Ухвала
від 28.03.2011 по справі 2а-8223/10/12/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а -8223/10/12/0170

28.03.11 м. Севастополь

Севастопольсь кий апеляційний адміністрат ивний суд у складі колегії су ддів:

головуючого судді Дуг аренко О.В.,

суддів Дадінсько ї Т.В. ,

Яковенко С.Ю.

секретар судового засід ання Бєланова О.О.

без участі представників с торін:

розглянувши апеляційну ск аргу Державної податково ї інспекції в м.Сімферополі А Р Крим на постанову Окружног о адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим (су ддя Котарева Г.М. ) від 06.09.10 у спр аві № 2а-8223/10/12/0170

за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Трейд сервіс плюс" (вул. Монт ажна, 10 Г, м.Сімферополь, Автоно мна Республіка Крим,95000)

до Державної податково ї інспекції в м.Сімферополі А Р Крим (вул. Мате Залки 1/9, м.Сімф ерополь, Автономна Республік а Крим,95053)

про визнання протиправним и дій та спонукання до викона ння певних дій,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного ад міністративного суду Автон омної Республіки Крим від 06.09.20 10 року позовні вимоги Товарис тва з обмеженою відповідаль ністю "Трейд сервіс плюс" задо волені частково.

Визнано протиправними дії Державної податкової інспек ції в м.Сімферополі АР Крим щ одо невизнання податковою зв ітністю декларації ТОВ "Трей д сервіс плюс" з податку на дод ану вартість за березень, кві тень 2010, відповідно до повідом лення № 28079/10/28-4 від 24.06.2010.

Зобов'язано Державну подат кову інспекцію в м.Сімферопо лі АР Крим відобразити основ ні показники податкових декл арацій з податку на додану ва ртість позивача за березень, квітень 2010 в особовому рахунк у ТОВ "Трейд сервіс плюс" з 21.06.10.

Не погодившись з зазначено ю постановою суду, відповіда ч подав на адресу суду апеляц ійну скаргу, в якій просить ск асувати постанову Окружного адміністративного суду Авто номної Республіки Крим від 06.0 9.2010 року та прийняти нову поста нову, якою в задоволенні позо вних вимог відмовити.

Апеляційна скарга мотивов ана неправильним, на думку за явника, застосуванням судом норм матеріального права.

Сторони в судове засідання не з`явились, про дату, час та м ісце слухання справи повідом лені належним чином.

Відповідно до частини 4 стат ті 196 Кодексу адміністративно го судочинства України непри буття у судове засідання сто рін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чин ом повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгля ду, не перешкоджає судовому р озгляду справи.

Колегія суддів, обговоривш и доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту ї х встановлення, дослідивши п равильність застосування су дом норм матеріального та пр оцесуального права, вважає, щ о апеляційна скарга не підля гає задоволенню з наступних підстав.

Матеріалами справи встано влено, що 19.05.10 Товариством з обм еженою відповідальністю «Тр ейд сервіс плюс»були направл ені податкові декларації з П ДВ за березень 2010 року, та 02.06.10 на правлені податкові декларац ії з ПДВ за квітень 2010.

Листом вих.№23995/10/28-4 від 04.06.2010 ДПІ в м. Сімферополі повідомило То вариство з обмеженою відпові дальністю «Трейд сервіс плюс », що надані поштою податкові декларації з ПДВ за березень 2010 (вх.№84878 від 02.06.10), квітень 2010 (вх.№84 880 від 02.06.10) не визнанні податков ими деклараціями відповідно до пп. 4.1.2 п. 4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами», у зв' яз ку з порушенням п.3.3. п.4.3 Порядку заповнення та надання подат кової декларації з податку н а додану вартість, затвердже ного Наказом ДПА України від 30.05.97 № 166 та позивачу по справі бу ло запропоновано заповнити д анні декларацій відповідно д о вимог Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами», Порядку заповн ення та надання податкової д екларації з податку на додан у вартість з зазначенням усі х обов' язкових реквізитів, а саме передбачені строчкою 06 декларації.

08.06.10 Товариством з обмеженою відповідальністю «Трейд сер віс плюс»повторно були напра влені податкові декларації з ПДВ за березень, квітень 2010, ці нним листом з описом вкладен их документів. Також до кожно ї декларації були додані суп ровідні листи про те, що підпр иємство не має електронної а дресу, у зв' язку з чим не може внести в строчку 06 декларації цю інформацію.

Листом вих.№26449/10/28-4 від 15.06.2010 ДПІ в м. Сімферополі повідомила То вариство з обмеженою відпові дальністю «Трейд сервіс плюс », що надані поштою податкові декларації з ПДВ за березень 2010 (вх.№86517 від 10.06.10), квітень 2010 (вх.№86 523 від 10.06.10) знов не визнанні пода тковими деклараціями відпов ідно до пп. 4.1.2 п. 4.1 ст.4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами», у зв ' язку з порушенням п.3.3. п.4.3 Пор ядку заповнення та надання п одаткової декларації з подат ку на додану вартість, затвер дженого Наказом ДПА України від 30.05.97 № 166 та позивачу по справ і було запропоновано заповни ти данні декларацій відповід но до вимог Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами», Порядку за повнення та надання податков ої декларації з податку на до дану вартість з зазначенням усіх обов' язкових реквізит ів, а саме передбачені строчк ою 06 декларації.

За рішенням робочої групи в рамках проведення операції “Бюджет” не визнані як подат кові декларації та позивачу по справі було запропоновано надати достатні докази для в иключення його з переліку ви сокого ризику підприємств, щ о мінімізують сплату податкі в.

07.04.10 актом відповідача ануль овано реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Трейд сервіс плюс», як плат ника податку на додану варті сть на підставі п.п. «г»п. 9.8. ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість», у зв' я зку з не знаходженням за юрид ичною адресою, відсутністю о сновних засобів. Приймаючи д о уваги, що відповідно до п. 9.8. с т. 9 Закону України «Про подато к на додану вартість»реєстра ція, як платника податку на до дану вартість діє до дати її анулювання, суд зазначає, що п озивач зобов' язаний надати податковому органу декларац ії з ПДВ за березень, квітень 2 010.

Подання податкової деклар ації з податку на додану варт ість передбачено Законом Укр аїни "Про податок на додану ва ртість". З прийняттям вказано го Закону та в силу повноваже нь, передбачених ст. 8 Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні", ДПА Украї ни починаючи з 1997 року було зат верджено форму податкової де кларації з ПДВ та Порядок її з аповнення і подання наказом ДПА України від 30.05.97 N166, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України від 09.07.97 за N 250/2054.

В силу п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону Ук раїни №2181-ІІІ від 21.12.2000. прийнятт я податкової декларації є об ов'язком контролюючого орган у.

Відмова службової (посадов ої) особи контролюючого орга ну прийняти податкову деклар ацію з будь-яких причин або ви сування нею будь-яких переду мов щодо такого прийняття (вк лючаючи зміну показників так ої декларації, зменшення або скасування від'ємного значе ння об'єктів оподаткування, с ум бюджетних відшкодувань, н езаконного збільшення подат кових зобов'язань тощо) забор оняється та розцінюється як перевищення службових повно важень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальніс ть у порядку, визначеному зак оном.

П.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 вказаного Закон у містить вичерпний перелік підстав, коли податкова звіт ність, отримана контролюючим органом від платника податк ів як податкова декларація, щ о заповнена ним всупереч пра вилам, зазначеним у затвердж еному порядку її заповнення, може бути не визнана таким ко нтролюючим органом як податк ова декларація, а саме - якщо в ній не зазначено обов'язкови х реквізитів, її не підписано відповідними посадовими осо бами, не скріплено печаткою п латника податків.

Пунктом 4.2 Порядку заповнен ня та подання податкової дек ларації з податку на додану в артість, затвердженого наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 30 травн я 1997 N 166, передбачено, що одночас но з декларацією повинні под аватися всі необхідні додатк и до декларації, подання яких передбачено цим Порядком.

Таким чином, в разі неподанн я до органу державної податк ової служби додатків до пода ткової декларації з податку на додану вартість така пода ткова декларація вважається невизнаною як податкова дек ларація, про що повідомляєть ся платника податків із зазн аченням підстав її неприйнят тя. Отже, повноваження органі в державної податкової служб и щодо прийняття податкових декларації обмежено вичерп ним переліком - прийняти декл арацію або відмовити в її при йнятті з підстав, визначених законом.

Право же привласнювати дек ларації статус “не визнана я к податкова декларація” з пі дстав інших, ніж встановлено законом, чинним податковим з аконодавством України не пер едбачено.

Підпунктом 7.2.8 пунктом 7.2 стат тею 7 Законом України "Про пода ток на додану вартість" визна чено, що платники податку зоб ов'язані вести окремий облік операцій з поставки та придб ання товарів (послуг), які підл ягають оподаткуванню цим под атком, а також які не є об'єкта ми оподаткування згідно із с таттею 3 та звільнених від опо даткування згідно із статтею 5 цього Закону.

Зведені результати такого обліку відображаються у под аткових деклараціях, форма і порядок заповнення яких виз начаються відповідно до зако ну.

Пунктом 10.6 ст. 10 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть" визначено, що форми декла рації та податкових розрахун ків з цього податку встановл юються відповідно до закону.

Положення Закону України "П ро податок на додану вартіст ь", встановлено форму та поряд ок заповнення декларації з п одатку на додану вартість не встановлено. Вищевказана но рма (пп. 7.2.8 Закону України N168/97-ВР ) є відсильною до інших законі в, тому при визначенні правом ірності положень наказу ДПА України, яким затверджено фо рму та порядок подання декла рації з ПДВ, потрібно розгляд ати в сукупності норми закон одавчих актів, які передбача ють та встановлюють таку фор му чи порядок або визначають компетенцію органу, який над ілений правом встановлювати таку форму і порядок заповне ння декларації.

Нормами п.п. 4.1.2. Закону 2181-ІІІ ч ітко встановлено випадки, ко ли податкова звітність, отри мана контролюючим органом ві д платника податків як подат кова декларація, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова деклара ція, а саме, якщо в ній не зазна чено обов' язкових реквізит ів, її не підписано відповідн ими посадовими особами, не ск ріплено печаткою платника по датків.

Тобто Законом встановлено вичерпний перелік обставин, за яких податкова деклараці я може бути не визнана такою к онтролюючим органом: 1 - коли в ній не зазначено обов' язко вих реквізитів, або 2 - її не під писано відповідними посадов ими особами, або 3 - не скріплен о печаткою.

Податкова служба визначил а обов' язкові реквізити, в п . 4.4. “Методичних рекомендацій щодо централізованого прийм ання та комп' ютерної обробк и податкової звітності платн иків податків в ОДПС України ” затверджених Наказом ДПА У країни № 827 від 31.12.2008 таким чином:

“У цьому контексті під обов ' язковими реквізитами розу міються: тип документа (звітн ий, уточнюючий, звітний новий ); звітний (податковий) період; назва платника податків; код платника податків згідно з Є диним державним реєстром під приємств та організацій Укра їни відповідно до постанови Кабінету Міністрів України в ід 22 січня 1996 року N 118 “Про створе ння Єдиного державного реєст ру підприємств та організаці й України” або реєстраційний (обліковий) номер з ТРДПАУ; ід ентифікаційний номер згідно з ДРФО або, у разі відмови від нього - серія та номер паспорт а для фізичної особи; місцезн аходження платника податків ; назва ОДПС, до якого подаєтьс я звітність; дата подання зві ту (або дата заповнення - залеж но від форми); підписи посадов их осіб, засвідчені печаткою .

Не визнаючи надану позивач ем податкову звітність за бе резень, квітень 2010 з ПДВ відпов ідач керувався протоколом на ради Прем' єр - міністра Укра їни Азарова М.Я. від 03.04.2010 та постанову координаційної ра ди керівників правоохоронни х органів України за участю П резидента України від 12.03.2010 сто совно підвищення ефективнос ті контрольно-перевірочної г рупи, виявлення та знищення с хем ухилення та мінімізації податкових зобов' язань, а т акож на наказ ДПА України від 09.04.2010 №2010 “Про введення в дію опе рації “Бюджет”, у зв' язку з ч им суд вважає за необхідне за уважити наступне.

Проте, як вбачаться з наказу ДПА України від 09.04.2010 №2010 “Про вв едення в дію операції “Бюдже т”, він не зареєстрований в Мі ністерстві юстиції України, що відповідно до вимог Указу Президента України “Про дер жавну реєстрацію нормативно -правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади” є обов' язковим, а отж е, він не містить ознак підзак онного нормативно-правового акту та не може бути застосов аний судом при вирішенні дан ого спору.

Відповідно до частини 1 ст атті 159 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су дове рішення повинно бути за конним і обґрунтованим. Част иною 2 даної статті встановл ено, що законним є рішення, ухв алене судом відповідно до но рм матеріального права при д отриманні норм процесуально го права. При вказаних обстав инах Севастопольський апеля ційний адміністративний суд дійшов до висновку про повне з'ясування судом першої інст анції обставин, що мають знач ення для справи, і їх достовір ності, які суд першої інстанц ії визнав встановленими. Вис новки, викладені в рішенні су ду першої інстанції, відпові дають обставинам справи. Пор ушення або неправильне заст осування норм матеріального чи процесуального права не в становлені.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим залиш ити без задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду Автономн ої Республіки Крим від 06.09.10 у сп раві № 2а-8223/10/12/0170 залишити без змі н.

Ухвала набирає законну сил у з моменту проголошення.

Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протя гом двадцяти днів з дня склад ення в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 04 квіт ня 2011 р.

Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко

Судді підпис Т.В. Дадінська

підпис С.Ю. Яковенко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Д угаренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2011
Оприлюднено14.07.2011
Номер документу16643481
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8223/10/12/0170

Ухвала від 28.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 06.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні