р. у справі №13/425д/09, як е за станом на 30.12.2009р. не було ска совано у встановленому закон ом порядку. Відповідачу-1 дост овірно було відомо про вказа ні обставини, але залишено їх поза увагою під час укладенн я спірного договору оренди і з ГО «Запорізькі обереги».
Відповідачем-1 у спірних пра вовідносинах не були дотрима ні строки, передбачені части ною 4 ст.9 Закону України «Про о ренду державного та нерухомо го майна», де зазначено, що оре ндодавець протягом п'яти дні в після закінчення терміну п огодження умов договору орен ди з органом, уповноваженим у правляти відповідним майном , і органом Антимонопольного комітету України, а у випадка х, коли заява про оренду майна не потребує узгодження (щодо оренди окремого індивідуаль но визначеного майна, крім не рухомого), протягом п'ятнадця ти днів після дати її реєстра ції дає згоду або відмовляє в укладенні договору оренди м айна і повідомляє про це заяв ника.
З матеріалів справи також в бачається, що пропозиція (інф ормаційне повідомлення) про укладення договору оренди що до використання державного н ерухомого майна, розташовано го по пр. Леніна, 52 у м. Запоріжж я, була розміщена в друковано му засобу масової інформації . Тобто, здійснивши публічну п ропозицію на передачу майна в оренду, відповідач-1 взяв на себе зобов' язання укласти в ідповідний договір оренди. В свою чергу, позивач, надавши в ідповідачу-1 весь необхідний пакет документів, зобов' яз ався взяти нерухоме майно в о ренду. З цього суд приходить д о висновку про те, що відповід ач-1 був зобов' язаний укласт и з позивачем у встановлені с троки договір оренди державн ого нерухомого майна, оскіль ки укладення такого договору є обов'язковим для сторін на п ідставі закону, чого зроблен о не було.
З урахуванням вищевикладе них обставин справи, суд прих одить до висновку про те, що пр и укладенні договору оренди державного нерухомого майна №2538 від 30.12.2009р. між Регіональним відділенням ФДМУ по Запоріз ькій області і ГО «Запорізьк і обереги»істотним чином бул и порушені права та охоронюв ані законом інтереси ЗМО «Са маритян України»на переважн е право отримання в оренду не рухомого майна, що є предмето м спірного договору.
Відповідно до ст.215 ЦК Україн и, підставою недійсності пра вочину є недодержання в моме нт вчинення правочину сторон ою (сторонами) вимог, які встан овлені частинами першою - тре тьою, п'ятою та шостою статті 2 03 цього Кодексу.
Частиною 1 ст.203 ЦК України вс тановлено, що зміст правочин у не може суперечити цьому Ко дексу, іншим актам цивільног о законодавства, а також інте ресам держави і суспільства, його моральним засадам.
Аналіз фактичних обставин справи свідчить про те, що дог овір оренди державного нерух омого майна, що знаходиться н а балансі ВАТ «Запорізький с талепрокатний завод»№2538 від 3 0.12.2009р., укладений між Регіональ ним відділенням ФДМУ по Запо різькій області і ГО «Запорі зькі обереги», є таким, що супе речить приписам Закону Украї ни «Про оренду державного та нерухомого майна», ст.73 Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2009 рік», а також істотним чином порушує права та охоронювані законом інте реси позивача. Таким чином, сп ірний договір підлягає визна нню недійсним.
Відповідно до ст.49 ГПК Украї ни судові витрати покладають ся порівну на відповідачів.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 45, 22, 49, 82, 84, 85 Гос подарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати недійсним догов ір оренди державного нерухом ого майна, що знаходиться на б алансі ВАТ «Запорізький стал епрокатний завод»№2538 від 30.12.2009р ., укладений між Регіональним відділенням Фонду державног о майна України по Запорізьк ій області і Громадською орг анізацією «Запорізькі обере ги».
Стягнути з Регіонально го відділення Фонду державно го майна України по Запорізь кій області на користь Запор ізького міського об' єднанн я «Самаритян України»суму 42,50 грн. державного мита та 118,00 грн . витрат на інформаційно-техн ічне забезпечення судового п роцесу. Видати наказ.
Стягнути з Громадської о рганізації «Запорізькі обер еги»на користь Запорізького міського об' єднання «Самар итян України»суму 42,50 грн. держ авного мита та 118,00 грн. витрат н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу. Видати наказ.
Накази видати після набран ня рішенням законної сили.
Суддя Т.А. Азізбекян
Рішення підписано у п овному обсязі 23.05.2011 р.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2011 |
Оприлюднено | 29.06.2011 |
Номер документу | 16488104 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Азізбекян Т.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні