СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-3010/10/12/0170
15.03.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Дад інської Т.В.,
суддів Санакоєво ї М.А. ,
Єланської О.Е.
секретар судового засід ання Божко О.О.
за участю сторін:
представник позивача, Кр асноперекопської об'єднаної державної податкової інспек ції АР Крим - не з' явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину нея вки суд не повідомив,
представник відповідача, Красноперекопської район ної організації всеукраїнсь кої організації інвалідів "С оюз організацій інвалідів Ук раїни" - не з' явився, про час т а місце розгляду справи пові домлений належним чином та с воєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну ск аргу Красноперекопської об'єднаної державної податк ової інспекції АР Крим на пос танову Окружного адміністра тивного суду Автономної Р еспубліки Крим (суддя Кота рева Г.М. ) від 25.05.10 у справі № 2а-3010/10 /12/0170
за позовом Красноперек опської об'єднаної державної податкової інспекції АР Кри м (вул. Північна 2, Красноперек опськ, Автономна Республік а Крим, 96000)
до Красноперекопс ької районної організації в сеукраїнської організації і нвалідів "Союз організацій і нвалідів України" (вул. Східна , 3/2, Красноперекопськ, Автон омна Республіка Крим, 96000)
про припинення юридичної о соби
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Авт ономної Республіки Крим від 25.05.2010 року в задоволені поз ову Красноперекопської об'єд наної державної податкової і нспекції АР Крим до Краснопе рекопської районної органі зації всеукраїнської органі зації інвалідів "Союз органі зацій інвалідів України" про припинення юридичної особи відмовлено повністю.
Не погодившись із зазначе ною постановою суду, позивач звернувся з апеляційною ска ргою, в якій просить скасуват и постанову Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 25.05.2010 р оку та прийняти нову постано ву, якою задовольнити позовн і вимоги.
Апеляційна скарга мотивов ана невідповідністю судовог о рішення суду першої інстан ції нормам чинного законодав ства.
Представники позивача та в ідповідача у судове засіданн я не з' явилися. Про дату, час та місце розгляду справи сто рони були сповіщені належним чином..
Відповідно до частини 4 ст атті 196 Кодексу адміністратив ного судочинства України неп рибуття у судове засідання с торін або інших осіб, які беру ть участь у справі, належним ч ином повідомлених про дату, ч ас і місце апеляційного розг ляду, не перешкоджає судовом у розгляду справи.
Колегія суддів, обговорив ши у відкритому судовому зас іданні доводи апеляційної ск арги, перевіривши юридичну о цінку обставин справи та пов ноту їх встановлення, дослід ивши правильність застосува ння Окружним адміністративн им судом норм матеріального та процесуального права, вва жає, що апеляційна скарга не п ідлягає задоволенню з наступ них підстав.
Матеріалами справи в становлено, що Красноперекоп ська районна організація вс еукраїнської організації ін валідів "Союз організацій ін валідів України" зареєстрова на Виконавчим комітетом Крас ноперекопської міської Ради АР Крим як юридична особа, іде нтифікаційний код 34051388 і є гром адською організацією (а.с. 4). Ві дповідач перебуває на обліку як платник податків в Красно перекопській об' єднаній де ржавній податковій інспекці ї в АР Крим (а.с. 16), заборгованос ті з податків і зборів, що конт ролюються податковим органо м не має (а.с. 12-14).
Згідно із довідкою позивач а (а.с. 9) відповідач не подає до органів державної податково ї служби України встановлену законом звітність з 3 квартал у 2007 року.
Згідно частини 2 та 3 статті 1 Закону України “Про об' єдна ння громадян”, об'єднанням гр омадян, незалежно від назви (р ух, конгрес, асоціація, фонд, с пілка тощо) відповідно до цьо го Закону визнається політич на партія або громадська орг анізація. Громадською органі зацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту с воїх законних соціальних, ек ономічних, творчих, вікових, н аціонально-культурних, спорт ивних та інших спільних інте ресів.
Частиною 1 статті 3 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” визнач ено, що дія цього Закону поши рюється на державну реєстрац ію всіх юридичних осіб незал ежно від організаційно-право вої форми, форми власності та підпорядкування, а також фіз ичних осіб - підприємців.
Також, частиною 2 статті 3 вка заного Закону встановлено, щ о законом можуть бути встано влені особливості державної реєстрації об'єднань громад ян (у тому числі професійних с пілок), благодійних організа цій, політичних партій, орган ів державної влади та органі в місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у т ому числі кредитних спілок), б ірж, а також інших установ та о рганізацій
Частина 4 статті 14 Закону Ук раїни “Про об'єднання громад ян” реєстрація як один із спо собів легалізації (офіційног о визнання) об'єднань громадя н здійснюється Міністерство м юстиції України, місцевими органами виконавчої влади, в иконавчими комітетами сільс ьких, селищних, міських рад.
Підпунктом 7 пункту б частин и 1 статті 38 Закону України “Пр о місцеве самоврядування” ви конавчим органам сільських с елищних, міських рад були над ані повноваження щодо реєст рації у встановленому порядк у місцевих об'єднань громадя н.
Закон України “Про об'єднан ня громадян” є спеціальним з аконом, який регулює порядок створення діяльності, припи нення діяльності об'єднань г ромадян, їх права та обов'язки , відповідальність за поруше ння встановлених для цих об'є днань норм та правил.
Згідно із статтею 19 Закону У країни “Про об'єднання грома дян”, припинення діяльності об'єднання громадян може бут и проведено шляхом його реор ганізації або ліквідації (са морозпуску, примусового розп уску).
Ліквідація об'єднання гром адян здійснюється на підстав і статуту або рішення суду.
Положеннями статті 24 Закону України “Про об'єднання гром адян” передбачено, що об'єдна ння громадян, створені ними у станови та організації зобов 'язані вести оперативний та б ухгалтерський облік, статист ичну звітність, зареєструват ись в органах державної пода ткової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених зак онодавством.
Статтею 26 зазначеного Закон у передбачений порядок здійс нення фінансового контролю. Так, об'єднання громадян у вст ановленому порядку подають ф інансовим органам деклараці ї про свої доходи та витрати.
Посадові особи, органів які легалізують об'єднання гром адян та громадяни за порушен ня законодавства про об'єдна ння громадян несуть дисциплі нарну, цивільно-правову, адмі ністративну або кримінальну відповідальність. Об'єднанн я громадян несуть відповідал ьність, передбачену цим Зако ном та іншими законодавчими актами України.
Статтею 28 вказаного Закону визначено вичерпний перелік стягнень, які можуть бути зас тосовані до об'єднання грома дян за порушення законодавст ва, а саме: попередження; штра ф; тимчасова заборона (зупине ння) окремих видів діяльност і; тимчасова заборона (зупине ння) діяльності; примусовий р озпуск (ліквідація).
Відповідно до статті 32 Зако ну України “Про об'єднання гр омадян” порядок примусового розпуску (ліквідації) об'єдна ння громадян, вичерпний пере лік випадків, коли до об'єднан ня громадян застосовується д аний вид стягнення, а також ор гани, яким надано право ініці ювати примусовий розпуск (лі квідацію) об'єднання громадя н.
Так, згідно статті 32 вищевка заного Закону, за поданням ле галізуючого органу або проку рора рішенням суду об'єднанн я громадян примусово розпуск ається (ліквідується) у випад ках: вчинення дій, передбачен их статтею 4 цього Закону; сист ематичного або грубого поруш ення вимог статті 22 цього Зако ну; продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим З аконом; зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнаєтьс я як така.
Отже, спеціальним Законом п ередбачено припинення діял ьності об'єднання громадян ш ляхом його примусового розпу ску (ліквідації) як спеціальн а санкція за порушення норм З акону України “Про об'єднанн я громадян”, яка, до того ж, має застосовуватися судом за по данням чітко визначеного кол а осіб - легалізуючого органу або прокурора.
Позивачем не враховано осо бливостей щодо підстав та по рядку припинення юридичної о соби - об' єднання громадян , яким є відповідач.
Залишено також поза увагою те, що в силу приписів статті 32 Закону України “Про об'єднан ня громадян” ініціатором лік відації юридичної особи - об ' єднання громадян може бути лише легалізуючий орган або прокурор.
Як було зазначено вище, орга ном легалізації Красноперек опської районної організац ії всеукраїнської організац ії інвалідів "Союз організац ій інвалідів України" є Викон авчий комітет Красноперекоп ської міської Ради.
Отже, пункт 17 статті 11 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні” визна чає, що органам державної под аткової служби в установлено му законом порядку надано пр аво звертатись до суду з заяв ою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності, а цю норму не можна роз повсюдити на громадську орга нізацію.
Судом першої інстанції по вно з' ясовані обставини спр ави, що мають значення для спр ави, висновки суду, викладені в судовому рішенні, відповід ають обставинам справи, судо ве рішення ухвалено з дотрим анням норм матеріального та процесуального права, тому п ідстави для його скасування відсутні.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Кра сноперекопської об'єднаної д ержавної податкової інспекц ії АР Крим залишити без задов олення.
Постанову Окружного адмін істративного суду АР Крим ві д 25.05.10 у справі № 2а-3010/10/12/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 21 бер езня 2011 р.
Головуючий суддя Т.В. Дадін ська
Судді М.А.Санакоєва
О.Е.Єланська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2011 |
Оприлюднено | 12.07.2011 |
Номер документу | 16590971 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні