Головуючий у 1 інстанції - Цицюра О. О.
Суддя-доповідач - Білак С .В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2011 року справа №2а-2 965/11/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Білак С.В .
суддів Гаврищук Т.Г. , Суха рька М.Г.
розглянувши у порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу Луганського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів на п останову Луганського окружн ого адміністративного суду в ід 27 квітня 2011 року у справі №2а-2 965/11/1270 за позовом Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів д о товариства з обмеженою від повідальністю «Рікод» про ст ягнення адміністративно-гос подарських санкцій,-
ВСТАНОВИЛА:
Позивач Луганське обл асне відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів звер нувся в суд з позовом до товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Рікод» про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій за невиконання у 2008 році нормативу робочих міс ць у розмірі 13869.57 грн. та пені за порушення сплати адміністра тивного-господарських санкц ій у розмірі 2978.56 грн., а всього 1684 8.13 грн.
Постановою Луганського о кружного адміністративного суду від 27 квітня 2011 року в за доволенні позову було відмов лено в повному обсязі.
Не погодившись з таким ріше нням, позивач подав апеляцій ну скаргу, в якій просить пост анову суду першої інстанції скасувати та задовольнити по зовні вимоги в повному обсяз і.
В обґрунтування апеляційн ої скарги зазначив, що судом п ершої інстанції порушено нор ми матеріального та процесуа льного права.
Підприємством не були вико нані норми Закон України «Пр о основи соціального захисту інвалідів».
Всі особи, які беруть участь у справі, до апеляційного суд у не прибули, були належним чи ном повідомлені про дату, час і місце судового засідання, т ому згідно пункту 2 частини пе ршої статті 197 КАС України суд апеляційної інстанції розгл янув справу в порядку письмо вого провадження за наявними у справі матеріалами.
Перевіривши матеріали спр ави, вивчивши доводи апеляці йної скарги, колегія суддів в важає, що апеляційну скаргу н еобхідно залишити без задово лення з наступних підстав.
Судом першої та апеляційно ї інстанції встановлено, що т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Рікод» протягом 2008 року інформував Луганськ ий міський центр зайнятост і про наявність вільних робо чих місць (вакантних посад) дл я працевлаштування інваліді в у лютому, травні, червні, лип ні, серпні, вересні, жовтні, ли стопаді та грудні 2008 року шлях ом подання звітів за формою № 3-ПН «Звіт про наявність вакан сій» станом на 28.02.2008р., 05.05.2008р., 01.06.2008р. , 01.07.2008р., 01.08.2008р., 01.09.2008р., 01.10.2008р., 03.11.2008р., 26.11.2008р ., 26.12.2008р. про наявність вакансій .
17.06.2009р. представниками Луганс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів проведено перевірку п озивача з виконання норматив у робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів та сплати адміністративн о-господарських санкцій за 2008 рік , за результатами якої скл адено акт №120.
Перевіркою встановлено, що ТОВ «Рікод» 4% норматив робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів згі дно ст.19 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні» не вик онало, у щорічному звіті форм и №10-ПІ за 2008 рік надало інформа цію про те, що у 2008 році на підпр иємстві працювало два інвалі да, але, фактично протягом рок у працював один інвалід, який був звільнений 04.01.2008 року. Таки м чином, ТОВ «Рікод» надало не достовірну інформацію до від ділення Фонду, сума нарахова них адміністративно-господа рських санкцій склала 13869,57 грн .
Відповідно до ст.18 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» підприємства, установ и, організації, фізичні особи , які використовують найману працю, зобов' язані виділят и та створювати робочі місця для працевлаштування інвалі дів, у тому числі спеціальні р обочі місця, створювати для н их умови праці з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації і забезпечувати інш і соціально-економічні гаран тії, передбачені чинним зако нодавством, надавати державн ій службі зайнятості інформа цію, необхідну для організац ії працевлаштування інвалід ів, і звітувати Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністрі в України. Забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня та оплачувану роботу, в том у числі з умовою про виконанн я роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього з вернення до підприємств, уст анов, організацій чи до держа вної служби зайнятості.
Згідно із ч. 1 ст. 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 25 о сіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначаєт ься в розмірі половини серед ньої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю.
Аналіз зазначених положен ь Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні» дає підстав и для висновку про те, що обов' язок підприємства щодо створ ення робочих місць для інвал ідів не супроводжується його обов' язком самостійно підб ирати і працевлаштовувати ін валідів на створені робочі м ісця.
Матеріалами справи не підт верджено фактів відмови у пр ацевлаштуванні інвалідам, як і направлялися центром зайня тості чи зверталися безпосер едньо до підприємства відпов ідача.
Колегія суддів вважає, що су дом першої інстанції вірно з робленого висновок про те, що на відповідача не може бути п окладена відповідальність з а не направлення уповноважен ими органами необхідної кіль кості інвалідів для працевла штування та за відсутність і нвалідів, які бажають працев лаштуватись.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 17.09.2009р. по справі №2а-23879/09/1270 задоволено адміністративни й позов ТОВ «Рікод» до Луганс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів, визнано протиправним нарахування товариству з об меженою відповідальністю «Р ікод» суми адміністративно-г осподарських санкцій за неза безпечення у 2008 році працевла штування інвалідів у розмірі 13869,57 грн. та скасовано акт перев ірки виконання нормативу роб очих місць, призначених для п рацевлаштування інвалідів т а сплати адміністративно-гос подарських санкцій за 2008 рік № 120 від 17.06.2009р.
Постанова суду набрала зак онної сили.
Відповідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинс тва України обставини, встан овлені судовим рішенням в ад міністративній справі, що на брало законної сили, не доказ ується при розгляді інших сп рав, у яких беруть участь ті са мі особи або особа, щодо якої в становлено ці обставини.
Таким чином, враховуючи вищ езазначене, колегія суддів в важає, що судом першої інстан ції правомірно відмовлено в задоволенні позовних вимог п озивачу.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України підставами для скасування рішення є порушен ня судом норм матеріального чи процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновк у про те, що при розгляді справ и судом першої інстанції бул о допущено неправильне засто сування норм матеріального ч и процесуального права.
Судова колегія дійшла висн овку про те, що підстави для ск асування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому ві дхиляє апеляційну скаргу і з алишає судове рішення без зм ін.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 157, 197, 199, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Лугансь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів - залишити без задово лення.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 27 квітня 2011 року у справі №2а-2965/11/1270 за позовом Луганськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до товариства з обмеженою відповідальністю «Рікод» пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій - за лишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли через п' ять днів після на правлення її копії особам, як і беруть участь в справі, та мо же бути оскаржена безпосеред ньо до Вищого адміністративн ого суду України протягом дв адцяти днів після набрання з аконної сили судовим рішення м суду апеляційної інстанції .
Головуючий суддя С.В.Білак
Судді М.Г.Сухарьок
Т.Г.Гаврищук
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2011 |
Оприлюднено | 07.07.2011 |
Номер документу | 16574393 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Білак С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні