ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
07 лютого 2011 року 13:35 справа № 2а-14441/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Клименчук Н.М., при секрет арі Пасулька О.М., розглянувши у судовому засіданні адміні стративну справу
за позовом Державної податкової інс пекції у Святошинському райо ні міста Києва
до
третя особа
про товариства з обмеженою ві дповідальністю «Компанія «Б ізнессоюз-М»
Державний реєстратор Свят ошинського району міста Києв а
визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації та припинення юриди чної особи
за участю представників с торін:
від позивача: Швець І.В. ,
від відповідача: не з' явив ся,
третя особа: не з' явився.
На підставі частини 3 стат ті 160 Кодексу адміністративно го судочинства України в суд овому засіданні проголошено вступну та резолютивну част ини постанови.
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Святошинському районі міста Києва звернулас ь до Окружного адміністратив ного суду міста Києва з позов ом до товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Бізнессоюз-М», третя особа Д ержавний реєстратор Святоши нського району міста Києва п ро визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації та припинення юриди чної особи.
Позовні вимоги обґру нтовано тим, що за результата ми проведеного аналізу фінан сово-господарської діяльнос ті ТОВ «Компанія «Бізнессоюз -М»встановлено, що громадяни н ОСОБА_2, є засновником да ного товариства, однак факти чно ніякого відношення до фі нансово - господарської дія льності підприємства не має. Представник позивача посила ється на те, що реєстраційні д окументи ТОВ «Компанія «Бізн ессоюз-М»містять неправдиві дані, правочин у формі створе ння фіктивного підприємства та державної реєстрації ТОВ «Компанія «Бізнессоюз-М»є н ікчемним, що є підставою, як вв ажає позивач, визнання недій сним запису про проведення д ержавної реєстрації та відпо відно припинення юридичної о соби.
Представником відповіда ча заперечень проти позову, б удь-яких пояснень, заяв чи кло потань до суду не надходило.
Представником трет ьої особи заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, зая в чи клопотань до суду не надх одило.
У зв' язку з неприбуттям п редставників відповідача та третьої особи, ненаданням ви требуваних доказів розгляд с прави неодноразово відклада вся, відповідно до статті 128 Ко дексу адміністративного суд очинства України справа вирі шується на підставі наявних в ній доказів.
Розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься позов, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, с уд приходить до висновку, що п озов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
ТОВ «Компанія «Бізнессоюз -М»(код 35121707) зареєстровано Свят ошинською районною у місті К иєві державною адміністраці єю 29 травня 2007 року.
Згідно Витягу з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 12 січня 2011 року, місцезнаход ження ТОВ «Компанія « Бізнессоюз-М»: 03115, місто Київ, С вятошинський район, площа Св ятошинська, буд. 1, кім. 272.
Закон України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців» регулює відносини, які в иникають у сфері державної р еєстрації юридичних осіб, а т акож фізичних осіб - підприє мців і є спеціальним нормати вним актом з цих питань.
Згідно з частиною другою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб- пі дприємців», підставами для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є:
- визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації через порушення за кону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Однією із підстав для прип инення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутством ю ридичної особи, є визнання не дійсним запису про проведенн я державної реєстрації через порушення закону, допущені п ри створенні юридичної особи , які не можна усунути.
Частиною першою статті 104 Ци вільного кодексу України пер едбачено, що юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов' язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам або в результаті ліквіда ції.
Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 110 Цивільного кодек су України, юридична особа лі квідується, зокрема, за рішен ням суду про визнання судом н едійсною державної реєстрац ії юридичної особи через доп ущені при її створенні поруш ення, які не можна усунути, а т акож в інших випадках, встано влених законом. Вимога про лі квідацію юридичної особи на підставах, зазначених у пунк ті 2 частини 1 цієї статті, може бути пред' явлено до суду ор ганом, що здійснює державну р еєстрацію, учасником юридичн ої особи, а щодо акціонерних т овариств - також Державною ко місією з цінних паперів та фо ндового ринку (частина 2 статт і 110 Цивільного кодексу Україн и). Тобто, саме ці особи мають п раво звертатися з вимогою пр о припинення юридичної особи за наявності вищевказаних п ідстав.
Відповідно до пункту 8 части ни 1 статті 3 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, позивач - особа, на захист п рав, свобод та інтересів якої подано адміністративний поз ов до адміністративного суду , а також суб' єкт владних пов новажень, на виконання повно важень якого подана позовна заява до адміністративного с уду.
Частиною третьою статті 6 Ко дексу адміністративного суд очинства України визначено, що суб' єкти владних повнова жень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конст итуцією та законами України.
Згідно з частиною 4 статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України громадя ни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об' єдн ання, юридичні особи, які не є суб' єктами владних повнова жень, можуть бути відповідач ами лише за адміністративним позовом суб' єкта владних п овноважень: 1) про тимчасову за борону (зупинення) окремих ви дів або всієї діяльності об'є днання громадян; 2) про примусо вий розпуск (ліквідацію) об' єднання громадян; 3) про примус ове видворення іноземця чи о соби без громадянства з Укра їни; 4) про обмеження щодо реал ізації права на мирні зібран ня збори, мітинги, походи, демо нстрації тощо); 5) в інших випад ках, встановлених законом.
З системного аналізу вищез азначених норм права вбачаєт ься, що суб' єкт владних повн оважень може звернутись до а дміністративного суду з позо вом виключно у випадках та з п ідстав, передбачених законом .
Відповідно до пункту 17 стат ті 11 Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні»встановлено, що органи де ржавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право звертатися у передбачених з аконом випадках до судових о рганів із заявою (позовною за явою) про скасування державн ої реєстрації суб' єкта підп риємницької діяльності. Вихо дячи з положень пункту 17 статт і 11, пункту 3 частини 1 статті 10, с татті 2 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»стосовно функцій пода ткової служби з контролю за с воєчасністю подання платник ами податків податкових звіт ів, декларацій, розрахунків т а інших документів, пов' яза них з обчисленням податків, і нших платежів, в кореспонден ції з положеннями частини 2 ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців», органи державної пода ткової служби можуть звертат ися з вимогами про припиненн я юридичної особи не в усіх ви падках, визначених статтею 38 з азначеного закону, а лише в ти х, коли податкові органи діют ь на реалізацію своєї владно ї компетенції.
Тому органи державної пода ткової служби вправі звертат ися з вимогою про припинення суб' єктів господарювання л ише в разі, якщо підставою поз ову є неподання таким суб' є ктом протягом року до органі в державної податкової служб и податкових декларацій, док ументів фінансової звітност і згідно із законодавством.
Водночас, відповідно до час тини 2 статті 7 Закону України «Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців», державний наг ляд за дотриманням законодав ства у сфері державної реєст рації юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців здійсн ює спеціально уповноважений орган з питань державної реє страції, яким відповідно до п останови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 року № 66 7 є Державний комітет України з питань регуляторної політ ики та підприємництва.
Відповідно до статті 19 Конс титуції України, органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України. Компетенція орга нів державної податкової слу жби поширюється саме на відн осини в сфері оподаткування.
Таким чином, оскільки позив ач не вправі виходити за межі наданих йому законом повнов ажень, до яких не віднесено ко нтроль за дотриманням законо давства у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, у то му числі щодо дотримання пор ядку реєстрації, а вимога про визнання недійсним запису п ро проведення державної реєс трації може бути пред' явлен а до суду органом, що здійснює державну реєстрацію або уча сником юридичної особи, суд п риходить до висновку, що вимо ги позивача виходять за межі повноважень органів державн ої податкової служби, а, отже, підстав для задоволення позо ву немає.
Поряд з цим судом не запереч ується право органів державн ої податкової служби на звер нення до суду з позовом про ск асування державної реєстрац ії юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців у зв' язк у з неподанням податкової зв ітності.
Згідно частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгля д і вирішення справ в адмініс тративних судах здійснюютьс я на засадах змагальності ст орін та свободи в наданні ним и суду своїх доказів і у довед енні перед судом їх переконл ивості.
Частиною статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я.
Суд звертає увагу, що поз ивачем не надано суду доказі в неподання податкової звітн ості товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Бізнессоюз-М».
Керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
у задоволенні позову ві дмовити.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2011 |
Номер документу | 16583113 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні