Постанова
від 13.06.2011 по справі 2а-2811/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 13 червня 2011 року                      № 2а-2811/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Григоровича П.О. при секретарі судового засідання  Очколясу О.В.  розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

 Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України

до

 Закритого акціонерного товариства "Страхова компанія "Лайф-Капітал"

про

 стягнення штрафних санкцій в розмірі 1 700,00грн.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «Страхова компанія «Лайф-Капітал»про стягнення штрафу в розмірі 1700,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено штрафні санкції, застосовані постановою Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України №41/3/1-10/98-СК від 14.09.2010 у встановлені строки. В позовній заяві просив суд розглядати справу за відсутності представника Держфінпослуг  в порядку письмового провадження.

Відповідач заперечень проти позову не надав, в судові засідання не з’явився, представника не направив, про час та місце розгляду справи, з урахуванням положень п. 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, був повідомлений належним чином, за адресою, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - м. Київ, вул. Кіквідзе, 18.

До судового засідання 13.06.2011р. відповідач також не прибув, тому справа, відповідно до ст. 128 КАС України, вирішується в порядку письмового провадження на підставі наявних в ній доказів.

Розглянувши подані стороною документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України було проведено перевірку Закритого акціонерного товариства «Страхова компанія «Лайф-Капітал», за результатами якої складено акт перевірки від 06.09.2010р. №41/3/1-10/98-СК щодо порушення законів та інших нормативно-правових актів.

Згідно акту перевірки. ЗАТ «Страхова компанія «Лайф –Капітал»порушено вимоги статті 14 закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»у частині обов’язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг. статті 33 Закону України «Про страхування у частині обов’язковості надання фінансовою установою звітності Уповноваженому органу за формою, встановленою Уповноваженим органом, вимог 2.1 Порядку складання звітних даних страховиків, затвердженого Розпорядженням Держфінпослуг від 03.02.2004р. №39, зареєстрованого в міністерстві юстиції України 23.04.2004р. за №517/9116 у редакції Розпорядження Держфінпослуг від 15.09.2005р. №4619 в частині складання форм звітних даних у вигляді документів, передбачених цим Порядком.

Постановою Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України №41/3/1-10/98-СК від 14.09.2010р. за встановлене порушення застосовано до ЗАТ «Страхова компанія «Лайф-Капітал»штраф у розмірі 1700,00 грн.

Держфінпослуг було надіслано відповідачу лист від 16.09.2010р. №12069/41-8 щодо виконання вимог Постанови.

Закон України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»від 12 липня 2001 року № 2664-III (далі –2664) встановлює загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг.

Пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Указом Президента від 04.04.2003 N 292/2003 (далі - Положення) визначено, що Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом. Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України - це спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством. Згідно з підпунктом 3 пункту 4 Положення Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України відповідно до покладених на неї завдань та у межах своєї компетенції здійснює згідно із законами України державне регулювання і нагляд за діяльністю страхових компаній. Комісія має право в межах своїх повноважень здійснювати інспектування та застосовувати заходи впливу.

Відповідно до Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” від 12 липня 2001 року № 2664-III (далі по тексту –Закон № 2664-III) державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється, зокрема, спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг.

Пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 157 від 03 лютого 2010 року визначено, що Держфінпослуг є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до статті 1 Закон № 2664-III фінансова установа юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Статтею 39 цього Закону передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Держфінпослуг застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Відповідно п. 1 ч. 1 ст. 41 Закону № 2664-ІІІ уповноважений орган застосовує до суб’єктів підприємницької діяльності штрафні санкції за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.

Частиною 2 статті 42 Закону № 2664-ІІІ встановлено, що про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 41, уповноваженою особою, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Порядок застосування Держфінпослуг штрафів за порушення вимог законодавства про фінансові послуги визначено в Положенні про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року № 125, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03 грудня 2003 року № 1115/8436 (далі - Положення).

Відповідно до Положення факти порушення законодавства про фінансові послуги виявляються посадовими особами Держфінпослуг при здійсненні нагляду за діяльністю установ та фіксується у відповідних актах про порушення.

Пунктом 4.8. Положення передбачено, що у разі незгоди з актом про порушення уповноважені представники Особи у п'ятиденний строк з дати отримання примірника акта мають право подати письмові заперечення (пояснення) разом із доказами, на яких вони ґрунтуються.

Згідно п. 6.1, 6.2. Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу рішення про застосування заходів впливу можуть бути оскаржені до Держфінпослуг або до суду. Рішення про застосування заходів впливу, крім рішень, передбачених підпунктами 4-5 пункту 2.1 цього Положення, можуть бути оскаржені Голові Держфінпослуг протягом 15 календарних днів з дня отримання рішення.

Пунктом 4.20 вищевказаного Положення встановлено, що рішення про застосування заходів впливу, крім тих, що підлягають схваленню Комісією, набирають чинності через 10 днів після дня їх прийняття або в інший строк, передбачений самим рішенням.

Відповідно до п. 12 Положення рішення про застосування заходів впливу після набрання ним чинності є обов'язковими до виконання Особами. У разі невиконання Держфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішення у порядку, визначеному законодавством.

Суду не надано доказів оскарження та скасування у встановленому законом порядку постанови Держфінпослуг №41/3/1-10/98-СК  від 14.09.2010 року про накладання штрафу за порушення законодавства про фінансові послуги, тому визначена ним сума штрафу у розмірі 1700, 00 грн. підлягає сплаті в обов’язковому порядку.

Доказів сплати зазначеної суми штрафу станом на день розгляду цього спору відповідачем не надано.

Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.

З огляду на викладені вище обставини в їх сукупності суд дійшов висновку, що позовні вимоги в даному випадку підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 9, 69-71, ч. 8 ст. 128, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Страхова компанія «Лайф-Капітал»(код за ЄДРПОУ 35059990, адреса місцезнаходження: 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 18) до Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100, символ звітності банку 100) штраф у розмірі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот грн. 00 коп.)

Стягувач: Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3).

Постанова  може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя                                                                                                П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.06.2011
Оприлюднено14.07.2011
Номер документу16639635
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2811/11/2670

Ухвала від 23.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 13.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні