Головуючий у 1 інстанції - Буряк І.В.
Суддя-доповідач - Чумак С .Ю.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 листопада 2010 року справа №2а-18069/10/0570 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Ш евченка, 26
Колегія суддів Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого судді: Чумака С .Ю.,
суддів Ляшенка Д.В. та Ястре бової Л.В.,
при секретарі Копиці С.В.,
за участю представників по зивача Черкасова Є.В. та Кінаш Т.П., представників ві дповідача Початкової А.О. та Закутної В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Донецьку апеляційну ска ргу Контрольно-ревізійного у правління в Донецькій област і на постанову Донецького ок ружного адміністративного с уду від 18 жовтня 2010 року у адмін істративній справі № 2а-18069/10/0570 за позовом Сніжнянської місько ї санітарно-епідеміологічно ї станції до Контрольно-реві зійного управління в Донецьк ій області про визнання неді йсною вимоги від 09.10.2009р. № 27-13/807 в ча стині відшкодування витрат н а суму 100 870 гривень,
В С Т А Н О В И Л А:
У липні 2010 року Сніжнянська міська санітарно-епідеміоло гічна станція звернулась до суду із вищевказаним позовом .
В обґрунтування позовних в имог позивач вказав на те, що не згоден із оскаржуваною ви могою в частині відшкодуванн я витрат по утриманню посад п рацівників зайнятих надання м послуг на платній основі пр оведених за рахунок коштів з агального фонду бюджету шлях ом зменшення асигнувань бюдж етних коштів, та вважає вказа ну вимогу безпідставною та т акою, що прийнята на підставі необґрунтованих висновків п роведеної Контрольно-ревізі йним відділом в м. Сніжне реві зії, за наслідками якої склад ений Акт від 22.09.2009р. № 04.2-27/017.
Постановою Донецьког о окружного адміністративно го суду від 18 жовтня 2010 року поз ов було задоволено повністю.
Не погодившись із зазначен им судовим рішенням, Контрол ьно-ревізійне управління в Д онецькій області подало апел яційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду пе ршої інстанції та постановит и нове рішення, яким відмовит и задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Представники відповідача в судовому засіданні наполяг али на задоволенні апеляційн ої скарги, проти чого запереч ували представники позивача . Сторони надали відповідні п ояснення.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представн иків сторін, перевіривши юри дичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, д ослідивши правильність заст осування судом першої інстан ції норм матеріального та пр оцесуального права, вважає з а необхідне вимоги, викладен і в апеляційній скарзі - зал ишити без задоволення, а пост анову суду першої інстанції - без змін, з наступних підст ав.
Сніжнянська СЕС є закладом санітарно-профілактичного п рофілю і входить до системи д ержавної санітарно-епідеміо логічної служби Міністерств а охорони здоров' я України, має статус юридичної особи, п ро що зазначено у Статуті Сні жнянської СЕС, затвердженого наказом МОЗ України від 13.07.2006р. № 470.
Контрольно-ревізійним від ділом в м. Сніжне (надалі - КРВ в м. Сніжне) проведена ревізія в икористання бюджетних кошті в, виділених Міністерством о хорони здоров' я України для проведення державного саніт арно-епідеміологічного нагл яду та дезінфекційних заході в у Сніжнянській СЕС за періо д з 01.03.2006р. по 31.07.2009р., за наслідками якої складений відповідний Акт від 22.09.2009р. № 04.2-27/017 (а.с.28-37).
На підставі висновків вказ аного Акту КРВ в м. Сніжне пред' явлено вимогу щодо ус унення виявлених порушень ві д 09.10.2009р. №27-13/807, згідно якої (в оска ржуваній частині) ревізією в иявлено порушення п. 3а Постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 17 травня 2002 р. N 659 «Про затв ердження переліку груп власн их надходжень бюджетних уста нов, вимог щодо їх утворення т а напрямів використання»; п.23 «Порядку складання, розгляду , затвердження та основних ви мог до виконання кошторисів бюджетних установ», затвердж еного Постановою Кабінету Мі ністрів України від 28 лютого 2 002 р. N 228; п.1 примітки Додатку №39 до Наказу Міністерства охорони здоров'я України від 23 лютого 2000 року N 33 «Про штатні норматив и та типові штати закладів ох орони здоров'я» - проведено видатки на утримання посад п рацівників зайнятих надання м послуг на платній основі за рахунок коштів загального ф онду бюджету, у штаті якого во ни знаходяться, на загальну с уму 100 870,00 грн., та, відповідно, по зивачу пред' явлена вимога, відповідно до якої останній повинен відшкодувати витрат и у сумі 100 870,00 грн. по утриманню п осад працівників зайнятих на данням послуг на платній осн ові проведених за рахунок ко штів загального фонду бюджет у шляхом зменшення асигнуван ь бюджетних коштів.
Згідно Акту від 22.09.2009р. № 04.2-27/017 кошториси доходів і видаткі в на 2006-2009 роки складені з дотрим анням вимог Порядку складанн я, розгляду, затвердження та о сновних вимог до виконання к ошторисів бюджетних установ », затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України в ід 28.02.2002 року № 228, порушень не вст ановлено. Окрім того, проведе ним аналізом виконання кошто рисів позивача встановлено, що до видаткової частини кош торису додаються розрахунки реальної потреби в бюджетни х асигнуваннях. До кожного ко ду економічної класифікації додаються планові призначен ня та розрахунки. Планування видатків на оплату праці зді йснювалось виходячи з показн иків по штатам і контингента м згідно із штатним розкладо м.
Як вбачається з матеріалів справи, ревізією встановлен о, що у 2006-2007 роках у штатному роз пису позивача по загальному фонду бюджету затверджено 76,5 посад працівників, у 2008 році - 76,25 посад, у 2009 році - 74,5 посад пра цівників. Ревізією встановле но, що за період з 01.03.2006р. по 31.07.2009р. ф актично нараховано і сплачен о заробітної плати, затвердж еної у кошторисі по спеціаль ному фонду, по КЕКВ 1110 «Оплата п рацівників бюджетних устано в» на загальну суму 608,34 грн. та п роведено нарахування на заро бітну плату по КЕКВ 1120 «Нараху вання на заробітну плату» в с умі 225,09 грн.
Крім того, ревізією встанов лено, що позивачем у періоді з 01.01.2007р. по 31.12.2008р. заплановано та в икористано коштів спеціальн ого фонду на оплату праці шта тним працівникам, які надают ь платні послуги, у вигляді пр емії на підставі наказів гол овного державного лікаря Ч еркасова Є.В. та відповідно колективного договору на за гальну суму 13 500,00 грн., в тому чис лі у 2007р. - 4 300,00 грн., 2008р. - 9 200,00 грн.
Як вбачається з матеріалів справи в Акті від 22.09.2009р. за № 04.2-27/017 зазначено, що штатним ро зписом позивача не передбаче но посади працівників у повн ому обсязі, які утримаються з а рахунок коштів спеціальног о фонду, видатки на утримання посад працівників зайнятих наданням послуг на платній о снові було проведено за раху нок коштів загального фонду бюджету, у штаті якого вони зн аходяться, в порушення п. 3а до Постанови Кабінету Міністрі в України «Про затвердження Переліку груп власних надход жень бюджетних установ, вимо ги щодо їх утворення та напря ми використання» від 17 травня 2002 р. N 659; п.23 «Порядку складання, р озгляду, затвердження та осн овні вимоги до виконання кош торисів бюджетних установ», затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. N 228; п. 1 примітки Дод атку №39 до Наказу Міністерств а охорони здоров'я України ві д 23 лютого 2000 року N 33 «Про штатні нормативи та типові штати за кладів охорони здоров'я».
Контрольно-ревізійним від ділом в м. Сніжне в Акті ві д 22.09.2009р. за №04.2-27/017 зазначено, що за період з 01.03.2006р. по 31.07.2009р. позивач ем, за рахунок коштів загальн ого фонду кошторису проведен о витрат по оплаті праці з нар ахуванням на неї спеціальног о фонду, в загальній сумі 125 245,15 г рн., в тому числі 2006р. - 813,71 грн., 2007р . - 17 378,00 грн., 2008р. - 52 970,49 грн., 2009р. - 54 082,95 грн.
Оглянувши матеріали справ и,колегія суддів вбачає, що ре візори дійшли висновку, що вн аслідок допущених порушень, у формі «Звіт про виконання з агального фонду кошторису ус танови» касові та фактичні в идатки за КЕКВ 1110 «Оплата прац і працівників бюджетних уста нов», КЕКВ 1111 «Заробітна плата » завищено на 91 895,09 грн.; КЕКВ 1120 «Н арахування на заробітну плат у» на 33 350,07 грн. В Акті від 22.09.20 09р. за №04.2-27/017 зазначено, що відпо відне порушення призвело до необґрунтованого проведени х установою видатків по опла ті праці за рахунок коштів за гального фонду кошторису на суму 125 245,15 грн.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.
Відповідно до п. 2 Переліку г руп власних надходжень бюдже тних установ, вимоги щодо їх у творення та напрями використ ання, що є додатком № 1 до Поста нови Кабінету Міністрів Укра їни від 17 травня 2002 р. N 659, встанов лено, що власні надходження б юджетних установ поділяютьс я на дві групи, при цьому до пе ршої групи належить плата за послуги, що надаються бюджет ними установами.
Цю групу утворюють надходж ення від плати за послуги, що н адаються бюджетними установ ами згідно із законами та нор мативно-правовими актами. Та кі надходження мають постійн ий характер і обов'язково пла нуються у бюджеті.
Перша група поділяється на підгрупи, у тому числі перша п ідгрупа, яка визначена підпу нктом 1 пункту 2 зазначеного Пе реліку, - плата за послуги, що н адаються бюджетними установ ами згідно з їх функціональн ими повноваженнями, тобто це кошти, які надійшли бюджетни м установам як плата за послу ги, надання яких пов'язане з ви конанням основних функцій та завдань бюджетних установ, а також за послуги із створенн я умов для початку реалізаці ї інфраструктурних проектів .
Згідно п.3 зазначеного Пер еліку встановлено, що власні надходження бюджетних устан ов використовуються відпові дно до закону про державний б юджет чи рішення про місцеви й бюджет за такими напрямами : перша група: підгрупа 1 - на пок риття витрат, пов'язаних з орг анізацією та наданням зазнач ених у підгрупі послуг, а тако ж за погодженням з Мінфіном в итрат капітального характер у, пов'язаних з наданням послу г із створення умов для почат ку реалізації інфраструктур них проектів (абзац другий пі дпункту «а» пункту 3 зазначен ого Переліку).
Відповідно до п. 1 Порядку ск ладання, розгляду, затвердже ння та основні вимоги до вико нання кошторисів бюджетних у станов, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 28 лютого 2002 р. N 228, встанов лено, що кошторис бюджетних у станов (далі - кошторис) має та кі складові частини:
- загальний фонд, який місти ть обсяг надходжень із загал ьного фонду бюджету та розпо діл видатків за повною еконо мічною класифікацією видатк ів на виконання бюджетною ус тановою (далі - установа) основ них функцій або розподіл над ання кредитів з бюджету за кл асифікацією кредитування бю джету;
- спеціальний фонд, який міс тить обсяг надходжень із спе ціального фонду бюджету на к онкретну мету та їх розподіл за повною економічною класи фікацією видатків на здійсне ння відповідних видатків згі дно із законодавством, а тако ж на реалізацію пріоритетних заходів, пов'язаних з виконан ням установою основних функц ій, або розподіл надання кред итів з бюджету згідно із зако нодавством за класифікацією кредитування бюджету.
Пунктом 18 вказаного Порядку встановлено, що у процесі фор мування спеціального фонду п роекту кошторису планування власних надходжень бюджетни х установ здійснюється за гр упами та підгрупами відповід но до правил, визначених зако нодавством для цієї категорі ї доходів бюджету.
У відповідності до п. 19 вказа ного Порядку, спеціальний фо нд проекту кошторису передба чає зведення показників за в сіма джерелами надходження к оштів до цього фонду та відпо відними напрямами їх викорис тання.
Розподіл видатків або нада ння кредитів з бюджету спеці ального фонду проекту коштор ису проводиться виключно в м ежах і за рахунок відповідни х надходжень, запланованих н а цю мету в зазначеному фонді .
Згідно п. 20 вказаного Поря дку, під час визначення обсяг ів видатків та/або надання кр едитів з бюджету розпорядник ів нижчого рівня головні роз порядники повинні враховува ти об'єктивну потребу в кошта х кожної установи, виходячи з її основних виробничих пока зників і контингентів, які вс тановлюються для установ (кі лькість класів, учнів у школа х, ліжок у лікарнях, дітей у до шкільних закладах тощо), обся гу виконуваної роботи, штатн ої чисельності, необхідності погашення дебіторської і кр едиторської заборгованості та реалізації окремих прогр ам і намічених заходів щодо с корочення витрат у плановому періоді.
Обов'язковим є виконання ви моги щодо першочергового заб езпечення бюджетними коштам и видатків на оплату праці з н арахуваннями, а також на госп одарське утримання установ. Під час визначення видатків у проектах кошторисів устано ви повинен забезпечуватися с уворий режим економії коштів і матеріальних цінностей. До кошторисів можуть включатис я тільки видатки, передбачен і законодавством, необхідніс ть яких обумовлена характеро м діяльності установи. Видат ки на придбання обладнання, к апітальний ремонт приміщень тощо, які не є першочерговими , можуть передбачатися лише з а умови забезпечення коштами невідкладних витрат та відс утності заборгованості. При цьому видатки на заробітну п лату з коштів спеціального ф онду обчислюються залежно ві д обсягу діяльності, що прова диться за рахунок цих коштів , із застосуванням встановле них законодавством норм, які використовуються установам и аналогічного профілю.
У відповідності до п. 23 Поряд ку складання, розгляду, затве рдження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджет них установ встановлено, що в идатки спеціального фонду ко шторису за рахунок власних н адходжень плануються у такій послідовності: за встановле ними напрямами використання , на погашення заборгованост і установи з бюджетних зобов 'язань за спеціальним та зага льним фондом кошторису та на проведення заходів, пов'язан их з виконанням основних фун кцій, які не забезпечені (або ч астково забезпечені) видатка ми загального фонду.
При цьому розпорядник бюдж етних коштів здійснює коригу вання обсягів узятих бюджетн их зобов'язань за загальним ф ондом кошторису для проведен ня видатків з цих зобов'язань із спеціального фонду кошто рису відповідно до бюджетног о законодавства.
Колегія суддів погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції, що покриття витрат, п ов'язаних з організацією та н аданням платних послуг, що на даються бюджетними установа ми згідно з їх функціональни ми повноваженнями здійснюєт ься за рахунок спеціального фонду. Але, зазначене положен ня свідчить лише про необхід ність покриття витрат, пов'яз аних з організацією та надан ням таких послуг, і не свідчит ь про необхідність складання штатного розпису по спеціал ьному фонду у випадку, наприк лад, надання таких послуг шта тними працівниками установи в межах норм робочого часу бе з їх перевищення. Відповідач ем навіть не надано доказів, щ о такі штатні працівники вик ористовують для надання плат них послуг більше 50% робочого часу. Більше того, як зазначен о в самому Акті перевірки порушень при складанні та за твердженні штатних розписів на 2006-2009 роки, ревізією не встан овлено. \ а.с. 31\
Як вбачається з матеріалів справи ревізією витрачання коштів, які надійшли до Сніжн янської СЕС від надання плат них послуг за період за періо д з 01.03.2006р. по 31.07.2009р., встановлено, щ о кошти витрачено у відповід ності до визначених у коштор исах на 2006-2009 роки напрямів, про що зазначено у в Акті від 22.09.2009р. за №04.2-27/017.
Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції, а саме з тим, що у зв' язку із відсутністю у штатно му розкладу Сніжнянської СЕС посад працівників, що утрима ються за рахунок коштів спец іального фонду, Суд вважає, що позивач, при проведені випла т по оплаті праці за рахунок з агального фонду працівників , що перебувають на посадах, як і утримаються за рахунок кош тів загального фонду, не пору шував вимоги п.3а Постанови Ка бінету Міністрів України від 17 травня 2002 р. N 659 «Про затверджен ня переліку груп власних над ходжень бюджетних установ, в имог щодо їх утворення та нап рямів використання»; п.23 «Поря дку складання, розгляду, затв ердження та основних вимог д о виконання кошторисів бюдже тних установ», затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України від 28 лютого 2002 р. N 228; п .1 примітки Додатку №39 до Наказ у Міністерства охорони здоро в'я України від 23 лютого 2000 року N 33 «Про штатні нормативи та ти пові штати закладів охорони здоров'я».
Як вбачається з матеріалів справи, КРВ в м. Сніжне здійсн ено розрахунок коштів загаль ного фонду кошторису видаткі в по оплаті заробітної плати з нарахуваннями на неї праці вників, які проводять платні лабораторні дослідження по Сніжнянській СЕС та надання платних послуг за період з 01.03.2 006р. по 31.07.2009р. із показниками вит раченого часу на кількість д осліджень та норми робочого часу на одне дослідження. Так ож, КРВ в м. Сніжне здійснило р озрахунок покриття за рахуно к коштів загального фонду ко шторису видатків по оплаті з аробітної плати плати з нара хуваннями на неї працівників , які проводять платні лабора торні дослідження по Сніжнян ській СЕС та надання платних послуг за період з 01.03.2006р. по 31.07.2009 р. із показниками витраченог о часу на кількість дослідже нь та норми робочого часу на о дне дослідження.
Частиною 2 ст. 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що в адмін істративних справах про прот иправність рішень, дій чи без діяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо д оказування правомірності св ого рішення, дії чи бездіяльн ості покладається на відпові дача, якщо він заперечує прот и адміністративного позову.
Колегія суддів вважає за не обхідне зазначити, що погодж ується з висновками суду пер шої інстанції відносно того, що Тарифами (прейскурантами ) на роботи і послуги, що викон уються і надаються за плату у становами та закладами держа вної санітарно-епідеміологі чної служби, затверджених по становою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2003 р. N 1351 (у ре дакції постанови Кабінету Мі ністрів України від 11 травня 2 006 р. N 662) або іншими нормативними актами обов' язкової дії не передбачено нормативи витра чання часу на зазначені у вка заних Тарифах (прейскура нтах) роботи і послуги.
Також колегія суддів погод жується з висновками суду пе ршої інстанції, що відповіда ч не обґрунтував підстави ви користання застосованих КРВ в м. Сніжне калькуляцій робіт і послуг у сфері забезпеченн я санітарного та епідеміолог ічного благополуччя населен ня,а також з тим, що відповідач ем не спростовані доводи поз ивача щодо відсутності затве рдженої методики визначення витраченого робочого часу н а надання працівниками платн их послуг, а також щодо наявно сті офіційно затвердженої ка лькуляції витрат на послуги.
Відповідачем по справі не н адано доказів як при розгляд і справи в суді першої, так і у суді апеляційної інстанцій щодо наявності законодавчо в становленого обов' язку поз ивача складати штатний розпи с по спеціальному фонду при в иконанні робіт з надання від повідних платних послуг штат ними працівниками в межах но рм робочого часу. Всі листи пе вних державних органів з цьо го приводу в будь-якому випад ку носять лише рекомендаційн ий та роз' яснювальний харак тер і лише підтверджують дов оди відповідача щодо відсутн ості законодавчого регулюва ння з цього питання. Підтверд женням зазначеного є і висно вки в самому Акті ревізії щодо відсутності порушень п ри складанні штатних розписі в позивачем у 2006-2009 роках.
За таких обставин колегія с уддів приходить до висновку, що до цього часу нормативно н е врегульовано питання необх ідності формування штатних р озписів по спеціальному фонд у кошторису і відповідно до н ормативних актів їх введення продовжує бути рекомендован им, а не обов' яковим, тому вис новки Акту від 22.09.2009р. № 04.2-27/017 п ро порушення позивачем п. 3а По станови Кабінету Міністрів У країни від 17 травня 2002 р. N 659 «Про затвердження переліку груп в ласних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворе ння та напрямів використання »; п.23 «Порядку складання, розг ляду, затвердження та основн их вимог до виконання коштор исів бюджетних установ», зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України від 28 лю того 2002 р. N 228; п.1 примітки Додатку №39 до Наказу Міністерства охо рони здоров'я України від 23 лю того 2000 року N 33 «Про штатні норм ативи та типові штати заклад ів охорони здоров'я», що призв ело до необґрунтованого пров едених установою видатків по оплаті праці за рахунок кошт ів загального фонду кошторис у на суму 125 245,15 грн, а відповідно і пред' явлення вимоги щодо відшкодувати витрат у сумі 100 870 гривень по утриманню посад працівників зайнятих наданн ям послуг на платній основі п роведених за рахунок коштів загального фонду бюджету шля хом зменшення асигнувань бюд жетних коштів є необґрунтова ними.
У зв' язку з викладеним, вра ховуючи наведені норми закон ів, колегія суддів погоджуєт ься з висновками суду першої інстанції, та вважає, що поста нова суду першої інстанції в инесена законно та обґрунтов ано, апеляційна скарга відпо відача, не грунтується на зак оні та не підлягає задоволен ню, а постанова суду першої ін станції має бути залишена бе з змін.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211 , 212, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, коле гія суддів,
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Контрольно-ревізійного упр авління в Донецькій області на постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 18 жовтня 2010 року - залиши ти без задоволення.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 18 жовтня 2010 року у - залиш ити без змін.
Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками перегл яду набирає законної сили з м оменту її проголошення та мо же бути оскаржена шляхом под ачі касаційної скарги протяг ом двадцяти днів з дня набран ня законної сили до суду каса ційної інстанції - Вищого а дміністративного суду Украї ни, а в разі складення в повном у обсязі відповідно до статт і 160 цього Кодексу - з дня складе ння в повному обсязі.
Повний текст ухвал и виготовлено 29 листопада 2010 ро ку.
Головуючий суддя: С.Ю.Чумак
Судді: Д.В.Ляшенко
Л.В.Ястребова
< Результати розгляду апел яційної скарги по суті (мотив увальна та резолютивна части на судового рішення) (АДМ) >
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2010 |
Оприлюднено | 05.07.2011 |
Номер документу | 16548093 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Чумак С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні