Рішення
від 30.06.2011 по справі 14/5007/33/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



* 10002, м. Житомир, майд ан Путятинський, 3/65, '481-620

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "30" червня 2011 р. Справа № 14/5007/33/11

Господарський суд Житоми рської області у складі:

судді Кост риця О.О.

за участю представників ст орін

від першого позивача: не з'явився

від другого позивача: ОСОБА_1 - довіреність №617/02/10-11 ві д 15.02.2011р.

від першого відповідача: ОСОБА_2 - довіреність від 15.06.201 1р.

від другого відповідача: не з'явився

від третьої особи: не з'явив ся

представник прокуратури: Л угинець О.С. - посвідчення №32 ві д 18.03.2011р.

Розглянув у відкритому су довому засіданні справу за п озовом Прокурора Черняхівсь кого району в інтересах держ ави в особі Житомирської обл асної державної адміністрац ії (м.Житомир) та Головного упр авління Держкомзему у Житоми рській області (м. Житомир)

до 1) Приватного підприєм ства "Черняхівське Полісся" (с мт. Черняхів Житомирської об ласті)

2) Черняхівської районної де ржавної адміністрації Житом ирської області (смт.Черняхі в Житомирської області)

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимо г на предмет спору на стороні відповідачів - Пекарщинсько ї сільської ради Черняхівськ ого району Житомирської обла сті (с.Пекарщина, Черняхівськ ий район, Житомирська област ь)

про визнання незаконни ми та скасування розпоряджен ь голови Черняхівської район ної державної адміністрації Житомирської області та виз нання недійсним договору оре нди земельної ділянки від 14.05.20 08р.

Спір вирішується у відпові дності до ч.3 ст.69 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни

Прокурором в інтересах дер жави пред'явлено позов про ви знання незаконними та скасув ання розпоряджень голови Че рняхівської районної держав ної адміністрації №173 від 22.04.2008р ., в частині, якою надано в кори стування на умовах оренди зе мельну ділянку, загальною пл ощею 15,0000 га Приватному підприє мству "Черняхівське Полісся" на території Пекарщинської сільської ради Черняхівсько го району за межами населено го пункту терміном на 5 років д ля ведення підсобного сільсь кого господарства, а також, ро зпорядження голови Черняхів ської районної державної адм іністрації №42 від 02.02.2007р., в части ні, якою надано дозвіл на виго товлення Приватному підприє мству "Черняхівське Полісся" технічної документації із з емлеустрою щодо встановленн я меж земельних ділянок в нат урі на території Пекарщинськ ої сільської ради за рахунок земель запасу, попередньою п лощею 15,0 га та визнання недійс ним договору оренди земельно ї ділянки від 14.05.2008р., укладеног о між відповідачами.

В засіданні суду 16.06.2011р. предс тавник прокуратури надав пис ьмові обґрунтування позовни х вимог (а.с.77-78).

Представник прокуратури в засіданні суду позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, крім того, надав письмове об грунтування позовних вимог (а.с.91-92), відносно визнання неза конним та скасування розпоря дження голови Черняхівської районної державної адмініст рації №42 від 02.02.2007р., в частині, як ою надано дозвіл на виготовл ення Приватному підприємств у "Черняхівське Полісся" техн ічної документації із землеу строю щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі н а території Пекарщинської сі льської ради за рахунок земе ль запасу, попередньою площе ю 15,0 га.

Представник другого позив ача в засіданні суду позовні вимоги підтримав у повному о бсязі та надав письмові пояс нення відділу Державного ком ітету із земельних ресурсів у Черняхівському районі та л ист №580 від 29.06.2011р. (а.с.93-94).

Представник першого відпо відача в засіданні суду в усн их поясненнях (протокол судо вого засідання 30.06.2011р.) в повном у обсязі заперечив щодо позо вних вимог прокурора, зазнач ивши, що перший відповідач на законних підставах набув пр аво оренди на спірну земельн у ділянку.

Крім того, представник перш ого відповідача зазначив, що Приватне підприємство "Черн яхівське Полісся" є неналежн им відповідачем по справі та не може нести відповідальні сть за порушення допущені ві дділом Держкомзему в Черняхі вському районі (протокол суд ового засідання від 30.06.2011р.).

В засіданні суду 16.06.2011р. предс тавник другого відповідача н адав письмові пояснення по с праві, в яких просить відмови ти в задоволення позовних ви мог. (а.с.79-81).

30.06.2011р. до суду від другого від повідача факсимільним зв'язк ом надійшло клопотання, в яко му він просить суд розглядат и справу за відсутності упов новаженого представника (а.с .89).

Ухвалою господарського су ду Житомирської області від 02.06.2011р. було залучено до участі у справі, в якості третьої осо би, яка не заявляє самостійни х вимог на предмет спору на ст ороні відповідачів - Пекарщи нську сільську раду Черняхів ського району Житомирської о бласті.

В засіданні суду 16.06.2011р. предс тавник третьої особи надав п исьмові пояснення по справі (а.с.83).

Третя особа в засідання суд у не з'явилася, хоча про час та місце розгляду справи була с воєчасно та належним чином п овідомлена.

Заслухавши пояснення прок урора, представників сторін, дослідивши матеріали справи , господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

Рішенням 6-ої сесії п'ятого скликання Пекарщинської сіл ьської ради Черняхівського р айону від 18.12.2006р. "Про погодженн я надання земельної ділянки для ведення підсобного сільс ького господарського" (а.с.43) бу ло вирішено:

"1. Погодити надання земельн ої ділянки Приватному підпри ємству "Черняхівське Полісся " попередньою площею 15 га в оре нду терміном на 4 роки для веде ння підсобного сільськогосп одарського господарства із з емель резерву Пекарщинської сільської ради за межами нас еленого пункту.

2. Приватному підприємству " Черняхівське Полісся" зверну тись до районної державної а дміністрації про надання зго ди на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земел ьної ділянки в натурі (на місц евості) та складання докумен ту, що посвідчує право оренди на земельну ділянку поперед ньою площею 15 га для ведення п ідсобного сільськогосподар ського господарства із земел ь резерву Пекарщинської сіль ської ради".

02.02.2007р. розпорядженням голови Черняхівської районної держ авної адміністрації "Про над ання згоди на виготовлення т ехнічної документації із зем леустрою щодо встановлення м еж земельних ділянок в натур і (на місцевості) та складання документів, що посвідчують п раво оренди на земельні діля нки" №42 (а.с.6), надано згоду Прива тному підприємству "Черняхів ське Полісся" на виготовленн я технічної документації із землеустрою щодо встановлен ня меж земельної ділянки в на турі (на місцевості) та склада ння документів, що посвідчую ть право оренди на земельну д ілянку на території Пекарщи нської сільської ради за рах унок земель запасу попереднь ою площею 15,0 га, для ведення під собного сільського господар ства.

22.04.2008р. розпорядженням голови Черняхівської районної держ авної адміністрації "Про пер едачу земельних ділянок в ор енду" №173 (а.с.7), передано Приват ному підприємству "Черняхівс ьке Полісся" земельну ділянк у для ведення підсобного сіл ьського господарства в корот кострокову оренду терміном н а 5 років за рахунок земель зап асу Пекарщинської сільської ради, площею 15,0000га.

Пунктом 3 вищезазначеного р озпорядження зобов'язано від діл земельних ресурсів у Чер няхівському районі та виконк ом Пекарщинської сільської р ади внести відповідні зміни в земельно-кадастрову докуме нтацію та планово-картографі чні матеріали.

На виконання вищезазначен их розпоряджень, 14.05.2008р. між Чер няхівською районною державн ою адміністрацією (орендодав ець) та Приватним підприємст вом "Черняхівське Полісся" (ор ендар) було укладено договір оренди земельної ділянки (а.с .53-54), за умовами якого орендода вець передав, а орендар прийн яв в оренду земельну ділянку сільськогосподарського при значення, яка знаходиться на території Пекарщинської сіл ьської ради за межами с.Пекар щина Черняхівського району Ж итомирської області.

Прокурор просить визнати н езаконними та скасувати розп орядження голови Черняхівс ької районної державної адмі ністрації №173 від 22.04.2008р., в части ні, якою надано в користуванн я на умовах оренди земельну д ілянку, загальною площею 15,0000га Приватному підприємству "Че рняхівське Полісся" на терит орії Пекарщинської сільсько ї ради Черняхівського району за межами населеного пункту терміном на 5 років для веденн я підсобного сільського госп одарства, а також, розпорядже ння голови Черняхівської рай онної державної адміністрац ії №42 від 02.02.2007р., в частині, якою н адано дозвіл на виготовлення Приватному підприємству "Че рняхівське Полісся" технічно ї документації із землеустро ю щодо встановлення меж земе льних ділянок в натурі на тер иторії Пекарщинської сільсь кої ради за рахунок земель за пасу, попередньою площею 15,0 га , мотивуючи свої вимоги тим, що Черняхівська районна держав на адміністрація передала сп ірну земельну ділянку Приват ному підприємству "Черняхівс ьке Полісся" в оренду без розр облення проекту відведення з емельної ділянки і висновку державної землевпорядної ек спертизи, а також просить виз нати недійсним договір оренд и земельної ділянки від 14.05.2008р., укладений між відповідачами .

Господарський суд, розглян увши вимоги прокурора, вважа є, що дані вимоги підлягають з адоволенню, враховуючи насту пне.

Відповідно до ч.3 ст.1 Закону У країни "Про місцеві державні адміністрації", місцева держ авна адміністрація в межах с воїх повноважень здійснює ви конавчу владу на території в ідповідної адміністративно -територіальної одиниці, а та кож реалізує повноваження, д елеговані їй відповідною рад ою.

Відповідно до ч.2 ст.151 Господ арського кодексу України, по рядок надання у користування природних ресурсів громадян ам і юридичним особам для зді йснення господарської діяль ності встановлюється земель ним, водним, лісовим та іншим с пеціальним законодавством.

Згідно з приписами ст. 13 Конс титуції України земля є об'єк том права власності Українсь кого народу. Від імені Україн ського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого са моврядування в межах, визнач ених цією Конституцією.

Відповідно до вимог ст.ст. 2, 3 Земельного кодексу України земельні відносини - це відно сини щодо володіння, користу вання і розпорядження землею , які регулюються Конституці єю України, цим Кодексом, а так ож прийнятими відповідно до них нормативно-правовими акт ами.

Водночас статтею 6 Закону Ук раїни "Про оренду землі" перед бачено, що орендарі набувают ь права на оренду земельної д ілянки на підставах і в поряд ку, передбачених Земельним к одексом України, Цивільним к одексом України, цим та іншим и законами України і договор ом оренди землі.

Слід зазначити, що на момент прийняття спірного рішення та укладення договору оренд и передача земельних діляно к в оренду була врегульована Земельним кодексом України наступним чином.

Відповідно до ст.124 Земельно го кодексу України (в редакці ї, чинній на момент прийняття оспорюваного розпорядження та укладення договору), перед ача в оренду земельних ділян ок, що перебувають у державні й або комунальній власності, здійснюється на підставі рі шення відповідного органу ви конавчої влади або органу мі сцевого самоврядування шлях ом укладення договору оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у вл асності громадян і юридичних осіб, здійснюється за догово ром оренди між власником зем ельної ділянки і орендарем.

Передача в оренду земельни х ділянок громадянам і юриди чним особам із зміною їх ціль ового призначення та із земе ль запасу під забудову здійс нюється за проектами відведе ння в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.

Згідно з вимогами ст.ст.118 та 123 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент прийняття оспорюваного розп орядження та укладення догов ору), необхідною умовою отрим ання земельної ділянки в кор истування є проект відведен ня цієї ділянки.

Відповідно до п. "в" ч.1 ст.20 Зак ону України "Про землеустрій " від 22.05.2003р., землеустрій провод иться в обов'язковому порядк у на землях усіх категорій не залежно від форми власності в разі надання, вилучення (вик упу), відчуження земельних ді лянок.

Згідно ст.50 Закону України "П ро землеустрій", проекти земл еустрою щодо відведення земе льних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилуч ення (викупу), відчуження земе льних ділянок. Порядок склад ання проектів землеустрою що до відведення земельних діля нок встановлюється Кабінето м Міністрів України.

Відповідно до п.1 Порядку ро зроблення проектів землеуст рою щодо відведення земельни х ділянок, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 26.05.2004р. №677, цей Порядо к визначає механізм розробле ння проектів землеустрою щод о відведення земельних ділян ок (далі - проект відведення зе мельної ділянки).

Відповідно до п.2 Порядку, пр оект відведення земельної ді лянки не розробляється у раз і, коли:

-земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцев ості), надається у користуван ня або безоплатно передаєтьс я у власність без зміни її ціл ьового призначення;

- земельна ділянка набуваєт ься у власність шляхом купів лі-продажу, дарування, міни, на підставі інших цивільно-пра вових угод, успадкування, без зміни її меж та цільового при значення;

-земельна ділянка придбана на конкурентних засадах (за р езультатами земельних торгі в).

Проект відведення земельн ої ділянки може не розроблят ися також в інших випадках, пе редбачених законом.

Згідно з п.9 Порядку, проект в ідведення земельної ділянки виконавець погоджує із земл евласником або землекористу вачем, органом земельних рес урсів, природоохоронним орга ном, санітарно-епідеміологіч ною службою, органом містобу дування і архітектури та охо рони культурної спадщини.

Погоджений проект відведе ння земельної ділянки підляг ає державній експертизі, яка проводиться органом земельн их ресурсів відповідно до за конодавства (п.10 Порядку).

Проекти землеустрою щодо в ідведення земельних ділянок підлягають обов'язковій дер жавній експертизі землевпор ядної документації також і в ідповідно до ст.9 Закону Украї ни "Про державну експертизу з емлевпорядної документації ".

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни "Про державну експерти зу землевпорядної документа ції" встановлює, що державна е кспертиза землевпорядної до кументації (далі - державна ек спертиза) - це діяльність, мето ю якої є дослідження, перевір ка, аналіз та оцінка об'єктів е кспертизи на предмет їх відп овідності вимогам законодав ства, встановленим стандарта м, нормам і правилам, а також п ідготовка обґрунтованих вис новків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи.

Згідно статті 35 вищезазначе ного закону результатом пров едення державної експертизи є висновок державної експер тизи. Якщо об'єкт державної ек спертизи підготовлений згід но з вимогами законодавства, встановленими стандартами, нормами і правилами, то він по зитивно оцінюється та погодж ується. Позитивні висновки д ержавної експертизи щодо об' єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для п рийняття відповідного рішен ня органами виконавчої влади чи органами місцевого самов рядування, відкриття фінансу вання робіт з реалізації зах одів, передбачених відповідн ою документацією. Реалізація заходів, передбачених докум ентацією із землеустрою та д окументацією з оцінки земель , види яких визначені законом , а також матеріалами і докум ентацією державного земельн ого кадастру щодо об'єктів об ов'язкової державної експер тизи, без позитивних виснов ків державної експертизи заб ороняється.

Висновки державної експер тизи після їх затвердження с пеціально уповноваженим ор ганом виконавчої влади у сфе рі державної експертизи є об ов'язковими для прийняття до розгляду замовником і враху вання при прийнятті відповід ного рішення щодо об'єктів де ржавної експертизи.

Крім того, згідно п.11 Порядку розроблення проектів землеу строю щодо відведення земель них ділянок, затвердженого п остановою Кабінету Міністрі в України від 26.05.2004р. №677, після од ержання позитивного висновк у державної експертизи проек т відведення земельної ділян ки розглядається сільською, селищною, міською радою, райо нною, Київською та Севастопо льською міською держадмініс трацією, затверджується ними або в установленому порядку подається до інших органів, д о повноважень яких належить надання у користування або п ередача у власність земельни х ділянок.

Відповідно до ч.4 ст.15 Закону України "Про оренду землі" нев ід'ємною частиною договору о ренди землі є, зокрема, проект відведення земельної ділянк и у разі його розроблення згі дно із законом.

Статтею 16 Закону України "Пр о оренду землі" визначено, що о соба, яка бажає отримати земе льну ділянку в оренду із земе ль державної або комунальної власності, подає до відповід ного органу виконавчої влади чи органу місцевого самовря дування за місцем розташуван ня земельної ділянки заяву (к лопотання) (ч.1). Розгляд заяви (к лопотання) і надання земельн ої ділянки в оренду проводят ься у порядку, встановленому Земельним кодексом України (ч.2). У разі згоди орендодавця п ередати земельну ділянку в о ренду сторони укладають дого вір оренди землі відповідно до вимог цього Закону (ч.3). Пере дача земельної ділянки, межі якої визначено в натурі (на мі сцевості), в оренду без зміни ї ї цільового призначення здій снюється без розроблення про екту її відведення (ч.4).

Отже, без розроблення проек ту відведення земельної діля нки передача її в оренду можл ива за наявності наступних д вох складових: земельна діля нка передавалася в оренду бе з зміни її цільового признач ення та при цьому її межі вже б уло визначено в натурі (на міс цевості).

Відсутність однієї із вище зазначених складових є підст авою для розроблення проекту відведення земельної ділянк и.

Як вбачається із матеріалі в справи, надання в оренду пе ршому відповідачу земельної ділянки площею 15 га здійснюва лося за рахунок земель запас у Пекарщинської сільської ра ди, що раніше не відводилась, в ідповідно межі спірної земел ьної ділянки, в натурі на місц евості не встановлювались, щ о підтверджується технічною документацією по оформленню договору оренди земельної д ілянки (а.с. 37-51).

Отже, в порушення вищезазна чених вимог чинного законода вства проект відведення земе льної ділянки загальною площ ею 15,0000 га, із земель резерву Пек арщинської сільської ради за межами населеного пункту, не розроблявся, а відтак відсут ній в порушення вимог ст.9 Зако ну України "Про державну експ ертизу землевпорядної докум ентації" висновок обов' язко вої державної експертизи про екту землеустрою щодо відвед ення спірної земельної діля нки.

Відповідно до ч.2 ст.43 Закону України "Про місцеві державн і адміністрації", розпорядже ння голови державної адмініс трації, що суперечать Консти туції України, законам Украї ни, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам зак онодавства або є недоцільним и, неекономними, неефективни ми за очікуваними чи фактичн ими результатами, скасовують ся Президентом України, голо вою місцевої державної адмін істрації вищого рівня або в с удовому порядку.

Згідно вимог ч.2 ст.19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Оспорювані розпорядження вимогам Конституції України та зазначеним нормативним а ктам не відповідають, а тому є незаконним.

Відповідно до ст.ст.13,14 Конст итуції України, земля є об'єкт ом права власності Українськ ого народу, основним націона льним багатством і перебуває під особливою охороною держ ави. Надання земельної ділян ки в оренду з порушенням вимо г чинного законодавства супе речить інтересам держави.

Як передбачено ч.1 ст.21 Земель ного кодексу України, поруше ння порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для:

а) визнання недійсними ріше нь органів державної влади т а органів місцевого самовряд ування про надання (передачу ) земельних ділянок громадян ам та юридичним особам;

б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок.

За таких обставин, суд прихо дить до висновку про визнанн я спірних розпоряджень голов и Черняхівської районної дер жавної адміністрації від 02.02.200 7р. №42 в частині, якою надано в к ористування на умовах оренди земельну ділянку, загальною площею 15,0000 га Приватному підп риємству "Черняхівське Поліс ся" на території Пекарщинськ ої сільської ради Черняхівсь кого району за межами населе ного пункту терміном на 5 рокі в для ведення підсобного сіл ьського господарства, а тако ж, розпорядження голови Черн яхівської районної державно ї адміністрації №42 від 02.02.2007р., в частині, якою надано дозвіл н а виготовлення Приватному пі дприємству "Черняхівське Пол ісся" технічної документації із землеустрою щодо встанов лення меж земельних ділянок в натурі на території Пекарщ инської сільської ради за ра хунок земель запасу, поперед ньою площею 15,0 га недійсними.

Як зазначалося вище, 14.05.2008р. мі ж Черняхівською районною дер жавною адміністрацією (оренд одавець) та Приватним підпри ємством "Черняхівське Полісс я" (орендар) на виконання оспор юваних розпоряджень було ук ладено договір оренди земел ьної ділянки.

Відповідно до ст.211 Земельно го кодексу України, порушенн ям законодавства є, зокрема, у кладення угод з порушенням з емельного законодавства.

Згідно вимог ч.1 ст.203 ЦК Украї ни, зміст правочину не може су перечити цьому Кодексу, інши м актам цивільного законодав ства, а також моральним засад ам суспільства.

Відповідно до ч.1 ст.215 ЦК Укра їни, підставою недійсності п равочину є недодержання в мо мент вчинення правочину стор оною (сторонами) вимог, які вст ановлені частинами першою - т ретьою, п'ятою та шостою статт і 203 цього Кодексу.

Таким чином прийняті голов ою Черняхівської районної де ржавної адміністрації незак онні розпорядження від 02.02.2007р. № 42 та від 22.04.2008р. №173 стали підставо ю для укладення оспорюваного договору оренди землі від 14.05.2 008р., який також визнається суд ом недійсним.

Крім того, суд вважає, що дог овір оренди земельної ділянк и від 14.05.2008р. підлягає визнанню недійсним також зі слідуючих причин.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни “Про оренду землі” дог овір оренди землі - це договір , за яким орендодавець зобов'я заний за плату передати орен дареві земельну ділянку у во лодіння і користування на пе вний строк, а орендар зобов'яз аний використовувати земель ну ділянку відповідно до умо в договору та вимог земельно го законодавства.

Стаття 15 Закону України "Про оренду землі” визначає істо тні умови договору оренди зе млі, якими є: об'єкт оренди (міс це розташування та розмір зе мельної ділянки); строк дії до говору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, ін дексації, форм платежу, строк ів, порядку її внесення і пере гляду та відповідальності за її несплату; умови використа ння та цільове призначення з емельної ділянки, яка переда ється в оренду; умови збереже ння стану об'єкта оренди; умов и і строки передачі земельно ї ділянки орендарю; умови пов ернення земельної ділянки ор ендодавцеві; існуючі обмежен ня (обтяження) щодо використа ння земельної ділянки; визна чення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи йо го частини; відповідальність сторін; умови передачі у заст аву та внесення до статутног о фонду права оренди земельн ої ділянки.

Стаття 21 Закону України "Про оренду землі” визначає, що ор ендна плата за землю - це платі ж, який орендар вносить оренд одавцеві за користування зем ельною ділянкою; розмір, форм а і строки внесення орендної плати за землю встановлюють ся за згодою сторін у договор і оренди (крім строків внесен ня орендної плати за земельн і ділянки державної та комун альної власності, які встано влюються відповідно до Закон у України "Про плату за землю") .

Частинами 4 -7 зазначеної ста тті встановлено, що річна оре ндна плата за земельні ділян ки, які перебувають у державн ій або комунальній власності , надходить до відповідних бю джетів, розподіляється і вик ористовується відповідно до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподар ського призначення - розміру земельного податку, що встан овлюється Законом України "П ро плату за землю"; для інших к атегорій земель - трикратног о розміру земельного податку , що встановлюється Законом У країни "Про плату за землю"; рі чна орендна плата за земельн і ділянки, які перебувають у д ержавній або комунальній вла сності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної гр ошової оцінки. При цьому у раз і визначення орендаря на кон курентних засадах може бути встановлений більший розмір орендної плати, ніж зазначен ий у цій частині.

Відповідно до статті 13 Зако ну України “Про оцінку земел ь” проведення нормативної гр ошової оцінки земель є обов' язковим при визначенні розмі ру орендної плати за земельн і ділянки державної та комун альної власності.

Стаття 18 вищезазначеного за кону визначає порядок провед ення нормативної грошової оц інки земельних ділянок відпо відно до стандартів, норм, пра вил, а також інших нормативно -правових актів.

Як вбачається із матеріалі в справи, докази, що підтвердж ують проведення нормативної грошової оцінки спірної зем ельної ділянки щодо якої укл адено договір оренди від 14.05.2008 р., відсутні.

Отже, суд вважає, що одна із і стотних умов спірного догово ру оренди землі, а саме: орендн а плата, в спірному договорі є такою, що визначена не у відпо відності до норм діючого зак онодавства, якими передбачен о порядок її встановлення.

Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України “Про оренду землі” в ідсутність у договорі оренд и землі однієї з істотних умо в, передбачених цією статтею , а також порушення вимог стат ей 4-6, 11, 17, 19 цього Закону є підста вою для відмови в державній р еєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до зак ону.

З врахуванням вищевикладе них обставин, укладений між Ч ерняхівською районною держа вною адміністрацією та Прива тним підприємством "Черняхів ське Полісся" договір оренди земельної ділянки від 14.05.2008р. п ідлягає визнанню судом недій сним.

Суд не приймає заперечення першого відповідача по спра ві (протокол судового засіда ння від 30.06.2011р.) та письмові пояс нення другого відповідача (а .с.79-81), як такі, що спростовуютьс я вищевикладеним.

Згідно з вимогами ст.33 ГПК Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які в она посилається як на підста ву своїх вимог та заперечень .

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що позо вні вимоги прокурора обґрун товані, заявлені у відповідн ості до вимог чинного законо давства та підлягають задово ленню.

Судові витрати покладають ся на обох відповідачів проп орційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст.49,82-85 ГПК Украї ни, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати незаконним та ска сувати розпорядження голови Черняхівської районної держ авної адміністрації №42 від 02.02. 2007р. "Про надання згоди на вигот овлення технічної документа ції із землеустрою щодо вста новлення меж земельних ділян ок в натурі (на місцевості) та складання документів, що пос відчують право оренди на зем ельні ділянки" в частині, якою надано згоду Приватному під приємству "Черняхівське Полі сся" на виготовлення технічн ої документації із землеустр ою щодо встановлення меж зем ельних ділянок в натурі (на мі сцевості) та складання докум ентів, що посвідчує право оре нди на земельну ділянку для в едення підсобного сільськог о господарства на території Пекарщинської сільської рад и за рахунок земель запасу по передньою площею 15,0 га.

3. Визнати незаконним та ска сувати розпорядження голови Черняхівської районної держ авної адміністрації №173 від 22.04 .2008р. "Про передачу земельних ді лянок в оренду" в частині, якою надано в користування Прива тному підприємству "Черняхів ське Полісся" на умовах оренд и земельну ділянку загальною площею 15,0000 га, в тому числі: ріл ля - 15,0000 га, за рахунок земель за пасу Пекарщинської сільсько ї ради.

4. Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки за гальною площею 15,0000га від 14.05.2008р., укладений між Черняхівською районною державною адмініст рацією та Приватним підприєм ством "Черняхівське Полісся" .

5. Стягнути з Черняхівської районної державної адмініст рації Житомирської області, 12301, Житомирська область, смт. Ч ерняхів, Майдан Рад, 1, ідентиф ікаційний код 04053453:

- в доход Державного бюджету України (п/р 31118095700002 ГУДКУ у Житом ирській області, ЄДРПОУ 22062319, МФ О 811039, код 22090200, отримувач УДК в м.Ж итомирі) - 42,50 грн. державного ми та;

- в доход Державного бюджету України (п/р 31217264700002 у ГУДКУ у Жито мирській області, МФО 811039, ЄДРП ОУ 22062319, отримувач УДК у м.Житоми рі) - 118,00 грн. за інформаційно-тех нічне забезпечення судового процесу.

6. Стягнути з Приватного під приємства "Черняхівське Полі сся", 12301, Житомирська область, с мт. Черняхів, вул. Леніна,7, іден тифікаційний код 34546932:

- в доход Державного бюджету України (п/р 31118095700002 ГУДКУ у Житом ирській області, ЄДРПОУ 22062319, МФ О 811039, код 22090200, отримувач УДК в м.Ж итомирі) - 42,50 грн. державного ми та;

- в доход Державного бюджету України (п/р 31217264700002 у ГУДКУ у Жито мирській області, МФО 811039, ЄДРП ОУ 22062319, отримувач УДК у м.Житоми рі) - 118,00 грн. за інформаційно-тех нічне забезпечення судового процесу.

Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апе ляційну скаргу не було подан о. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після розгляду справи ап еляційним господарським суд ом.

Апеляційна скарга подаєть ся на рішення місцевого госп одарського суду протягом дес яти днів. У разі якщо в судовом у засіданні було оголошено л ише вступну та резолютивну ч астину рішення, зазначений с трок обчислюється з дня підп исання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього К одексу.

Суддя Костриця О.О.

Повне рішення складено: "05" липня 2011 р.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення30.06.2011
Оприлюднено07.07.2011
Номер документу16571695
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/5007/33/11

Постанова від 19.09.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Огороднік К.М.

Ухвала від 01.08.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Огороднік К.М.

Рішення від 30.06.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 20.04.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні