Головуючий у 1 інстанції - Наумова К.Г.
Суддя-доповідач - Горбен ко К.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2011 року справа №2а/0 570/673/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Горбенк о К.П.
суддів Лях О.П. , Попова В.В.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу Державної податк ової інспекції у Ворошиловсь кому районі м. Донецька на пос танову Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2011 року в адміністрати вній справі №2а/0570/673/2011 за позов ом Державної податкової інсп екції у Ворошиловському райо ні м. Донецька до Управління д ержавної реєстрації Донецьк ої міської ради, Державного р еєстратора відділу реєстрац ії суб' єктів підприємницьк ої діяльності держадміністр ації Дніпровського району м. Києва Бондаренко Ірини Пав лівни, за участю третіх осі б, які не заявляють самостійн их вимог на предмет спору: Тов ариство з обмеженою відповід альністю “Віп-АС-трейд” (м. Дон ецьк), Державна податкова інс пекція у Дніпровському район і м. Києва про визнання дій про типравними, визнання неправо мірним запису та зобов' язан ня вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова і нспекція у Ворошиловському р айоні м. Донецька (далі - ДПІ у Ворошиловському районі м. До нецька) звернулась до суду пе ршої інстанції з позовом до У правління державної реєстра ції Донецької міської ради, Д ержавного реєстратора відді лу реєстрації суб' єктів під приємницької діяльності дер жадміністрації Дніпровсько го району м.Києва Бондаренко Ірини Павлівни про визна ння протиправними дій Управл іння державної реєстрації До нецької міської ради стосовн о невизнання неправомірним з апису в Єдиному державному р еєстрі стосовно місцезнаход ження Товариства з обмеженою відповідальністю «Віп-АС-тр ейд» за адресою: 83086, м. Донецьк, п р. Павших Комунарів, буд. 7, не ск асування реєстраційних дій, не внесення до Єдиного держа вного реєстру запису про міс цезнаходження підприємства за попередньою адресою, не по вернення реєстраційної спра ви підприємства до державног о реєстратора за місцезнаход женням; визнання неправомірн им запису в Єдиному державно му реєстрі стосовно місцезна ходження Товариства з обмеже ною відповідальністю «Віп-АС -трейд» (ЄДРПОУ 35181844) за адресою : 83086, м. Донецьк, пр. Павших Комун арів, буд. 7; зобов' язання Упр авління державної реєстраці ї Донецької міської ради ска сувати реєстраційні дії від 28 квітня 2009 року за №10671070002011198 щодо в несення змін до відомостей п ро юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Віп-АС-трейд»; зобов' язан ня Управління державної реєс трації Донецької міської рад и внести до Єдиного державно го реєстру запис про місцезн аходження Товариства з обмеж еною відповідальністю «Віп-А С-трейд» (ЄДРПОУ 35181844) за адресою : м.Київ, вул..Каунська, буд.13; зоб ов' язання Управління держа вної реєстрації Донецької мі ської ради повернути реєстра ційну справу Товариства з об меженою відповідальністю «В іп-АС-трейд» (ЄДРПОУ 35181844) до дер жавного реєстратора відділу реєстрації суб' єктів підпр иємницької діяльності держа дміністрації Дніпровського району м.Києва Бондаренко Ірини Павлівни.
Постановою Донецьког о окружного адміністративно го суду від 26 квітня 2011 року у за доволенні позовних вимог бул о відмовлено.
Суд першої інстанції виходив з того, що позивач не навів жодної норми діючого з аконодавства, яка б свідчила , що державні реєстратори пов инні були відмовити у провед енні державної реєстрації зм ін щодо адреси юридичної осо би, порушили порядок передач і реєстраційної справи, пови нні були не прийняти до облік у реєстраційну справу та пов ернути її у зв'язку із встанов ленням податковим органом фа ктичної відсутності підприє мства за юридичною адресою, а також визнати неправомірним запис щодо місцезнаходження підприємства. Кожен суб' єк т владних повноважень повине н діяти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законо м. Закон України № 755 не передба чає такого повноваження держ авного реєстратора як переві рка фактичного місцезнаходж ення юридичної особи за її юр идичною адресою, так само Зак он не передбачає права чи обо в'язку державного реєстратор а при встановленні податкови м органом факту незнаходженн я підприємства за юридичною адресою, відповідно при змін і ним адреси, скасовувати поп ередні реєстраційні дії та п овертати реєстраційну справ у до державного реєстратора за попередньою адресою.
Відповідачем подано апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції, в якій податковий орган просить ск асувати постанову Донецьког о окружного адміністративно го суду від 26 квітня 2011 року, як т аку, що прийнято з порушенням норм матеріального та проце суального права, та постанов ити нове рішення, яким задово льнити позовні вимоги.
Обґрунтовано апеляці йну скаргу тим, що на думку поз ивача постанова суду першої інстанції є незаконною та не обґрунтованою, у зв' язку з т им, що судом порушені норми ма теріального права, в частині не застосування норм ст.ст. 10,13 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ”; п. 1 ст. 1, ст.ст. 16, 17, 18, п. 2 ст. 53 Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців”, пунк тів 2.1, 3.5, 8.8 Порядку обліку платн иків податків, зборів (обов' язкових платежів); ст. 5 Закону України “Про систему оподат кування”; ч. 4 ст.89, ст. 93 Цивільно го кодексу України; невірног о застосування норм ст. 11 “Про державну податкову службу в Україні”; ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців”; не врахуванн я норм ст.ст. 8, 19 Конституції Ук раїни; порушені норми процес уального права, в саме ст.ст. 86, 159 КАС України.
Сторони у судове засідання не з' явились, про дату, час т а місце розгляду справи були повідомлені належним чином. Представник відповідача 1 че рез канцелярію надав запереч ення на апеляційне скаргу, в я кій просив залишити апеляцій ну скаргу без задоволення, а р ішення суду першої інстанції без змін та розглянути справ у за його відсутності.
Колегія суддів заслу хавши доповідь судді-доповід ача, перевіривши матеріали с прави та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька не підляга є задоволенню з наступних пі дстав.
Судами першої та апеляційн ої інстанцій встановлено, що Товариство з обмеженою відп овідальністю «Віп-АС-трейд» зареєстроване як юридична ос оба Дніпровською районною у м. Києві державною адміністр ацією 14 червня 2007 року, номер за пису 10671020000011198, включене до ЄДРПОУ за номером 35181844, місцезнаходже ння: м. Київ, вул..Каунська, буд.1 3.
Товариством з обмеженою ві дповідальністю «Віп-АС-трейд » подано реєстраційну картку на внесення змін до відомост ей про юридичну особу, які міс тяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців від 22 квітня 2009 року, на підставі як ої Державним реєстратором ві дділу реєстрації юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців Дніпровської районної в місті Києві державної адмін істрації Бондаренко Ірино ю Павлівною здійснено держ авну реєстрацію змін відомос тей про юридичну особу стосо вно місцезнаходження Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Віп-АС-трейд» за адрес ою: 83086, м. Донецьк, пр. Павших Ком унарів, буд. 7.
Відповідно до листа від 28 к вітня 2009 року №674/34 зазначений Де ржавний реєстратор надіслал а до Виконавчого комітету До нецької міської ради реєстра ційну справу Товариства з об меженою відповідальністю «В іп-АС-трейд» у зв' язку зі змі ною місцезнаходження юридич ної особи за адресою: 83086, м.Доне цьк, вул..Полеглих Комунарів,7. З обліку в Дніпровській РДА ю ридичну особу знято 28.04.2009р.
28.04.2009р. Державним реєстраторо м відділу реєстрації юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців Дніпровської районн ої в місті Києві державної ад міністрації Бондаренко Ір иною Павлівною в Єдиному де ржавному реєстрі юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців зроблено запис під номе ром №10671070002011198 - внесення змін до відомостей про юридичну осо бу, що не пов»язані зі змінами в установчих документах.
З акту виходу за юридичною а дресою Товариства з обмежено ю відповідальністю «Віп-АС-т рейд» Державної податкової і нспекції у Ворошиловському р айоні м. Донецька від 16 серпня 2010 року № 854/23-2 вбачається, що по ф акту виходу за юридичною адр есою 83086, м.Донецьк, пр. Павших Ко мунарів, буд. 7 встановлено, що підприємство за даною адрес ою не знаходиться.
12 листопада 2010 року позиваче м до Управління державної ре єстрації Донецької міської р ади надіслано лист про внесе ння змін до відомостей юриди чної особи Товариства з обме женою відповідальністю «Віп -АС-трейд» та повернення реєс траційної справи до Державно го реєстратора відділу реєст рації суб' єктів підприємни цької діяльності держадміні страції Дніпровського район у м.Києва Бондаренко Ірини Павлівни.
На зазначений лист Управлі ння державної реєстрації Дон ецької міської ради надіслал о відповідь, у якому зазначил о, що порушень Закону про реєс трацію державним реєстратор ом при проведенні дій щодо зм іни місцезнаходження юридич ної особи, зазначеної в цьому листі, не було, тому проведені дії не підлягають скасуванн ю.
Таким чином, спірними в даній справі є дії відповід ачів щодо внесення змін в Єди ний державний реєстр юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців щодо місцезнаходжен ня ТОВ «Віп-АС-трейд».
Відповідно до статті 2 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ”(далі - Закон України № 755) ві дносини, які виникають у сфер і державної реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців, регулюються Конст итуцією України, цим Законом та нормативно-правовими акт ами, прийнятими відповідно д о цього Закону.
Частиною 1 статті 1 Закону Ук раїни № 755 визначено термін мі сцезнаходження юридичної ос оби - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її і мені.
Відповідно до частини 1 стат ті 4 Закону України № 755 державн а реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створенн я або припинення юридичної о соби, засвідчення факту набу ття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державного реєстру.
Частиною 3 статті 4 Закону Ук раїни № 755 передбачено, що змін и до установчих документів ю ридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або м ісця проживання фізичної осо би - підприємця підлягають об ов'язковій державній реєстра ції шляхом внесення відповід них змін до записів Єдиного д ержавного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Стаття 14 Закону Укра їни № 755 регулює порядок перед ачі реєстраційних справ, а са ме передача реєстраційних сп рав здійснюється в разі, зокр ема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - п ідприємця, якщо нове місцезн аходження юридичної особи аб о місце проживання фізичної особи - підприємця розташова не на території іншої адміні стративно-територіальної од иниці.
Згідно з частиною 1 статті 16 З акону України № 755 єдиний держ авний реєстр створюється з м етою забезпечення органів де ржавної влади, а також учасни ків цивільного обороту досто вірною інформацією про юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців з Єдиного державно го реєстру. Пунктом 6 статті 16 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” Єдиний державний реєстр є об 'єктом права державної власн ості.
З частини 1 статті 17 Закону Ук раїни № 755 вбачається, що відом ості про юридичну особу або ф ізичну особу - підприємця вкл ючаються до Єдиного державно го реєстру шляхом внесення з аписів на підставі відомосте й з відповідних реєстраційни х карток та відомостей, що над аються юридичними особами де ржавному реєстратору за місц езнаходженням реєстраційно ї справи згідно із законодав ством України.
Відповідно до частини 2 стат ті 17 Закону України № 755 в Єдино му державному реєстрі містят ься такі відомості щодо юрид ичної особи, зокрема, відомос ті щодо місцезнаходження юри дичної особи.
Відповідно до част ини 3 статті 8 Закону України № 755 установчі документи (устан овчий акт, статут або засновн ицький договір, положення) юр идичної особи повинні містит и відомості, передбачені зак оном. Відповідальність за ві дповідність установчих доку ментів законодавству несуть засновники (учасники) юридич ної особи.
Відповідно до част ини 1 статті 29 Закону України № 755 для проведення державної р еєстрації змін до установчих документів юридична особа п овинна подати (надіслати рек омендованим листом з описом вкладення) такі документи: за повнену реєстраційну картку на проведення державної реє страції змін до установчих д окументів юридичної особи; п римірник оригіналу або нотар іально засвідчену копію ріше ння про внесення змін до уста новчих документів. Документ, що підтверджує правомочніст ь прийняття рішення про внес ення змін до установчих доку ментів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну р еєстрацію з усіма змінами, чи нними на дату подачі докумен тів, або копія опублікованог о в спеціалізованому друкова ному засобі масової інформац ії повідомлення про втрату в сіх або частини зазначених о ригіналів установчих докуме нтів; два примірники змін до у становчих документів юридич ної особи у вигляді окремих д одатків або два примірники у становчих документів у новій редакції; документ, що підтве рджує внесення реєстраційно го збору за проведення держа вної реєстрації змін до уста новчих документів.
Згідно частини 7 ста тті 29 Закону України № 755 держав ному реєстратору забороняєт ься вимагати документи для п роведення державної реєстра ції змін до установчих докум ентів юридичної особи, якщо в они не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Відповідно до стат ті 30 Закону України № 755 державн ий реєстратор відмовляє у пр оведенні державної реєстрац ії змін до установчих докуме нтів юридичної особи за наяв ності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цьог о Закону.
Частиною 1 статті 27 З акону України № 755 передбачено , що підставами для відмови у п роведенні державної реєстра ції юридичної особи є: невідп овідність відомостей, які вк азані в реєстраційній картці на проведення державної реє страції юридичної особи, від омостям, які зазначені в доку ментах, що подані для проведе ння державної реєстрації юри дичної особи; невідповідніст ь установчих документів вимо гам частини третьої статті 8 ц ього Закону; порушення поряд ку створення юридичної особи , який встановлено законом, зо крема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо о сіб, які зазначені як посадов і особи органу управління юр идичної особи; невідповідніс ть відомостей про засновникі в (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які міст яться в Єдиному державному р еєстрі; наявність обмежень щ одо вчинення засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановле ні абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державн ому реєстрі найменування, як е тотожне найменуванню юриди чної особи, яка має намір заре єструватися; використання у найменуванні юридичної особ и приватного права повного ч и скороченого найменування о ргану державної влади або ор гану місцевого самоврядуван ня, або похідних від цих найме нувань, або історичного держ авного найменування, перелік яких встановлюється Кабінет ом Міністрів України; встано влена іншими законами заборо на використання у найменуван ні юридичної особи певних те рмінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведен ні державної реєстрації юрид ичної особи з інших підстав н е допускається.
Судом першої інстанц ії встановлено, що Державною податковою інспекцією у Вор ошиловському районі м. Донец ька було надіслано повідомле ння виконавчому комітету Дон ецької міської ради від 12 лист опада 2010 року про відсутність юридичної особи за місцезна ходженням, з якого вбачаєтьс я, що стосовно юридичної особ и Товариства з обмеженою від повідальністю «Віп-АС-трейд» , ЄДРПОУ 35181844, за адресою 83000, м. Дон ецьк, Ворошиловський район, п р. Павших Комунарів, 7 проведен о заходи щодо встановлення ф актичного місцезнаходження , за результатами яких встано влено відсутність юридичної особи за місцезнаходженням та фактичне місцезнаходженн я юридичної особи або адреса , за якою здійснюється зв'язок не встановлено.
Відповідно до пунк ту 12 статті 19 Закону України № 7 55 у разі надходження державно му реєстратору від органу де ржавної податкової служби по відомлення встановленого зр азка про відсутність юридичн ої особи за її місцезнаходже нням державний реєстратор зо бов'язаний надіслати рекомен дованим листом протягом п'ят и робочих днів з дати надходж ення зазначеного повідомлен ня юридичній особі повідомле ння щодо необхідності поданн я державному реєстратору реє страційної картки. Відповідн о до пункту 13 статті 19 Закону Ук раїни № 755 державний реєстрато р залишає реєстраційну картк у про підтвердження відомост ей про юридичну особу без роз гляду, про що повідомляє заяв ника у випадках, передбачени х частиною шостою цієї статт і, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті . Згідно з пунктом 14 статті 19 За кону України № 755 у разі непода ння юридичною особою протяго м місяця з дати надходження ї й відповідного повідомлення реєстраційної картки про пі дтвердження відомостей про ю ридичну особу державний реєс тратор повинен внести до Єди ного державного реєстру запи с про відсутність підтвердже ння зазначених відомостей да тою, яка встановлена для черг ового подання реєстраційної картки про підтвердження ві домостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого л иста, державний реєстратор п овинен внести до Єдиного дер жавного реєстру запис про ві дсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Отже, суд першої інс танції дійшов правильного ви сновку, що відповідачами при виконанні ним своїх посадов их обов' язків були дотриман і вимоги статті 19 Закону Украї ни № 755.
Відповідно до части ни 2 статті 38 Закону України № 75 5 підставами для постановлен ня судового рішення щодо при пинення юридичної особи, що н е пов'язано з банкрутством юр идичної особи, зокрема є: наяв ність в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням.
Пунктом 17 статті 11 За кону України “Про державну п одаткову службу в України” о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право звертатися у передба чених законом випадках до су дових органів із заявою (позо вною заявою) про скасування д ержавної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності .
Таким чином, колегія суддів погоджується з посиланням с уду першої інстанції на те, що відсутність юридичної особи Товариства з обмеженою відп овідальністю «Віп-АС-трейд» за місцезнаходженням не тяг не скасування або визнання н еправомірним запису в Єдином у державному реєстрі стосовн о місцезнаходження юридично ї особи. Відсутність юридичн ої особи за місцезнаходження м є підставою для внесення та ких відомостей до Єдиного де ржавного реєстру та постанов лення судового рішення про п рипинення юридичної особи.
Також, судом першої інстанц ії правильно зазначено, що За кон України № 755 не передбачає такого повноваження державн ого реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходженн я юридичної особи за її юриди чною адресою, так само Закон н е передбачає права чи обов'яз ку державного реєстратора пр и встановленні податковим ор ганом факту незнаходження пі дприємства за юридичною адре сою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати поперед ні реєстраційні дії та повер тати реєстраційну справу до державного реєстратора за по передньою адресою.
На підставі вищезазн аченого, судова колегія вваж ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріал ьного і процесуального права , тому підстав для скасування постанови не має.
Керуючись статтями 196, 198, 200, 205, 211, 212, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Де ржавної податкової інспекці ї у Ворошиловському районі м . Донецька на постанову Донец ького окружного адміністрат ивного суду від 26 квітня 2011 рок у в адміністративній справі №2а/0570/673/2011 - залишити без задово лення.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 26 квітня 2011 року в адмініс тративній справі №2а/0570/673/2011 за по зовом Державної податкової і нспекції у Ворошиловському р айоні м. Донецька до Управлін ня державної реєстрації Доне цької міської ради, Державно го реєстратора відділу реєст рації суб' єктів підприємни цької діяльності держадміні страції Дніпровського район у м. Києва Бондаренко Ірини Павлівни, за участю третіх осіб, які не заявляють самос тійних вимог на предмет спор у: Товариство з обмеженою від повідальністю “Віп-АС-трейд” (м. Донецьк), Державна податко ва інспекція у Дніпровському районі м. Києва про визнання д ій протиправними, визнання н еправомірним запису та зобов ' язання вчинити певні дії - з алишити без змін.
Ухвала Донецького апеляці йного адміністративного суд у за наслідками розгляду у пи сьмовому провадженні набира є законної сили через п?ять дн ів після направлення їх копі й особами, які беруть участь у справі і може бути оскаржена в касаційному порядку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протяг ом двадцяти днів після набра ння законної сили.
Головуючий: Горбенко К.П.
Судді: Лях О.П.
Попов В.В.
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2011 |
Оприлюднено | 05.07.2011 |
Номер документу | 16559024 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Горбенко К.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні