Рішення
від 29.06.2011 по справі 4/124пд
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

29.06.11 р. Сп рава № 4/124пд

Представниками сторін не надані письмові клопотання про здійснення технічної фік сації судового процесу. Відп овідно до статті 81-1 ГПК Україн и складається протокол судов ого засідання.

Господарський суд Донецьк ої області у складі головуюч ого судді Гринько С.Ю. при секр етарі судового засідання Кун дель В.Г., розглянувши у відкри тому судовому засіданні мате ріали позовної заяви:

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1 - довіреність від 30.12.2010р.,

від відповідача - ОСОБА _2 - довіреність від 16.05.2011р.(пі сля перерви не явилась),

за позовом - Комунал ьного підприємства „Компані я „Вода Донбасу” м. Донецьк в о собі

відокремл еного підрозділу Красноармі йського регіонального вироб ничого

управлінн я м. Красноармійськ

до відповідача - Об' єднан ня співвласників багатоквар тирного будинку „Юзовка” м. Н овогродівка

про зобов' язання відпові дача прийняти спірні: преамб улу та пункти 1.1, 1.2, 5.1, 5.5, 5.6, 8.2, 10.1 догов ору на надання послуг з центр алізованого питного водопос тачання та водовідведення ві д 17.03.2011р. в редакції позивача.

СУТЬ СПОРУ:

Комунальне підприємство „ Компанія „Вода Донбасу” в ос обі відокремленого підрозд ілу Красноармійського регіо нального виробничого управл іння 29.04.2011р. звернулось до госпо дарського суду з позовом про зобов' язання Об' єднання с піввласників багатоквартир ного будинку „Юзівка” м. Ново гродівка прийняти спірні пре амбулу та пункти 1.1, 1.2, 5.1, 5.5, 5.6, 8.2, 10.1 до говору на надання послуг з це нтралізованого питного водо постачання та водовідведенн я від 17.03.2011р. в редакції позивач а.

Представник відповідача - адвокат ОСОБА_2, якої нада но право за довіреністю прав о представляти інтереси відп овідача в господарському суд і, направив суду 17.05.2011р. клопота ння про неможливість явитись в судове засідання на призна чений судом час у зв' язку з у частю його в іншому судовому засіданні. Таких клопотань н адано ним по 8-ми спорах (4/121 - 4/128 ). За всіма справами представн ик не надав суду відзив на поз ов, що унеможливлює вирішенн ю спорів у встановлений ст.69 Г ПК строк.

Господарський суд ухвалив відкласти розгляд справи і з вернув увагу відповідача на те, що участь представника ст орони в розгляді іншої справ и, не пов' язаної з цією, не є п оважною причиною для неявки представника сторони, яка су дом зобов' язана була явитис ь на виклик суду, оскільки суд не залучав до участі у справі конкретну особу. Крім цього, без поважна причина неявка с торін може привести до затяг ування вирішення спору, що не допускає діюче законодавств о, а також до наслідків щодо за стосування штрафу до винної сторони відповідно до п.5ст.83 Г ПК України.

Відповідач 31.05.2011р. у своєму з апереченні надав пояснення у зв' язку з чим він не приймає пропоновані позивачем пункт и договору: 1) вважає, що ОСББ не може являтися належним відп овідачем за тим, що за ст..4 Зако ну України „Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні” юридична особ а відокремлена від їх власни ків, у зв' язку з чим особисте майно та зобов' язання влас ників квартир не повинні від ображатися у фінансовій звіт ності ОСББ, а тому ОСББ не може нести відповідальність по з аборгованостям квартиронай мачів; 2) договір від 17.03.2011р. на на дання послуг з централізован ого питного водопостачання т а водовідведення підписаний не уповноваженою особою - г оловою правління ОСББ, так як не відповідає Статуту об' є днання; 2) позивач має право ук ласти договори на подачу з пи тної води і водовідведення з наймачами квартир будинку, я кий переданий ОСББ на експлу атацію; 3) визначена у договорі точка розбору, в якій відбува ється передача послуг від ви конавця/виробника не відпові дає Правилам надання послуг з централізованого опалення , постачання холодної та гаря чої води тощо.

2

Господарський суд, після оц інки наданих сторонами докум ентів в підтвердження вимог та заперечень, визнав недост атніми документи для вирішен ня даного спору по суті, тому н а підставі ст.77 ГПК України ог олосив перерву на 16 та 29 червня 2011р. на 10-00годин, про що повідомл ені представники сторін.

29.06.2011р. представник відповіда ча не явився в судове засідан ня на виклик суду, не надав док ументи, які у нього були витре бувані судом, а саме: рішення м іськради про створення Об' є днання співвласників багато квартирного будинку „Юзовка ”, докази передачу йому майна на баланс (у своїй редакції до говору ОСББ стверджує, що він є не споживачем, а являється б алансоутримувачем).

Відповідно до ст..69 Господар ського процесуального кодек су України господарський суд вирішує справу в термін не бі льш 2-х місяців.

Відповідно до ст.75 цього Код ексу якщо витребувані господ арським судом документи не п одано, справу може бути розгл януто за наявними в ній матер іалами.

Оцінивши подані докази под аних сторонами, заслухавши п ояснення представників стор ін господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Предметом даного спо ру зобов' язання відповідач а прийняти неврегульовані пу нкти договору, на надання пос луг з централізованого питно го водопостачання та водовід ведення від 17.03.2011р., які викладе ні у протоколі розбіжностей в редакції Постачальника - Ко мунального підприємства „Ко мпанія „Вода Донбасу” м.Доне цьк в особі відокремленого п ідрозділу Красноармійськог о регіонального виробничого управління.

Підставою позову є са м договір на надання послуг з централізованого питного во допостачання та водовідведе ння від 17.03.2011р., за яким Комуналь не підприємство „Компанія „В ода Донбасу” м.Донецьк в особ і відокремленого підрозділу Красноармійського регіонал ьного виробничого управлінн я, який іменує себе Виробнико м, подає по своїм водопровідн им мережам питну воду Спожив ачу, яким є Об' єднання співв ласників багатоквартирного будинку „Юзовка” м. Новогрод івка, до водопровідного ввод у Споживача в межах узгоджен их розрахункових об' ємів з урахуванням технічних можли востей Виробника, а Споживач оплачує послуги по централі зованому питному водопостач анню Виробнику.

До відносин щодо пост ачання води з централізовано го питного водопостачання та водовідведення застосовуют ься ст. 714 ЦК, а також спеціальні Закони України, зокрема, „Про житлово-комунальні послуги” , "Про питну воду та питне водо постачання" і інші нормативн о-правові акти - Правила прийм ання стічних вод підприємств а в комунальні та відомчі мер ежі каналізації населених пу нктів України, затверджених Наказом Держбуду України 19.02.200 2р. №37, Правила користування си стемами централізованого ко мунального водопостачання т а водовідведення в населених пунктах України № 190 від 27.06.2008р., П равила надання послуг з цент ралізованого опалення, поста чання холодної та гарячої во ди і водовідведення № 630 від 21.07.2 005р.

Закон України „Про жи тлово-комунальні послуги” ві д 24 червня 2004 року [ 1875-IV ] визначає основні засади організацій них, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комун альних послуг між їхніми вир обниками, виконавцями і спож ивачами, а також їхні права та обов'язки.

В силу приписів ст. 19 За кону України "Про питну воду т а питне водопостачання" [2918-14] вс тановлено, що послуги з питно го водопостачання надаються споживачам підприємством пи тного водопостачання на підс таві договору з: підприємств ами, установами, організація ми, що безпосередньо користу ються централізованим питни м водопостачанням; підприємс твами, установами або органі заціями, у повному господарс ькому віданні або оперативно му управлінні яких перебуває житловий фонд і до обов'язкі в яких належить надання спож ивачам послуг з питного

водопостачання та водовід ведення; об' єднаннями співв ласників багатоквартирних б удинків, житлово-будівельним и кооперативами та іншими об ' єднаннями власників житла , яким передано право управлі ння багатоквартирними будин ками та забезпечення надання послуг з водопостачання та в одовідведення на підставі ук ладених ними договорів; влас никами будинків, що перебува ють у приватній власності.

3

Договір про надання послуг з питного водопостачання ук ладається безпосередньо між підприємством питного водоп остачання або уповноваженою ним юридичною чи фізичною ос обою споживачем, визначеним у частині першій цієї статті . Це правило встановлено і час тиною 1 ст.67 Господарського ко дексу України ( далі по тексту - ГК ), за якою відносини підп риємства з іншими підприємст вами, організаціями, громадя нами в усіх сферах господарс ької діяльності, виконуються на підставі договорів.

Згідно п.1.1 Статуту КП „ Компанія «Вода Донбасу”, Ком унальне підприємство „Компа нія „Вода Донбасу” створене відповідно до рішення Донець кої обласної ради від 28.12.2004року № 4/24-557 із змінами, внесеними ріш енням від 23.03.2007року № 5/8-181, шляхом перетворення Державного вир обничого підприємства по зов нішньому централізованому п остачанню „Укрпромводчорме т”. Відповідно до п.3.1 Статуту, м етою діяльності підприємств а є забезпечення технічною т а питною водою населення, під приємства, міст, інших населе них пунктів та споживачів во ди, надання послуг водовідве дення.

За рішенням виконком у Новогродівської міської ра ди та за Статутом, затверджен им установчими зборами власн иків квартир і нежилих примі щень будинку, що розташовани й за адресою: м. Новогродівка, вул. Донецька, буд.13 Об' єднан ня співвласників багатоквар тирного будинку „Юзовка” ( в п одальшому - ОСББ ) створено н а підставі Закону України „П ро об' єднання співвласникі в багатоквартирного будинку ” [ 123 ], як організаційно-правов а форма об' єднання власникі в жилих та нежилих приміщень для сумісного управління та забезпечення експлуатації є диного комплексу нерухомого майна, володіння, користуван ня і у встановлених законом м ежах розпорядження спільним майном, захисту їх прав та вик онання обов' язків щодо спіл ьного утримання багатокварт ирного будинку.

Законом України "Про ж итлово-комунальні послуги" [ 18 75-15 ] також передбачено, що відн осини між учасниками договір них відносин у сфері житлово -комунальних послуг, а до таки х відноситься і водопостачан ня, здійснюються виключно на договірних засадах. При цьом у, особливим учасником відно син у сфері житлово-комуналь них послуг є балансоутримува ч та управитель, які, залежно в ід цивільно-правових угод, мо жуть бути споживачем, викона вцем або виробником.

У відповідності з ч.2 ст.181 ГК п роект договору може бути зап ропонований будь-якою із сто рін.

На виконання вимог ви щеназваної статті позивач су провідним листом направив Об ' єднанню співвласників баг атоквартирного будинку „Юзо вка” м. Новогродівка ( далі по тексту - ОСББ ) проект догов ору на надання послуг з центр алізованого питного водопос тачання та водовідведення ві д 17.03.2011р.

Відповідно до ч.4 ст.181 Г К за наявності заперечень що до окремих умов договору сто рона, яка одержала протокол д оговору, складає протокол ро збіжностей, про що робиться з астереження у договорі, та у д вадцятиденний строк надсила є другій стороні два примірн ика протоколу розбіжностей р азом з підписаним договором.

Листом № 237 від 07.04.2011р. відповід ач направив на адресу позива ча протокол розбіжностей до договору на надання послуг з централізованого питного во допостачання та водовідведе ння від 17.03.2011р., в якому виклав у в ласній редакції преамбулу та пункти 1.1, 1.2, 5.1, 5.5, 5.6, 8.2, 10.1 договору.

Листом № 1750 від 18.04.2011р. відповід ач повідомлений, що в його ред акції частково прийнятий пун кт 1.1 договору, а що стосується преамбули та пунктів 1.1 (частк ово), 1.2, 5.1, 5.5, 5.6, 8.2, 10.1 договору сторон и не дійшли угоди і через це з вернулись з протоколом розбі жностей в цій частині до суду за вирішенням спору.

Відповідно до статті 649 ЦК ро збіжності, що виникли між сто ронами при укладенні договор у на підставі правового акта органу державної влади, орга ну влади Автономної Ресбулік и Крим, органу місцевого само врядування та в інших випадк ах, встановлених законом, вир ішується судом.

Проаналізувавши дого вір, на який посилається пози вач як на підставу своїх вимо г, господарський суд встанов ив факт, що сторони визначили у преамбулі договору статус и сторінё а саме: позивач - Ком унальне підприємство „Компа нія „Вода Донбасу” м.Донецьк в особі відо кремленого підрозділу Красн оармійського регіонального виробничого управління є ви робником послуг централізов аного водопостачання і водов ідведення ( в подальшому - Ви робник), а відповідач - Об' єдн ання співвласників багатокв артирного будинку „Юзовка” м . Новогродівка є споживачем ц их послуг ( в подальшому - Спо живач ).

4

Договір від 17.03.2011р. підп исаний законним представник ом Виробника та від імені Спо живача - головою ОСББ, який від повідно до Статуту, затвердж еним установчим збором власн иків квартир і нежитлових пр иміщень будинків, що розташо вані на адресою м.Новогродів ка, вул. Донецька, 13 протоколом № 1 від 10.06.2007р. і зареєстрованим р ішенням виконкому Новгородс ької міської ради № 131 від 20.06.2007р. обирається зі складу Правлі ння і має право без довіренос ті від імені Об' єднання та р ішень Правління укладати уго ди.

Відповідач не погодж ується з тим, що він є Споживач ем і пропонує іменувати його Балансоутимувачем.

Постановою Новогроді вскього міського суду Донець кої області від 02 червня 2010р. за справою № 2-а-833/2010 визнано нечин ним п.1.2.2 рішення виконавчого к омітету Новогродівської міс ької ради від 20.01.2010р. № 15 „Про виз нання виконавців житлово-ком унальних послуг у житловому фонді комунальної власності територіальної громади м.Но вогродівка”, яким КП „Компан ія „Вода Донбасу” визначено виконавцем житлово-комуналь них послуг з централізованог о постачання холодної води т а водовідведення у житловому фонді комунальної власності територіальної громади м.Но вогродівка.

Підставою для винесе ної постанови був встановлен ий судом факт, що водопровідн і вводи житлових будинків не знаходяться на балансі КП „К омпанія „Вода Донбасу”, а том у він не може бути виконавцем житлово-комунальних послуг у житловому фонді комунально ї власності територіальної г ромади м. Новогродівка.

Статтею 1 Закону України „П ро житлово-комунальні послуг и” від 24 червня 2004 року [ 1875-IV ] визн ачено тлумачення термінів, в тому числі:

- житлово-комунальні посл уги - результат господарсько ї діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживан ня та перебування осіб у жили х і нежилих приміщеннях, буди нках і спорудах, комплексах б удинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандарт ів, порядків і правил;

- балансоутримувач будинк у, споруди, житлового комплек су або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримув ач) - власник або юридична ос оба, яка за договором з вла сником утримує на балансі в ідповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законода вством звітність, здійснює р озрахунки коштів, необхідни х для своєчасного проведен ня капітального і поточного ремонтів та утримання, а тако ж забезпечує управління цим майном і несе відповідальн ість за його експлуатацію з гідно з законом;

- виконавець - суб'єкт госпо дарювання, предметом діяльно сті якого є надання житлово-к омунальної послуги спожива чу відповідно до умов догово ру;

- виробник - суб'єкт господ арювання, який виробляє або с творює житлово-комунальні по слуги;

- внутрішньобудинкові си стеми - мережі, арматура на них , прилади та обладнання, засоб и обліку і регулювання спожи вання житлово-комунальних по слуг, які знаходяться в межах будинку, споруди;

- споживач - фізична чи юриди чна особа, яка отримує або м ає намір отримати житлово-ко мунальну послугу.

В силу приписів ст. 19 За кону України "Про питну воду т а питне водопостачання" (2918-14 ) вс тановлено, що послуги з питно го водопостачання надаються споживачам підприємством пи тного водопостачання на підс таві договору з: підприємств ами, установами, організація ми, що безпосередньо користу ються централізованим питни м водопостачанням; підприємс твами, установами або органі заціями, у повному господарс ькому віданні або оперативно му управлінні яких перебуває житловий фонд і до обов'язків яких належить надання спожи вачам послуг з питного водоп остачання та водовідведення ; об' єднаннями співвласникі в багатоквартирних будинків , житлово-будівельними коопе ративами та іншими об' єднан нями власників житла, яким пе редано право управління бага токвартирними будинками та з абезпечення надання послуг з водопостачання та водовідве дення на підставі укладених ними договорів; власниками б удинків, що перебувають у при ватній власності. Тобто, відп овідно до зазначеної статті послуги з питного водопостач ання надаються споживачам та договір укладається саме зі споживачем, а не балансоутри мувачем, як зазначає у запере ченні відповідач.

За визначеними закон одавцем термінами „балансоу тримувач”, „житлово-комуналь ні послуги” і „споживач” суд встановив, що оскільки ОСББ п ередано право управління баг атоквартирними будинками та забезпечення надання послуг з водопостачання та водовід ведення, він визнається Спож ивачем наданих Виробником по слуг.

5

За визначеним, преамб ула Договору залишається в р едакції позивача такого зміс ту: „Комунальне підприємство Компанія „Вода Донбасу”, яке в подальшому називається Ви конавцем послуг централізов аного водопостачання та водо відведення, в особі директор а Красноармійського регіона льного виробничого управлін ня КП „Компанія Вода Донбасу ” ОСОБА_3, який діє на підст аві Положення та довіреності № 03-07 від 30.12.2010р., з однієї сторони , об' єднаннями співвласникі в багатоквартирних будинків „Юзівка”, яке називається в п одальшому Споживач, в особі г олови ОСББ „Юзівка” Сулаєва Є.Л., що діє на підставі Статут у з іншої сторони, уклали цій Д оговір про умови надання ком унальних послуг”

Пункт 1.1 Договору проп онує позивач викласти в такі й редакції: „Виробник подає п о власним водопровідним мере жам питну воду до водопровід ного вводу Споживача в межах , узгоджених розрахункових о бсягах з урахуванням технічн их можливостей виробника, а С поживач сплачує послуги з це нтралізованого питного водо постачання Виробнику”. Відпо відач не погоджується з викл аденим, пропонуючи замість с лова „Споживача” викласти „Б алансоутримувач”.

Оскільки це питання в ирішено господарським судом при розгляді преамбули до До говору, суд вважає законними вимоги позивача, а тому залиш ає цей пункт в редакції Комун ального підприємства Компан ія „Вода Донбасу”.

Пункт 1.2 Договору проп онує позивач викласти в такі й редакції: „Виробник прийма є та очищає господарсько-поб утові стічні води Споживача, в межах, узгоджених розрахун кових обсягах, а Споживач спл ачує послуги з централізован ого водовідведення Виробник у на умовах цього Договору”.

Відповідач не погодж уючись з викладеною пропозиц ією, пропонує викласти в таки й редакції: „Виробник прийма є та очищає господарсько-поб утові стічні води кінцевого Споживача, в межах, узгоджени х розрахункових обсягах, а Ба лансоутримувач створює необ хідні умови для виконання Ви робником послуг з центрально го водовідведення.

Це питання вирішено і залишається в редакції Пози вача.

Пункт 5.1 Договору пози вач пропонує позивач викласт и в такій редакції: „Надані Ви робником у відповідності з ц им Договором послуги з центр алізованого водопостачання та водовідведення Споживач сплачує у відповідності з вс тановленими тарифами”. Відпо відач не погоджується з вимо гами позивача на тій підстав і, що вважає кінцевим спожива чем квартиронаймачів, які і п овинні сплачувати саме позив ачу отримані послуги, і проси ть залишити іншу редакцію ць ого пункту: ”Оплату за надані Виконавцем у відповідності з цим Договором послуги з цен тралізованого водопостачан ня та водовідведення Виробни к отримує від кінцевого Спож ивача (власників квартир) сам остійно на підставі показань внутрішньо квартирних прила дів обліку спожитої води. В ра зі відсутності в квартирі пр иладу обліку спожитої води, п лата за користування питною водою нараховується в межах норм споживання та не може пе ревищувати різниці між показ никами внутрішньо будинково го приладу обліку та підсумо ваних показань внутрішньо кв артирних приладів обліку спо живання питної води”.

Господарський суд ві дхиляє як такий, що не відпові дає діючому законодавству ви кладений відповідачем текст пункту 5.1 Договору, залишаючи редакцію позивача, посилаюч ись на наступне.

Утримання приватизов аних квартир здійснюється за рахунок їх власників (п.1ст.10 За кону України „Про приватизац ію державного житлового фонд у [ 41 ]. Тому у випадках, коли влас ники приватизованих квартир не створили об' єднання спі ввласників багатоквартирно го будинку відповідно до Зак ону України „Про об' єднання співвласників багатокварти рного будинку” [ 123 ], кожний з ни х зобов' язаний укласти з вл асником будинку договір про участь у витратах на утриман ня (обслуговування і ремонт) б удинку і прибудинковой терит орії (п.2 Порядку участі в орга нізації і фінансуванні прива тизованих житлових будинків їх колишніх власників [ 175 ]. При ухиленні власників квартир від укладання таких договорі в вони можуть бути примушені до цього. Ці правила повинні з а аналогією застосовуватися і до власників нежилих примі щень, оскільки з Закону „Про в ідповідальність суб' єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення пла ти за спожиті комунальні пос луги і утримання прибудинков их територій” [ 92 ], випливають в ідповідні обов' язки і відпо відальність власників нежит лових приміщень. У свою чергу і ці організації (власники бу динків), хоч чи вони і не належ али до категорії комунальних (за термінологією, яка викори стовується в Законі „Про при ватизацію державного житлов ого фонду”), у силу обов' язку здійснювати обслуговування і ремонт приватизованого жи тла (ч.4 ст.10 названого Закону) ч и в силу публічного характер у таких договорів можуть бут и примушені до укладання від повідних договорів із власни ками квартир.

6

Таким чином, ОСББ зобо в' язаний укласти Договір з Виробником на надання послуг з централізованого питного водопостачання та водовідве дення, а Споживач сплатити у в ідповідності з встановленим и тарифами надані послуги”. П ри необхідності Споживач впр аві укласти додаткові догово ри з власниками квартир чи вл асниками нежилих приміщень.

Пункт 5.5 Договору пози вач пропонує позивач викласт и в такій редакції: „Орієнтов ана сума Договору на дату йог о укладення складає 28 548,79грн., П ДВ 20% - 5709,75грн., всього з ПДВ 34258,54грн .. Відповідач просить виключи ти без будь-яких пояснень.

Оскільки загальна су ма договору є істотною умово ю, пропонована сума є орієнто ваною, випливає із середньої суми наданих за попередні те рміни надання послуг відпові дно до діаметру труби, по який надається питна вода і прийм аються стічні води та узгодж еного розрахункового обсягу питної води і стічних вод від повідно до умов Договору, орі єнтована сума не впливає на з агальні реальну кількість по ставки питної води і вартост і наданих послуг, які повинен сплатити відповідач, господ арський суд приймає п.5.5 Догов ору в редакції позивача.

Пункт 5.6 Договору пози вач пропонує позивач викласт и в такій редакції: „Споживач здійснює оплату за послуги п о Договору протягом 20-ти днів з моменту підписання Акту”. В ідповідач цей пункт просить виключити. Відповідно до ст. 20 Закону України "Про питну во ду та питне водопостачання" [29 18-14] визнання строку оплати є іс тотною умовою і не може бути в иключено з тексту Договору.

Пункт 8.2 Договору пози вач пропонує позивач викласт и в такій редакції: „Виробник здійснює технічне обслугову вання та ремонт водопровідно -каналізаційних мереж та спо руд, які знаходяться у нього н а балансі, або обслуговуванн я, в тому числі, транзитних тру бопроводів до точки передачі послуг водопостачання та во довідведення”. Відповідач пр опонує доповнити цей пункт н аступним реченням: „а також в еде облік внутрішньоквартир них приладів обліку споживан ня питної води та здійснює ко нтроль за своєчасним їх пові рянням”.

У відповідності з пун ктом 1.3 Правил користування си стемами централізованого ко мунального водопостачання т а водовідведення в населених пунктах України, затверджен их наказом Міністерства з пи тань житлово-комунального го сподарства України від 27 черв ня 2008 року N 190, Виробник обслугов ує вуличні, квартальні та дво рові мережі водопостачання т а водовідведення, споруди і о бладнання, а також технологі чні прилади й пристрої на них , які перебувають у нього на ба лансі або на які є відповідни й договір на обслуговування із споживачем, а не квартири у будинках, які обслуговуютьс я ОСББ.

Відповідно до п.4 Закон у України „Про об'єднання спі ввласників багатоквартирно го будинку” від 29.11.2011р. [ 2866-III ], із зм інами і доповненнями, внесен ими Законами України від 3 ли стопада 2005 року N 3053-IV, від 23 верес ня 2010 року [ 2555-VI ], за яким ОСББ ство рюється для забезпечення і з ахисту прав його членів та до тримання їхніх обов'язків, на лежного утримання та викорис тання неподільного і загальн ого майна, забезпечення своє часного надходження коштів д ля сплати всіх платежів, пере дбачених законодавством та с татутними документами.

Основна діяльність об'єдна ння полягає у здійсненні фун кцій, що забезпечують реаліз ацію прав власників приміщен ь на володіння та користуван ня спільним майном членів об 'єднання, належне утримання б удинку та прибудинкової тери торії, сприяння членам об'єдн ання в отриманні житлово-ком унальних та інших послуг нал ежної якості за обгрунтовани ми цінами та виконання ними с воїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Статутом ОСББ визнач ена мета і ціль утворення. Так , за пунктом 1.1 об' єднання спі ввласників багатоквартирно го будинку створюється на пі дставі Закону України „Про о б'єднання співвласників бага токвартирного будинку” від 2 9.11.2011р, як організаційно-правов а форма об' єднання власникі в жилих та нежилих приміщень для сумісного управління і з абезпечення експлуатації єд иного комплексу нерухомого м айна, володіння, користуванн я і у встановлених законом ме жах розпорядження спільним м айном, захисту їх прав та вико нання обов”язків щодо спільн ого утримання багатоквартир ного будинку.

Таким чином, метою ств орення ОСББ є здійснення фун кцій, визначених цим Законом , а порядок надходження і вико ристання коштів об'єднання т а відносини між ОСББ і господ арюючими суб' єктами визнач ено цим Законом, Цивільним, Жи тловим, Земельним та Господа рським кодексами.

Посилання відповідача на т е, що квартиронаймачі і власн ики житлових та нежитлових п риміщень в будинку (який пере дано ОСББ для утримання) пови нні укладати самостійно дого вори з Постачальником питної води не відповідає а ні цілям , а ні напрямкам створення ОСБ Б.

7

Пункт 10.1 Договору пози вач пропонує позивач викласт и в такій редакції: „Для уклад ення Договору Споживач повин ен надати лист на укладення Д оговору з доданим паспортом водного господарства та дода них до нього: 1) копії або витяг у з документів, які підтвердж ують юридичний статус Спожив ача, повне найменування спож ивача, ПІБ керівників, номери телефонів; 2) платіжні реквізи ти Споживача, довідку з облст ату про включення Споживача до ЄДРПОУ, ІПН, свідоцтво про державну реєстрацію, свідоц тво платника ПДВ; 3) довіреніст ь або витяг з наказу Споживач а про призначення осіб, які уп овноваженні на підписання Ак тів обстеження, Актів реаліз ації; 4) зразок відтиску печатк и або штампу для завірення Ак тів для зразки підписів упов новажених представників Спо живачів; 5) розрахунки замовле ння на необхідну кількість в оди по кожному вводу; 6) розрах унки замовлення на скидання стічних вод із зазначенням з апланованого обсягу стоків; 7) технічної документації (мон тажна або виконавча схема) бу динкових вузлів обліку води, копії паспортів приладів об ліку води, актів вводу в експл уатацію, свідоцтв про повіря ння”.

Відповідач пропонує свою редакцію: „Для укладенн я Договору Балансоутримувач повинен надати лист на уклад ення Договору з доданою схем ою внутрішньобудинкових вод опровідних каналізаційних м ереж та дадатків до нього: 1) ко пії або витягу з документів, я кі підтверджують юридичний с татус Балансоутримувача, пов не найменування Балансоутри мувача, ПІБ керівників, номер и телефонів; 2) платіжні реквіз ити Балансоутримувача, довід ку з облстату про включення Б алансоутримувача до ЄДРПОУ, ІПН, свідоцтво про державну р еєстрацію, свідоцтво платник а ПДВ; 3) довіреність або витяг з наказу Балансоутримувача про призначення осіб, які упо вноваженні на підписання Акт ів обстеження, Актів реаліза ції; 4) зразок відтиску печатки або штампу для завірення Акт ів для зразки підписів уповн оважених представників Бала нсоутримувача;

5) технічної документації (м онтажна або виконавча схема) будинкових вузлів обліку во ди, копії паспортів приладів обліку води, актів вводу в екс плуатацію, свідоцтв про пові ряння.

Таким чином, Відповід ач змінює назву Споживача на Балансоутримувача, відмовля ється надавати розрахунки за мовлення на необхідну кількі сть води по кожному вводу; роз рахунки замовлення на скидан ня стічних вод із зазначення м запланованого обсягу стокі в і замість паспорта водного господарства, надати схему в нутрішньобудинкових водопр овідних каналізаційних мере ж та додатків до нього:

Статтею 1 Закону України „Пр о житлово-комунальні послуги ” від 24 червня 2004 року [ 1875-IV ] визна чено тлумачення термінів, в т ому числі „Споживача” і „Бал ансоутримувача” і господарс ький суд вирішив питання щод о визнання відповідача Спожи вачем послуг по постачанню п итної води і водовідведення. Щодо питання переліку докум ентів, які повинні надаватис ь Споживачем Виконавцю, їх пе релік визначений в пункті 6.2 П равил приймання стічних вод підприємства в комунальні та відомчі мережі каналізації населених пунктів України, з атверджених Наказом Держбуд у України 19.02.2002р. № 37.

Оскільки викладена п озивачем редакція пункту 10.1 Д оговору ґрунтується на діючо му законодавстві, цей пункт п риймається судом в редакції позивача.

Приймаючи до уваги, що пози вач довів свої вимоги, на відп овідача, з вини якого виник це й спір, покладаються судові в итрати.

На підставі Законів Україн и „Про питну воду та питне вод опостачання”, „Про житлово-к омунальні послуги”, Правил к ористування системами центр алізованого комунального во допостачання та водовідведе ння в населених пунктах Укра їни, затверджених наказом Мі ністерства з питань житлово- комунального господарства в ід 27.06.2008р. №190, Правил приймання с тічних вод підприємства в ко мунальні та відомчі мережі к аналізації населених пункті в України, затверджених Нака зом Держбуду України 19.02.2002р. №37, с татей 179-181 Господарського коде ксу України та, керуючись ста ттями 75,49,82,84,81-1,85 ГПК України, госп одарський суд -

В и р і ш и в:

Задовольнити позов К омунального підприємства „К омпанія „Вода Донбасу” м. Дон ецьк в особі відокремленого підрозділу Красноармійсько го регіонального виробничог о управління м. Красноармійс ьк про зобов' язання Об' єдн ання співвласників багатокв артирного будинку „Юзовка” м . Новогродівка прийняти спір ні: преамбулу та пункти 1.1, 1.2, 5.1, 5.5, 5.6, 8.2, 10.1 договору на надання посл уг з централізованого питног о водопостачання та водовідв едення від 17.03.2011р. в редакції по зивача.

8

Прийняти преамбулу Д оговору такого змісту: „Кому нальне підприємство Компані я „Вода Донбасу”, яке в подаль шому називається Виконавцем послуг централізованого вод опостачання та водовідведен ня, в особі директора Красноа рмійського регіонального ви робничого управління КП „Ком панія Вода Донбасу” ОСОБА_3 , який діє на підставі Полож ення та довіреності № 03-07 від 30.12 .2010р., з однієї сторони, об' єдн аннями співвласників багато квартирних будинків „Юзівка ”, яке називається в подальшо му Споживач, в особі голови ОС ББ „Юзівка” Сулаєва Є.Л., що ді є на підставі Статуту з іншої сторони, уклали цій Договір п ро умови надання комунальних послуг”

Пункт 1.1 Договору викл асти в такій редакції: „Вироб ник подає по власним водопро відним мережам питну воду до водопровідного вводу Спожив ача в межах, узгоджених розра хункових обсягах з урахуванн ям технічних можливостей вир обника, а Споживач сплачує по слуги з централізованого пит ного водопостачання Виробни ку”.

Пункт 1.2 Договору викл асти в наступній редакції: „В иробник приймає та очищає го сподарсько-побутові стічні в оди Споживача, в межах, узгодж ених розрахункових обсягах, а Споживач сплачує послуги з централізованого водовідве дення Виробнику на умовах ць ого Договору”.

Пункт 5.1 Договору викл асти в редакції позивача: „На дані Виробником у відповідно сті з цим Договором послуги з централізованого водопоста чання та водовідведення Спож ивач сплачує у відповідності з встановленими тарифами”.

Пункт 5.5 Договору викл асти в редакції позивача: „Ор ієнтована сума Договору на д ату його укладення складає 28 548,79грн., ПДВ 20% - 5709,75грн., всього з ПД В 34258,54грн..

Пункт 5.6 Договору зали шити в редакції позивача: „Сп оживач здійснює оплату за по слуги по Договору протягом 20-т и днів з моменту підписання А кту”.

Пункт 8.2 Договору викл асти в редакції позивача: „Ви робник здійснює технічне обс луговування та ремонт водопр овідно-каналізаційних мереж та споруд, які знаходяться у н ього на балансі, або обслугов ування, в тому числі, транзитн их трубопроводів до точки пе редачі послуг водопостачанн я та водовідведення”.

Пункт 10.1 Договору викл асти в редакції позивача: „Дл я укладення Договору Спожива ч повинен надати лист на укла дення Договору з доданим пас портом водного господарства та доданих до нього: 1) копії аб о витягу з документів, які під тверджують юридичний статус Споживача, повне найменуван ня споживача, ПІБ керівників , номери телефонів; 2) платіжні реквізити Споживача, довідк у з облстату про включення Сп оживача до ЄДРПОУ, ІПН, свідоц тво про державну реєстрацію , свідоцтво платника ПДВ; 3) дов іреність або витяг з наказу С поживача про призначення осі б, які уповноваженні на підпи сання Актів обстеження, Акті в реалізації; 4) зразок відтиск у печатки або штампу для заві рення Актів для зразки підпи сів уповноважених представн иків Споживачів; 5) розрахунки замовлення на необхідну кіл ькість води по кожному вводу ; 6) розрахунки замовлення на с кидання стічних вод із зазна ченням запланованого обсягу стоків; 7) технічної документа ції (монтажна або виконавча с хема) будинкових вузлів облі ку води, копії паспортів прил адів обліку води, актів вводу в експлуатацію, свідоцтв про повіряння”.

Стягнути з Об' єднан ня співвласників багатоквар тирного будинку „Юзовка” м. Н овогродівка на користь Кому нального підприємства „Комп анія „Вода Донбасу” м. Донець к в особі від окремленого підрозділу Крас ноармійського регіональног о виробничого управління м. К расноармійськ державне мито в сумі 85,00грн. та 236,00грн. витрат н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу.

Суддя Гринько С.Ю.

Рішення господарського су ду, повний текст якого оголош ений та підписаний 29.06.2011року, мо же бути оскаржено до Донецьк ого апеляційного господарсь кого суду через місцевий гос подарський суд.

Надруковано 4примірника:

1 - суду,

2 - позивачу,

1 - відповідачу

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення29.06.2011
Оприлюднено05.07.2011
Номер документу16545744
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/124пд

Судовий наказ від 12.07.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Постанова від 26.09.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Зубченко І.В.

Ухвала від 05.09.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Зубченко І.В.

Рішення від 29.06.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 04.05.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні