Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-11836/10/12/0170
25.05.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Щеп анської О.А.,
суддів Кучерука О .В. ,
Іщенко Г.М.
секретар судового засід ання Шкурлатов Д.Г.
сторони в судове засідання не з'явилися.
розглянувши апеляційну с каргу Державної податков ої інспекції у м. Ялта Автоном ної Республіки Крим на поста нову Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим (суддя Котарева Г.М.) від 13.12.2010 у справі № 2а-11836/10/12/0170
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ратон" (вул. Горького, 4, кв. 18, с . Гаспра, м. Ялта, Автономна Р еспубліка Крим, 98660)
до Державної податково ї інспекції у м. Ялта Автономн ої Республіки Крим (вул. Васил ьєва, 16, м. Ялта, Автономна Респу бліка Крим, 98600)
про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного а дміністративного суду Автон омної Республіки Крим від 13.12.20 10 у справі № 2а-11836/10/12/0170 позовні вим оги Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Ратон" до Де ржавної податкової інспекці ї у м. Ялта Автономної Республ іки Крим - задоволено.
Визнано протиправним та ск асовано податкове повідомле ння - рішення від 02.09.10 № 000311502/0 на за гальну суму149338,00 грн., у ому числ і за основним платежем - 45254,00 грн ., за штрафними (фінансовими) с анкціями - 104084,00 грн.
Також, судом вирішено питан ня щодо розподілу судових ви трат.
Не погодившись із зазначен ою постановою суду, відповід ач звернувся до суду з апеляц ійною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружно го адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим від 13.12.2010 та прийняти нову постанов у, якою в задоволенні позовни х вимог відмовити.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 18.03.2011 відкрито апе ляційне провадження за апеля ційною скаргою Державної под аткової інспекції у м. Ялта Ав тономної Республіки Крим.
Представники сторін в судо ве засідання не з' явилися, п ро місце та час розгляду спра ви сповіщені належним чином та своєчасно, про причини нея вки суд не повідомили.
Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.
Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, неприбуття у судо ве засідання сторін або інши х осіб, які беруть участь у спр аві, належним чином повідомл ених про дату, час і місце апел яційного розгляду, не перешк оджає судовому розгляду спра ви.
При викладених обставинах , враховуючи те, що сторони вик ликалися в судове засідання, але в суд представники не з' явилися, суд вважає можливим розглянути справу у відсутн ості неявившихся представни ків сторін.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, п еревіривши юридичну оцінку о бставин справи, встановила н аступне.
Позивач - Товариство з обм еженою відповідальністю «Ра тон»звернулось до Окружного адміністративного суду Авто номної Республіки Крим з адм іністративним позовом про ви знання протиправним та скасу вання податкового повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції у м. Ялта АР Кри м №0003101502/0 від 02.09.2010.
Суд першої інстанції позов ні вимоги задовольнив.
Судова колегія, обговоривш и доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту ї х встановлення, дослідивши п равильність застосування су дом норм матеріального та пр оцесуального права, вважає, щ о апеляційна скарга не підля гає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, посадовою особою відповідача проведен о невиїзну документальну пер евірку позивача з податку на додану вартість за червень 201 0 року, за наслідками перевірк и складено акт від 20.08.2010 №3301/15-2/20684259.
За висновками вказаного ак ту перевірки встановлено пор ушення позивачем приписів пп . 5.1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону №168, заниження суми податку на додану варті сть, яка підлягає нарахуванн ю до сплати в бюджет, у сумі 45254,00 грн.
На підставі даного акту та в ідповідно до пп. «б»пп. 4.2.2 п. 4.2 ст . 4, підпунктів 17.1.3, 17.1.6-1 п. 17.1 ст. 17 Зако ну України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами», відпо відач прийняв спірне податко ве повідомлення-рішення від 02.09.2010 №0003101502/0 про визначення позив ачу суми податкового зобов' язання з податку на додану ва ртість у розмірі 149338,00грн., у том у числі за основним платежем - 45254,00грн., за штрафними (фінанс овими) санкціями - 104084,00грн.
Рішенням виконавчого комі тету Ялтинської міської ради від 24.07.2008 №1655 позивачу погоджені тарифи на проїзд у міських ав тобусних маршрутах на терито рії м. Ялта, у зв' язку з чим, ві дповідач дійшов висновку про те, що дія пп. 5.1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону № 168 не поширюється на позивача.
Суд першої інстанції дійшо в вірного висновку про необґ рунтованість дій податковог о органу з наступного.
Зі змісту рішення виконавч ого комітету Ялтинської місь кої Ради № 1655 від 24 липня 2008 року в бачається, що виконком при йо го прийнятті керувався ст. 28, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
У пункті 1 зазначеного рішен ня вказано (російською мовою ): «С 01.08.2008 согласовать единый та риф - 2-00грн. на проезд в городс ких автобусных маршрутах общ его пользования, работающих в режиме маршрутного такси (п риложение 1)».
Отже виконкомом було погод жено єдиний тариф - 2,00грн. на п роїзд в міських автобусних м аршрутах загального користу вання, що працюють в режимі ма ршрутного таксі.
Підпунктом 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 За кону №168 визначено, що звільня ються від оподаткування опер ації з надання послуг з перев езення осіб пасажирським тра нспортом (крім таксомоторів) у межах населеного пункту, та рифи на які регулюються орга ном місцевого самоврядуванн я відповідно до його компете нції, визначеної законом.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»ви значає систему та гарантії м ісцевого самоврядування в Ук раїні, засади організації та діяльності, правового стату су і відповідальності орган ів та посадових осіб місцево го самоврядування.
Підпунктом 2 пункту «а»ч. 1 ст . 28 Закону України «Про місцев е самоврядування в Україні»в изначено, що до відання викон авчих органів сільських, сел ищних, міських рад належать в ласні (самоврядні) повноваже ння встановлення в порядку і межах, визначених законодав ством, тарифів щодо оплати по бутових, комунальних, трансп ортних та інших послуг, які н адаються підприємствами та о рганізаціями комунальної вл асності відповідної територ іальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, уст ановами та організаціями, як і не належать до комунальної власності.
З аналізу вказаних нормати вно-правових актів вбачаєтьс я, що нормою, яка визначає комп етенцію органу місцевого сам оврядування з регулювання та рифів є підпункт 2 пункту «а»ч . 1 ст. 28 Закону України «Про міс цеве самоврядування в Україн і».
Отже, підпунктом 2 пункту «а »ч. 1 ст. 28 Закону України «Про м ісцеве самоврядування в Укра їні»встановлено у який саме спосіб орган місцевого самов рядування здійснює регулюва ння, про яке йдеться у підпунк ті 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість».
Таким чином, виконавчий ком ітет Ялтинської міської Ради прийнявши рішення №1655 від 24 ли пня 2008 року, погодив єдиний тар иф, чим, в розумінні положень п ідпункту 2 пункту «а»ч. 1 ст. 28 За кону України «Про місцеве са моврядування в Україні»та пі дпункту 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону №168, у межах встановленої зако ном компетенції, врегулював тарифи перевезення осіб паса жирським транспортом.
Діюче законодавство, крім п оложень пп. 2 пункту «а»ч. 1 ст. 28 З акону України «Про місцеве с амоврядування в Україні», не містить інших норм, що встано влювали б компетенцію органу місцевого самоврядування з регулювання тарифів на перев езення пасажирів.
Отже, виконавчий комітет Ял тинської міської Ради прийня вши рішення №1655 від 24 липня 2008 ро ку, вчинив дії направлені на в порядкування в межах своєї к омпетенції тарифів перевезе ння осіб пасажирським трансп ортом врегулювавши їх у вста новлений законом спосіб.
На підставі викладеного, су д першої інстанції дійшов ві рного висновку, що позивач ма в право використовувати поло ження підпункту 5.1.13 пункту 5.1 ст атті 5 Закону України «Про под аток на додану вартість»щодо звільнення від оподаткуванн я податком на додану вартіст ь операцій з надання послуг п еревезення пасажирів при фор муванні сум ПДВ у податковій звітності, оскільки він керу вався тарифами на надання по слуг з перевезення осіб паса жирським транспортом врегул ьованими органом місцевого с амоврядування, отже висновки відповідача, покладені в осн ову спірного податкового пов ідомлення-рішення, про заниж ення позивачем суми податков ого зобов' язання з ПДВ до сп лати в бюджет у вказаному пер іоді на суму 45254,00 грн. є необґрун тованими.
Платники податку (посадові особи платника податку), які в икористовують податкову піл ьгу не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її н адання згідно із законом з пи тань відповідного податку, з бору (обов'язкового платежу), а також будь-які інші особи, що використовують податкову пі льгу, яку для них не призначен о, вважаються такими, що умисн о ухиляються від оподаткуван ня. У цьому випадку такі особи додатково до штрафів, визнач ених у підпунктах 17.1.1 - 17.1.5 цього пункту, за наявності підстав для їх накладення, сплачують суму податків, що підлягали н арахуванню без застосування податкової пільги, а також шт раф у розмірі двохсот відсот ків від такої суми.
Оскільки донарахування су м податкового зобов' язання за наслідками невиїзної док ументальної перевірки позив ача з податку на додану варті сть за червень 2010 року, та право мірність користування позив ачем пільгою, передбаченою п п. 5.1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону №168, було непр авомірним, то і застосування у спірному податковому пові домленні-рішенні фінансових санкції за пп. 17.1.3, пп. 17.1.6-1 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181 слід визнати таким , що порушує визначені законо м умови такого застосування, а отже, суд першої інстанції п равильно задовольнив позовн і вимоги.
Відповідно до статті 200 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд апеляційн ої інстанції залишає апеляці йну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанц ії правильно встановив обста вини справи та ухвалив судов е рішення з додержанням норм матеріального і процесуальн ого права.
Судова колегія Севастопол ьського апеляційного адміні стративного суду вважає, що с уд першої інстанції повно з' ясував обставини, що мають зн ачення для справи, викладені в судовому рішенні висновки відповідають обставинам спр ави, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріал ьного та процесуального прав а, а отже, підстави для його ск асування та ухвалення нового рішення відсутні.
Керуючись статтями 195, 196, пунк том 1 частини першої статті 198, с таттею 200, пунктом 1 частини пер шої статті 205, статтею 206 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у м. Ялта Автономної Республі ки Крим - залишити без задов олення.
2. Постанову Окружного адмін істративного суду Автономно ї Республіки Крим від 13.12.2010 у сп раві № 2а-11836/10/12/0170 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення зг ідно з частиною п' ятою стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 31 тра вня 2011 р.
Головуючий суддя підпис О.А.Щепанська
Судді підпис О.В.Кучерук
підпис Г.М . Іщенко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.А.Щ епанська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2011 |
Оприлюднено | 06.07.2011 |
Номер документу | 16567484 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні