Постанова
від 08.12.2010 по справі 2а-8160/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №2.11.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 грудня 2010 року Справа № 2а-8160/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

Судді: Каюди А.М.,

при секретарі: Єгоровій О.О.

за участю представників:

від позивача Т єрєховська Н.Є.

від відповідача Бер ест Н.С.

розглянувши в відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Від критого акціонерного товари ства "Стахановський завод фе росплавів" до Спеціалізовано ї державної податкової інспе кції по роботі з великими пла тниками податків у м. Лугансь ку про визнання недійсним та скасування податкового пові домлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Відкрите акціонер не товариство "Стахановський завод феросплавів" (далі ВАТ " СЗФ"), звернувся до Луганськог о окружного адміністративно го суду з позовом до Спеціалі зованої державної податково ї інспекції по роботі з велик ими платниками податків у м. Л уганську (далі СДПІ ВПП) з вимо гою скасувати податкове пов ідомлення-рішення №0000458013/1 від 18.1 0.2010, яким ВАТ "СЗФ" зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість з а травень 2010 року на 173381,00 грн., вин есене Спеціалізованою держа вною податковою інспекцією п о роботі з великими платника ми податків у м. Луганську на п ідставі акту перевірки №1254/08-3/001 86513 від 08.10.2010.

На обґрунтування заявлено го позову позивач зазначив н аступне.

18 жовтня 2010 року ВАТ "СЗФ" було отримано податкове повідомл ення-рішення №0000458013/1 від 18.10.2010, яки м ВАТ "СЗФ" зменшено суму бюдже тного відшкодування з податк у на додану вартість за траве нь 2010 року на 173381,00 грн.

Позивач вважає, що зазначен е повідомлення-рішення є нез аконним та підлягає скасуван ню, оскільки було винесено на підставі помилкових та таки х, що не відповідають чинному законодавству висновків акт у перевірки від 08.10.2010 року.

Як вбачається із податково го повідомлення-рішення №000045801 3/1 від 18.10.2010 року, відповідач змен шив суму бюджетного відшкоду вання ВАТ "СЗФ" на суму 173381,00 грн., що дорівнює сумі податкового кредиту сформованого по вза ємовідносинам з ТОВ "Макра пл юс".

В акті перевірки викладені дані відносно ТОВ "Макра плюс ", які, на думку відповідача, є п ідставою для зменшення суми податкового кредиту з податк у на додану вартість ВАТ "СЗФ".

Так, зокрема, зазначається, що ТОВ "Макра Плюс" зареєстров ано виконавчим комітетом Дон ецької міськради 23.11.2006 року, на теперішній час до податковог о органу не звітує, має штат - 5 осіб, які, на думку відповіда ча, не могли здійснювати відп овідний обсяг роботи.

З огляду на наведені обстав ини відповідач робить виснов ок, що господарські взаємові дносини між ВАТ "СЗФ" та ТОВ "Ма кра Плюс" фактично не здійсню валися, "фінансово-господарс ькі дії не мають юридичної си ли".

Позивач не погоджується з т акими висновками відповідач а.

Керуючись нормами Закону України "Про податок на додан у вартість" № 168/97-ВР від 03.04.1997 (далі Закон про ПДВ) ВАТ "СЗФ", здійсн ивши оплату за продукцію з ур ахуванням податку на додану вартість та отримавши податк ові накладні, віднесло суму ф актично сплаченого ПДВ до ск ладу податкового кредиту за квітень 2010 року, в подальшому з азначена сума була включена до суми бюджетного відшкодув ання за травень 2010 року, яка зая влена у декларації строго у в ідповідності та на підставі вимог Закону України "Про под аток на додану вартість".

Висновки СДПІ по роботі з ВП П у м. Луганську щодо відсутно сті підстав для відшкодуванн я ПДВ ВАТ "СЗФ" через відсутніс ть доказів сплати продавцем, ТОВ "Макра плюс" податку на до дану вартість у сумі 173381,25 грн. д о бюджету є помилковими та не обгрунтованими.

Належними доказами неспла ти податку до бюджету можуть розглядатися факти встановл ених та задокументованих пор ушень податкового законодав ства з боку постачальників - контрагентів платника подат ків та наявність вироків суд у про визнання осіб винними в порушенні податкового закон одавства.

В акті перевірки від 08.10.2010 не н аведено даних, які б встанови ли порушення з боку ТОВ "Макра Плюс" при декларуванні та спл аті податкових зобов'язань з ПДВ.

При цьому, необхідно наголо сити, що право платника подат ків на податковий кредит та б юджетне відшкодування не зал ежить від податкового обліку інших платників податків, а з алежить лише від дотримання вимог закону самим платником , який це право реалізує.

ВАТ "СЗФ" зазнало фактичні в итрати по сплаті ПДВ в ціні то вару, сплативши його постача льнику, ТОВ "Макра Плюс", що зна йшло відображення при розрах унку бюджетного відшкодуван ня до декларації з ПДВ.

Закон про ПДВ не ставить отр имання бюджетного відшкодув ання платником податку в зал ежність від податкового облі ку інших осіб і фактичної спл ати контрагентами податку до бюджету. Питання щодо від'ємн ого значення суми податку по ширюється тільки на окремо в зятого платника податків, і ц ей факт не ставиться в залежн ість від розрахунків з бюдже том третіх осіб

Слід зазначити, що під час п роведення перевірки достові рності сум, заявлених до бюдж етного відшкодування, особам , які проводили перевірку бул и надані всі первинні докуме нти: оригінали податкових на кладних, рахунків, видаткови х накладних, залізничних нак ладних, актів прийому - переда чі товарів, актів виконаних р обіт та інших первинних доку ментів, реєстрів отриманих т а виданих податкових накладн их, журнали-ордери по рахунка х, платіжні доручення на опла ту товарів та інші документи , передбачені п.п. 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 Зако ну України "Про податок на дод ану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.1997. В а кті зазначено, що під час пров едення перевірки були надані первинні документи в повном у обсязі і всі суми ПДВ, віднес ені до податкового кредиту у травні 2010 року підтверджені п одатковими накладними.

Таким чином, враховуючи, що в ході виїзної позапланової перевірки ВАТ "СЗФ" з питань до стовірності нарахування сум и бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість по податковій декларації з ПДВ за травень 2010 року, СДПІ по роб оті з ВПП у м. Луганську не вия вила порушень податкового за конодавства саме з боку ВАТ "С ЗФ", висновок про завищення су ми бюджетного відшкодування є необгрунтованим та незако нним, а податкове повідомлен ня-рішення, яким ВАТ "СЗФ" змен шено суму бюджетного відшкод ування за травень 2010 року на 173381 грн. - підлягає скасуванню.

Відповідач проти заявлено го позову заперечував, вважа є оскаржуване податкове пові домлення-рішення обґрунтова ним та таким, що прийняте з дот римання вимог чинного законо давства.

На обгрунтування заперече нь зазначив наступне.

На підставі пункту 4 частини 6 статті 11-1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 № 509-ХІІ була пр оведена позапланова виїзна д окументальна перевірка Відк ритого акціонерного товарис тва "Стахановський завод фер осплавів" з питань достовірн ості нарахування суми бюджет ного відшкодування податку н а додану вартість на розраху нковий рахунок платника за т равень 2010р., яка виникла за раху нок від'ємного значення з ПДВ , що декларувалось в період з 0 1.04.2010р. по 30.04.2010р., за результатами я кої складено акт від 08.10.2010р. №1254/08- 3/00186513.

Згідно листа ГВПМ СДПІ ВПП у м. Луганську №10356/7/26-0131 від 15.09. 2010 у ла нцюгу постачання постачальн иків ВАТ "СЗФ" встановлено під приємство, яке є платником ви сокого ризику та відпрацьову ються в межах операції "Бюдже т" в частині відпрацювання пе реліку підприємств вигодона бувачів, вигодотранспортуюч их та "податкових ям", а саме: ТО В "Макра Плюс" (код ЄДРПОУ 34746826). В результаті виїзду співробіт ників ГВПМ СДПІ ВПП у м. Луганс ьку у службове відрядження д о м. Донецька здійснено вихід за юридичною адресою підпри ємства ТОВ "Макра Плюс" м. Доне цьк, вул. Молодих шахтарів 37, в р езультаті чого встановлено, що ТОВ "Макра Плюс" за вищезазн аченою адресою не знаходитьс я. У ході бесіди з гр. ОСОБА_3 встановлено, що останній у 2004 році купив приватну будівлю за вищезазначеною адресою та нікому в оренду її не здавав, підприємство ТОВ "Макра Плюс " та директора цього підприєм ства ОСОБА_4 він не знає.

Листом від 20.09.2010р. за № 10225/15-1 ДПІ у Київському районі м. Донецьк а надано довідки про визнанн я угод нікчемними за березен ь-червень 2010 року по ТОВ "Макра Плюс".

В результаті проведеною не виїзної документальної пере вірки ТОВ "Макра Плюс", ДПІ у Ки ївському районі м. Донецька, д овідка від 22.07.2010 року № 5578/15-113/34746826, вс тановлено: остання податкова звітність: податковий розра хунок комунального податку з а червень 2010 року(вх. № 57065 від 01.07.2010 року); декларації з ПДВ за бер езень, квітень, травень, черве нь 2010 року до ДПІ підприємство м не надані, податкові зобов'я зання не задекларовані та не сплачені в доход бюджету.

В ході проведення аналізу м атеріалів податкової звітно сті, реєстраційних документі в, звітів та інших документів , встановлено відсутність не обхідних умов для досягнення результатів відповідної під приємницької, економічної ді яльності в силу відсутності управлінського або технічно го персоналу, оборотних кошт ів, виробничих активів, склад ських приміщень, транспортни х засобів при значних обсяга х реалізації товарів (робіт, п ослуг).

Враховуюче зазначене згід но частин 1, 5 ст. 203, п.1, 2 ст. 215, ст. 228 Ци вільного Кодексу України, уг оди укладені ТОВ "Макра плюс" м ають ознаки "нікчемності".

Відсутність здійснення вз аємовідносин підтверджуєть ся відсутністю декларування та сплати податкових зобов'я зань з податку на додану варт ість ТОВ "Макра Плюс" за травен ь 2010 року (декларація з податку на додану вартість за травен ь 2010 року - не надана).

Таким чином, СДПІ ВПП у м. Луг анську, як суб'єкт владних пов новажень при проведенні пере вірки фактичної сплати сум П ДВ в складі ціни товару та над ходження відповідних сум под атку до Державного бюджету У країни діяв у відповідності до вимог чинного законодавст ва та в межах наданих органам державної податкової служби України повноважень.

В судовому засіданні предс тавники сторін підтримали до води позовної заяви та запер ечень на неї та надали поясне ння аналогічні зазначеним ви ще.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог ст.ст.69 -72 КАС України, суд встановив н аступне.

Відкрите акціонерне товар иство "Стахановський завод ф еросплавів" зареєстроване ви конавчим комітетом Стаханов ської міської ради 30.12.1994 за №139212000 00000019 про свідчить свідоцтво пр о державну реєстрацію (а.с.9).

Позивач зареєстрований пл атником податку на додану ва ртість - свідоцтво №100160782, і.п.н . 001865112150 з 10.07.1997 (а.с. 10).

В період з 05.07.2010 по 23.07.2010 року Спе ціалізованою державною пода тковою інспекцією по роботі з великими платниками податк ів у м. Луганськ було проведен о позапланову виїзну докумен тальну перевірку ВАТ "СЗФ" з пи тань достовірності нарахува ння суми бюджетного відшкоду вання податку на додану варт ість на розрахунковий рахуно к за травень 2010 року.

За результатами перевірки було складено акт № 916/08-3/00186513 від 30.07.2010, згідно якого було встанов лено порушення п. 1.8 ст. 1 п. 7.7.1, п. 7.7.2 ст. 7 Закону України "Про подат ок на додану вартість", в резул ьтаті чого занижено позитивн е значення різниці між сумою податкового зобов'язання і п одаткового кредиту на суму 7736 36,00 грн. (а.с. 11-81).

Позивач 04.08.2010 листом вих. №05/4156 з вернувся із запереченнями на вказані висновки про поруше ння вимог Закону про ПДВ (а.с. 121 -127).

За наслідками проведеної п еревірки позивачу було виста влене податкове повідомленн я-рішення №00002608013/0 від 12.08.2010, а 18.08.2010 на адресу СДПІ по роботі з ВПП у м. Луганськ було позивачем бу ло направлено первинну скарг у в якій ВАТ "СЗФ" просило пере глянути та скасувати зазначе не повідомлення-рішення (а.с. 1 45-151).

В період з 27.09.2010 по 01.10.2010 відпові дачем СДПІ ВПП було проведен о ще одну перевірку позивача , результати якою оформлені а ктом №1254/08-3/00186513 від 08.10.2010 "Про резуль тати позапланової виїзної пе ревірки ВАТ "Стахановський з авод феросплавів" код за ЄДРП ОУ 00186513 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на до дану вартість на розрахунков ий рахунок платника за траве нь 2010 року, яка виникла за рахун ок від'ємного значення з ПДВ, щ о декларувалось в період з 01.04.2 010 по 30.04.2010" (а.с. 82-120).

В акті перевірки зокрема ви кладені наступні відомості.

Згідно листа ГВПМ СДПІ ВПП у м. Луганську №10356/7/26-0131 від 15.09. 2010 у ла нцюгу постачання постачальн иків ВАТ "СЗФ" встановлено під приємство, яке є платником ви сокого ризику та відпрацьову ються в межах операції "Бюдже т" в частині відпрацювання пе реліку підприємств вигодона бувачів, вигодотранспортуюч их та "податкових ям", а саме: ТО В "Макра Плюс" (код ЄДРПОУ 34746826). В результаті виїзду співробіт ників ГВПМ СДПІ ВПП у м. Луганс ьку у службове відрядження д о м. Донецька здійснено вихід за юридичною адресою підпри ємства ТОВ "Макра Плюс" м. Доне цьк, вул. Молодих шахтарів 37, в р езультаті чого встановлено, що ТОВ "Макра Плюс" за вищезазн аченою адресою не знаходитьс я. У ході бесіди з гр. ОСОБА_3 встановлено, що останній у 2004 році купив приватну будівлю за вищезазначеною адресою та нікому в оренду її не здавав, підприємство ТОВ "Макра Плюс " та директора цього підприєм ства ОСОБА_4 він не знає.

В результаті проведеної не виїзної документальної пере вірки ТОВ "Макра Плюс", ДПІ у Ки ївському районі м. Донецька, (д овідка від 22.07.2010 року № 5578/15-113/34746826, вс тановлено:

- остання податкова звітніс ть: податковий розрахунок ко мунального податку за червен ь 2010 року(вх. № 57065 від 01.07.2010 року); дек ларації з ПДВ за березень, кві тень, травень, червень 2010 року д о ДПІ підприємством не надан і. Податкові зобов'язання не з адекларовані та не сплачені в доход бюджету.

- наявність основних виробн ичих фондів: за даними деклар ації на прибуток за 2009 рік виру чка від реалізації товарів (р обіт, послуг) склала 1072921 грн., де кларація за І квартал 2010 року н е надана. Основні фонди на під приємстві відсутні. До декла рації з податку на прибуток з а 2009 рік додаток К/1, згідно яком у у таблиці 2 «Розрахунок амор тизаційних відрахувань» від сутні основні фонди. Значенн я в рядках декларації 4.10 «Витр ати на поліпшення основних ф ондів» та 07 «Сума амортизацій них відрахувань» також відсу тні.

- чисельність працюючих: Від повідно до довідки 1 ДФ кількі сть працюючих на підприємств і у 2009 році склала - 3 особи, у І кв арталі 2010 року - 5 осіб.

- наявність за юридичною адр есою: підприємство за юридич ною не знаходиться (акт перев ірки щодо знаходження за міс цем масової реєстрації від 25.0 6.201 Ороку № 1944).

В ході проведення аналізу м атеріалів податкової звітно сті, реєстраційних документі в, звітів та інших документів , встановлено відсутність не обхідних умов для досягнення результатів відповідної під приємницької, економічної ді яльності в силу відсутності управлінського або технічно го персоналу, оборотних кошт ів, виробничих активів, склад ських приміщень, транспортни х засобів при значних обсяга х реалізації товарів (робіт, п ослуг).

З огляду на вищенаведене, по датковим органом зроблено ви сновок про порушення позивач ем у справі п.п. 7.4.1, п.п. п. 7.4, п.п.7.7.1. т а п.п.7.7.2. п. 7.7 ст. 7, Закону України " Про податок на додану вартіс ть" від 03.04.1997р. № 168/97-ВР зі змінами т а доповненнями та п .5.7 ст.5 Поря дку заповнення та подання по даткової декларації по подат ку на додану вартість, затвер дженого Наказом ДПА України від 30 травня 1997р. № 166 (у редакції н аказу від 15.06.05 р. № 213, зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 30.06.05р. за №702/10982 внаслідок чого ВАТ "СЗФ" завищено суму п одаткового кредиту з податку на додану вартість за травен ь 2010 року у розмірі 173381,25 грн.

За наслідками перевірки ві дповідачем прийняте податко ве повідомлення-рішення №000045801 3/1 від 18.10.2010, яким ВАТ "СЗФ" зменшен о суму бюджетного відшкодува ння з податку на додану варті сть за травень 2010 року на 173381,00 гр н. (а.с. 144).

Судом встановлено, що між по зивачем ВАТ "СЗФ" та ТОВ "Макра плюс" було укладено договір п оставки №80 від 20.11.2009 за умовами я кого ТОВ "Макра плюс" - постач альник, зобов'язаний передат и у власність ВАТ "СЗФ" - поку пця, вугільну продукцію. Найм енування, якісні показники, з агальна кількість вугілля, а сортимент, дольове співвідно шення по маркам, фракціям, цін ою встановлюються сторонам и у специфікації, або у додатк ових угодах. Вугілля поставл яється залізничним транспор том у відкритих напіввагонах . Умови поставки СРТ ст. Стахан ов, мінімальна партія постав ки 1 вагон. Оплата в національн ій валюті, шляхом 100% передплат и (а.с.195-199).

До зазначеного договору ст оронами було складені:

- специфікація №5: вугілля то ще марки "Т" фр. 13-100 мм (зола до 12%, во лога до 10%, летучі речовини 8-14%, с ірка не більш 1%, фр. менш 13мм не б ільш 15%) ТУ У 10.1-23472138-188:2006, кількість 300 тн., за ціною 750,00 грн. з ПДВ, загал ьна сума 225000,00грн., термін дії сп ецифікації квітень 2010 року, ст рок поставки - квітень 2010 рок у (а.с. 200);

- специфікація №6: вугілля то ще марки "Т" фр. 13-100 мм (зола до 12%, во лога до 10%, летучі речовини 8-14%, с ірка не більш 1%, фр. менш 13мм не б ільш 15%) ТУ У 10.1-23472138-188:2006, кількість 100 0 тн., за ціною 750,00 грн. з ПДВ, загал ьна сума 750000,00грн., термін дії сп ецифікації травень 2010 року, ст рок поставки - травень 2010 рок у (а.с. 201).

Позивачем надано до суду за свідчені примірники видатко вих накладних, податкових на кладних, актів приймання-пер едачі вугілля, рахунків-факт ур та платіжних доручень, що п ідтверджують отримання від Т ОВ "Макра плюс" вугільної прод укції та здійснення її оплат и на загальну суму 1040287,50 грн., в т. ч ПДВ 173381,25 грн.

Ці самі документи були досл іджені податковим органом пі д час проведення перевірки (а .с. 111-113) і в самому акті перевірк и зазначено: "згідно наданим В АТ "СФЗ" документам встановле но, ... у травні 2010 року ТОВ "Макра плюс" було поставлено адресі ВАТ "СЗФ" вугілля на загальну суму 1040287,50 грн., у т.ч. ПДВ 173381,25 грн.".

Вирішуючи даний спір суд вр аховує наступне.

Підпунктом 7.4.1 пункту 7.4 статт і 7 Закону України "Про податок на додану вартість", визначен о, що податковий кредит звітн ого періоду визначається вих одячи із договірної (контрак тної) вартості товарів (послу г), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна цін а на такі товари (послуги) відр ізняється більше ніж на 20 відс отків від звичайної ціни на т акі товари (послуги), та склада ється із сум податків, нарахо ваних (сплачених) платником п одатку за ставкою, встановле ною пунктом 6.1 статті 6 та статт ею 8-1 цього Закону, протягом та кого звітного періоду у зв'яз ку з придбанням або виготовл енням товарів (у тому числі пр и їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяль ності платника податку.

Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного податкового період у.

Відповідно до пункту 7.5 ст. 7 З акону про ПДВ датою виникнен ня права платника податку на податковий кредит вважаєтьс я дата здійснення першої з по дій:

або дата списання коштів з б анківського рахунку платник а податку в оплату товарів (ро біт, послуг), дата виписки відп овідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків;

або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).

Пунктом 7.7.1 статті 7 Закону пр о ПДВ зазначено, що сума подат ку, що підлягає сплаті (перера хуванню) до бюджету або бюдже тному відшкодуванню, визнача ється як різниця між сумою по даткового зобов'язання звітн ого податкового періоду та с умою податкового кредиту так ого звітного податкового пер іоду.

При позитивному значенні с уми, розрахованої згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перера хуванню) до бюджету у строки, в становлені законом для відпо відного податкового періоду .

При від'ємному значенні сум и, розрахованої згідно з підп унктом 7.7.1 цього пункту, така су ма враховується у зменшення суми податкового боргу з цьо го податку, що виник за попере дні податкові періоди (у тому числі розстроченого або від строченого відповідно до зак ону), а при його відсутності - з араховується до складу подат кового кредиту наступного по даткового періоду.

Якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення , то:

а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д'ємного значення, яка дорівн ює сумі податку, фактично спл аченій отримувачем товарів ( послуг) у попередніх податко вих періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значен ня після бюджетного відшкоду вання включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового пері оду лише в частині суми подат ку фактично сплаченої отриму вачем постачальникам товарі в (послуг) та при імпорті і вкл ючається до розрахунку бюдже тного відшкодування наступн ого звітного періоду;

залишок від'ємного значенн я, за яким не проведено розрах унків з постачальниками відо бражається в податковій декл арації з податку на додану ва ртість окремим рядком для ви значення суми податку, яка мо же підлягати відшкодуванню в частині сплачених сум подат ку в наступних звітних періо дах;

залишок від'ємного значенн я після бюджетного відшкодув ання відображається у деклар ації з податку на додану варт ість окремим рядком та включ ається до складу податкового кредиту починаючи з першого звітного періоду 2011 року.

Під час розгляду справи суд ом встановлено, що позивачем фактично здійснено витрати по сплаті ПДВ в сумі 173381 грн. в ці ні товару - вугілля, отриман ого від ТОВ "Макра плюс" за дог овором поставки №80 від 20.11.2009.

Статтею 71 КАС України встан овлено, що в адміністративни х справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважен ь обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.

Посилання відповідача вик ладені в акті перевірки та за переченнях, про те, що у період і з 01.05.2010 по 31.05.2010, враховуючи відсу тність у ТОВ "Макра Плюс" адмін істративно-господарських мо жливостей на виконання госпо дарських зобов'язань залучен их до схеми постачання ВАТ "СЗ Ф", фінансово-господарські ді ї за вказаний період не мають юридичної сили відхиляється судом.

Реальність взаємовідносин и із ТОВ "Макра Плюс" підтвердж ена документальними доказам и, наданими до матеріалів спр ави, а саме належним чином офо рмленими первинними докумен тами: видатковими накладними , податковими накладними, акт ами приймання-передачі вугіл ля, рахунками-фактурами та пл атіжними дорученнями, що під тверджують отримання позива чем від ТОВ "Макра плюс" вугіль ної продукції та здійснення її оплати на загальну суму 1040287 ,50 грн., в т.ч ПДВ 173381,25 грн.

Єдиними документами на яки х ґрунтуються доводи відпові дача про "нікчемність" угоди в ід 20.11.2009 №80 є лист ГВПМ СДПІ ВПП у м. Луганську №10356/7/26-0131 від 15.09.2010 та д овідка про результати провед еної невиїзної документальн ої перевірки ТОВ "Макра Плюс", ДПІ у Київському районі м. Дон ецька від 22.07.2010 року № 5578/15-113/34746826 дан ими документами податковий о рган встановлює відсутність ТОВ "Макра плюс" за юридичною адресою, про ненадання подат кової звітності.

У той же час відповідачем до дано до матеріалів справи до відку ДПІ в Київському район і м. Донецька від 06.08.2010 №6079/15-1/34746826 "Пр о неможливість проведення пе ревірки платника податку ТОВ "Макра плюс" з питань підтверд ження відомостей, отриманих від контрагентів згідно пере ліку за червень 2010 року". В резу льтаті проведеної невиїзної документальної перевірки вс тановлено, що остання податк ова звітність: декларація з П ДВ за червень місяць не визна на податковою, розрахунок ко мунального податку за травен ь 2010 року (вх. №57065 від 01.07.2010). Зазначе ним документом відповідач фа ктично спростовує свої ж поп ередні висновки про ненаданн я ТОВ "Макра плюс" податкової з вітності.

За таких обставин суд дійшо в висновку про доведеність м атеріалами справи правомірн ості та обґрунтованості нара хування ВАТ "СЗФ" податкового кредиту по взаєморозрахунка м з ТОВ "Макра плюс" та включен ня суми 173381 грн. до складу відшк одування ПДВ за травень міся ць 2010 року.

За таких обставин позовні в имоги про скасування податко вого повідомлення-рішення №0 000458013/1 від 18.10.2010, яким ВАТ "СЗФ" зменш ено суму бюджетного відшкоду вання з податку на додану вар тість за травень 2010 року на 173381,00 грн.

Відповідно до статті 94 КАС У країни якщо судове рішення у хвалене на користь сторони, я ка не є суб'єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України ( або відповідного місцевого б юджету, якщо іншою стороною б ув орган місцевого самовряду вання, його посадова чи служб ова особа).

Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Відкритого акціонерного товариства "Ст ахановський завод феросплав ів" до Спеціалізованої держа вної податкової інспекції по роботі з великими платникам и податків у м. Луганську про в изнання недійсним та скасува ння податкового повідомленн я-рішення задовольнити повні стю.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Спеціа лізованої державної податко вої інспекції по роботі з вел икими платниками податків у м. Луганську №0000458013/1 від 18.10.2010.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Відкр итого акціонерного товарист ва "Стахановський завод феро сплавів", м. Стаханов Луганськ ої області, ід. код 00186513 судові в итрати зі сплати судового зб ору в сумі 3 грн. 40 коп. (три гривн і 40 коп.).

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарги , встановленого Кодексом адм іністративного судочинства України, якщо таку скаргу не б уло подано.

Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення. Копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні проголошено вступну та резолютивну частини постано ви. Складення постанови у пов ному обсязі відкладено, про щ о згідно вимог частини 2 статт і 167 КАС України повідомлено п ісля проголошення вступної т а резолютивної частин постан ови у судовому засіданні.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 13.12.2010

Суддя А.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2010
Оприлюднено05.07.2011
Номер документу16546858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8160/10/1270

Ухвала від 28.01.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак Сергій Юрійович

Ухвала від 28.01.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак Сергій Юрійович

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 17.02.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 08.12.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні