Постанова
від 22.06.2011 по справі 2а-5093/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 червня 2011 року 10:07 № 2а-5093/11/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Качура І.А. при секретарі судового засід ання Черненко О.В. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Інтехтрейд"

до Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва

про скасування Наказу №245 від 27.01 .2011

за участю представників ст орін:

від позивача ОСОБА_1 (дов.від 28.02.11 №б/н)

від відповідача ОСОБА_2 (дов.від 04.01.11 №22/9/10-011)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю «Інтехтрейд»до Де ржавної податкової інспекці ї у Голосіївському районі мі ста Києва про скасування нак азу №245 від 27.01.2011р.; визнання дій п ов' язаних з проведенням док ументальної позапланової не виїзної перевірки незаконни ми.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 22.06.20 11 року в 10 год. 07 хв. проголошено вступну та резолютивну части ни постанови. Виготовлення п останови у повному обсязі ві дкладено, про що повідомлено сторін після проголошення в ступної та резолютивної част ини постанови в судовому зас іданні з урахуванням вимог ч .4 ст. 167 КАС України.

В С Т А Н О В И В :

позивач звернувся до с уду з позовом про скасування наказу №245 від 27.01.2011р. про провед ення документальної позапла нової невиїзної перевірки; в изнання дій пов' язаних з пр оведенням документальної по запланової невиїзної переві рки незаконними.

В обґрунтування заявленог о позову позивач вважає, що ді ї відповідача пов' язані із проведенням документальної позапланової невиїзної пере вірки є незаконними та таким и які порушують його законні права. Позивач вказує, що від повідачем порушено норми п.п .78.1.4. п.78.1 ст.78, п.79.2 ст.79 Податкового к одексу України, в частині не д отримання процедури визначе ної Податковим кодексом Укра їни. Відповідач на думку пози вача повинен був скерувати н а його адресу запит про надан ня пояснень, а потім видавати наказ на проведення перевір ки. В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав, просив суд зад овольнити в повному обсязі.

Представник відповідача щ одо задоволення позовних вим ог заперечував, на його думку при здійсненні дій, що оскарж уються позивачем він - як су б' єкт владних повноважень д іяв відповідно до вимог та пр оцедури проведення перевіро к, що передбачена вимогами По даткового кодексу України. В судовому засіданні свою поз ицію підтримав, просив суд ві дмовити в задоволенні позовн их вимог.

Заслухавши пояснення пре дставників сторін, розглянув ши подані документи і матері али, всебічно і повно з' ясув авши фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, с уд приходить до висновку про відмову у заявлених позовни х вимогах з наступних підста в.

Відповідно до п.п.20.1. 1. ст. 20 Под аткового кодексу України орг ани державної податкової слу жби мають право: запрошувати платників податків або їх пр едставників для перевірки пр авильності нарахування та св оєчасності сплати податків т а зборів, дотримання вимог ін шого законодавства, здійснен ня контролю за дотриманням я кого покладено на органи дер жавної податкової служби. Пи сьмові повідомлення про такі запрошення надсилаються в п орядку, встановленому статте ю 42 цього Кодексу, не пізніше н іж за 10 календарних днів до дн я запрошення рекомендованим и листами, в яких зазначаютьс я підстави запрошення, дата і час, на які запрошується плат ник податків (представник пл атника податків).

Підпунктом 78.1.1. п.78.1. ст..78 Пода ткового кодексу України визн ачено, що за наслідками перев ірок інших платників податкі в або отримання податкової і нформації виявлено факти, що свідчать про можливі поруше ння платником податків подат кового, валютного та іншого з аконодавства, контроль за до триманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх д окументальні підтвердження на обов'язковий письмовий за пит органу державної податко вої служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Як вбачається з матеріалів справи відповідачем - Держ авною податкової інспекцією у Голосіївському районі міс та Києва проведено документа льну позапланова невиїзну пе ревірку позивача - Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Інтехтрейд»з питань прав ильності обчислення та своєч асності внесення до бюджету сум податку на додану вартіс ть за період за серпень, листо пад 2009 року, березень, квітень, травень, червень, липень, серп ень, вересень, жовтень 2010 року п о взаємовідносинам з ТОВ "Фін ком Плюс" (код за ЄДРПОУ 33057640), ТОВ "Агротрансгруп", (код за ЄДРПО У 35574185), ДП "ДЗ"ВАТ"Турбогаз" (код з а ЄДРПОУ 5796417), ТОВ "НВП "Ферейт" (ко д за ЄДРПОУ 31725782), ТОВ "Профіт-Сис тема" (код за ЄДРПОУ 36957550), ТОВ "І.Т .А.-Фінанс" (код за ЄДРПОУ 36957524).

За результатами перевірк и було складено акт від 18.02.2011р. № 81/1-23-20-36284136. 24 лютого 2011 р. за результа тами якого винесене податков е повідомлення-рішення №0000142320.

Пунктом 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України від 02.12.10 p. №2755 із змінами та доповненнями пер едбачено, що органи державно ї податкової служби мають пр аво проводити камеральні, до кументальні (планові або поз апланові; виїзні або невиїзн і) та фактичні перевірки.

Відповідно до ст. 79 Податков ого кодексу України документ альна невиїзна перевірка зді йснюється у разі прийняття к ерівником органу державної п одаткової служби рішення про її проведення та за наявност і обставин для проведення до кументальної перевірки, визн ачених статтями 77 та 78 цього Ко дексу. Документальна невиїзн а перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпун кті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього К одексу документів та даних, н аданих платником податків у визначених цим Кодексом випа дках, або отриманих в інший сп осіб, передбачений законом.

Згідно п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України документаль на позапланова невиїзна пере вірка проводиться посадовим и особами органу державної п одаткової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом , та за умови надіслання платн ику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому ч и його уповноваженому предст авнику під розписку копії на казу про проведення документ альної позапланової невиїзн ої перевірки та письмового п овідомлення про дату початку та місце проведення такої пе ревірки.

Присутність платників под атків під час проведення док ументальних невиїзних перев ірок не обов'язкова.

З матеріалів справи судом встановлено, що запит про над ання інформації №763/10/23-2011 було вр учено керівнику позивача - Лисенку О.І. особисто 17.01.11 р ., про що свідчить відповідни й підпис директора на запиті . На протязі десяти днів відпо відь на запит на адресу відпо відача не надходила, тому від повідачем прийнято наказ від 27.01.11 р. №245 на проведення докумен тальної позапланової переві рки ТОВ «Інтехтрейд».

Наказ від 27.01.11 р. №245 разом з пов ідомленням №32/10/23-20 вручено дире ктору ТОВ «Інтехтрейд»Лис енку О.І. особисто 27.01.11 р.

З огляду на вищевикладе не, суд вважає, що відповідач, як суб' єкт владних повноваж ень діяв у спосіб та в межах в изначених законодавством Ук раїни.

Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адм іністративного судочинства України у справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб' єктів владних пов новажень адміністративні су ди перевіряють, чи прийняті (в чинені) вони:

1) на підставі, у межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України;

2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано;

3) обґрунтовано, тобт о з урахуванням усіх обстави н, що мають значення для прийн яття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупередж ено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації;

8) пропорційно, зокрема з д отриманням необхідного бала нсу між будь-якими несприятл ивими наслідками для прав, св обод та інтересів особи і ціл ями, на досягнення яких спрям оване це рішення (дія);

9) з урахуванням права ос оби на участь у процесі прийн яття рішення;

10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 К АС України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 К АС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищенаведене т а керуючись ст.ст. 71, 97, 160-167 КАС Укр аїни, судова колегія Окружно го адміністративного суду м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволенні поз овних вимог відмовити.

2. Постанова може бут и оскаржена в порядку ст.ст.185-18 7 КАС України.

Суддя І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.06.2011
Оприлюднено14.07.2011
Номер документу16639528
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5093/11/2670

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 22.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні