Постанова
від 03.06.2011 по справі 2а-6402/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 03 червня 2011 року                      № 2а-6402/11/2670

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянувши в письмовому проваджені адміністративну справу:

за позовом Прокурора Святошинського району м.Києва в інтересах держави в особі Київського міського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів

до     Приватного підприємства «Сантех АС»

про   стягнення штрафних санкцій

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Прокурор Святошинського району м.Києва в інтересах держави в особі Київського міського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом до Приватного підприємства «Сантех АС»про стягнення адміністративно-господарських (штрафних) санкцій за невиконання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2010 році.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що в порушення статті 19 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»із змінами та доповненнями, відповідач не працевлаштував 1 інваліда, якого повинен був працевлаштувати за законом, однак  не працевлаштував жодного, тобто свій обов’язок не виконав, у зв’язку з чим позивач просить суд стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу по створенню робочих місць та працевлаштуванню інвалідів у розмірі 55267,00грн. Крім того, за невиконання відповідачем нормативу щодо працевлаштування інвалідів, на підставі п. 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерством праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року № 233, позивачем нарахована пеня в розмірі 30,02грн.

Відповідач заперечень проти позову не надав, в судове засідання не з’явився, про причини та поважність неявки суд не повідомив, хоча був повідомлений про дату, час  і місце судового розгляду належним чином, про що свідчить поштове повідомлення про вручення поштового відправлення.

Зважаючи на викладене, враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта та неявку представника відповідача у судове засідання, на підставі ч. 6 ст. 128 КАСУ, адміністративна справа розглядається у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані представником позивача документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Сантех АС»подало до Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік»–по формі 10-ПІ (поштова-річна), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42.

Відповідач у Звіті про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік вказав, що середньооблікова чисельність працівників облікового складу підприємства у 2010 році становила 15 осіб, відповідно до вимог ст.19 Закону, підприємство повинно було працевлаштувати одного інваліда, проте фактично, згідно звітних даних, не працювало жодного інваліда.

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875-ХІІ із змінами та доповненнями, Порядком сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 та Положенням про Фонд України соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 року № 1434.

Відповідно до положень частини 2 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування  інвалідів у розмірі чотирьох  відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця.

Керівники підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання у разі незабезпечення зазначених нормативів несуть  відповідальність у встановленому законом порядку.

Штатна чисельність працівників відповідача у 2010 році становила 15 осіб, до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» відповідач мав влаштувати на роботу 1 інваліда, проте не працювало жодного.

          Статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»передбачено, що підприємства (об’єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об’єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Статтею 4 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»встановлено, що держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові та соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров'я, матеріального забезпечення, посильній трудовій та громадській діяльності.

Отже, ПП «Сантех АС», всупереч вимогам Закону, не виконано норматив по створенню робочих місць для інвалідів.

Відповідно до вищевказаного звіту, середня заробітна плата на підприємстві у 2010р. становила 5267,00 грн.

Таким чином, сума штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів у ПП «Сантех АС»становить 5267,00 грн.

Згідно інформації Київського міського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, зазначена вище сума штрафних санкцій відповідачем не сплачена.

Законом також визначено, що за кожен день прострочення з виплат штрафних санкцій рахується пеня у розмірі 0,03%  від суми заборгованості. Таким чином, розмір пені, яку необхідно сплатити відповідачу, за період існування боргу складає 30,02 грн.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів за 2010 рік, в розмірі 5297,02 грн. підлягають задоволенню.

Відповідно до п. 3.4 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом  Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року №233, нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно, тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу.

Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

          Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Приватного підприємства «Сантех АС»(03115, м.Київ, вул. Хмельницька, 10, код 32595663) на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (р/р 31219230700001 в УДК м. Києві, МФО 820019, код ЄДРПОУ 24262621) адміністративно-господарської санкції за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів за 2010 р., загальну суму та пеню 5297 (п’ять тисяч двісті дев’яносто сім) грн. 02 коп.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів  за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя                                                                                                С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.06.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16639709
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6402/11/2670

Ухвала від 28.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 03.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні