категорія №8
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 червня 2011 року Справа № 2а-4152/11/1270
Луганський ок ружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Прудник а С.В.,
Судді: Ірметово ї О.В.,
Судді: Лагутіна А.А.,
при секретарі: Шматковій Д.О .,
за участю сторін:
представника позивача: О СОБА_1 (довіреність від 18.05.11 № б /н),
представника позивача: О СОБА_2 (довіреність від 18.05.11 № б /н),
представника відповідача: ОСОБА_3 (довіреність від 2 7.05.11 № 30),
представника відповідача: ОСОБА_4 (довіреність від 07. 04.11 № 10-6017/1398)
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов товариства з о бмеженою відповідальністю “ Іфорас” до Ленінської міжрай онної державної податкової і нспекції у м. Луганську, Держа вної податкової адміністрац ії України про визнання прот иправними дій та скасування рішення №221 від 13.05.2011 про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість,-
В С Т А Н О В И В:
23 травня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов товариства з об меженою відповідальністю “І форас” до Ленінської міжрайо нної державної податкової ін спекції у м. Луганську, Держав ної податкової адміністраці ї України про визнання проти правними дій та скасування р ішення №221 від 13.05.2011 про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість.
В обґрунтування позовних в имог позивачем зазначено, що на адресу товариства з обмеж еною відповідальністю “Іфор ас” надійшло рішення №221 від 13.0 5.2011 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість товариства з обмежен ою відповідальністю “Іфорас ”.
Рішення було винесено на ос нові висновку комісії, створ еною відповідно до розпорядж ення Ленінської МДПІ у м. Луга нську №403 від 08.05.2008, якою встановл ено, що товариство з обмежено ю відповідальністю “Іфорас” подає податкові декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних подат кових місяців з показниками, які свідчать про відсутніст ь постачання/придбання товар ів, здійснених з метою формув ання податкового зобов' яза ння чи податкового кредиту т а має розміри податкової заб оргованості з податку на дод ану вартість на дату складен ня рішення 0,00 грн.
Позивач не погоджується з д аним висновком, оскільки ТОВ “Іфорас” за грудень, листопа д, жовтень 2010 року подавало под аткові декларації з податку на додану вартість в яких бул а відображена господарська д іяльність підприємства та вк азані податкові зобов' язан ня.
Просить суд визнати протип равними дії відповідача, ска сувати рішення Ленінської МД ПІ у м. Луганську № 221 від 13.05.2011 пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть товариства з обмеженою в ідповідальністю “Іфорас” .
У відповідність до п. 183.12 Пода ткового Кодексу України, цен тральний державний орган под аткової служби веде реєстр п латників податку, в якому міс титься інформація про осіб, з ареєстрованих як платники по датку, у зв' язку з чим 01 червн я 2011 року в судовому засіданні представник позивача надав заяву про залучення співвідп овідача по справі Державну п одаткову адміністрацію Укра їни на підставі чого, було зал учено в якості другого відпо відача по справі за позовом т овариства з обмеженою відпов ідальністю “Іфорас” до Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луг анську про визнання протипра вними дій та скасування ріше ння №221 від 13.05.2011 про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість - Державн у податкову адміністрацію Ук раїни.
14 червня 2011 року в судовому за сіданні представник позивач а надав заяву про уточнення п озовних вимог в яких просив з обов' язати Державну податк ову адміністрацію України ві дновити свідоцтва платника п одатку на додану вартість №1002 87546, видане свідоцтво платника ПДВ №100287546 на бланку 2-ПДВ серія Н Б №246406 дата початку дії 19.06.2010 року з дати його анулювання тобто з 13.05.2011.
Представники позивача у су довому засіданні позовні вим оги підтримали у повному обс язі, надали пояснення, аналог ічні викладеним у позові, про сили суд задовольнити позов.
Представники відповідача у судовому засіданні позов н е визнали, просили відмовити у задоволенні позову повніс тю, посилаючись на таке.
Анулювання реєстрації пла тника податку на підставі, ви значеній ст. 184, п. 184.2 Податковог о кодексу України може здійс нюватися за самостійним ріше нням відповідного органу дер жавної податкової служби. Зг ідно ст. 184 Податкового кодекс у України реєстрація діє до д ати анулювання реєстрації пл атника податку, яка проводит ься шляхом виключення з реєс тру платників податку. Підпу нктом “г”цього пункту передб ачено, що виключення з реєстр у платників податку відбуває ться у разі, якщо протягом 12 по слідовних податкових місяці в платник не подає органу ДПС декларації з податку на дода ну вартість або подає таку де кларацію, яка свідчить про ві дсутність постачання (придба ння) товарів, здійснених з мет ою формування податкових зоб ов' язань чи податкового кре диту. Протягом 12 послідовних п одаткових місяців товариств о з обмеженою відповідальніс тю “Іфорас” подавало податко ві декларації з податку на до дану вартість, які свідчать п ро відсутність постачання п остачання (придбання) товарі в, здійснених з метою формува ння податкових зобов' язань чи податкового кредиту. Оскі льки на ТОВ “Іфорас” відсутн і трудові ресурси, складські приміщення, виробничі потуж ності для здійснення будь-як ого виду діяльності, вбачаєт ься проведення транзитних фі нансових потоків, спрямовани х на здійснення операцій над ання податкової вигоди перев ажно з контрагентами, які не в иконують свої податкові зобо в' язання. Саме ці факти і є пі дставою для винесення рішенн я №221 від 23.05.2011 про анулювання реє страції платника ПДВ ТОВ “Іф орас”. На підставі вищевикла деного представники відпові дача просили суд відмовити у задоволенні адміністративн ого позову.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, перевіривш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст. ст . 69-72 КАС України, суд прийшов до такого.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.
Відповідно до ст.2 КАС Украї ни у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноваже нь адміністративні суди пере віряють, чи прийняті (вчинені ) вони: 1) на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України; 2) з використання м повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісн о; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед зак оном, запобігаючи несправедл ивій дискримінації; 8) пропорц ійно, зокрема з дотриманням н еобхідного балансу між будь- якими несприятливими наслід ками для прав, свобод та інтер есів особи і цілями, на досягн ення яких спрямоване це ріше ння (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі при йняття рішення; 10) своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.
Статтею 2 Закону України “Пр о державну податкову службу в Україні”встановлено, що за вданнями органів державної п одаткової служби є здійсненн я контролю за додержанням по даткового законодавства, пра вильністю обчислення, повно тою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільови х фондів податків і зборів (об ов'язкових платежів), а також н еподаткових доходів, установ лених законодавством.
Згідно п. 181.1 статті 181 Податко вого кодексу України у разі я кщо загальна сума від здійсн ення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягаю ть оподаткуванню згідно з ци м розділом, у тому числі з в икористанням локальної аб о глобальної комп'ютерної ме режі, нарахована (сплачена) т акій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сук упно перевищує 300 000 гривень (б ез урахування податку на дод ану вартість), така особа зоб ов'язана зареєструватися як платник податку в органі д ержавної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотрима нням вимог, передбачених ста ттею 183 цього Кодексу, крім ос оби, яка є платником єдиного п одатку.
Порядок реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь визначено статтею 183 Податко вого кодексу України.
Згідно п. 184.1 статті 184 Податко вого кодексу України реєстр ація діє до дати анулювання р еєстрації платника податку , яка проводиться шляхом ви ключення з реєстру платників податку і відбувається у раз і якщо, зокрема, особа, зареєс трована як платник податк у, протягом 12 послідовних по даткових місяців не подає органу державної податково ї служби декларації з податк у на додану вартість та/або п одає таку декларацію (податк овий розрахунок), яка (який) св ідчить про відсутність поста чання/придбання товарів, зді йснених з метою формування п одаткового зобов'язання чи п одаткового кредиту.
Відповідно п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 Под аткового Кодексу України под аткове зобов'язання - сума ко штів, яку платник податків, у тому числі податковий аген т, повинен сплатити до відпо відного бюджету як податок а бо збір на підставі, в порядку та строки, визначені податко вим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена платником податків у податк овому векселі та не сплачена в установлений законом стро к).
Згідно п.п.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податко вого Кодексу України податко вий кредит - сума, на яку платн ик податку на додану вартіст ь має право зменшити податко ве зобов'язання звітного (под аткового) періоду, визначен а згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно п.п.14.1.191 п.14.1 ст. 14 Под аткового Кодексу України пос тачання товарів - будь-яка п ередача права на розпоряджан ня товарами як власник, у том у числі продаж, обмін чи дару вання такого товару, а також постачання товарів за рішен ням суду.
З метою застосування термі на "постачання товарів" елект рична та теплова енергія, га з, пар, вода, повітря, охолод жене чи кондиційоване, вважа ються товаром.
Постачанням товарів також вважаються:
а) фактична передача матер іальних активів іншій особ і на підставі договору про ф інансовий лізинг (повернення матеріальних активів згідн о з договором про фінансов ий лізинг) чи іншої домовлен ості, відповідно до якої опл ата відстрочена, але право вл асності на матеріальні акт иви передається не пізніше дати здійснення останнього платежу;
б) передача права власності на матеріальні активи за ріш енням органу державної влади або органу місцевого само врядування чи відповідно до законодавства;
в) будь-яка із зазначених ді й платника податку щодо мате ріальних активів, якщо платн ик податку мав право на відне сення сумм податку до податк ового кредиту у разі придбан ня зазначеного майна чи його частини (безоплатна передач а майна іншій особі; передач а майна у межах балансу платн ика податку, що використовує ться у господарській діяльно сті платника податку для йог о подальшого використання з метою, не пов'язаною із господ арською діяльністю такого пл атника податку; передача у ме жах балансу платника податку майна, що планувалося для вик ористання в оподатковуваних операціях, для його використ ання в операціях, що звільняю ться від оподаткування або н е підлягають оподаткуванню);
г) передача (внесення) това рів (у тому числі необоротни х активів) як вклад у спільну діяльність без утворення ю ридичної особи, а також їх пов ернення;
ґ) умовне постачання товарі в та необоротних активів, під час придбання яких суми пода тку були включені до складу п одаткового кредиту і в остан ньому звітному (податковому) періоді обліковувалися у за лишках платника, який подав з аяву про анулювання реєстрац ії як платника податку на дод ану вартість або про перехід на іншу систему оподаткуван ня, що передбачає сплату пода тку в іншому порядку, ніж той, що визначений цим розділом;
д) ліквідація платником по датку за власним бажанням не оборотних активів, які переб увають у такого платника;
е) передача товарів згідно з договором, за яким сплачуєть ся комісія (винагорода) за про даж чи купівлю.
Не є постачанням товарів ви падки, коли основні виробнич і засоби або невиробничі зас оби ліквідуються у зв'язку з ї х знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непе реборної сили, а також в інших випадках, коли така ліквідац ія здійснюється без згоди пл атника податку, у тому числі в разі викрадення необоротних активів, або коли платник по датку надає органу державної податкової служби відповідн ий документ про знищення, роз ібрання або перетворення нео боротних активів в інший спо сіб, внаслідок чого необорот ний актив не може використов уватися за первісним признач енням.
Згідно п. 184.5 статті 184 ПК Украї ни з моменту анулювання реєс трації особи як платника под атку така особа позбавляєтьс я права на віднесення сум под атку до податкового кредиту, виписку податкових накладни х.
Згідно п. 184.10 статті 184 ПК Украї ни про анулювання реєстрації платника податку податковий орган зобов'язаний письмово повідомити особу протягом т рьох робочих днів після дня а нулювання такої реєстрації.
В судовому засіданні встан овлено, що згідно свідоцтва п ро державну реєстрацію юриди чної особи товариство з обме женою відповідальністю “Іфо рас” зареєстровано виконавч им комітетом Луганської місь кої ради 22.06.2009 та включено до ЄД РПОУ за номером 36561549 про що вида но свідоцтво серії А00 № 479142 (а.с. 6- 7).
13 травня 2011 року Ленінською М ДПІ у м. Луганську прийнято р ішення № 221 про анулювання реє страції платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю “Іфорас”, у зв' язку з подаче ю платником податкових декла рацій з податку на додану вар тість з показниками, які свід чать про відсутність постача ння/придбання товарів, здійс нених з метою формування под аткового зобов' язання чи по даткового кредиту та має за о станні 12 календарних місяців обсяги оподаткованих операц ій 0, 00 грн. (а.с. 131).
Згідно п. 4 розділу V Порядку з аповнення податкової звітно сті з податку на додану варті сть затвердженого Наказом Де ржавної податкової адмініст рації України 25.01.2011 року за № 41 т а зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 16 лютог о 2011 року за N 197/18935 (далі - Порядок заповнення податкової звітн ості з податку на додану варт ість) до Податкового кредиту включаються обсяги придбанн я (виготовлення, будівництва , спорудження, створення) з под атком на додану вартість або без податку на додану варті сть товарів/послуг, необорот них активів на митній терито рії України, імпортованих то варів, необоротних активів, отриманих на митній територ ії України від нерезидента п ослуг з метою їх подальшого в икористання у межах господар ської діяльності платника по датку, а також тих, які не приз начаються для використання у господарській діяльності аб о придбані з метою використа ння для постачання послуг за межами митної території Укр аїни та послуг, місце постач ання яких визначено відповід но до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 ро зділу V Податкового Кодексу з а межами митної території Ук раїни, окремо за напрямами в икористання (здійснення опер ацій, які підлягають оподатк уванню, звільнені від оподат кування, не є об'єктом оподатк ування).
Відповідно до п.п.4.2. п.4 розділ у V Порядку заповнення податк ової вітності з податку на до дану вартість у рядку 12.2 подат кової звітності вказується обсяг ввезення (імпорту)тов арів, при митному оформленні яких сплату податку на дод ану вартість було відстроче но шляхом видачі податково го векселя відповідно до під розділу 3 розділу XX Податковог о Кодексу України (тільки для підприємств суднобудівної промисловості. Цей рядок за повнюється у звітному (подат ковому) періоді, у якому подат кові векселі оплачені.
Відповідно до п.п.4.3. п.4 розділ у V Порядку заповнення податк ової вітності з податку на до дану вартість у рядку 14 подат кової звітності (колонка А) в казується обсяг придбання ( виготовлення, будівництво, с порудження, створення) товар ів/послуг та необоротних акт ивів на митній території Укр аїни, обсяг імпорту товарів та необоротних активів та об сяг отримання від нерезидент а на митній території Україн и послуг, які не призначают ься для використання у госпо дарській діяльності, з подат ком на додану вартість (рядок 14.1) та без податку на додану ва ртість (рядок 14.2).
Згідно із пунктом 3.1. розділу V у рядках 1 - 6 колонки А деклара ції вказуються загальні обся ги постачання звітного періо ду, які оподатковуються за ос новною ставкою, за нульовою с тавкою, звільнені від оподат кування відповідно до статті 197 розділу V Кодексу, тимчасово звільнені від оподаткування відповідно до підрозділу 2 ро зділу XX Кодексу, звільнені від оподаткування відповідно до міжнародних договорів (угод ), та обсяги постачання, що не є об'єктом оподаткування відп овідно до статті 196 розділу V Ко дексу, та ті, що не оподатковую ться у зв'язку з визначенням м ісця постачання послуг за ме жами митної території Україн и відповідно до пунктів 186.2, 186.3 с татті 186 розділу V Кодексу або п остачання послуг за межами м итної території України.
При визначенні обсягу пост ачання товарів/послуг за зві тний (податковий) період плат ник зобов'язаний враховувати значення терміна "постачанн я товарів" відповідно до вимо г підпункту 14.1.191 пункту 14.1 статт і 14 розділу Податкового кодек су України та значення термі на «постачання послуг» відпо відно до вимог підпункту 14.1.185 п ункту 14.1 статті 14 розділу 1 зазн аченого кодексу.
З систематичного аналізу з азначених норм вбачається, щ о саме рядки (1-6; 12,2; 14.1; 14.2) свідчать про придбання або постачання товарів, що надають право под атковому органу дійти виснов ку про анулювання свідоцтва платника ПДВ.
Як вбачається із матеріалі в справи, за період з березня 2 010 року по березень 2011 року пози вачем подавались податкові д екларації з ПДВ до Ленінсько ї МДПІ у м. Луганську, в яких бу ли відображені суми податков ого кредиту, внаслідок сплат и ПДВ у вартості отриманої пр одукції та послуг та сума ПДВ , яка підлягає нарахуванню та сплати в бюджет за підсумкам и поточного звітного періоду , з урахуванням залишку від' ємного значення попередньог о звітного періоду (а.с. 20-21,29-30,37-38,45- 46,53-54,61-62,69-70,77-78,85-86,94-95,102-103,110-111,118-119,126-127).
Таким чином висновок відпо відача про те, що позивачем бу ло подано до податкової інсп екції податкові декларації з податку на додану вартість п ротягом періоду березень 2010 р оку - березень 2011 року з показ никами, які свідчать про відс утність постачання/придбанн я товарів, здійснених з метою формування податкового зобо в' язання чи податкового кре диту та має за останні 12 кален дарних місяців обсяги оподат кованих операцій 0, 00 грн. є без підставним, оскільки він спр остовується встановленими у судовому засіданні обставин ами та наданими представника ми позивача доказами.
Отже, суд вважає, що позивач ем було доведено та надано су ду належні докази щодо своєч асного декларування податко вих зобов' язань та податков ого кредиту з ПДВ за період з б ерезня 2010 року по березень 2011 ро ку, а тому відповідачем непра вомірно було прийнято рішенн я № 221 від 13.05.2011 про анулювання ре єстрації платника податку на додану вартість - товариства з обмеженою відповідальніст ю “Іфорас” з підстав, визначе них п. 184.1 статті 184 ПК України.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обгрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно ч.1 ст.94 КАС України, як що судове рішення ухвалене н а користь сторони, яка не є суб ' єктом владних повноважень , суд присуджує всі здійснені нею документально підтвердж ені судові витрати з Державн ого бюджету України (або відп овідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орга н місцевого самоврядування, його посадова чи службова ос оба).
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем ТОВ “Іфора с” при зверненні з адміністр ативним позовом до суду було сплачено судовий збір в розм ірі 3,40 грн., що підтверджується квитанцією №2100541 від 20.05.2011 (а.с.2), то му дані витрати підлягають с тягненню з Державного бюджет у України на користь позивач а.
На підставі ч.3 ст.160 КАС Украї ни в судовому засіданні 21.06.2011 пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови. Виго товлення постанови у повному обсязі відкладено на 24.06.2011, про що повідомлено сторонам піс ля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні з ур ахуванням вимог ч.4 ст.167 КАС Укр аїни.
Керуючись ст. ст. 11, 71, 94, 159-163 КАС У країни, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальніст ю “Іфорас” до Ленінської між районної державної податков ої інспекції у м. Луганську, Де ржавної податкової адмініст рації України про визнання п ротиправними дій та скасуван ня рішення №221 від 13.05.2011 про анулю вання реєстрації платника по датку на додану вартість зад овольнити.
Визнати протиправним и дії Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м. Луганську щодо винесе ння рішення про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість №221 від 13.05.2011.
Скасувати рішення Ленінсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції у м. Луган ську про анулювання реєстрац ії платника податку на додан у вартість №221 від 13.05.2011.
Зобов' язати Державну под аткову адміністрацію Україн и відновити свідоцтво платни ка податку на додану вартіст ь № 100287546, видане свідоцтво платн ика ПДВ № 100287546 на бланку 2-ПДВ сер ія НБ № 246406 дата початку дії 19.06.2010 року з дати його анулювання т обто з 13.05.2011 року
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Іфорас” судовий збір у розмірі 3,40 (три грн. 40 коп.).
Постанова суду може б ути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, вста новленого Кодексом адмініст ративного судочинства Украї ни, якщо таку скаргу не було по дано.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанц ії
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Повний текст постанови скл адено та підписано 24 червня 2011 року.
Головуючий суддя С.В. Прудник
суддя
суддя О.В. Ірметова
А.А. Ла гутін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2011 |
Оприлюднено | 05.07.2011 |
Номер документу | 16546813 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Прудник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні