Ухвала
від 24.06.2011 по справі 2а/0570/668/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Наумова К.Г.

Суддя-доповідач - Лях О.П.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2011 року справа №2а/0 570/668/2011

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Лях О.П.

суддів Горбенко К.П. , Попо ва В.В.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляц ійну скаргу Державної податк ової інспекції у Ворошиловсь кому районі м. Донецька на пос танову Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2011 року у справі № 2а/0570/668/ 2011 за позовом Державної подат кової інспекції у Ворошиловс ькому районі м.Донецька до Уп равління державної реєстрац ії Донецької міської ради, Де ржавного реєстратора відділ у реєстрації суб' єктів підп риємницької діяльності держ адміністрації Святошинсько го району м. Києва - Більсько ї Ольги Федорівни про визна ння протиправними дій, визна ння неправомірним запис, зоб ов' язання вчинити певні дії , -

В С Т А Н О В И Л А :

Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 26 квітня 2011 року у справі № 2а/0570/668/2011 відмовлено у задовол енні позову Державної податк ової інспекції у Ворошиловсь кому районі м.Донецька до Упр авління державної реєстраці ї Донецької міської ради, Дер жавного реєстратора відділу реєстрації суб' єктів підпр иємницької діяльності держа дміністрації Святошинськог о району м. Києва - Більської Ольги Федорівни про визнан ня протиправними дій, визнан ня неправомірним запис, зобо в' язання вчинити певні дії.

В апеляційній скарзі позив ач просить скасувати постано ву суду першої інстанції та у хвалити нове рішення, яким за довольнити позовні вимоги. А пеляційну скаргу мотивує неп равильним застосуванням нор м матеріального права, що при звело до неправильного виріш ення спору.

Сторони в судове зсідання н е з' явилися, про дату час та м ісце судового засідання пов ідомлені належним чином.

Вислухавши суддю-доповіда ча, дослідивши матеріали спр ави, перевіривши доводи апел яційної скарги, колегія судд ів приходить до наступного.

Як встановлено судами перш ої та апеляційної інстанцій, Товариство з обмеженою відп овідальністю «ТБК «Апіс» за реєстроване як юридична особ а Святошинською районною у м . Києві державною адміністра цією 24 лютого 2005 року, номер зап ису 10721200000002347, включене до ЄДРПОУ з а номером 32775293, місцезнаходжен ня: м. Київ, вул. Якутська, 5.

На підставі реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну осо бу, які містяться в Єдиному де ржавному реєстрі юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців від 14 квітня 2009 року Держ авним реєстратором відділу р еєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Св ятошинської районної в місті Києві державної адміністрац ії Більською Ольгою Федорі вною здійснено державну ре єстрацію змін відомостей про юридичну особу стосовно міс цезнаходження Товариства з о бмеженою відповідальністю «ТБК «Апіс» за адресою: 83001, м. Д онецьк, пр. Ілліча, буд. 3.

Відповідно до листа від 14 кв ітня 2009 року № 528 державний реєс тратор Відділу державних реє страції Святошинської район ної у м. Києві Державної адмі ністрації надіслала до Держа вного реєстратора Виконавчо го комітету Донецької міськ ої ради реєстраційну справу Товариства з обмеженою відпо відальністю «ТБК «Апіс» у з в' язку зі зміною місцезнахо дження юридичної особи за ад ресою: 83001, м.Донецьк, пр..Ілліча, буд. 3 для взяття на облік.

14.04.2009р. Державним реєстраторо м відділу реєстрації юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців Святошинської район ної в місті Києві державної а дміністрації Більською Ол ьгою Федорівною в Єдиному д ержавному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців зроблено запис під ном ером №10721070004002347 - внесення змін д о відомостей про юридичну ос обу, що не пов' язані зі зміна ми в установчих документах.

З довідки ВПМ ДПІ у Ворошило вському районі м.Донецька №204 від 20.01.2010р. вбачається, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «ТБК «Апіс» по факту в иходу за юридичною адресою 8300 1, м. Донецьк, пр. Ілліча, буд. 3, не знаходиться.

12 листопада 2010 року позиваче м до Управління державної ре єстрації Донецької міської р ади надіслано лист про внесе ння змін до відомостей юриди чної особи Товариства з обме женою відповідальністю «ТБ К «Апіс» та повернення реєст раційної справи до Державног о реєстратора відділу реєстр ації суб' єктів підприємниц ької діяльності держадмініс трації Святошинського район у м.Києва Більської Ольги Ф едорівни.

На зазначений лист Управлі ння державної реєстрації Дон ецької міської ради надіслал о відповідь, у якому зазначил о, що порушень Закону про реєс трацію державним реєстратор ом при проведенні дій щодо зм іни місцезнаходження юридич ної особи, зазначеної в цьому листі, не було, тому проведені дії не підлягають скасуванн ю.

Відповідно до статті 2 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців”, да лі за текстом Закон, відносин и, які виникають у сфері держа вної реєстрації юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців, регулюються Конституціє ю України, цим Законом та норм ативно-правовими актами, при йнятими відповідно до цього Закону.

Частиною 1 статті 1 Закону ви значено, що місцезнаходження м юридичної особи вважається адреса органу або особи, які в ідповідно до установчих доку ментів юридичної особи чи за кону виступають від її імені .

У відповідності до частини 1 статті 4 Закону державна реє страція юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців - зас відчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття а бо позбавлення статусу підпр иємця фізичною особою, а тако ж вчинення інших реєстраційн их дій, які передбачені цим За коном, шляхом внесення відпо відних записів до Єдиного де ржавного реєстру.

Частиною 3 статті 4 Закону пе редбачено, що зміни до устано вчих документів юридичної ос оби, а також зміна прізвища та /або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця прожив ання фізичної особи - підприє мця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін д о записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановле ному цим Законом.

Згідно з частиною 1 статті 16 ц ього Закону єдиний державний реєстр створюється з метою з абезпечення органів державн ої влади, а також учасників ци вільного обороту достовірно ю інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців з Єдиного державного р еєстру.

З частини 1 статті 17 Закону вб ачається, що відомості про юр идичну особу або фізичну осо бу - підприємця включаються д о Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на п ідставі відомостей з відпові дних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юри дичними особами державному р еєстратору за місцезнаходже нням реєстраційної справи зг ідно із законодавством Украї ни.

Відповідно до частини 2 стат ті 17 Закону в Єдиному державно му реєстрі містяться такі ві домості щодо юридичної особи , зокрема, відомості щодо місц езнаходження юридичної особ и.

Відповідно до частини 3 стат ті 8 Закону установчі докумен ти (установчий акт, статут або засновницький договір, поло ження) юридичної особи повин ні містити відомості, передб ачені законом. Відповідальні сть за відповідність установ чих документів законодавств у несуть засновники (учасник и) юридичної особи.

Відповідно до частини 1 стат ті 29 Закону для проведення дер жавної реєстрації змін до ус тановчих документів юридичн а особа повинна подати (надіс лати рекомендованим листом з описом вкладення) такі докум енти: заповнену реєстраційну картку на проведення держав ної реєстрації змін до устан овчих документів юридичної о соби; примірник оригіналу аб о нотаріально засвідчену коп ію рішення про внесення змін до установчих документів. До кумент, що підтверджує право мочність прийняття рішення п ро внесення змін до установч их документів; оригінали уст ановчих документів юридично ї особи з відміткою про їх дер жавну реєстрацію з усіма змі нами, чинними на дату подачі д окументів, або копія опублік ованого в спеціалізованому д рукованому засобі масової ін формації повідомлення про вт рату всіх або частини зазнач ених оригіналів установчих д окументів; два примірники зм ін до установчих документів юридичної особи у вигляді ок ремих додатків або два примі рники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстр аційного збору за проведення державної реєстрації змін д о установчих документів.

Згідно частини 7 статті 29 Зак ону державному реєстратору з абороняється вимагати докум енти для проведення державно ї реєстрації змін до установ чих документів юридичної осо би, якщо вони не передбачені ч астинами першою - шостою цієї статті.

Відповідно до статті 30 Зако ну державний реєстратор відм овляє у проведенні державної реєстрації змін до установч их документів юридичної особ и за наявності підстав, встан овлених частиною першою стат ті 27 цього Закону.

Частиною 1 статті 27 Закону пе редбачено, що підставами для відмови у проведенні держав ної реєстрації юридичної осо би є: невідповідність відомо стей, які вказані в реєстраці йній картці на проведення де ржавної реєстрації юридично ї особи, відомостям, які зазна чені в документах, що подані д ля проведення державної реєс трації юридичної особи; неві дповідність установчих доку ментів вимогам частини треть ої статті 8 цього Закону; поруш ення порядку створення юриди чної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність о бмежень на зайняття відповід них посад, встановлених зако ном щодо осіб, які зазначені я к посадові особи органу упра вління юридичної особи; неві дповідність відомостей про з асновників (учасників) юриди чної особи відомостям щодо н их, які містяться в Єдиному де ржавному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засно вниками (учасниками) юридичн ої особи або уповноваженою н ими особою юридичних дій, які встановлені абзацом четверт им частини другої статті 35 цьо го Закону; наявність в Єдином у державному реєстрі наймену вання, яке тотожне найменува нню юридичної особи, яка має н амір зареєструватися; викори стання у найменуванні юридич ної особи приватного права п овного чи скороченого наймен ування органу державної влад и або органу місцевого самов рядування, або похідних від ц их найменувань, або історичн ого державного найменування , перелік яких встановлюєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и; встановлена іншими закона ми заборона використання у н айменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур , похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстр ації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Стаття 14 Закону регулює пор ядок передачі реєстраційних справ, а саме передача реєстр аційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезна ходження юридичної особи, зм іни місця проживання фізично ї особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання ф ізичної особи - підприємця ро зташоване на території іншої адміністративно-територіал ьної одиниці.

Таким чином, державний реєс тратор під час реєстраційних дій, а саме зміни місцезнаход ження не має права перевірят и подані відомості та вимага ти інші документи, ніж ті, що п ередбачені чинним законодав ством.

Державною податковою інсп екцією у Ворошиловському рай оні м. Донецька було надіслан о повідомлення Управлінню Де ржавної реєстрації Донецьк ої міської ради від 21 жовтня 2009 року № 42376/10/29-013 про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням, з якого вбачається, щ о стосовно юридичної особи Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «ТБК «Апіс», ЄДРП ОУ 32775293, за адресою 83001, м. Донецьк, Ворошиловський район, пр. Ілл іча, 3 проведено заходи щодо вс тановлення фактичного місце знаходження, за результатами яких встановлено відсутніст ь юридичної особи за місцезн аходженням та фактичне місце знаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюєт ься зв'язок, не встановлено.

30 жовтня 2009 року державним ре єстратором виконавчого комі тету Донецької міської ради надіслано лист № 7459 керівнику юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальніст ю «ТБК «Апіс» про те, що у зв' язку із отриманням від подат кового органу повідомлення п ро відсутність юридичної осо би за її місцезнаходженням, к ерівнику необхідно підтверд ити до 30.11.2009р. реєстраційні відо мості про юридичну особу шля хом надіслання державному ре єстратору заповненої картки підтвердження реєстраційни х відомостей (форма № 6).

Згідно до вимог п.12 ст.19 Закон у у разі надходження державн ому реєстратору від органу д ержавної податкової служби п овідомлення встановленого з разка про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням державний реєстратор з обов'язаний надіслати рекоме ндованим листом протягом п'я ти робочих днів з дати надход ження зазначеного повідомле ння юридичній особі повідомл ення щодо необхідності подан ня державному реєстратору ре єстраційної картки.

Відповідно до пункту 13 стат ті 19 Закону державний реєстра тор залишає реєстраційну кар тку про підтвердження відомо стей про юридичну особу без р озгляду, про що повідомляє за явника у випадках, передбаче них частиною шостою цієї ста тті, та у порядку, встановлено му частиною сьомою цієї стат ті.

Згідно з пунктом 14 статті 19 З акону у разі неподання юриди чною особою протягом місяця з дати надходження їй відпов ідного повідомлення реєстра ційної картки про підтвердже ння відомостей про юридичну особу державний реєстратор п овинен внести до Єдиного дер жавного реєстру запис про ві дсутність підтвердження заз начених відомостей датою, як а встановлена для чергового подання реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу. Якщо де ржавному реєстратору поверн уто рекомендованого листа, д ержавний реєстратор повинен внести до Єдиного державног о реєстру запис про відсутні сть юридичної особи за її міс цезнаходженням.

Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону підставами для пос тановлення судового рішення щодо припинення юридичної о соби, що не пов'язано з банкрут ством юридичної особи, зокре ма є: наявність в Єдиному держ авному реєстрі запису про ві дсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.

З огляду на викладене коле гія суддів погоджується із в исновком суду першої інстанц ії про те, що відсутність юр идичної особи Товариства з о бмеженою відповідальністю « Інюрбудсервіс» за місцезнах одженням не тягне скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнахо дження юридичної особи. Відс утність юридичної особи за м ісцезнаходженням є підставо ю для внесення таких відомос тей до Єдиного державного ре єстру та постановлення судов ого рішення про припинення ю ридичної особи.

Колегія суддів вважає, що су д першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додер жанням норм матеріального та процесуального права, тому п ідстави для задоволення апел яційної скарги - відсутні.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 160, ст. 167, ст. 195, ст. 196, ст. 1 98, ст. 200, ст. 205, ст. 206, ст. 211, ст. 212, ст. 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, колегія су ддів , -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції у Во рошиловському районі м.Донец ька на постанову Донецького окружного адміністративног о суду від 26 квітня 2011 року у сп раві № 2а/0570/668/2011 - залишити без за доволення.

Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 26 квітня 2011 року у справі № 2а/0570/668/2011 за позовом Державної податкової інспекції у Воро шиловському районі м.Донецьк а до Управління державної ре єстрації Донецької міської р ади, Державного реєстратора відділу реєстрації суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті держадміністрації Святош инського району м. Києва - Бі льської Ольги Федорівни пр о визнання протиправними дій , визнання неправомірним зап ис, зобов' язання вчинити пе вні дії - залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п' ять днів після на правлення її копії особам, як і беруть участь в справі, та мо же бути оскаржена безпосеред ньо до Вищого адміністративн ого суду України протягом дв адцяти днів після набрання з аконної сили судовим рішення м суду апеляційної інстанції .

Колегія суддів : О.П. Лях

К.П. Горб енко

В.В. Попов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2011
Оприлюднено07.07.2011
Номер документу16574781
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/668/2011

Ухвала від 02.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 02.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 24.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 26.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Наумова К.Г.

Ухвала від 17.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Наумова К.Г.

Ухвала від 04.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Наумова К.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні