Постанова
від 30.06.2011 по справі 2а-1598/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

30.06.11 Справа №2а-1598/11/2770

Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді:

судді Єфременко О.О.,

при секретарі Богданової В .О.,

за участю представників:

прокурора - не з' явився;

позивача - ОСОБА_1, дові реність № 04-215 від 02.06.2011;

відповідача - ОСОБА_2, довіреність б/н від 01.06.2011;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом заступника прок урора м.Севастополя в інтере сах держави в особі Севастоп ольського відділення Фонду У країни соціального захисту і нвалідів

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Виробничо-к омерційна фірма "Моремехсерв іс" про стягнення заборгован ості в сумі 11781,26 грн.,

суть спору:

Заступник прокурора м .Севастополя звернувся до су ду в інтересах держави в особ і Севастопольського відділе ння Фонду України соціальног о захисту інвалідів з адміні стративним позовом до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Виробничо-комерційна фірма "Моремехсервіс" про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій у сумі 11781,26 г рн.

Позовні вимоги мотивован і порушенням відповідачем ви мог діючого законодавства, щ о виразилося у недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів .

Ухвалою від 19.05.2011 відкрито пр овадження в адміністративні й справі

Ухвалою від 19.05.2010 закінчено п ідготовче провадження, справ а призначена до судового роз гляду.

Прокурор в судове засіданн я не з' явився, про причини не явки суд не повідомив, про час та місце судового розгляду п овідомлений у встановленому законом порядку та належним чином.

Відповідно до частини друг ої статті 128 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, неприбуття в судове засіда ння без поважних причин пред ставників сторін, або непові домлення ними про причини не прибуття, не є перешкодою для розгляду справи.

За таких обставин, враховую чи те, що прокурор викликався в судове засідання, але в судо ве засідання не з' явився, ви требувані документи не надав , суд вважає можливим розглян ути справу у відсутність про курора за наявними в ній мате ріалами.

Представник позивача підт римав позовні вимоги, просил а їх задовольнити.

Представник відповідача з позовними вимогами не погод ився, вважає їх необґрунтова ними, проте письмових запере чень суду не надав.

Відповідно до частини друг ої статті 150 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в судовому засіданні оголо шувалась перерва з 02.06.2011 по 30.06.2011.

Відповідно до статей 27, 49, 51, 130 К одексу адміністративного су дочинства України представн икам сторін роз' яснені проц есуальні права і обов' язки.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши інші докази в межах позовн их вимог, суд

встановив

Згідно з пунктом 4 стат ті 17 Кодексу адміністративно го судочинства України до ко мпетенції адміністративних судів входить розгляд спорі в за зверненням суб'єктів вла дних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до пункту 2 статт і 121 Конституції України на ор гани прокуратури покладаєть ся представництво інтересів держави у випадках, передбач ених законом.

Рішенням Конституційного суду України № 3-рп/99 від 08.04.1999 виз начено, що прокурор чи його за ступник у кожному конкретно му випадку самостійно визнач ає у чому проявилося порушен ня матеріальних чи інших інт ересів держави, обґрунтовує в позовній заяві необхідніст ь їх захисту і визначає орган , уповноважений державою зді йснювати відповідні функції в спірних відносинах.

Відповідно до частини друг ої статті 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и прокурор здійснює в суді пр едставництво інтересів гром адянина або держави в порядк у, встановленому цим Кодексо м та іншими законами, і може зд ійснювати представництво на будь-якій стадії адміністра тивного процесу.

Товариство з обмеженою від повідальністю "Виробничо-ком ерційна фірма "Моремехсервіс " зареєстровано у Севастопол ьського відділення Фонду Укр аїни соціального захисту інв алідів.

Відповідно до частини пер шої статті 17 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»№ 875 від 21.03.1991, з наступними змінами та доповненнями (далі - За кон), з метою реалізації тв орчих і виробничих здібносте й інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації їм забезпечується п раво працювати на підприємст вах, в установах, організація х, а також займатися підприєм ницькою та іншою трудовою ді яльністю, яка не заборонена з аконом.

Частиною третьою статті 18 З акону встановлено, що підпри ємства, установи, організаці ї, фізичні особи, які використ овують найману працю, зобов' язані виділяти та створювати робочі місця для працевлашт ування інвалідів, у тому числ і спеціальні робочі місця, ст ворювати для них умови праці з урахуванням індивідуальни х програм реабілітації і заб езпечувати інші соціально-ек ономічні гарантії, передбаче ні чинним законодавством, на давати державній службі зайн ятості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України.

Разом з тим, згідно частини першої статті 18 Закону, забезп ечення прав інвалідів на пра цевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, з дійснюється шляхом їх безпос ереднього звернення до підпр иємств, установ, організацій чи до державної служби зайня тості.

Відповідно до пункту 1.1 Інс трукції щодо заповнення форм и N 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнят ість і працевлаштування інва лідів», затвердженої наказом Міністерства праці та соціа льної політики України від 10.0 2.2007 № 42, зареєстрованої в Мініст ерстві юстиції України 13.02.2007 за № 117/13384 (далі - Інструкція) ф орма № 10-ПІ (річна) "Звіт про зай нятість і працевлаштування і нвалідів" (далі - звіт), що запов нюється за рік, поширюється н а всі підприємства, установи і організації, у тому числі пі дприємства громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, у яких працює за ос новним місцем роботи від 8 і бі льше осіб (далі - роботодавці).

Згідно п. 2.1 Інструкції звіт с кладається роботодавцями що року і до 1 березня, наступного після звітного періоду, пода ється або надсилається реком ендованим листом за місцем ї х державної реєстрації відді ленню Фонду соціального захи сту інвалідів.

Обчислення середньооблі кової чисельності працюючих здійснюється відповідно до Інструкції зі статистики кіл ькості працівників, затвердж еної наказом Державного комі тету статистики України від 28.09.2005 № 286, зареєстрованого в Міні стерстві юстиції України 30.11.200 5 за № 1442/11722.

Відповідно до Звіту про за йнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік, наданого в ідповідачем до Севастопольс ького міського відділення Фо нду соціального захисту інва лідів, середньооблікова кіль кість штатних працівників у 2010 році склала 8 осіб, норматив для працевлаштування інвалі дів склав 1 особу, а фактично н а підприємстві інваліди не п рацювали. (а.с. 7).

Заперечуючи проти позовни х вимог, представник відпові дача наполягав, що середньоо блікова кількість штатних пр ацівників на підприємстві у 2010 році склала 7,25 осіб, тобто ме нш, ніж 8 осіб, тому у підприємс тва відсутній обов' язок пра цевлаштування інвалідів.

Відповідно до частини перш ої статті 69 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, доказами в адміністративн ому судочинстві є будь-які фа ктичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність аб о відсутність обставин, що об ґрунтовують вимоги і запереч ення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильно го вирішення справи.

У порушенні вимог частини п ершої статті 71 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, відповідачем не доведе ні обставини, на яких ґрунтую ться його заперечення, а нада ні позивачем письмові поясне ння, є належними та допустими ми доказами в розумінні част ин першої, четвертої статті 70 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Таким чином, норматив для пр ацевлаштування інвалідів дл я відповідача складає 1 робоч е місце, фактично у 2010 році у ві дповідача інваліди не працюв али, що представником відпов ідача не заперечувалося, тоб то менш ніж встановлено норм ативом на 1 одиницю.

Основні правила визначен ня нормативу робочих місць д ля забезпечення працевлашту вання інвалідів та застосува ння штрафних санкцій за неви конання цього нормативу вста новлено статтями 19, 20 Закону.

Зокрема, згідно частини пер шої статті 19 Закону передбаче но, що для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, устано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого м ісця.

При цьому, підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, с амостійно здійснюють працев лаштування інвалідів у рахун ок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цьог о Закону, що передбачено част иною третьою статті 19 Закону

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до частини перш ої статті 2 Закону України «Пр о зайнятість населення»інва ліди, які не досягли пенсійно го віку, не працюють та зареєс тровані як такі, що шукають ро боту, визнаються безробітним и.

Згідно з частиною п'ятою пун кту 1 статті 7 Закону України « Про зайнятість населення» пр ацевлаштування інвалідів зд ійснюється відповідно до рек омендацій МСЄК, наявних у інв аліда кваліфікації і знань, з урахуванням його побажань.

Обчислення середньообліко вої чисельності працюючих зд ійснюється відповідно до Інс трукції зі статистики кілько сті працівників, затверджено ї наказом Державного комітет у статистики України від 28.09.2005 № 286, зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722.

Про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів роботодавці щороку до 01 берез ня подають звіт, форма якого з атверджена наказом Міністер ства праці та соціальної пол ітики України 10.02.2007 за № 42, зареєс трованого Міністерстві юсти ції України 13.02.2007 за № 117/13384.

В ході судового розгляду, на запит суду, Севастопольськи й міський центр зайнятості п овідомив, що Товариство з обм еженою відповідальністю "Вир обничо-комерційна фірма "Мор емехсервіс" у 2010 році звітніст ь про наявність вакансій за ф ормою № 3-ПН, у тому числі і для і нвалідів не подавало, у зв' я зку із відсутністю вакансій, направлення на працевлаштув ання інвалідам не видавались (а.с. 28).

Зазначені обставини предс тавником відповідача також н е заперечувалися.

Керівники підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, у разі незабезпечення виконан ня нормативів робочих місць для працевлаштування інвалі дів, неподання Фонду соціаль ного захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаш тування інвалідів несуть від повідальність у встановлено му законом порядку.

Відповідно до частини перш ої статті 20 Закону підприємст ва, установи, організації, у то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього Закону, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичної ос оби, яка використовує найман у працю, за кожне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте і нвалідом. Для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, на яки х працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарсь ких санкцій за робоче місце, п ризначене для працевлаштува ння інваліда і не зайняте інв алідом, визначається в розмі рі половини середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, в устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, у фізичної особи, яка вико ристовує найману працю. Поло ження цієї частини не поширю ється на підприємства, устан ови і організації, що повніст ю утримуються за рахунок кош тів державного або місцевих бюджетів.

Отже, відповідно до частини першої статті 20 Закону, розмі р адміністративно-господарс ьких санкцій за недотримання нормативу робочих місць по к ількості працюючих інваліді в складає (23380:2) 11690,00 грн.

Відповідно до частини четв ертої статті 20 Закону, адмініс тративно-господарські санкц ії розраховуються та сплачую ться підприємствами, установ ами, організаціями, у тому чис лі підприємствами, організац іями громадських організаці й інвалідів, фізичними особа ми, зазначеними в частині пер шій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступ ного за роком, в якому відбуло ся порушення нормативу, вста новленого частиною першою ст атті 19 цього Закону.

Відповідач у встановлений законом строк адміністратив но-господарських санкції у р озмірі 11690,00 грн. не сплатив.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені.

Згідно частини другої, трет ьої, четвертої статті 20 Закону порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій тягне за собою нар ахування пені. Пеня обчислює ться виходячи з 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, що ді яла на момент сплати, нарахов аної на повну суму недоїмки з а весь її строк.

Сплату адміністративно-го сподарських санкцій і пені п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, проводять в ідповідно до закону за рахун ок прибутку, який залишаєтьс я в їх розпорядженні після сп лати всіх податків і зборів (о бов'язкових платежів).

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ч астині першій цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норма тиву, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин і з стягнення адміністративно -господарських санкцій, пере дбачених цим Законом, не заст осовуються строки, визначені статтею 250 Господарського код ексу України.

Згідно з пунктом 3.7 Порядку н арахування пені та її сплати , затвердженого наказом Міні стерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007, з ареєстрованого в Міністерст ві юстиції України 30.05.2007 за № 552/1381 9 у поданій позовній заяві за н евиконання нормативу щодо пр ацевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанц ії відділення Фонду розрахов ує суму пені на дату її поданн я.

З матеріалів справи вбачає ться, що розмір пені складає 91 ,26 грн.

Отже, вимоги позивача щодо с тягнення з відповідача суми заборгованості у розмірі 11781,26 грн., з яких 11690,00 грн. - заборгов аність по сплаті адміністрат ивно-господарських санкцій, 91,26 грн. - пеня, підлягають задов оленню.

Відповідно до пункту 4 статт і 94 Кодексу адміністративног о судочинства України, у спра вах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються.

Відповідно до частини друг ої статті 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и у судовому засіданні прого лошені тільки вступна та рез олютивна частини постанови.

Постанова складена та підп исана в порядку частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни 01 липня 2011 року о 16-30.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 94, 158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд -

п о с т а н о в и в:

1. Адміністрат ивний позов задовольнити пов ністю.

2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Виробничо-комерційна фір ма "Моремехсервіс" (99014, м.Севаст ополь, бухта Камишова, а/с 17, код ЄДРПОУ 24506106) на користь Севасто польського міського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів (99011, м.Севастополь, вул. Гоголя, 20-а, р/р 31213230700007 в УДК м. Севастополя, МФО 824509, ЄДРПОУ 24694007 ) суму адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 11 7 81,26 грн. (одинадцять тисяч сімсо т вісімдесят одна грн. 26 коп.).

Постанова набирає за конної сили в порядку, встано вленому статтею 254 Кодексу адм іністративного судочинства України та може бути оскарже на в апеляційному порядку до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду через суд першої інстанції ш ляхом подачі апеляційної ска рги. У разі застосування судо м частини третьої статті 160 ць ого Кодексу апеляційна скарг а подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови. Якщо суб'єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених частино ю четвертою статті 167 цього Ко дексу, було повідомлено про м ожливість отримання копії по станови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Суддя підпис О.О.Єфременко

З оригіналом згідно

Постанова не набрала закон ної сили.

Суддя О.О.Єфременко

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення30.06.2011
Оприлюднено07.07.2011
Номер документу16570641
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1598/11/2770

Ухвала від 10.10.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 30.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Єфременко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні