Постанова
від 22.06.2011 по справі 914/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 22 червня 2011 р.                                                                                 № 2-а- 914/11/2070  

Харківський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого судді  - Бартош Н.С.,

при секретарі судового засідання –Островської М.О.,

за участю представника відповідача та третьої особи –ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Куп‘янської об‘єднаної державної податкової інспекції у Харківській області до Слов'янського культурного фонду, третя особа - ОСОБА_1   про звернення стягнення на активи,-

 

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Куп‘янська об‘єднана державна податкова інспекція у Харківській області області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Слов'янського культурного фонду, третя особа - ОСОБА_1, в якому просить суд стягнути з відповідача на користь державного бюджету заборгованість з земельного податку та податку на прибуток  в сумі 14336,34 грн., обґрунтовуючи свої вимоги наступним.

Відповідач має несплачені суми податкових зобов’язань з земельного податку та податку на прибуток у встановлені строки у розмірі 10347,85 грн. У зв’язку з несвоєчасною сплатою позивачем були прийняті податкові повідомлення-рішення, якими застосував до відповідача штрафні санкції та пеню.  

Представник позивача у судове засідання не з’явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надав до суду клопотання про розгляд справи без участі представника, позові вимоги підтримав.  

Представник відповідача та третьої особи у судовому засіданні позовні вимоги визнав, пояснив, що для того щоб сплатити законним чином нараховані податки в повному обсязі, необхідно мати вільні активи та кошти, а оскільки поточний рахунок відповідача арештований, то для сплати податків вимушений звертатися до податкових органів з проханням стягнути такі податки через суд.

Також просив захистити порушені права, свободи та інтереси, скориставшись правом, вказаним в ст. 166 КАСУ, шляхом вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону, для чого доручити суб'єкту владних повноважень перевірити матеріали справ № 35/267-08 і № 07/55-07 Господарського суду Харківської області на їх відповідність законодавству України.

Суд,  вислухавши пояснення представника відповідача та третьої особи,  дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.

Слов'янський культурний фонд зареєстрований виконавчим комітетом Куп’янської міської ради Харківської області   29 грудня 1992 року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, та з 18 липня 1995 року знаходиться на податковому обліку в якості платника податків у Куп‘янській об‘єднаній державній податковій інспекції у Харківській області.

Згідно з приписами ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку та розмірах, встановлених законом.

Згідно з положеннями ст. 4 Закону України «Про систему оподаткування» від 22.02.2006 року №1251 (далі – за текстом Закон № 1251) платниками податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов’язок сплачувати податки, збори (обов’язкові платежі).

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону №1251 контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків, зборів (обов’язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.

Окрім цього, згідно з п.п.2.3.1.п.2.3.ст.2 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000 р. (далі – за текстом Закон № 2181) органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи та державні виконавці у межах їх компетенції.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в України» № 509 від 04.12.1990 р. (далі – за текстом Закон № 509) державні податкові інспекції виконують функцію контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), а на підставі п. 11 ч. 1 ст. 10 цього ж закону мають право подання до суду позовів про стягнення заборгованості перед бюджетом за рахунок майна.

Також, відповідно до п. 1 ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року за №509-ХІІ зі змінами та доповненнями, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов’язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов’язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділення, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.

Згідно з п. 1.3. ст. 1 Закону № 2181 податковий борг – це податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.

Згідно з п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181 податкове зобов’язання – це зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Виходячи з положень п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій декларації.

Згідно з п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Визначаючи терміни, що використовуються в цьому законі, згідно положень п. 1.11 ст. 1 Закону № 2181, законодавець ототожнив поняття податкової декларації та розрахунку.

Виходячи з положень п. 5.3. Розділу 5 Інструкції «Про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», затв. Наказом ДПА України № 276 від 18.07.2005 року (далі за текстом – Наказ № 276) – дані про надходження платежів до бюджету відображаються органом державної податкової служби в особових рахунках  платників.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про плату за землю» № 2535 від 03.07.1992 року (далі за текстом – Закон № 2535) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону № 2535 платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Відповідно до ст. 17 Закону № 2535 податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до ст.ст. 26, 27 Закону України «Про плату на землю» за порушення Закону України «Про плату на землю» платники несуть відповідальність, передбачену Земельним кодексом України та законами України. Контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.

Так, Слов'янський культурний фонд, як платник земельного податку, самостійно визначив її річний розмір на 2008 рік (4435,57 грн.) з розбивкою цієї річної суми рівними частками за місяцями (369,63 грн. – в місяць), на 2009 рік (5109,08.) з розбивкою цієї річної суми рівними частками за місяцями (425,76 грн. – в місяць), на 2010 рік (5411,17 грн.) з розбивкою цієї річної суми рівними частками за місяцями (450,93 грн. – в місяць), та подавав до Куп‘янської об‘єднаної державної податкової інспекції у Харківській області №978 від 31.01.2008 р. (на 2008 рік),  №902 від 30.01.2009 р. (за 2009 рік), №1248 від 27.01.2010 р.  (за 2010 рік) податкові розрахунки земельного податку.

Згідно зворотного боку облікової картки підприємства з земельного податку, відповідачем частково був сплачений борг, а тому несплачена сума податкового зобов’язання складає 9699,85 грн.

У зв’язку з несвоєчасною сплатою земельного податку, Куп‘янською об‘єднаною державною податковою інспекцією у Харківській області прийняті податкові повідомлення-рішення про застосування до  Слов'янського культурного фонду штрафу, зокрема: №0000141500/0 від 23.01.2009 р. про застосування штрафу у розмірі 1278,42 грн., №0000611500/0 від 26.02.2010 р. про застосування штрафу у розмірі 217,98 грн., №0003311500/0 від 02.06.2010 р. про застосування штрафу у розмірі 644,13 грн.

Також податковим органом за затримку платежу нарахована пеня у загальному розмірі 880,47 грн.

Вказані податкові повідомлення-рішення були отримані відповідачем відповідно 23.01.2009 р., 10.03.2010 р., 02.06.2010 р., оскаржені ні в судовому, ні в адміністративному порядку не були, тобто є узгодженими.

Крім того, відповідач має заборгованість з податку на прибуток у сумі 1615,49 грн., яка нарахована: 06.02.2009 р. по податковому повідомленню - рішенню № 0000151500 від 23.01.2009 р. нараховано суму штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1072,68 грн.; 19.02.2009 р. нараховано по декларації № 37348 від 04.02.2009 р. податкові зобов'язання у розмірі 10,00 грн., термін сплати 19.02.2009 р.; 23.03.2009 р. по податковому повідомленню - рішенню № 0000781500 від 11.03 2009 р. нараховано суму штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1,07 грн.; 20.05.2009 р. нараховано по декларації № 9931 від 07.05.2009 р. податкові зобов'язання у розмірі 68,00 грн., термін сплати 20.05.2009 р.; 19.08.2009 р. нараховано по декларації №  18899 від 04.08.2009 р. податкові зобов’язання розмірі 10,00 грн., термін сплати 19.08.2009 р.; 19.11.2009 р. нараховано по декларації № 24124 від 08.10.2009 р. податкові зобов’язання у розмірі 80,00 грн., термін сплати 19.11.2009 р.; 19.02.2010 р. нараховано по декларації № 37926 від 09.02.2010 р.  податкові зобов’язання у розмірі 105,00 грн., термін сплати 19.02.2010 р.; 20.05.2009 р. нараховано по декларації № 11295 від 07.05.2010 р. податкові зобов'язання у розмірі 93,00 грн., термін сплати 20.05.2010 р.; 19.08.2010 р. нараховано по декларації № 20366 від 05.08.2010 р. податкові зобов'язання у розмірі 81,00 грн., термін сплати 19.08.2010 р.

У зв'язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання у встановлені строки, Куп'янською ОДПІ, в порядку ст. 6 Закону №2181, направлено до Слов'янського культурного фонду першу податкову вимогу № 1/86 від 14.09.2006 р. про сплату податкового боргу, яка була отримана 14.09.2006 р.

16.10.2006 р. було направлено другу податкову вимогу № 2/136, яка була отримана платником податків 16.10.2006 р.

16.11.2006 р. першим заступником начальника Куп'янської ОДПІ було прийнято рішенням № 16/1 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення податкового боргу Слов'янського культурного фонду.

Все майно та майнові права боржника знаходяться в податковій заставі на підставі пп. 8.2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» з 09.04.2008 р., що підтверджено витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна №18012980, виданого  09.04.2008 р., Харківською філією державного підприємства «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України.

Згідно з п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання податкового повідомлення.

На підставі п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов’язаний погасити нараховану суму протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення.

Відповідно до п.п. 17.1.7. п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу, при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.  

Згідно із п.п. 5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Приписами абзацу 3 п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а»-«в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Згідно з п.п.16.1.1 п.16.1 ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»,  після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.  

Відповідно до п.п.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до п.п. 6.2.4, п.6.2 ст. 6 Закону України №2181, у разі коли податковий орган не може вручити платнику податків податкове повідомлення, податкові вимоги у зв’язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу в приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Податковим органом було додержано процедуру визначення суми податкового зобов’язання, здійснено заходи щодо погашення податкового боргу у встановленому законодавством порядку. Рішення про визначення суми земельного податку, податку на прибуток та податкові вимоги про сплату боргу відповідачем отримані та оскаржені не були.

На теперішній час сума заборгованості підприємством не сплачена і складає 14336,34 грн.            Враховуючи наведене, суд вважає позовні вимоги Куп‘янської об‘єднаної державної податкової інспекції у Харківській області обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що  підлягає задоволенню.

Стосовно клопотання представника відповідача та третьої особи щодо захисту порушених прав, свобод та інтересів, у відповідності до  ст. 166 КАСУ, шляхом вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону, для чого доручити суб'єкту владних повноважень перевірити матеріали справ № 35/267-08 і № 07/55-07 Господарського суду Харківської області на їх відповідність законодавству України, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 166 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.  У разі необхідності суд може постановити окрему ухвалу про наявність підстав для розгляду питання щодо притягнення до відповідальності осіб, рішення, дії чи бездіяльність яких визнаються протиправними. Окрема ухвала може бути оскаржена особами, інтересів яких вона стосується.

Статтями 126 та 129 Конституції України встановлено, що судді при здійсненні правосуддя незалежні і підкоряються лише закону і вплив на них у будь-який спосіб забороняється. Однією з основних конституційних засад судочинства є забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішення суду, крім випадків встановлених законом. Згідно із зазначеними положеннями Конституції рішення суду і відповідно до них дії або бездіяльність суддів у питаннях здійснення правосуддя (пов’язаних із відкриттям провадження у справі, її підготовкою та розглядом у судовому засідання) можуть бути оскаржені у визначеному порядку до суду вищої інстанції, а не шляхом звернень до іншого суду першої інстанції із скаргами про зобов’язання суддів до вчинення певних процесуальних дій, що одночасно порушило б і принцип незалежності суддів, і заборону втручатися у вирішення справи незалежним судом.

Відповідно до п. 10 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 13.06.2007 р. «Про незалежність судової влади», відповідно до ч. 5 ст. 124 Конституції України судові рішення є обов’язковими до виконання на всій території України і тому вважаються законними, доки вони не скасовані в апеляційному чи касаційному порядку або не переглянуті компетентним судом в іншому порядку, визначеному процесуальним законом, в межах провадження справи, в якій вони ухвалені. Виключне право перевірки законності та обґрунтованості судових рішень має відповідний суд згідно з процесуальним законодавством.

Таким чином, оскарження у будь-який спосіб судових рішень, діяльності судів і суддів щодо розгляду та вирішення справи поза передбаченим процесуальним законом порядком у справі не допускається, а тому зазначене клопотання є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд –

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні клопотання – відмовити.

Адміністративний позов Куп‘янської об‘єднаної державної податкової інспекції у Харківській області до Слов'янського культурного фонду,  третя особа - ОСОБА_1 про звернення стягнення на активи задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Слов'янського культурного фонду  (Харківська область, м. Куп’янськ, вул. Тітова,2, ідентифікаційний код 21258688, р/р  26002030213001, МФО 351834 в філії ВАТ КБ «Надра» Харківське РУ) за рахунок активів податкову заборгованість до Державного бюджету в загальній сумі 14336.34 грн. (чотирнадцять тисяч триста тридцять шість гривень 34 копійки), з яких: 1615.49 грн. (одну тисячу шістсот п'ятнадцять гривень 49 копійок) на р/р 31117009700013, отримувач: Куп’янське УДК, код отримувача: 24134515, МФО 851011, банк ГУДКУ в Харківській області; та 12720.85 грн. (дванадцять тисяч сімсот двадцять гривень 85 копійок)   на р/р 33217811700013, отримувач: Куп’янське УДК, код отримувача: 24134515, МФО 851011, банк ГУДКУ в Харківській області.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу,  а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених законом, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанову у повному обсязі виготовлено 29 червня 2011 р.

          Суддя                                                                                                    Бартош Н.С.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2011
Оприлюднено04.07.2011
Номер документу16534625
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —914/11/2070

Ухвала від 04.03.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 26.08.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Постанова від 22.06.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні