СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-14404/10/1/0170
05.04.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Дад інської Т.В.,
суддів Дугаренко О.В. ,
Яковенко С.Ю.
секретар судового засід ання Божко О.О.
за участю сторін:
представник позивача, Пр иватного багатопрофільного малого підприємства "ДЮН"- О СОБА_2, довіреність № б/н від 01.02.10
представник відповідача, Джанкойської об'єднаної де ржавної податкової інспекці ї в АР Крим- не з' явився, до по чатку судового засідання над ав суду клопотання про розгл яд справи у його відсутність ,
розглянувши апеляційну ск аргу Джанкойської об'єдна ної державної податкової інс пекції в АР Крим на постанову Окружного адміністративног о суду Автономної Республ іки Крим (суддя Трещова О.Р. ) від 13.12.10 у справі № 2а-14404/10/1/0170
за позовом Приватного б агатопрофільного малого під приємства "ДЮН" (вул. Московськ а 188 а, Джанкой, Автономна Рес публіка Крим, 96100)
до Джанкойської об'єдна ної державної податкової інс пекції в АР Крим (вул. Дзержинс ького, 30, Джанкой, Автономна Республіка Крим, 96100)
про скасування податковог о повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду АР К рим (суддя Трещова О.Р.) від 13 гр удня 2010 року у справі № 2-а-14404/10/1/0170 п озов Приватного багатопрофі льного малого підприємства « ДЮН»до Джанкойської об' єдн аної державної податкової ін спекції в АР Крим про скасува ння податкового повідомленн я-рішення було задоволено. Ви знано протиправним та скасов ано податкове повідомлення-р ішення Джанкойської ОДПІ в А Р Крим № 0009291502/0 від 07 вересня 2009 ро ку на суму 3540,01 грн.
Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, відп овідач звернувся з апеляційн ою скаргою, в якій просить ска сувати постанову Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 13 грудня 2010 року, прийняти нову постанову, якою відмови ти позивачу у задоволенні по зову.
Апеляційна скарга мотивов ана невідповідністю судовог о рішення суду першої інстан ції нормам матеріального пра ва. Заявник апеляційної скар ги посилається на порушення позивачем вимог підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»щодо несвоєчасної сплати самості йно узгодженої суми податков ого зобов' язання з ПДВ за жо втень 2008 року.
У судове засідання предста вник відповідача не з' явивс я. Від відповідача надійшло к лопотання про розгляд справи за відсутністю його предста вника. Про дату, час і місце ап еляційного розгляду справи в ідповідач сповіщений належн им чином.
Відповідно до частини 4 стат ті 196 Кодексу адміністративно го судочинства України непри буття у судове засідання сто рін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чин ом повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгля ду, не перешкоджає судовому р озгляду справи.
Представник позивача у суд овому засіданні проти апеляц ійної скарги заперечував, вв ажав, що судове рішення суду п ершої інстанції відповідає в имогам закону та ухвалено на підставі з' ясування судом усіх обставин справи, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Представник позивача просив відмовити у задоволенні апеляційної ска рги та залишити судове рішен ня суду першої інстанції без змін.
Колегія суддів, заслухавши у відкритому судовому засід анні пояснення представника позивача, обговоривши довод и апеляційної скарги, переві ривши юридичну оцінку обстав ин справи та повноту їх встан овлення, дослідивши правильн ість застосування Окружним а дміністративним судом АР Кри м норм матеріального та проц есуального права, вважає, що а пеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних під став.
З матеріалів справи вбачає ться, що спірні правовідноси ни у справі виникли у зв' язк у із застосуванням податково ю інспекцією до позивача штр афу у розмірі 50% у сумі 3540,00 грн. за затримку на 239 календарних дн ів граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов' язання в розмірі 7080,00 г рн. з податку на додану вартіс ть, про що прийнято податкове повідомлення-рішення від 07 ве ресня 2009 року за № 0009291502/0.
Підставою для прийняття сп ірного податкового повідомл ення-рішення стався акт Джан койської ОДПІ в АР Крим № 1322/15-2/20 723781 від 27 серпня 2009 року «Про резу льтати невиїзної документал ьної перевірки з питання спл ати податку на додану вартіс ть Приватного багатопрофіль ного малого підприємства «Дю н».
У вказаному акті перевірки зазначено, що позивачем за Де кларацією з ПДВ № 25635 від 19 листо пада 2008 року сплачено суму под аткових зобов' язань 7080,00 грн . частинами, а саме: 19 червня 2009 р оку у сумі 1227,11 грн.; 25 червня 2009 рок у у сумі 2472,20 грн.; 24 липня 2009 року у сумі 938,63 грн.; 28 липня 2009 року у сум і 2442,06 грн. із затримкою на 200, 206,235 та 239 календарних днів.
Штрафні санкції застосова ні на підставі підпункту 17.1.7 пу нкту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами».
Але, матеріали справи свідч ать про те, що позивач сплати в суму податкових зобов' яза нь з ПДВ за жовтень 2008 року 7080,00 гр н. 20 листопада 2008 року, тобто у вс тановлений строк сплати, заз начивши у платіжному доручен ні призначення платежу - под аток на додану вартість за жо втень 2008 року, про що свідчить В итяг з електронного казначей ського файлу по платежу ПДВ к од платежу 14010100 за жовтень 2008 ро ку.
Таким чином, доказами по спр аві підтверджуються доводи позивача про те, що податкові зобов' язання по сплаті под атку на додану вартість за жо втень 2008 року сплачені своєча сно.
Судова колегія визнає поми лковими посилання податково ї інспекції на положення під пункту 7.7 статті 7 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»про т е, що якщо платник податків ма є податковий борг перед бюдж етами або державними цільови ми фондами, погашення такого боргу проходить у порядку че рговості його виникнення, а у випадку одночасного його ви никнення - у рівної пропорці ї.
Тобто Законом розуміється погашення платником податку саме податкового боргу, а ні с плата платником поточних под аткових зобов' язань. Тому з арахування податковою інспе кцією вищевказаних сум на по гашення податкового боргу п озивача, ніж тих податкових з обов' язань, що визначені у п латіжних дорученнях не може бути визнано правильним.
Підпунктом 7.7.1 пункту 7.7. статт і 7 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податку перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»визначено, що джерела ми самостійної сплати податк ових зобов' язань або податк ового боргу платника податку є будь-які власні кошти таког о платника податку. Отже, грош овий платіж є єдиною формою с плати податкових зобов' яза нь і погашення податкового б оргу.
Згідно з пунктом 6 статті 7 За кону України «Про Національн ий банк України»від 20 травня 1 999 року № 679-ХІУ із змінами та доп овненнями Національний банк України визначає систему, по рядок і форми платежів.
Пунктом 1.7 Інструкції про бе зготівкові розрахунки в Укра їні в національній валюті, за твердженої постановою Правл іння Національного банку Укр аїни від 21 січня 2004 року № 22, заре єстрованої в Міністерстві юс тиції України 29 березня 2004 року за № 377/89/767, кошти з рахунків кліє нтів банки списують лише за д орученням власників цих раху нків (включаючи договірне сп исання коштів згідно з главо ю 6 цієї Інструкції) або на під ставі платіжних вимог стягув ачів у разі примусового спис ання коштів згідно з главою 5 ц ієї Інструкції. При цьому, згі дно з пунктом 3.8 зазначеної Ін струкції реквізит «Призначе ння платежу»платіжного дору чення заповнюється платнико м так, щоб надавати повну інфо рмацію про платіж та докумен ти, на підставі яких здійснює ться перерахування коштів от римувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуван ням вимог законодавства Укра їни. Платник відповідає за да ні, що зазначені в реквізиті п латіжного доручення «Призна чення платежу». Банк перевір яє заповнення цього реквізит у на відповідність установле ним вимогам лише за зовнішні ми ознаками.
Із наведеного випливає, що п раво визначати призначення п латежу відповідно до чинного законодавства України належ ить виключно платнику. Тому с уми податкових зобов' язань або податкового боргу з урах уванням підпункту 16.5.2 пункту 16 .5 статті 16 Закону слід вважати сплаченими у день реєстраці ї банківською установою плат іжного документа із зазначен им у ньому призначенням плат ежу на сплату відповідних по даткових зобов' язань або по даткового боргу, визначених платником податків.
Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов' язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами», який є спеціальним законом з питань оподаткува ння і установлює порядок пог ашення зобов' язань юридичн их або фізичних осіб перед бю джетами та державними цільов ими фондами з податків і збор ів (обов' язкових платежів), н арахування і сплати пені та ш трафних санкцій, що застосов уються до платників податків , визначено вичерпний перелі к заходів, які вживаються кон тролюючим органом з метою по гашення платниками податків податкового боргу. Серед так их заходів немає зміни призн ачення платежу, самостійно в изначеного платником податк ів.
Таким чином, у разі недотрим ання платником податків поря дку погашення податкового бо ргу та виконання податкових зобов' язань, передбаченого пунктом 7.7 статті 7 Закону, пода тковий орган не наділений пр авом чи обов' язком змінюват и призначення платежу, визна чене платником податків.
За таких обставин, самостій не зарахування податковим ор ганом сплачених платником по датку сум у рахунок податков ого боргу або тих податкових зобов' язань, які не вказані в призначенні платежу під ча с перерахування платником по датків коштів до бюджету, є не правомірним.
Щодо застосування податко вими органами заходів відпов ідності за порушення платник ом податків пункту 7.7 статті 7 З акону, то з аналізу норм Закон у, які встановлюють відповід альність за порушення податк ового законодавства, вбачаєт ься, що перелік таких порушен ь є вичерпним і не підлягає ро зширеному тлумаченню. Серед зазначених порушень немає не дотримання порядку погашенн я податкового боргу та подат кових зобов' язань, встановл еного пунктом 7.7 статті 7 Закон у.
Отже, чинним законодавство м України не передбачено зас тосування спеціальних заход ів відповідальності за поруш ення платником податків вимо г щодо першочергового погаше ння податкового боргу та вик онання податкових зобов' яз ань у порядку календарної че рговості їх виникнення. У вка заних випадках до платника п одатків вживаються передбач ені Законом заходи примусово го стягнення податкового бор гу, а також застосовуються шт рафні санкції за порушення г раничних строків сплати пода ткових зобов' язань.
Таким чином, суд першої ін станції повно з' ясував обст авини справи, що мають значен ня для справи, висновки суду, в икладені в судовому рішенні, відповідають обставинам спр ави, судове рішення заснован о на нормах матеріального та процесуального права, тому п ідстави для його скасування відсутні.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Джа нкойської об' єднаної держа вної податкової інспекції в АР Крим залишити без задовол ення.
Постанову Окружного адмін істративного суду АР Крим ві д 13 грудня 2010 року у справі № 2-а-144 04/10/1/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 11 кві тня 2011 р.
Головуючий суддя Т.В. Дадін ська
Судді О.В.Дугаренко
С.Ю. Яковенко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2011 |
Номер документу | 16591048 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні