Ухвала
від 04.01.2011 по справі 2а-7958/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Качуріна Л.С.

Суддя-доповідач - Юрченко В.П.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

.

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 січня 2011 року справа №2а-7958/10/1270

приміщення суду за адресо ю: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду в складі: Юрченко В.П., Старосуд М.І., Чеба нова О.О., розглянувши в поря дку письмового проваження ап еляційну скаргу Товариств а з обмеженою відповідальн істю «Укрлугспецпромтранзи т» на ухвалу Луганського окр ужного адміністративного су ду від 22 листопада 2010 року у спр аві за позовом Товариства з обмеженою відповідальніс тю «Укрлугспецпромтранзит» до Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії м. Луганська про визнання н езаконними дій щодо складанн я довідки від 29 липня 2010 року №154 1/16/36827849, зобов' язання відклика ти лист, -

ВСТАНОВИЛА:

Позивач Товарист во з обмеженою відповідаль ністю «Укрлугспецпромтранз ит» подало апеляційну скаргу на ухвалу Луганського окруж ного адміністративного суду від 22 листопада 2010 року, якою за крито провадження по справі.

Не погодившись з та ким рішенням суду першої інс танції позивачем подана апел яційна скарга, посилаючись н а порушення судом першої інс танції норм матеріального та процесуального права, проси ть скасувати рішення суду та направити справу до суду пер шої інстанції для продовженн я розгляду справи.

На обґрунтування д оводів апеляційної скарги по зивач вказує, що суд першої і нстанції дійшов не вірного в исновку стосовно того, що поз ивач оскаржує довідку податк ового органу, оскільки в дійс ності підприємством оскаржу ється дії посадових осіб под аткового органу по складанню спірної довідки. Висновок ві дповідача у спірній довідці щодо нікчемності правочинів має для позивача певні право ві наслідки.

Особи, які беруть участь у справі, до апеляційного суду не прибули, про дату, час і міс це розгляду справи повідомле ні належним чином.

Заслухавши доповідь суд ді-доповідача, перевіривши м атеріали справи, вивчивши до води апеляційної скарги, кол егія суддів вважає апеляційн у скаргу частково обґрунтова ною, з наступних підстав.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що по зивач Товариство з обмеж еною відповідальністю «Укрл угспецпромтранзит» зареєст рований як суб'єкт господарю вання - юридична особа викона вчим комітетом Луганської мі ської ради 26.11.2009 року, реєстр. за пис № 1 382 102 0000 016837, код ЄДРПОУ 36827849, про що видане свідоцтво про держ авну реєстрацію юридичної ос оби серії А01 № 486722.

ТОВ «Укрлугспецпро мтранзит» є платником податк ів і зборів та перебуває на об ліку в Ленінській міжрайонні й державній податковій інспе кції у м. Луганську з 27.11.2009 року, реєстр. № 536, що підтверджуєтьс я довідкою за формою № 4-ОПП ві д 30.11.2009 року № 1261.

29 липня 2010 року Ленін ською МДПІ у м. Луганську скла дено довідку за № 1541/16/36827849 «Про не можливість проведення перев ірки ТОВ «Укрлугспецпромтра нзит», з питань підтвердженн і відомостей по взаємовіднос инам з контрагентами, яким сф ормовані податкові зобов'яза ння за період травень 2010 року» та надіслано лист на адресу: Д ержавної податкової адмініс трації в АРК, областях, містах Києві та Севастополя разом з довідкою № 1541/16/36827849 від 29.07.2010 для ви користання в роботі.

Закриваючи провад ження у справі, суд першої інс танції виходив з того, що оска рження довідки (як і дії по її складанню) та листа, яки не вст ановлюють для позивача будь - яких обов' язків, не перед бачено діючим законодавство м, як спосіб захисту прав. Зазн ачена довідка може бути визн ачена в якості доказу при вир ішенні іншого спору, де б оспо рювалися дії, рішення, які є об ов' язковими до виконання, з окрема податкове повідомлен ня - рішення.

Разом з тим, колегія суддів Донецького апеляційн ого адміністративного суду з таким висновком погодитись не може, виходячи з наступног о.

Як встановлено ст. 12 4 Конституції України юрисди кція судів поширюється на вс і правовідносини, що виникаю ть у державі.

Судовий захист пра ва або інтересу здійснюється у спосіб, встановлений закон ом, і, зокрема, відповідно до ч астини 2 статті 162 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.

Статтею 6 Кодексу ад міністративного судочинств а України, кожному гарантуєт ься право на захист його прав , свобод та інтересів.

Згідно з вимогами ч астини 2 статті 2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни до адміністративних су дів можуть бути оскаржені бу дь-які рішення, дії чи бездіял ьність суб'єктів владних пов новажень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи безд іяльності Конституцією чи за конами України встановлено і нший порядок судового провад ження.

З огляду на завданн я адміністративного судочин ства, встановленого частиною 1 статті 2 Кодексу адміністрат ивного судочинства України: захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень.

Одним із принципів здійснення правосуддя в адм іністративних судах є верхов енство права, який встановлю є заборону відмови в розгляд і та вирішенні адміністратив ної справи з мотивів неповно ти, неясності, суперечливост і чи відсутності законодавст ва, яке регулює спірні віднос ини.

Згідно зі статтею 55 Конституції України кожному гарантовано право на оскарж ення в суді рішень, дій чи безд іяльності органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, посадових і слу жбових осіб.

Компетенція (юрисд икція) судів щодо розгляду та ких справ визначається проце суальними законами.

Відповідно до пунк ту 1 частини 1 статті 3 Кодексу а дміністративного судочинст ва України справа адміністра тивної юрисдикції - це переда ний на вирішення адміністрат ивного суду публічно-правови й спір, у якому хоча б однією з і сторін є орган виконавчої в лади, орган місцевого самовр ядування, їхня посадова чи сл ужбова особа або інший суб'єк т, який здійснює владні управ лінські функції на основі за конодавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень.

Аналізуючи наведен е колегія суддів дійшла висн овку, вищезазначені положенн я вищевказаних норм не визна чають, які саме рішення, дії чи бездіяльність органів держа вної влади і місцевого самов рядування чи посадових і слу жбових осіб можуть бути оска ржені, а тому встановлює прин цип, відповідно до якого в суд і можуть бути оскаржені будь -які їхні рішення, дії та безді яльність. Суд не може відмови ти у правосудді, якщо особа вв ажає, що її права і свободи пор ушені або порушуються, створ ено або створюються перешкод и для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав та свобод.

З таких підстав, поз овні вимоги щодо оскарження дій відповідача як суб' єкта владних повноважень підляга є розгляду в порядку адмініс тративного судочинства.

Разом з тим, колегія суддів погоджується із висн овком суду першої інстанції закриття провадження по спра ві в частини позовних вимог п ро зобов' язання відкликати направлений лист, оскільки з а твердженням позивача спірн им листом податковий орган п оширює недостовірну інформа цію стосовно господарської д іяльності підприємства, тому суд першої інстанції обґрун товано дійшов висновку, що та ку позовну вимогу не належит ь розглядати в порядку адмін істративного судочинства. Кр ім того, лист відповідача не п ороджує правових наслідків, а є лише письмовим доказом, як ий у разі виникнення спору мо же бути оцінений у сукупност і з іншими доказами.

За таких обставин ко легія суддів вважає, що судом першої інстанції порушено н орми матеріального і процесу ального права, що призвело до неправильного вирішення пит ання.

На підставі вищевикладе ного, керуючись ст.ст. 195-196, 199, ст. 20 4, 205, 206 Кодексу адміністративно го судочинства України, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Укрлугспе цпромтранзит» - задовольни ти частково.

Ухвалу Луганського окружного адміністративног о суду від 22 листопада 2010 року у справі № 2-а-7958/10/1270 за позовом Т овариства з обмеженою відп овідальністю «Укрлугспецпр омтранзит» до Ленінської між районної державної податков ої інспекції м. Луганська про визнання незаконними дій що до складання довідки від 29 лип ня 2010 року №1541/16/36827849, зобов' язанн я відкликати лист - скасува ти в частині закриття провад ження у справі стосовно позо вних вимог про визнання дій Л енінської міжрайонної держа вної податкової інспекції у м. Луганську щодо складання д овідки №1541/16/36827849 від 29 липня 2010 рок у «Про неможливість проведен ня ТОВ «Укрлугспецпромтранз ит» (код ЄДРПОУ 36827849) з питань пі дтвердження відомостей по вз аємовідносинам з контрагент ами, яким сформовані податко ві зобов' язання за період т равень 2010 року».

В іншій частині ухв алу Луганського окружного ад міністративного суду від 22 ли стопада 2010 року у справі № 2-а-7958/10 /1270 - залишити без змін.

Матеріали справи № 2-а-7958/10/1270 направити до суду перш ої інстанції для продовження розгляду справи.

Ухвала суду апеляційної і нстанції за наслідками апеля ційного перегляду набирає за конної сили через п'ять днів п ісля направлення їх копій ос обам, які беруть участь у спра ві та може бути оскаржена до В ищого адміністративного суд у України протягом 20 днів післ я набрання законної сили.

Колегія суддів:

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.01.2011
Оприлюднено06.07.2011
Номер документу16548324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7958/10/1270

Ухвала від 24.12.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.12.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 04.01.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 22.11.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні