ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2011 р. № 2а-12205/10/1370
Державна інспекція з кон тролю за цінами у Львівській області
Львівський окружний адмін істративний суд
в складі колегії суддів:
головуючої cудді - Потабен ко В.А., суддів Сакалоша В.М., Мос каля Р.М.,
за участю секретаря - Іва ськевича С.В.,
за участю:
представника пози вача - ОСОБА_1., згідно до віреності,
представника відповідач а-1, -2 - ОСОБА_2, згідно до віреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львов і адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Державн ої митної служби України, Льв івська митниця державної мит ної служби України про скасу вання наказів, поновлення на державній службі та стягнен ня заробітної плати за час ви мушеного прогулу, -
в с т а н о в и в :
ОСОБА_3, звернувся до Львівського окружного адмін істративного суду з позовом до Державної митної служби У країни, Львівської митниці Д ержавної митної служби Украї ни про визнання протиправним та скасування наказу Держав ної митної служби України ві д 24.11.2010 року № 2189-к в частині припи нення перебування на державн ій службі в митних органах Ук раїни ОСОБА_3; скасування наказу Львівської митниці № 1080-к від 25.11.2010 року в частині огол ошення наказу ДМСУ від 24.11.2010 рок у № 2189-к, поновлення його на пос аді головного інспектора від ділу митного оформлення № 2 ми тного поста "Рава-Руська" Льві вської митниці, стягнення за робітної плати за час вимуше ного прогулу з 25.11.2010 року по ден ь прийняття рішення судом.
В обґрунтування своїх поз овних вимог, з урахуванням ут очнень та доповнень, посилає ться на те, що наказом ДМС Укра їни від 24.11.2010 року № 2189-к припинен о перебування ОСОБА_3 на д ержавній митній службі. Прич инами для звільнення позивач а в наказі № 2189-к названо п. 6 ч.1 ст . 30 ЗУ "Про держану службу" (відм ова від прийняття чи порушен ня Присяги держслужбовця). Сп ірні накази від 24.11.2010 року № 2189-к т а від 25.11.2010 року № 1080-к стосовно пр ипинення його перебування на посаді вважає неправомірним , винесеними без достатньої н а те підстави, а припинення пе ребування на службі - незакон ним та необґрунтованим. Свою позицію обґрунтовує тим, що в иявлені перевіркою факти пор ушення чинного законодавств а та звинувачення в них посад ових осіб митних органів не п ідтверджені та не встановлен і судовими рішеннями, зокрем а, обвинувальним вироком чи п остановою у справі про адмін істративне порушення за кору пційні діяння. Також, посилає ться на те, що з тексту оскаржу ваного наказу не вбачається особистої причетності позив ача до встановлених комісією фактів, а акт перевірки йому д о відома не ставився. Вважає, щ о в даному наказі не зазначен о, в чому полягало порушення с аме позивачем присяги держав ного службовця, яке стало при чиною припинення його перебу вання на державній службі, а т акож не встановлено, чи зафік совані порушення відбувалис я в час, коли позивач перебува в на посту та його дільниці. За значає, що порядок притягнен ня до дисциплінарної відпові дальності посадових осіб мит них органів регламентовано Д исциплінарним статутом. Заст осуванню дисциплінарного ст ягнення повинно передувати с лужбове розслідування, якого не було. Звертає увагу на відс утність у керівника митної с лужби повноважень на припине ння державної служби держслу жбовця та питання порушення такою особою присяги. Наказ п ро звільнення було видано 25.11.20 10 року, у період, коли позивач п еребував на лікуванні, що є по рушенням Кодексу законів про працю України. В зв'язку з нав еденим просить позов задовол ьнити.
В судовому засіданні 31.05.2011 р оку позивач позов підтримав з підстав, викладених у позов ній заяві, просив задовольни ти.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав повністю, просив його зад овольнити.
В судовому засіданні пред ставник відповідача - 1, - 2 проти позову заперечив повністю з мотивів, викладених у запере ченні на позов від 20.01.2011 року та від 28..01.2011 року, суть яких зводит ься до наступного. Згідно з на казом № 2189-к від 24.11.2010 року позива чу з 25.11.2010 року припинено перебу вання на державній службі в м итних органах за порушення П рисяги державних службовців , що виявилося у невиконанні о сновних службових обов' язк ів. Підставою для видання дан ого наказу стали результати проведеної перевірки, якою в становлено факти переміщенн я через державний митний кор дон України товарів і трансп ортних засобів з порушенням вимог нормативно-правових ак тів України з питань митної с прави. Встановлено порушення вимог п.п. 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.11, 2.12, 2.13, 2.18, 2.2 1, 2.31, 2.32, 2.40 посадової інструкції г оловного інспектора ВПО № 2 м /п "Рава-Руська" головним інспе ктором ОСОБА_3. 03.11.2010 року, 04.11.20 10 року, 05.11.2010 року, 07.11.2010 року, 08.11.2010 рок у, 09.11.2010 року, 11.11.2010 року, 12.11.2010 року, 13.11.2 010 року під час виконання служ бові обов' язків на в' їзді в Україну на смузі руху "черв оний" коридор. Зокрема, під час здійснення позивачем у вказ аний період митного оформлен ня ТЗ, з митної території Респ убліки Польща виїхало 39 т/з з т оварами, відносно яких систе мі TCS (система контролю руху) мі стилася інформація про їх ми тне оформлення польською сто роною. Однак, інформація про ї х в' їзд на митну територію У країни, митне оформлення цих т/з посадовими особами Львів ської митниці за період часу , вказаному у відповідних пов ідомленнях польської сторон и, чи вжиття ними належних зах одів реагування, відсутня. Та ким чином, тут вбачаються озн аки переміщення через митний кордон України т/з з вантажем з уникненням від оподаткува ння, незаконним звільненням від митного контролю та пору шенням встановленого порядк у ввезення (пересилання) в Укр аїну, митного оформлення й оп одаткування особистих речей , товарів та транспортних зас обів, що возяться (пересилают ься) громадянами на митну тер иторію України. ОСОБА_3 не здійснено відповідних заход ів унеможливлення незаконни х дій при перетині митного ко рдону України. Внаслідок нее фективної його діяльності шл яхом недотримання позивачем тих меж повноважень, якими йо го було наділено як посадову особу митного органу, відбул ося порушення Присяги держав ного службовця. На зауваженн я позивача про непроведення службового розслідування за значає, що воно проводиться о бов' язково у випадку відсто ронення державного службовц я від займаної посади та на йо го вимогу. Твердження позива ча про незаконність його зві льнення в період тимчасової непрацездатності також не за слуговує на увагу, оскільки ОСОБА_3 звільнили за поруше ння присяги державного служб овця, а не з підстав, передбаче них КЗпП України. В зв'язку з н аведеним у задоволенні позов у слід відмовити.
Заслухавши пояснення пози вача, представників сторін, д опитавши свідка, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, суд виходив з наступного.
В судовому засіданні встан овлено, що ОСОБА_3 перед зв ільненням обіймав посаду гол овного інспектора ВМО №2 митн ого поста "Рава-Руська" Львівс ької митниці з 28.10.2010 року.
Наказом голови Державної м итної служби України Калєтні ка І.Г. № 2189-к від 24.11.2010 року «По осо бовому складу митних органів »було припинено перебування на державній службі за поруш ення Присяги державних служб овців відповідно до п.6 ч.1 ст. 30 З акону України «Про державну службу»головного інспектор а відділу митного оформлення № 2 митного поста «Рава-Руська »Львівської митниці ОСОБА _3 А наказом Львівської митн иці ДМС України № 1085-к від 25.11.2010 ро ку позивача звільнено із зай маної посади в перший робочи й день винесення наказу, тобт о 25.11.2010 року.
Підставою для звільнення п озивача із займаної посади с тали результати перевірки, о формленої актом № 21/2010-п від 24.11.2010 року.
Так, внаслідок проведеної н а підставі наказу Держмитслу жби від 16.11.2010 року № 311-в перевірк и організації роботи Львівсь кої митниці щодо здійснення митного контролю у пунктах п ропуску через митний кордон України, відділах митного оф ормлення, стану роботи служб и з контрабандою та порушенн ями митних правил, відділу ка дрового забезпечення та з пи тань запобігання корупції, п роведення службових розслід увань та перевірок, перевірк и звернень громадян, організ ації взаємодії з іншими прав оохоронними органами, складе но акт № 21/2010-п від 24.11.2010 року, яким з афіксовано, що в період з 01.11.2010 р оку по 15.11.2010 року виявлено механ ізм ввезення на митну терито рію України товарів народног о вжитку з уникненням від опо даткування, в якому задіяні с півробітники Державної прик ордонної служби України та п осадові особи митного поста "Рава-Руська" Львівської митн иці ДМС України. Щодо позивач а, то комісією встановлено, що , крім іншого, 15.11.2010 року з митної території Республіки Польща виїхав т/з IVECO д.н. НОМЕР_1 з в антажем, щодо якого наявна ін формація про його митне офор млення польською стороною 12.11 .2011 року. В той же час позивачем було оформлено даний трансп ортний засіб як такий, що слід ував без вантажу.
Відтак, пунктом 16 акту № 21/2010-п в ід 24.11.2010 року встановлено перем іщення транспортних засобів з вантажем (згідно з таблицею № 47) через митний кордон Украї ни з уникненням від оподатку вання, незаконним звільнення м від митного контролю та пор ушенням встановленого поряд ку ввезення (пересилання) в Ук раїну, митного оформлення й о податкування особистих рече й, товарів та транспортних за собів, що ввозяться (пересила ються) громадянами на митну т ериторію України, передбачен ого Законом України "Про поря док ввезення (пересилання) в У країну, митного оформлення й оподаткування особистих реч ей, товарів та транспортних з асобів, що ввозяться (пересил аються) громадянами на митну територію України" від 13.10.2001 № 268 1-III.
Згідно з статтею 40 Мит ного кодексу України (надалі - МК України) митному контро лю підлягають усі товари і тр анспортні засоби, що переміщ уються через митний кордон У країни.
Згідно до ст. 41 МК Украї ни, митний контроль здійснює ться безпосередньо посадови ми особами митних органів шл яхом:
1) перевірки документі в та відомостей, необхідних д ля такого контролю;
2) митного огляду (огля ду та переогляду товарів і тр анспортних засобів, особисто го огляду громадян);
3) обліку товарів і тра нспортних засобів, що перемі щуються через митний кордон України;
4) усного опитування гр омадян та посадових осіб під приємств;
5) перевірки системи зв ітності та обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також своєч асності, достовірності, повн оти нарахування та сплати по датків і зборів, які відповід но до законів справляються п ри переміщенні товарів через митний кордон України;
6) огляду територій та приміщень складів тимчасово го зберігання, митних ліценз ійних складів, спеціальних м итних зон, магазинів безмитн ої торгівлі та інших місць, де знаходяться або можуть знах одитися товари і транспортні засоби, що підлягають митном у контролю, чи провадиться ді яльність, контроль за якою по кладено на митні органи зако ном;
7) використання інших ф орм, передбачених цим Кодекс ом та іншими законами Україн и з питань митної справи.
Типовою Технологічною схе мою пропуску через державний кордон осіб, т/з, вантажів та і ншого майна, затвердженою на казом Державного комітету у справах охорони державного к ордону України, Державної ми тної служби України, Міністе рства транспорту України 5 бе резня 2001 р. N 152/165/130, визначено види , послідовність, зміст контро льних операцій і порядок про пуску через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна.
Схема пропуску:
- установлює єдині підход и до порядку функціонування пунктів пропуску через держ авний кордон та пунктів конт ролю;
- регламентує види, зміст і послідовність операцій із здійснення прикордонног о і митного контролю та митно го оформлення, а також інших в идів контролю, можливих під ч ас переміщення осіб, транспо ртних засобів, товарів та ін ших предметів через державни й кордон України;
- визначає відповідні ум ови для функціонування кон трольних органів та служб у п унктах пропуску через держ авний кордон та пунктах кон тролю.
Відповідно до пунктів 1.6.5.1, 2. 1.15, 2.1.17, 2.2.17 Технологічної схеми пр опуску через державний кордо н осіб, транспортних засобів , вантажів та іншого майна в мі жнародному пункті пропуску д ля автомобільного транспорт у сполучення "Рава-Руська" - "Хр ебенне", затв наказом Львівсь кого прикордонного загону та Львівської митниці 02.02.2009 року № 100/37:
- під час перевірки документ ів і митного контролю з метою виявлення можливих місць ук риття порушників кордону, ко нтрабанди зброї, вибухових р ечовин, наркотичних засобів, матеріалів і предметів, забо ронених до ввезення в Україн у або вивезення з України, пре дметів, що підлягають письмо вому декларуванню та оподатк уванню або переміщуються з п орушенням чинного митного за конодавства, відповідними по садовими особами ЗПН та ПМО з дійснюється візуальний огля д транспортного засобу;
- завершення митного контр олю й митного оформлення та н адання інспектором ПМО дозво лу на переміщення транспортн ого засобу за межі зони митно го контролю засвідчується пр оставленням відтиску ОНП у к онтрольному талоні та ТСД;
- дозвіл на виїзд з з они митного контролю транспо ртних засобів і товарів, нада є посадова особа ПМО, на яку ві дповідно до наказу по митниц і покладається відповідальн ість за випуск із зони митног о контролю пункту пропуску у сіх транспортних засобів і т оварів, щодо яких завершені м итний контроль та митне офор млення;
- факт перетинання т ранспортним засобом межі зон и митного контролю свідчить про те, що відповідальна особ а ПМО, яка постійно знаходить ся на ділянці виїзду із зони м итного контролю пункту пропу ску і здійснює контроль за ви їздом усіх без винятку транс портних засобів з пункту про пуску, здійснила всі функції контролю та прийняла позити вне рішення щодо випуску тра нспортного засобу із зони ми тного контролю. Одразу після випуску т/з з зони митного кон тролю вказана посадова особа у ФМ "Диспетчер ЗМК" змінює ст атус т/з на "виїзд з ЗМК";
- відповідальність з а випуск із зони митного конт ролю транспортного засобу і товарів, щодо яких завершені митний контроль та митне офо рмлення відповідно до чинног о законодавства, несе відпов ідальна посадова особа ПМО, я ка відповідно до журналу роз поділу обов'язків здійснює т акі функції.
Наказом державної митної служби України № 1272 від 22.210.2010 рок у, на виконання Угоди між Кабі нетом Міністрів України та У рядом Республіки Польща введ ено в дію Тимчасовий порядок дій посадових осіб підрозді лів митного оформлення, що зд ійснюють свої функції у пунк ті пропуску "Рава-Руська", при отриманні та використанні ін формації від Митної Служби Р еспубліки Польща про транспо ртні засоби, що переміщуютьс я через державний кордон.
Дія цього Тимчасового поря дку поширюється на товари та транспортні засоби, що перем іщуються на територію Україн и через пункт пропуску "Рава-Р уська - Хребенне", які було зар еєстровано Митною службою Ре спубліки Польща в системі ко нтролю руху TCS (далі - система TCS).
Відповідно до вказаного Ти мчасового порядку, інформаці я про транспортні засоби, які перетинають українсько-поль ський державний кордон, з вик ористанням системи TCS у вигляд і СМС-повідомлень надходить на окремо виділений комп'юте р (далі - Сервер TCS), який не підкл ючений до відомчих мереж Дер жмитслужби, розміщений у при міщенні Регіональної інформ аційної митниці (далі - РІМ), та має таку структуру даних:
- дата та час в'їзду в контрол ьний пункт Республіки Польща ;
- реєстраційний номер транс портного засобу/причепу;
- маса транспортного засобу (кг) (включає в себе вагу товар у та транспортного засобу);
- завантажений (1), порожній (0).
СМС-повідомлення через GSM-мо дем, розміщений в РІМ, отримує ться на Сервер TCS. РІМ у режимі р еального часу передає отрима не СМС-повідомлення із Серве ра TCS до сервера обробки даних АСМО "Інспектор 2006", розташован ого на рівні центральної баз и даних ЄАІС Держмитслужби, т а забезпечує подальше автома тичне направлення такої інфо рмації до баз даних АСМО "Інсп ектор 2006" пункту пропуску "Рава -Руська".
Відповідно до п. 2.4 Тимчасово го порядку, посадова особа ми тного поста "Рава-Руська", яка згідно з журналом розподілу обов'язків виконує функції в "єдиному офісі" та на смузі ру ху "червоний коридор" щодо офо рмлення товарів фізичних осі б, за наявності відповідної в ідмітки в АСМО "Інспектор 2006" зв іряє інформацію, зазначену в СМС-повідомленні, з інформац ією, вказаною в товаросупров ідних документах.
У разі виявлення розбіжнос тей наявної інформації в СМС -повідомленні та товаросупро відних документах вживає зах одів щодо встановлення можли вих причин такої розбіжності та відповідності існуючим п араметрам.
Розділом 3 Тимчасового поря дку встановлено відповідаль ність за невиконання вимог ц ього Тимчасового порядку, як у покладено на посадових осі б Регіональної інформаційно ї митниці та митного поста "Ра ва-Руська" Львівської митниц і у межах компетенції.
Технологія прикордонного та митного контролю у пункта х пропуску через державний к ордон для автомобільного спо лучення, затв. наказом Адміні страції Державної прикордон ної служби України, Державно ї митної служби України 11.06.2008 N 5 05/642, визначає особливості зді йснення органами охорони де ржавного кордону та митними органами окремих процедур к онтролю та їх складових елем ентів (перевірка документів , огляд транспортних засобів , митний контроль, митне офор млення) у рамках реалізації в изначених законодавством ко мпетенції та повноважень.
Відповідно до п. 3.4. Технологі ї прикордонного та митного к онтролю у пунктах пропуску ч ерез державний кордон для ав томобільного сполучення, зат вердженої наказом Адміністр ації Державної прикордонної служби України, Державної ми тної служби України №505/642 від 11.0 6.2008 року, закінчення процедури митного оформлення транспор тного засобу та товару засві дчується проставленням у кон трольному талоні проходженн я по «червоному коридору»осо бистої номерної печатки поса довою особою митного органу, після чого транспортний зас іб направляється на виїзд з п ункту пропуску.
Згідно п. 2.5 Технології, митни й контроль здійснюється поса довою особою митного органу шляхом візуального огляду тр анспортного засобу, перевірк и документів, що підтверджую ть право власності на трансп ортний засіб (або користуван ня ним), реєстраційних (техніч них) документів, документів, щ о підтверджують постійне міс це проживання особи, а також в несення до відповідного елек тронного журналу таких відом остей:
марка, модель;
П. І. Б та місце проживання во дія;
реєстраційний номер транс портного засобу (у разі наявн ості відповідних технічних з асобів контролю заноситься а втоматично за результатами с канування або коригування);
VIN - код транспортного засобу .
Відповідно до п. 5.11, 5.12 Техноло гії, у разі виявлення факту ро збіжності даних щодо оформле них транспортних засобів ста рший зміни прикордонних наря дів і старший зміни митного о ргану доповідають відповідн ій посадові особі для прийня ття відповідного рішення щод о подальших дій. Факт розбіжн остей даних фіксується в уза гальненому звіті з пояснення м причини таких розбіжностей . Інформація про в'їзд, виїзд т а завершення митного контрол ю транспортних засобів перед ається з модуля "Диспетчер зо ни митного контролю" в Центра льну базу даних ЄАІС Держмит служби безпосередньо після р еєстрації їх в'їзду в зону мит ного контролю та виїзду з неї .
Крім того, розпорядженням н ачальника Львівської митниц і № 44-р від 29.10.2010 року було визнач ено додаткові форми митного контролю при здійсненні митн их процедур у пункті пропуск у, у випадках виявлення розбі жностей наявної інформації в СМС-повідомленні та товарос упровідних документів, або ї ї відсутності, а саме: обов'язк ове заповнення митної деклар ації, яка заповнюється при пе реміщенні громадянами предм етів через митний кордон Укр аїни відповідно до вимог пос танови КМУ № 748 від 15.07.1997 року та н аказу ДМСУ № 604 від 04.06.2008 року; зді йснення митного огляду із об ов'язковим складанням акту м итного огляду із залученням посадових осіб СБК та ПМП мит ниці; проведення фотографува ння товарів та транспортних засобів; опитування громадян , перевізників та надання ним и пояснень, збереження матер іалів щодо проведення додатк ових форм митного контролю у підрозділах митного оформле ння; у випадку необхідності, п роведення інших додаткових з аходів митного контролю. Без посередніми виконавцями є по садові особи підрозділу, що з дійснюють митний контроль та митне оформлення ТЗ на підст аві інформації, що надається польською стороною.
Згідно з Журналом розподі лу обов'язків особового скла ду ВМО № 2 м/п «Рава-Руська»ста рший інспектор ВМО № 2 м/п «Рав а-Руська»ОСОБА_3. 15.11.2010 року в иконував службові обов'язки старшого в'їзду в зону митног о контролю, "червоний коридор ".
Згідно посадової і нструкції позивача останній здійснює митний контроль та митне оформлення товарів, тр анспортних засобів, ручної п оклажі, пасажирів і вантажів , валютних цінностей, інших пр едметів, що переміщуються че рез митний кордон України су б'єктами ЗЕД та громадянами у відповідності до діючих тех нологічних схем згідно напря мку визначеного начальником сектору у відповідному журн алі розподілу обов'язків. зді йснює справляння податків та зборів у відповідності до за конодавства України. отримує від перевізників, митних бро керів, громадян та декларант ів документи, які необхідні д ля митного оформлення, та заб езпечує їх зберігання. Здійс нює митний огляд вантажів, що переміщуються через митний кордон України, вносить відп овідні записи до журналів, як і ведуться згідно з номенкла турою справ митного поста. За безпечує контроль за ваговим и та кількісними показниками товарів при здійсненні їх ми тного оформлення. При здійсн ені митного контролю та митн ого оформлення проводить пер евірку пред'явлених документ ів, достовірності даних, які з аявляються декларантами, гро мадянами, здійснює контроль за правильністю заповнення т а достовірності даних, внесе них до уніфікованих адмініст ративних документів. тощо. Ви конує в межах своєї компетен ції та повноважень накази, ро зпорядження керівництва мит ниці, завдання та розпорядже ння керівництва поста та від ділу митного оформлення. Про являє необхідну ініціативу т а наполегливість по виявленн ю та припиненню фактів контр абанди та порушенні митних п равил. Постійно працює над пі двищенням ефективності проф ілактичних заходів щодо запо бігання порушень митних прав ил, контрабанди. Виконує обов 'язки, які покладаються на ньо го згідно технологічних схем митного митного контролю і м итного оформлення. Використо вує при здійсненні митного к онтролю та митного оформленн я відповідні програмно-інфор маційні комплекси ЄАІС ДМС У країни, бази даних митного по ста, та вносить до них достові рні відомості. Несе відповід альність відповідно до закон ів України "Про державну служ бу в Україні", "Про боротьбу з к орупцією" за порушення прися ги державних службовців, нев иконання або неналежне викон ання своїх обов'язків, вчинен ня діянь, що сприяли контраба нді.
Як вже було зазначено вище , у відповідності до п. 2.3 Тимчас ового порядку, посадова особ а митного поста "Рава-Руська", яка згідно з журналом розпод ілу обов'язків виконує функц ії в "єдиному офісі" та на смуз і руху "червоний коридор" щодо оформлення товарів фізичних осіб, за наявності відповідн ої відмітки в АСМО "Інспектор 2006" звіряє інформацію, зазна чену в СМС-повідомленні, з ін формацією, вказаною в товаро супровідних документах.
Зі слів представника пози вача, він про існування СМС-по відомлення щодо оформлення п ольською стороною ТЗ IVECO д.н. Н ОМЕР_1, як такого, що слідував з вантажем, знав. А, відтак, буд учи відповідальним за оформл ення товарів фізичних осіб н а смузі руху "червоний коридо р" в Україну, повинен був належ ним чином реагувати в разі на явність розбіжностей між СМС -повідомленням та вказаним т ранспортним засобом
Відомостей про те, що позива чем вчинялись будь-які дії з ц ього приводу (письмові чи усн і повідомлення безпосереднь ого керівництва, працівників відділу контрабанди, склада ння відповідних актів митно го огляду із залученням поса дових осіб СБК та ПМП митниці ; проведення фотографування товарів та транспортних засо бів, опитування громадян тощ о) суду не надано.
Разом з тим, судом вважає за необхідне зазначити, що пред ставлені позивачем копії фот ографії ТЗ IVECO д.н. НОМЕР_1, як такого, що слідував без ванта жу, акта проведення митного о гляду товарів, квитанції зва жування ТЗ, пояснень водія ОСОБА_4 митної декларації н е можуть бути взяті до уваги о скільки.
Статтею 69 КАС України визна чено поняття доказів. Так, дка зами в адміністративному суд очинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд вст ановлює наявність або відсут ність обставин, що обґрунтов ують вимоги і заперечення ос іб, які беруть участь у справі , та інші обставини, що мають з начення для правильного вирі шення справи. Ці дані встанов люються судом на підставі по яснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показа нь свідків, письмових і речов их доказів, висновків експер тів. Докази суду надають особ и, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надат и додаткові докази або витре бувати додаткові докази за к лопотанням осіб, які беруть у часть у справі, або з власної і ніціативи.
Згідно ст. 70 КАС України, нале жними є докази, які містять ін формацію щодо предмету доказ ування. Суд не бере до розгляд у докази, які не стосуються пр едмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати н алежність конкретного доказ у для підтвердження їхніх ви мог або заперечень. Докази, од ержані з порушенням закону, с удом при вирішенні справи не беруться до уваги.
Відповідно до ст. 86 КАС Украї ни, суд оцінює докази, які є у с праві, за своїм внутрішнім пе реконанням, що ґрунтується н а їх безпосередньому, всебіч ному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встан овленої сили. Суд оцінює нале жність, допустимість, достов ірність кожного доказу окрем о, а також достатність і взаєм ний зв'язок доказів у їх сукуп ності.
З урахуванням вказаних нор м КАС України, суд вважає, що п одані позивачем докази не ві дповідають вимогам щодо їх н алежності та допустимості. Т ак, фотографії ТЗ IVECO д.н. НОМЕ Р_1 зроблено без прив'язки до місця проведення митного ко нтролю та митного оформлення - м.п. "Рава-Руська" Львівсько ї митниці; копія квитанції зв ажування не містить ідентифі куючих її ознак і просто набр ана на комп'ютері, без штампів і підписів посадових осіб ВМ О №2 м.п. "Рава-Руська" Львівсько ї митниці; пояснення водія та кож не містить доказів того, щ о таке відбиралось на м.п. "Рав а-Руська" Львівської митниці ; бланк митної декларації є з агальнодоступним в пунктах п еретину державного кордону У країни та може бути заповнен ий будь-якою особою, не містит ь штампів і підписів посадов их осіб ВМО №2 м.п. "Рава-Руська" Львівської митниці.
Суд також критично оцінює п ояснення свідка ОСОБА_5, д ані ним в судовому засіданні , оскільки такі були нелогічн ими та непослідовними. Крім т ого, судом враховано той факт , що свідок ОСОБА_5 був звіл ьнений одразу після проведен ня комплексної перевірки, оф ормленої актом від 24.11.2011 року, в зв'язку з переведенням до інш ої митниці, не міг пригадати п осади, на якій працював у ВМО № 2 м.п. "Рава-Руська" Львівської м итниці.
Слід також зазначити, що ори гінали наданих позивачем фот ографій ТЗ IVECO д.н. НОМЕР_1, як такого, що слідував без ванта жу, акта проведення митного о гляду товарів, квитанції зва жування ТЗ, пояснень водія ОСОБА_4 митної декларації у Львівської митниці відсутні , що підтверджується як поясн еннями представника відпові дача-2, так і матеріалами справ и, зокрема, службовою записко ю начальника ВІРМС ОСОБА_6 від 23.02.2011 року та службовою зап искою т.в.о. заступника началь ника м.п. "Рава-Руська" В.Б.Коцур а.
Таким чином, з урахуванням в имог розділу 3 Тимчасового по рядку ОСОБА_3. не було вжит о належних заходів, передбач ених статтями 40, 41 Митного коде ксу України та пунктом 1.6.5.1 Тех нологічної схеми, чим ненале жно виконано свої службові о бов'язки, передбачені пункта ми 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.11, 2.12, 2.13, 2.18, 2.21, 2.31, 2.32, 2.40 п осадової інструкції головно го інспектора ВПО № 2 м/п "Рава- Руська" Львівської митниці.
Щодо порушення позивачем присяги державного службовц я, то суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що ОСО БА_3., як державним службовце м, 26.11.2003 року прийнято Присягу д ержавного службовця, а як пос адовою особою митного органу - урочисте зобов'язання.
Закон України «Про державн у службу»№ 3723-XII від 16.12.1993 року, з на ступними змінами та доповнен нями (далі - Закон №3723) визнача є загальні засади діяльності , а також статус державних слу жбовців, які працюють в держа вних органах та їх апараті. Гр омадяни України, які вперше з араховуються на державну слу жбу, приймають Присягу таког о змісту: «Повністю усвідомл юючи свою високу відповідаль ність, урочисто присягаю, що б уду вірно служити народові У країни, суворо дотримувати К онституції та законів Україн и, сприяти втіленню їх у життя , зміцнювати їх авторитет, охо роняти права, свободи і закон ні інтереси громадян, з гідні стю нести високе звання держ авного службовця, сумлінно в иконувати свої обов'язки»(ст . 17 Закону).
Статтею 10 вказаного Закону передбачено основні обов'язк и державних службовців, сере д яких, зокрема додержання Ко нституції України та інших а ктів законодавства України; забезпечення ефективної роб оти та виконання завдань дер жавних органів відповідно до їх компетенції; сумлінне вик онання своїх службових обов' язків, ініціатива і творчіст ь в роботі.
Несумлінне виконання свої х обов' язків державним служ бовцем є порушенням ним прис яги державного службовця.
Згідно ст.3 Закону №3723, держав на служба ґрунтується на так их основних принципах: служі ння народу України; демократ изму і законності; гуманізму і соціальної справедливості ; пріоритету прав людини і гро мадянина; професіоналізму, к омпетентності, ініціативно сті, чесності, відданості сп раві; персональної відповіда льності за виконання сл ужбових обов'язків і дисципл іни; дотримання прав та закон них інтересів органів місц евого і регіонального самов рядування; дотримання прав п ідприємств, установ і органі зацій, об'єднань громадян.
Статтею 5 Закону №3723 визначен о, що державний службовець по винен: сумлінно виконувати с вої службові обов'язки; шаноб ливо ставитися до громадян, к ерівників і співробітників, дотримуватися високої культ ури спілкування;не допускати дій і вчинків, які можуть заш кодити інтересам державної служби чи негативно вплин ути на репутацію державного службовця.
При вирішенні спору, суд вих одив з того, що державні служб овці є особливими суб'єктами права, їх діяльність регулює ться поряд із загальним, і спе ціальним законодавством. До останніх пред'являються підв ищені правові вимоги в зв'язк у з їх професійною діяльніст ю, а також поширюються обмеже ння, пов'язані з прийняттям на службу та її проходженням.
Серед принципів, на яких ґру нтується державна служба і к отрий набув особливої актуал ьності, - принцип професіона лізму. Вимога щодо останньог о відображає сутність держав ної служби як професійної ді яльності із забезпечення вик онання повноважень державни х органів. Названа служба як п рофесія є особливим видом тр удової діяльності.
Професіоналізм державних службовців потребує: по-перш е, компетентності, а вона тим в ища, чим більше знань і досвід у в працівника; по-друге, орган ізаторських здібностей; по-т ретє, постійного заняття тіл ьки такою службою, по-четверт е, чіткості і дисципліновано сті в роботі, своєчасного вик онання наказів вищестоящих о рганів. Низький рівень профе сіоналізму викликає зниженн я виконавської дисципліни і порушення законності.
Крім того, державна служба в имагає від службовців чеснос ті при виконанні посадових о бов'язків. Вони перебувають н е тільки на службі у керівниц тва, а й повинні виконувати св ої обов'язки як службу суспіл ьству.
Таким чином, присяга держав них службовців передбачає по кладення на них обов' язків не тільки юридичного змісту (суворо дотримуватись чинног о законодавства), але і мораль ного змісту (високо нести зва ння державного службовця, су млінно виконувати свої обов' язки). Включення моральних об ов' язків у зміст Присяги на дає їм юридичне значення. Пор ушення таких обов' язків є п орушенням присяги і тягне за собою припинення державної служби.
Основними обов'язками держ авних службовців, в тому числ і є: додержання Конституції У країни та інших актів законо давства України; безпосередн є виконання покладених на ни х службових обов'язків, своєч асне і точне виконання рішен ь державних органів чи посад ових осіб, розпоряджень і вка зівок своїх керівників; сумл інне виконання своїх службов их обов'язків, ініціатива і тв орчість в роботі (ст. 10 Закону № 3723).
Конкретні обов'язки та прав а державних службовців визна чаються на основі типових кв аліфікаційних характеристи к і відображаються у посадов их положеннях та інструкціях , що затверджуються керівник ами відповідних державних ор ганів у межах закону та їх ком петенції (ст. 11 Закону №3723).
В зв' язку з вищенаведеним , суд вважає, що позивачем пору шено присягу державного служ бовця, що проявилося в несумл інному виконанні ним покладе них обов' язків, відтак, висн овки, викладені в акті № 21/2010-п ві д 24.11.2010 року, є обґрунтованими т а правомірними.
Слід зазначити, що у відпові дності до інформаційного лис та Вищого адміністративного суду України №753/11/13-10 від 25.05.2010 рок у у разі звільнення працівни ків із публічної служби на пі дставі Закону України «Про д ержавну службу»обов' язок щ одо проведення службового ро зслідування у працедавця від сутній, оскільки такий не пер едбачений даним Законом.
Припинення державної служ би, у зв'язку з порушенням прис яги державного службовця не є дисциплінарним стягненням , а є додатковою підставою для припинення державної служби згідно Закону України «Про д ержавну службу», і, відповідн о, застосування в даному випа дку вимог Закону України «Пр о дисциплінарний статут митн ої служби України»щодо строк ів та порядку застосування д исциплінарних стягнень, є не правомірним.
Аналогічна позиція виклад ена в ухвалі ВАС України від 22 .03.2011 року.
Щодо твердження позивача п ро його звільнення підчас ти мчасової непрацездатності, т о такі є юридично неспроможн ими, оскільки Закон України "П ро державну службу" не містит ь обмежень щодо припинення д ержавної служби підчас переб ування державним службовцем на лікарняному.
Згідно ст. 19 Конституції Укр аїни, органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та Законами України.
За правилами, встановленим и ст. 71 КАС України, кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни, в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень обов 'язок щодо доказування право мірності свого рішення, дії ч и бездіяльності покладаєтьс я на відповідача, якщо він зап еречує проти адміністративн ого позову.
З огляду на доведеність фак ту несумлінного виконання по зивачем своїх службових обов 'язків, що свідчить про поруше ння з його боку присяги держа вного службовця, а також врах овуючи, що відповідач-1 при при йнятті рішення про припиненн я проходження позивачем держ авної служби згідно пункту 6 с татті 30 Закону України «Про де ржавну службу»діяв на підста ві, в межах та у спосіб, що пере дбачені Конституцією Україн и та чинним законодавством У країни, суд вважає, що підстав для скасування наказу Держа вної митної служби України № 2189-к від 24.11.2010 року в частині прип инення перебування на держав ній службі в митних органах У країни ОСОБА_3 та наказу Л ьвівської митниці № 1085-к від 25.11. 2010 року немає, що в свою чергу, у неможливлює задоволення поз овних вимог також в частині п оновлення позивача на посаді старшого інспектора відділу митного оформлення № 2 митног о поста "Рава-Руська" Львівськ ої митниці та стягнення з Льв івської митниці Державної ми тної служби України на його к ористь середнього заробітку за час вимушеного прогулу.
Відтак, в задоволенні позов у слід відмовити повністю.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
у задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адмініс тративний суд. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Повний текст постанови виг отовлений 12.06.2011 року.
Головуюча Потабен ко В.А.
Суддя Москаль Р.М.
Суддя Сакалош В.М.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2011 |
Оприлюднено | 12.07.2011 |
Номер документу | 16588436 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні