Постанова
від 21.06.2011 по справі 2а-6577/11/0170/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

21 червня 2011 р. (11:49) Справа №2а-6577/11/0170/2

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Яковлєва С.В., при секрета рі Дрягіні В.П.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ма кс-НАНО"

до Державної податкової і нспекції в Сімферопольськом у районі АР Крим

про спонукання до виконанн я певних дій

за участю представників:

від позивача - ОСОБА_1 - пред-к, дов.№10 від 21.06.2011 р.

від відповідача - ОСОБА _2 - пред-к, наказ №1564/9/10-0 від 01 .06.2011 р.

Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю «МА КС-НАНО» (далі позивач) зверну лось до суду з позовом , в яком у просило зобов'язати Держа вну податкову інспекцію в Сімферопольському районі (далі відповідач) зареєструв ати позивача платником пода тку на додану вартість. Вимог и мотивовані тим, що на думку п озивача згідно з Податковим кодексом України відповід ач протиправно відмовив у за доволенні його заяви про реє страцію платником ПДВ.

Відповідач пис ьмові заперечення на позов н е надав, його представник заз начив,що відсутні підстави д ля задоволення заяви позивач а у зв'язку з встановленням факту незнаходження його за адресою, вказаною у статутни х документів, надісланої зая ви.

Представник по зивача у судовому засіданні 21.06.2011 р. наполягав на задоволен ні позовних вимог з підстав, в изначених у позові, вказав, щ о товариство знаходиться за адресою, визначеною в заяві, у відповідача були відсутні п равові підстави для відмови в реєстрації його платником ПДВ.

Представник в ідповідача заперечував про ти задоволення позову.

Розглянувши ма теріали справи, дослідивши н адані докази, заслухавши пре дставників сторін , суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач 13.05.2011 р. звернувся до відповідача з заявою пр о реєстрацію його платнико м податків на додану вартіст ь з підстав, визначених у п. 181.1 с т.181 ПК України, надавши необх ідні на його думку документи .

За результатами розгляду вказаної реєстрац ійної заяви відповідачем н а адресу позивача був надіс ланий лист № 1997/10/1502 від 19.05.2011 , в я кому зазначено про відмову в реєстрації його платник ом податку на додану вартіст ь з причин надання ним нед остовірних відомостей.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Укра їни завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Оцінюючи правомірніс ть дій та рішень органу владн их повноважень, суд керуєть ся критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною м ірою відображають принципи а дміністративної процедури, я кі він повинен дотримуватис я при реалізації дискреційни х повноважень владного суб' єкта., встановлюючи чи прийня ті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; 2) з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; 3) обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); 4) безсторонньо (неупе реджено); 5)добросовісно; 6) розс удливо; 7) з дотриманням принци пу рівності перед законом, за побігаючи несправедливій ди скримінації; 8) пропорційно, зо крема з дотриманням необхідн ого балансу між будь-якими не сприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів осо би і цілями, на досягнення яки х спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення; 10) своєчасно, тобто про тягом розумного строку.

Ст.19 Конституції України встановлює, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти н а підстава, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Ст.19 Конституції України вс тановлює, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Відносини, що виник ають у сфері справляння пода тків і зборів, зокрема, вичерп ний перелік податків та збор ів, що справляються в Україні , та порядок їх адмініструван ня, платники податків та збор ів, їх права та обов'язки, комп етенція контролюючих органі в, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійс нення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового закон одавства регулюються Подат ковим кодексом України (далі ПК України), який набрав чинн ість з 01.01.2011 р.

У ст. 4 ПК України виз начені основні засади подат кового законодавства Україн и. Відповідно до п. 4.1. ст.4 ПК Укра їни податкове законодавств о України ґрунтується , зокре ма, на принципі рівності усіх платників перед законом, нед опущення будь-яких проявів п одаткової дискримінації - за безпечення однакового підхо ду до всіх платників податкі в незалежно від соціальної, р асової, національної, релігі йної приналежності, форми вл асності юридичної особи, гро мадянства фізичної особи, мі сця походження капіталу.

Розділ V ПК України визначає платників податку на додану вартість, об'єкти , базу та ставки оподаткуванн я , перелік неоподатковувани х та звільнених від оподатку вання операцій, особливості оподаткування ПДВ експортни х та імпортних операцій.

У п. 180.1. ст.180 ПК України зазначено, що для цілей опод аткування платником ПДВ є , зо крема, будь-яка особа, що заре єстрована або підлягає реєст рації як платник податку

Вимоги щодо ре єстрації осіб як платників П ДВ встановлені у ст. 181 ПК Укр аїни .

У п. 181.1 цієї стат ті зазначено, що у разі якщо з агальна сума від здійснення операцій з постачання товарі в/послуг, що підлягають опода ткуванню згідно з цим розділ ом, у тому числі з використанн ям локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахов ана (сплачена) такій особі про тягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300 000гривень (без урахування пода тку на додану вартість), така о соба зобов'язана зареєструва тися як платник податку в орг ані державної податкової слу жби за своїм місцезнаходженн ям (місцем проживання) з дотри манням вимог, передбачених с т.183 цього Кодексу, крім особи, я ка є платником єдиного подат ку.

Будь-яка особа, що пі длягає обов'язковій реєстрац ії чи прийняла рішення про до бровільну реєстрацію як плат ника податку, подає до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстрац ійну заяву ( п. 183.1. ст.183 ПК Україн и)

У п.183.2. ст..182 ПК України визначено, що у разі обов'язкової реєстрації осо би як платника податку реєст раційна заява подається до о ргану державної податкової с лужби не пізніше 10 числа кален дарного місяця, що настає за м ісяцем, в якому вперше досягн уто обсягу оподатковуваних о перацій, визначеного у ст.181 ць ого Кодексу.

Заява про р еєстрацію особи як платника податку подається особисто т акою фізичною особою або без посередньо керівником юриди чної особи - платника (в обох в ипадках з документальним під твердженням особи та повнова жень) до органу державної под аткової служби за місцезнахо дженням (місцем проживання) о соби. У заяві зазначаються пі дстави для реєстрації особи як платника податку (п. 183.7 ст.183 П К України) .

Згідно з п. 183.8. ст. 183 ПК України орган держ авної податкової служби відм овляє в реєстрації особи як п латника податку, якщо за резу льтатами розгляду реєстраці йної заяви та/або поданих док ументів встановлено, що особ а не здійснює постачання тов арів/послуг або не відповіда є вимогам, визначеним ст.180, п. 181. 1 ст. 181, п. 182.1 ст. 182 та п.183.7 ст.183 цього К одексу, або якщо існують обст авини, які є підставою для ану лювання реєстрації згідно із ст.184 цього Кодексу.

Згідно з вимогами с т. 93 Цивільного кодексу Україн и місцезнаходженням юридичн ої особи є фактичне місце вед ення діяльності чи розташува ння офісу, з якого проводитьс я щоденне керування діяльніс тю юридичної особи (переважн о знаходиться керівництво) т а здійснення управління і об ліку.

Позивачем н адані копії реєстраційних до кументів, довідки про реєстр ації платника податків, офор мленої відповідачем, в яких з азначена його юридична адрес а Сімферопольській район, с .Чайкине, вул. Заводська 12, кв.17 .

Представни к позивача наполягав на тому ,що товариство знаходиться з а цією адресою, отримує всю ко респонденцію, здійснює керів ництво діяльністю .

Під час розг ляду справи судом було встан овлено,що відповідач відмов ив в реєстрації позивача пла тником ПДВ в наслідок того,що за адресою, зазначеною в заяв і, він не знаходиться,що свід чить щодо наявності недостов ірності відомостей, викладен их в реєстраційній заяві.

В якості док азів свої тверджень предста вником відповідача надана ко пія Акту № 162 обстеження за юри дичною адресою підприємства , складеного 17.05.2011 р. працівника ми податкової міліції. В цьом у акті визначено,що ТОВ «МАКС -НАНО» не знаходиться за адре сою: Сімферопольській райо н, с.Чайкине, вул. Заводська 12, к в.17.

В той же час саме відповідачем надана коп ія поштового повідомлення 9 50000438707 про надіслання позивачу 1 9.05.2011 р. відповіді щодо розгляду його реєстраційної заяві за адресою: Сімферопольськ ій район, с.Чайкине, вул. Завод ська 12, кв.17. На вказаному пові домленні є відмітка працівни ка поштового відділення про отримання позивачем докумен та.

У судовому з асіданні представник позива ча підтвердив факт отримання вказаної відповіді, наполяг ав на тому ,що працівники под аткової міліції ніяких обст ежень за за адресою Сімферо польській район, с.Чайкине, ву л. Заводська 12, кв.17 не проводи ли.

Вислухавши пояснення представників сто рін, вивчивши надані ним доку менти, приймаючи до уваги фак т листування податкового орг ану з позивачем виключно за а дресою: Сімферопольській р айон, с.Чайкине, вул. Заводська 12, кв.17, отримання платником податків кореспонденції, в т ому числі відповіді на реєст раційну заяву, суд прийшов до висновку,що відмовляючи в ре єстрації товариства платник ом ПДВ, відповідач діяв з пору шенням вище наведених положе нь ПК України , в умовах відсут ності підстав для прийняття такого рішення. В силу виклад еного суд приходить до висно вку, що існують підстави для задоволення позову.

Крім того су д вважає необхідним визначит и що в наслідок таких дій відп овідача позивач позбавлений можливості в повному обсязі скористатися положеннями ст .183 ПК України, що є порушенням в становленого п.4.1. ст 4 ПК Україн и принципу забезпечення одна кового підходу до всіх платн иків податків .

Під час судо вого засідання, яке відбулос ь 21.06.2011 р. були оголошені вступн а та резолютивна частини пос танови. Відповідно до ст. 163 КАС У постанову складено 24.06.2011р.

Керуючись с т.ст. 160-163 , 267 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити .

2. Зобов'язати Держав ну податкову інспекцію в Сімферопольському районі протягом десяти днів після набрання рішенням законної сили зареєструвати Товари ство з обмеженою відповідаль ністю «МАКС - НАНО» (Сімферо польській район, с.Чайкине, ву л. Заводська 12, кв.17. , код ЄДРПО У 37369194) платником податку на до дану вартість з видачею свід оцтва про реєстрацію пла тника податку на додану варт ість .

3. Стягнути з Державног о бюджету на користь Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «МАКС - НАНО» (Сімфероп ольській район, с.Чайкине, вул . Заводська 12, кв.17. , код ЄДРПОУ 37369194) 3,40 - судового збору.

4. Державній податков ій інспекції в Сімферопол ьському районі подати протя гом десяти днів після вико нання судового рішення звіт про його виконання.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після пове рнення апеляційної скарги, в ідмови у відкритті апеляційн ого провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольськ ого апеляційного адміністра тивного суду через Окружний адміністративний суд Автоно мної Республіки Крим протяго м 10 днів з дня проголошення. У р азі проголошення вступної та резолютивної частини постан ови або розгляду справи у пор ядку письмового провадженн я, апеляційна скарга подаєть ся протягом 10 днів з дня отрим ання.

Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до Сева стопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Як овлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.06.2011
Оприлюднено04.07.2011
Номер документу16532980
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6577/11/0170/2

Ухвала від 12.02.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 14.01.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 21.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні