Постанова
від 18.04.2011 по справі 2а-594/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

18 квітня 2011 року 16:08 справа № 2а-594/11/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Клименчук Н.М., при секрет арі Сергієнко-Колодій В.В., розглянувши у судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом Державної податкової інс пекції у Печерському районі м. Києва

до товариства з обмеженою ві дповідальністю «БК Бауер АБ»

про визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації, припинення юридичн ої особи

за участю представників с торін:

від позивача: Ткач С.С.,

від відповідача: не з' явив ся.

На підставі частини 3 стат ті 160 Кодексу адміністративно го судочинства України в суд овому засіданні проголошено вступну та резолютивну част ини постанови.

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інсп екція у Печерському районі м . Києва звернулась до Окружно го адміністративного суду м. Києва з позовом до товариств а з обмеженою відповідальніс ть «БК Бауер АБ»визнання нед ійсним запису про проведення державної реєстрації, припи нення юридичної особи.

Позовні вимоги обґрунтова но тим, що до ДПІ у Печерському районі м. Києва в ході проведе ного ГВПМ ДПІ у Печерському р айоні м. Києва аналізу фінанс ово-господарської діяльност і підприємства, встановлено, що підприємство зареєстрова но в державних органах на під ставі неправдивих відомосте й про засновників підприємст ва. Крім того, засновники підп риємства фактично ніякого ві дношення до фінансово-господ арської діяльності підприєм ства не мають, а тому установч і документ та державна реєст рація є нікчемною, що тягне за собою визнання недійсним за пису про проведення державно ї реєстрації та відповідно п рипинення юридичної особи.

Представником відповідача заперечень проти позову, буд ь-яких пояснень, заяв чи клопо тань до суду не надходило.

Розглянувши подані доку менти і матеріали, всебічно і повно з' ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, об' єктивно оці нивши докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, суд приходить до висновку, щ о позов не підлягає задоволе нню з наступних підстав.

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «БК Бауер АБ» (код 35634500) зареєстроване Печерс ькою районною у місті Києві д ержавною адміністрацією, міс цезнаходження ТОВ «БК Бауер АБ»: 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 13.

Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів» регулює відносини, які ви никають у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, а та кож фізичних осіб - підприєм ців і є спеціальним норматив ним актом з цих питань.

Згідно з частиною другою ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб- підпри ємців», підставами для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, зокрем а є:

- визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації через порушення за кону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Суд приходить до висновку , що даний перелік підстав для припинення юридичної особи є виключним та розширеному т лумаченню не підлягає.

Однією із підстав для припи нення юридичної особи, що не п ов' язано з банкрутством юри дичної особи, є визнання неді йсним запису про проведення державної реєстрації через п орушення закону, допущені пр и створенні юридичної особи, які не можна усунути.

Частиною першою статті 104 Ци вільного кодексу України пер едбачено, що юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов' язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам або в результаті ліквіда ції.

Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 110 Цивільного кодек су України, юридична особа лі квідується, зокрема, за рішен ням суду про визнання судом н едійсною державної реєстрац ії юридичної особи через доп ущені при її створенні поруш ення, які не можна усунути, а т акож в інших випадках, встано влених законом. Вимога про лі квідацію юридичної особи на підставах, зазначених у пунк ті 2 частини 1 цієї статті, може бути пред' явлена до суду ор ганом, що здійснює державну р еєстрацію, учасником юридичн ої особи, а щодо акціонерних т овариств - також Державною ко місією з цінних паперів та фо ндового ринку (частина 2 статт і 110 Цивільного кодексу Україн и). Тобто, саме ці особи мають п раво звертатися з вимогою пр о припинення юридичної особи за наявності вищевказаних п ідстав.

Відповідно до пункту 8 части ни 1 статті 3 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, позивач - особа, на захист п рав, свобод та інтересів якої подано адміністративний поз ов до адміністративного суду , а також суб' єкт владних пов новажень, на виконання повно важень якого подана позовна заява до адміністративного с уду.

Частиною третьою статті 6 Ко дексу адміністративного суд очинства України визначено, що суб' єкти владних повнова жень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конст итуцією та законами України.

Згідно з частиною 4 статті 50 К одексу адміністративного су дочинства України громадяни України, іноземці чи особи бе з громадянства, їх об' єднан ня, юридичні особи, які не є су б' єктами владних повноваже нь, можуть бути відповідачам и лише за адміністративним п озовом суб' єкта владних пов новажень: 1) про тимчасову забо рону (зупинення) окремих виді в або всієї діяльності об'єдн ання громадян; 2) про примусови й розпуск (ліквідацію) об' єд нання громадян; 3) про примусов е видворення іноземця чи осо би без громадянства з Україн и; 4) про обмеження щодо реаліз ації права на мирні зібрання збори, мітинги, походи, демонс трації тощо); 5) в інших випадка х, встановлених законом.

З системного аналізу вищез азначених норм права вбачаєт ься, що суб' єкт владних повн оважень може звернутись до а дміністративного суду з позо вом виключно у випадках та з п ідстав, передбачених законом .

Відповідно до пункту 17 стат ті 11 Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні»встановлено, що органи де ржавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право звертатися у передбачених з аконом випадках до судових о рганів із заявою (позовною за явою) про скасування державн ої реєстрації суб' єкта підп риємницької діяльності. Вихо дячи з положень пункту 17 статт і 11, пункту 3 частини 1 статті 10, с татті 2 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»стосовно функцій пода ткової служби з контролю за с воєчасністю подання платник ами податків податкових звіт ів, декларацій, розрахунків т а інших документів, пов' яза них з обчисленням податків, і нших платежів, в кореспонден ції з положеннями частини 2 ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців», органи державної пода ткової служби можуть звертат ися з вимогами про припиненн я юридичної особи не в усіх ви падках, визначених статтею 38 з азначеного закону, а лише в ти х, коли податкові органи діют ь на реалізацію своєї владно ї компетенції.

Тому органи державної пода ткової служби вправі звертат ися з вимогою про припинення суб' єктів господарювання л ише в разі, якщо підставою поз ову є неподання таким суб' є ктом протягом року до органі в державної податкової служб и податкових декларацій, док ументів фінансової звітност і згідно із законодавством.

Водночас, відповідно до час тини 2 статті 7 Закону України «Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців», державний наг ляд за дотриманням законодав ства у сфері державної реєст рації юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців здійсн ює спеціально уповноважений орган з питань державної реє страції, яким відповідно до п останови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 року № 66 7 є Державний комітет України з питань регуляторної політ ики та підприємництва.

Відповідно до статті 19 Конс титуції України, органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України. Компетенція орга нів державної податкової слу жби поширюється саме на відн осини в сфері оподаткування.

Таким чином, оскільки позив ач не вправі виходити за межі наданих йому законом повнов ажень, до яких не віднесено ко нтроль за дотриманням законо давства у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, у то му числі щодо дотримання пор ядку реєстрації, а вимога про визнання недійсним запису п ро проведення державної реєс трації може бути пред' явлен а до суду органом, що здійснює державну реєстрацію або уча сником юридичної особи, суд п риходить до висновку, що вимо ги позивача виходять за межі повноважень органів державн ої податкової служби, а, отже, підстав для задоволення позо ву немає.

Поряд з цим судом не запереч ується право органів державн ої податкової служби на звер нення до суду з позовом про ск асування державної реєстрац ії юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців у зв' язк у з неподанням податкової зв ітності.

Згідно частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного с удочинства України розгляд і вирішення справ в адмініст ративних судах здійснюються на засадах змагальності сто рін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведе нні перед судом їх переконли вості.

Частиною статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я.

Суд звертає увагу, що поз ивачем не надано суду доказі в неподання податкової звітн ості ТОВ «БК Бауер АБ».

Враховуючи викладене, суд п рийшов до висновку, що позовн і вимоги задоволенню не підл ягають.

Керуючись стаття ми 69, 70, 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд

П О С Т А Н О В И В:

у задоволенні позову ві дмовити повністю.

Постанова може бути оск аржена до суду апеляційної і нстанції за правилами, встан овленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинс тва України.

Суддя Н.М. Клименчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.04.2011
Оприлюднено08.07.2011
Номер документу16583120
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-594/11/2670

Ухвала від 14.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні