КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.06.2011 № 27/15
Київський апеляційний гос подарський суд у складі коле гії суддів:
головуючого: Коршун Н.М.
суддів:
за участю представників:
Від позивача: представник - не з' явився.
Від відповідача: представн ик - ОСОБА_1 - за довіреніс тю.
Від третьої особи-1: предста вник - ОСОБА_2 - за довірен істю
Від третьої особи-2: предста вник - ОСОБА_3 - за довірен істю
розглянув у відкритому суд овому засіданні в залі суду № 1 в м. Києві апеляційну скаргу Державного підприємства Мін істерства оборони України „Б ілоцерківський військовий т орг”
на рішення Господарського суду м. Києва від 28.02.2011р.
у справі № 27/15 (суддя: Дідиче нко М.А.)
за позовом Державного підп риємства Міністерства оборо ни України „Білоцерківський військовий торг”
до Міністерства Оборони Ук раїни
треті особи, які не заявляют ь самостійних вимог на предм ет спору на стороні відповід ача:
1.Товариство з обмеженою від повідальністю „Провідна про довольча компанія 3С”
2. Міністерство економіки Ук раїни
про зобов' язання вчинити дії та зобов' язання утрима тись від вчинення дій
ВСТАНОВИВ:
У грудні 2010 року Дер жавне підприємство Міністер ства оборони України „Білоце рківський військовий торг” з вернулось до господарського суду м. Києва з позовною заяво ю до Міністерства оборони Ук раїни про зобов'язання вчини ти дії та зобов'язання утрима тися від вчинення дій.
В обґрунтування позовн их вимог позивач зазначив, що при застосуванні Міністерст вом оборони України процедур и закупівлі в одного учасник а послуг з громадського харч ування у Київській, Житомирс ькій, Черкаській, Полтавські й та Сумській областях призв еде до порушення прав та зако нних інтересів Державного пі дприємства Міністерства обо рони України „Білоцерківськ ий військовий торг” та поруш ить умови договорів № 251/4/2/07/12 від 13.04.2007р. та № 251/4/2/07/4 від 12.01.2007р., укладен их між ними.
Ухвалою Господарськог о суду міста Києва від 20.12.2010 р. за лучено до участі у справі в як ості третьої особи, що не заяв ляє самостійних вимог на пре дмет спору, на стороні відпов ідача - Товариство з обмежено ю відповідальністю “Провідн а продовольча компанія ЗС”.
Позивач неодноразово пода вав клопотання про уточнення позовних вимог, за редакцією останнього просив суд визна ти незаконними дії Міністерс тва оборони України щодо про ведення торгів (закупівлі по слуг у одного учасника), прове дених під час дії договорів, у кладених з ДП МОУ “Білоцеркі вський військовий торг”; виз нати недійсними торги (закуп івлі послуг у одного учасник а), проведені Міністерством о борони України з організації послуг харчування в військо вих частинах ДП МОУ “Білоцер ківський військовий торг”. В ід інших позовних вимог відм овився.
Судом першої інстанці ї прийнято до розгляду заяву про уточнення позовних вимо г частково, а саме в частині ви знання незаконними дій Мініс терства оборони України щодо проведення торгів (закупівл і послуг у одного учасника), пр оведених під час дії договор ів, укладених з ДП МОУ “Білоце рківський військовий торг” т а в частині відмови від п. 3 та п . 4 позовних вимог.
Рішенням Господарськ ого суду м. Києва від 28.02.2011 р. у за доволенні позовних вимог від мовлено.
Не погоджуючись із при йнятим рішенням суду, позива ч звернувся з апеляційною ск аргою, в якій просить оскаржу ване рішення скасувати та пр ийняти нове, яким позовні вим оги задовольнити в повному о бсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт зазначає, що обставини, зазна чені в протоколі № 127/5/1 від 30.11.2010р. , застосування процедури зак упівлі у одного учасника не в ідповідають нормам ч. 2 ст. 39 Зак ону України “Про здійснення державних закупівель”.
Крім того, апелянт ствер джує, що судом першої інстанц ії не було взято до уваги ріше ння Постійної діючої адмініс тративної колегії Антимоноп ольного комітету України з р озгляду скарг про порушення законодавства у сфері держав них закупівель від 16.12.2010р. №272-р/П К-ск стосовно відміни процед ури закупівлі послуг з харчу вання згідно з оголошенням в ід 22.11.2010р. № 47(435).
Ухвалою від 25.05.2011р. судово ю колегією залучено до участ і у справі в якості третьої ос оби, яка не заявляє самостійн их вимог на предмет спору, на с тороні відповідача - Мініст ерство економіки України.
Позивач в судове засід ання 15.06.2011р не з' явився, причин неявки суд не повідомив. Прот е, скористався своїм правом т а надав свої пояснення по сут і спору на попередньому судо вому засіданні 25.05.2011р. при розг ляді справи в суді апеляційн ої інстанції.
За таких обставин, суд ова колегія дійшла висновку про можливість розгляду спра ви за відсутності представни ка позивача за наявними в мат еріалах справи доказами.
Розглянувши доводи апеляц ійної скарги, відзиву та пояс нень, дослідивши зібрані у сп раві докази, заслухавши пояс нення присутніх учасників пр оцесу, судова колегія встано вила наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, у 2007 році на виконання Закону України “Про закупівл ю товарів, робіт і послуг за де ржавні кошти”(який діяв на то й час) були проведені двоступ еневі торги з закупівлі посл уг з організації харчування особового складу Збройних си л України, дислокованих у Киї вській, Житомирській, Черкас ькій, Полтавській та Сумські й областях.
ДП МОУ “Білоцерківській ві йськовий торг” було обрано п ереможцем зазначених торгів , з яким Міністерством оборон и України були укладені відп овідні договори на організац ію харчування № 251/4/2/07/4 від 12.01.2007 ро ку та № 251/4/2/07/12 від 13.04.2007 року про за купівлю послуг з організації харчування особового складу військових частин А2167 (м. Біла Церква), А 0473 (с. Дівички), А1232, А3122, А2 791 (м. Біла Церква), А2215 (м. Бориспіл ь), А1880, А1789, А0704 (м. Васильків), А2192 (м. М акарів), А1486 (м. Попільня), А0565 (м. Го стомель), А2923 (м.Ірпінь), А2319 (с. Кап ітінівка), А302О (м. Козин), А0231 (м. Бр овари), А2860 у тому числі: управл іння в/ч А2860 (с. Данилівка), А2682, 1-й п ідрозділ, командний пункт, 9-й підрозділ, КПС-1, 11-й підрозділ, 5-й підрозділ, 10-й підрозділ, КПС -2, 12-й підрозділ (с. Данилівка), А 1975 (м. Васильків), А2206 (с. Н. Петрівц і), А1436 (с. Гребінки), А3177, А3193 (с. Дубі ївка), А4527 (м. Золотоноша), А0963, А 1744, А 4167 (м. Сміла), А1494 (м. Житомир), А1586 (с. Г уйва), А1735, А4485, А1065 (с. Житомир), А1912 (с . Івниця), Житомирський військ овий інститут радіоелектрон іки (м. Житомир), А0281, А0339 (с. Тетері вка), А2038, А3358, А1564 (с. Озерне), А3258 (м. Ра домишиль), А0804, А3091 (м. Бердичів), А 1979 (м. Чуднів), А2365 (м. Чуднів), А 1796 (см т. Ушомир). Строк дії даних дог оворів сплив 31 грудня 2010 року.
23.11.2010р. Міністерство оборони України, незважаючи на існув ання відповідних договорів з державним підприємством у “ Віснику Державних закупівел ь України” № 47(435), оголосило про застосування процедури заку півлі у одного учасника при з акупівлі послуг з організаці ї харчування особового склад у Збройних Сил України, дисло кованих у Київській, Житомир ській, Черкаській, Полтавськ ій та Сумській областях.
Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України “Про здійснення дер жавних закупівель” Антимоно польний комітет України як о рган оскарження з метою неуп ередженого та ефективного за хисту прав та законних інтер есів осіб пов' язаних із уча стю у процедурах державної з акупівлі, створює постійно д іючу адміністративну колегі ю з розгляду скарг про поруше ння законодавства у сфері де ржавних закупівель. Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття т а є обов' язковими для викон ання замовниками та особами, яких вони стосуються.
Рішення органу оскарження можуть бути оскаржені суб' єктом оскарження чи замовник ом до Київського окружного а дміністративного суду.
У зв' язку з оголошенням Мі ністерством оборони України про застосування процедури закупівлі у одного учасника при закупівлі послуг з орган ізації харчування особового складу Збройних Сил України , дислокованих у Київській, Жи томирській, Черкаській, Полт авській та Сумській областях , 08.12.2010 р. позивач звернувся до по стійно діючої адміністратив ної колегії Антимонопольног о комітету України з розгляд у скарг про порушення законо давства у сфері державних за купівель зі скаргою № 1565 щодо п орушення порядку проведення Міністерством оборони Украї ни процедури закупівлі “посл уг громадського харчування ( харчування особового складу військових частин та військ ового навчального закладу Зб ройних Сил України, інших осі б, які згідно з законодавство м мають право на забезпеченн я харчування у стаціонарних та польових умовах та годува ння штатних тварин)”в одного учасника за державні кошти, о публіковане в інформаційном у бюлетені “Вісник державних закупівель” від 06.12.2010 р. № 49 (437).
Проте, як свідчать матеріал и справи, рішенням постійно д іючої адміністративної коле гії Антимонопольного коміте ту України з розгляду скарг п ро порушення законодавства у сфері державних закупівель №256-р/пк-ск від 15.12.2010 року відмовл ено ДП МОУ “Білоцерківський військовий торг” у задоволен ні скарги № 1565 від 08.12.2010 р.
У зв' язку з зазначеним вищ е, позивач звернувся до суду з позовом про визнання незако нними дії Міністерства оборо ни України щодо проведення т оргів закупівлі послуг у одн ого учасника, проведених під час дії договорів, укладених з ДП МОУ “Білоцерківський ві йськовий торг” та визнання н едійсними торгів закупівлі послуг у одного учасника.
За приписами ч. 1 ст. 39 Закону У країни “Про здійснення держа вних закупівель ”закупівля в одного учасника - це процед ура, відповідно до якої замов ник укладає договір про заку півлю з учасником після пров едення з ним переговорів.
Відповідно до ч. 2 ст. 39 Закону України “Про здійснення дер жавних закупівель” процедур а закупівлі в одного учасник а застосовується замовником як виняток у разі:
1) закупівлі творів мистецтв а або закупівлі, пов'язаної із захистом прав інтелектуальн ої власності, або укладення д оговору про закупівлю з пере можцем архітектурного чи мис тецького конкурсу.
2) відсутності конкуренції ( у тому числі з технічних прич ин) па товари, роботи чи послуг и, які можуть бути поставлені , виконані чи надані тільки пе вним постачальником (виконав цем), за відсутності при цьому альтернативи.
3) виникнення термінової пот реби в товарах, роботах чи пос лугах, в тому числі необхідни х для оперативної негайної л іквідації наслідків надзвич айних ситуацій техногенного та природного характеру, обм ежених у часі та непідконтро льних замовнику, яких не можн а було уникнути.
4) якщо замовником було двіч і відмінено процедуру закупі влі через відсутність достат ньої кількості учасників.
Відповідно до аб. 6 ч. 1 ст. 39 Зак ону України “Про здійснення державних закупівель” проце дура закупівлі в одного учас ника застосовується замовни ком після погодження з Уповн оваженим органом у порядку, з атвердженому Кабінетом Міні стрів України.
Частиною 2 ст. 7 Закону Україн и “Про здійснення державних закупівель” встановлено, упо вноваженим органом є Міністе рство економіки України.
Для застосування процедур и закупівлі в одного учасник а замовник подає до Уповнова женого органу документи, виз начені порядком погодження з астосування процедури закуп івлі в одного учасника, затве рдженим Кабінетом Міністрів України (абз. 7 ч. 1 ст. 39 Закону Ук раїни “Про здійснення держав них закупівель”).
Згідно з Постановою Кабіне ту Міністрів України від 18 жов тня 2010 року № 969 здійснено перер озподіл бюджетних призначен ь загального фонду державног о бюджету шляхом зменшення в идатків споживання за програ мою 3511340 та збільшення видатків розвитку за програмою 3511090. Бюд жетні призначення, передбаче ні Міністерству фінансів у з агальному фонді, передано на “Утримання особового складу Збройних Сил України” в розм ірі 122700 тис. грн. (за програмою 21010 20).
Відповідно до порядку вико ристання у 2010 році коштів Стаб ілізаційного фонду для забез печення невідкладних потреб Збройних Сил, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 18 жовтня 2010 року № 969, який визначає механізм ви користання у 2010 році коштів Ст абілізаційного фонду за напр ямом "Інші витрати", бюджетні к ошти спрямовуються на забезп ечення харчування військово службовців, у тому числі харч ування військовослужбовців рядового, сержантського та с таршинського складу, які про ходять військову службу за к онтрактом, в розмірі 107 000 тис гр н.
Згідно з листом Департамен ту фінансів Міністерства обо рони України від 29 жовтня 2010 ро ку X”248/3/964 Заступнику Міністра о борони України Купину М.М. дор учено "...невідкладно активізу вати роботу щодо проведення процедур закупівель відпові дно до чинного законодавства ".
Матеріали справи свідчать про те, що протоколом засідан ня комітету з конкурсних тор гів Міністерства оборони Укр аїни щодо застосування проце дури закупівлі в одного учас ника “послуг громадського ха рчування (харчування особово го складу військових частив та військового навчального з акладу Збройних Сил України, інших осіб, які згідно з закон одавством мають право на заб езпечення харчування у стаці онарних та польових умовах т а годування штатних тварин)” від 30.11.2010 року № 127/5/1 вирішили, що з метою забезпечення безперер вності процесу харчування ос обового складу Збройних Сил України, який значною мірою в пливає на підтримання військ у бойовій і мобілізаційній г отовності, своєчасності вико ристання коштів, виділених М іністерству оборони у кінці бюджетного року та вкрай сти слих термінів для проведення результативних процедур зак упівель, вважається доцільни м здійснити закупівлю послуг громадського харчування (ха рчування особового складу ві йськових частин та військово го навчального закладу Зброй них Сил України, інших осіб, як і згідно з законодавством ма ють право на забезпечення ха рчування у стаціонарних та п ольових умовах та годування штатних тварин) шляхом засто сування процедури закупівлі в одного учасника (а.с. 168-171).
Судовою колегією встановл ено, що Міністерство оборони України листом № 286/2/596 від 01.12.2010р. з вернулось до Міністерства ек ономіки України щодо надання погодження на застосування процедури закупівлі в одного учасника послуг з організац ії харчування, згідно з оголо шенням від 06.12.2010 р. № 49 (437), в протоко лі засідання комітету з конк урсних торгів Міністерства о борони України від 30.11.2010р. № 127/5/1 т а обґрунтуванні застосуванн я якої зазначило, що умовою за стосування зазначеної проце дури є виникнення термінової потреби в товарах, роботах чи послугах, в тому числі необхі дних для оперативної негайно ї ліквідації наслідків надзв ичайних ситуацій техногенно го та природного характеру, о бмежених у часі та непідконт рольних замовнику, яких не мо жна було уникнути (а.с. 165 - 167).
На підставі зазначеног о вище, судова колегія не прий має доводи апелянта про те, що обставини, зазначені в прото колі № 127/5/1 від 30.11.2010р. застосуванн я процедури закупівлі у одно го учасника не відповідають нормам ч. 2 ст. 39 Закону України “Про здійснення державних за купівель” як безпідставні.
Абзацом 9 ч. 1 ст. 39 Закону Укра їни “Про здійснення державни х закупівель” встановлено, щ о у випадках, передбачених пу нктом 3 частини другої цієї ст атті, Уповноважений орган пр иймає рішення про погодження або відмову у погодженні зас тосування процедури закупів лі в одного учасника у строк, щ о не перевищує п' яти робочи х днів з дня надходження доку ментів до Уповноваженого орг ану.
06.12.2010 р. Міністерство економі ки України надало погодження Міністерству оборони Україн и про застосування процедури закупівлі в одного учасника за рахунок державних коштів на загальну очікувану варті сть 19 976 000 гривень у товариства з обмеженою відповідальністю "Провідна продовольча компа нія ЗС" послуг громадського х арчування (харчування особов ого складу військових частин та військового навчального закладу Збройних Сил України , інших осіб, які згідно з зако нодавством мають право на за безпечення харчування у стац іонарних та польових умовах та годування штатних тварин) , яке зареєстровано за № ЛП 1516 (а .с. 119).
За приписами абз. 10 ч. 1 ст. 39 Зак ону України “Про здійснення державних закупівель” замов ник не пізніше ніж через 15 роб очих днів з дня видачі листа-п огодження або листа про відм ову у погодженні застосуванн я процедури закупівлі забезп ечує публікацію в державному офіційному друкованому вида нні з питань державних закуп івель та розміщення на веб-по рталі Уповноваженого органу відомостей щодо рішення Упо вноваженого органу про погод ження або відмову у погоджен ні застосування процедури за купівлі в одного учасника, з о бов'язковим зазначенням дати і номера листа-погодження аб о листа про відмову у погодже нні процедури закупівлі.
Матеріали справи свідчать про те, що Міністерство оборо ни України розмістило на веб -порталі Уповноваженого орга ну інформацію щодо погодженн я застосування процедури зак упівлі в одного учасника.
Судова колегія не при ймає до уваги посилання апел янта на те, що судом першої інс танції не було взято до уваги рішення Постійно діючої адм іністративної колегії Антим онопольного комітету Україн и з розгляду скарг про поруше ння законодавства у сфері де ржавних закупівель від 16.12.2010р. № 272-р/ПК-ск стосовно відміни про цедури закупівлі послуг з ха рчування згідно з оголошення м від 22.11.2010р. № 47(435), з огляду на наст упне.
Як зазначено в апеляці йній скарзі, рішенням Постій но діючої адміністративної к олегії Антимонопольного ком ітету України з розгляду ска рг про порушення законодавст ва у сфері державних закупів ель від 16.12.2010р. №272-р/ПК-ск зобов' язано Міністерство оборони У країни відмінити процедуру з акупівлі послуг з харчування згідно з оголошенням від 22.11.2010р . № 47(435), однак матеріали справи с відчать про те, що було провед ено лише процедуру закупівлі послуг з харчування згідно з оголошенням від 06.12.2010р. № 49 (437).
Таким чином, судова коле гія вважає, що судом першої ін станції правомірно не прийня то та не надано оцінку рішенн ю Постійно діючої адміністра тивної колегії Антимонополь ного комітету України з розг ляду скарг про порушення зак онодавства у сфері державних закупівель від 16.12.2010р. №272-р/ПК-ск , як доказу у даній справі, оск ільки рішення колегії щодо в ідміни процедури закупівлі з гідно з оголошенням від 22.11.2010р. № 47(435) не підтверджує та не спро стовує незаконність дій Міні стерства оборони України при проведенні процедури закупі влі згідно з оголошенням від 06.12.2010р. № 49(437).
Відповідно до ч.1 ст.33 ГПК Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на які во на посилається як на підстав у своїх вимог і заперечень.
Доводами апеляційної скар ги не спростовано висновки м ісцевого господарського суд у.
Враховуючи зазначене, судо ва колегія вважає, що місцеви м господарським судом повно і всебічно з' ясовані всі об ставини справи та надано їм н алежну правову оцінку, рішен ня місцевого господарського суду відповідає чинному зак онодавству та матеріалам спр ави; колегія не вбачає підста в для задоволення апеляційно ї скарги та скасування чи змі ни оскаржуваного рішення.
Місцевим господарським су дом правильно дотримані вимо ги ст.49 ГПК щодо покладення су дових витрат на позивача.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 99, 103, 105 ГПК України , Київський апеляційний госп одарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Апеляційну скаргу Дер жавного підприємства Мініст ерства оборони України „Біло церківський військовий торг ” на рішення Господарського суду м. Києва від 28.02.2011 року у спр аві № 27/15 залишити без задоволе ння.
2. Рішення Господарського с уду м. Києва від 28.02.2011 року у спра ві № 27/15 залишити без змін.
3. Матеріали справи № 27/15 повер нути до Господарського суду м. Києва.
Постанова може бути оскарж ена впродовж двадцяти днів д о Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя
Судді
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2011 |
Оприлюднено | 02.07.2011 |
Номер документу | 16531882 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Коршун Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні