Копія23 (Копія двадцят ь три)
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-13210/10/1/0170
11.04.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Дуг аренко О.В.,
суддів Дадінсько ї Т.В. ,
Яковенко С.Ю.
секретар судового засід ання Бєланова О.О.
без участі представників с торін:
розглянувши апеляційну ск аргу Товариства з обмежен ою відповідальністю "Обрій" н а постанову Окружного адміні стративного суду Автономно ї Республіки Крим (суддя Трещова О.Р. ) від 01.11.10 у справі № 2а-13210/10/1/0170
за позовом Кримського р еспубліканського відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133,Сімф ерополь,Автономна Республ іка Крим,95001)
до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Обрій" (в ул. Шкільна, 1, Маслове, Джанкой ський район, Автономна Респу бліка Крим,96143)
про стягнення санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного ад міністративного суду Автон омної Республіки Крим ві д 01.11.2010 року позовні вимоги Крим ського республіканського ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів задоволені .
Стягнуто з товариства з обм еженою відповідальністю "Обр ій" на користь Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції в розмірі 30 2 28 гривень.
Не погодившись з зазначено ю постановою суду, відповіда ч подав на адресу суду апеляц ійну скаргу, в якій просить ск асувати постанову Окружного адміністративного суду Авто номної Республіки Крим в ід 01.11.2010 року та прийняти нову п останову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.
Апеляційна скарга мотиво вана порушення суду першої і нстанції норм матеріального права та правомірну діяльні сть відповідача, оскільки пр отягом року жоден інвалід не був направлений для працевл аштування до ТОВ "Обрій" лише у 2009 року направлений інвалід б ув працевлаштований на підпр иємтсві.
Сторони у судове засідан ня не з`явились, про дату, час т а місце слухання справи пові домлені належним чином.
Відповідно до частини 4 стат ті 196 Кодексу адміністративно го судочинства України непри буття у судове засідання сто рін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чин ом повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгля ду, не перешкоджає судовому р озгляду справи.
Колегія суддів, обговорив ши доводи апеляційної скарги , перевіривши юридичну оцінк у обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування с удом норм матеріального та п роцесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підл ягає задоволенню з наступни х підстав.
Матеріалами справи встан овлено, що позивачем був нада ний звіт про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2008 рік №4397 від 30.07.2010 року середньо облікова кількість штатних п рацівників облікового склад у ТОВ «Обрій»складає 170 осіб, ф онд оплати праці становить 1712 500 гривень, середньорічна заро бітна плата - 10073,50 гривень.
В звіті зазначено, що кількі сть інвалідів, які повинні пр ацювати на робочих місцях, ст ворених відповідно до ст.. 19 За кону складає - 6 осіб, фактичн о працевлаштовано - 4 особи, с ума адміністративно-господа рських санкцій відповідачем не визначена.
На підставі повідомлення № 04-4/3035 від 03.08.2010 року позивачем пр оведена планова невиїзна пер евірка ТОВ «Обрій»на предмет виконання вимог ст.. 19,20 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні”, про що складений ак т перевірки від 16.08.2010 року.
В ході перевірки встановле ні розбіжності у показниках звіту та визначено:
- кількість інвалідів, що по винні працювати на робочих м ісцях має складати - 7 осіб (170 о сіб х 4%),
- фонд оплати праці становит ь - 1713000 гривень,
- середньорічна заробітна п лата працівника - 10076 гривень (1713000/170),
- сума адміністративно-госп одарських санкцій - 30228 гриве нь (10076 грн х 3 особи), де 3 особи різ ниця між працевлаштованими і нвалідами та кількістю інва лідів, що мають бути працевла штовані (7-4).
Згідно розрахунку сум адмі ністративно-господарських с анкцій відповідач відповідн о до частини 1 статті 20 Закону п овинен сплатити Фонду адміні стративно-господарські санк ції в розмірі 30228 гривень, що та кож підтверджується актом пе ревірки відповідача та розра хунком суми позову КРВ Фонду соціального захисту інвалід ів.
Судом першої інстанції вір но встановлено, що відповіда ч належним чином не інформув ав відповідні державні фонди з працевлаштування про віль ні робочі місця, призначені д ля працевлаштування інвалід ів, що підтверджується довід кою Джанкойського міськрайо нного центру зайнятості від 14.10.2010 року №01-07/1715, відповідно до я кої Товариство з обмеженою в ідповідальністю “Обрій” у пе ріод 2008 році не надавало інфор мацію про потребу в робітник ах з числа осіб з обмеженими ф ізичними можливостями за фор мою №3-ПН.
Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України “Про зайнятість нас елення” підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форми власності реєструют ься у місцевих центрах зайня тості за їх місцезнаходження м як платники збору до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, щомісяця подають цим цен трам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.
Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005 №420, зареєстровани м в Міністерстві юстиції Укр аїни 21.12.2005 за №1534/11814 затверджена І нструкція щодо заповнення фо рми звітності №3-ПН “Звіт про н аявність вакансій”.
У абзаці 1 Інструкції щодо з аповнення форми звітності №3 -ПН “Звіт про наявність вакан сій”, зазначено, що відповідн о до Закону України “Про зайн ятість населення”підприємс тва, установи й організації, ї х структурні підрозділи та ф ілії незалежно від форми вла сності та господарювання пов инні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інф ормацію про наявність вільни х робочих місць (вакансій) цен трам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника стра хових внесків.
Однак відповідач щомісячн их звітів про наявність віль них робочих місць за 2008 рік до ц ентру зайнятості не подавав, отже не вживав заходів щодо п рацевлаштування інвалідів. Т ой факт, що позивачем надавал ися звіти до центру зайнятос ті у 2009 році не враховується п ри визначенні адміністратив но-господарських санкцій за 2008 рік.
Основні правила щодо прац евлаштування інвалідів, зокр ема, приписи стосовно органі в та організацій, що мають зді йснювати працевлаштування і нвалідів, нормативу робочих місць для забезпечення праце влаштування інвалідів та штр афних санкцій за його невико нання, містять статті 17-20 Закон у України „Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” № 875-ХІІ від 21.03.1991 (зі змі нами та доповненнями, далі - Закон № 875).
Згідно з частиною першою ст атті 19 Закону № 875 для підприємс тв, установ, організацій, у том у числі підприємств, організ ацій громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, установлюється норматив робочих місць для працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків середньоо блікової чисельності штатни х працівників облікового скл аду за рік, а якщо працює від 8 д о 25 осіб, - у кількості одного ро бочого місця.
Частинами другою, п`ятою ста тті 19 Закону №875 встановлено, що підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, самостійн о розраховують кількість роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів відповідно до нормативу, встановленого час тиною першою цієї статті, і за безпечують працевлаштуванн я інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць окр углюється до цілого значення .
Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Згідно зі статтею 20 Закону №875 підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 о сіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначаєт ься в розмірі половини серед ньої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю. Положення цієї частини не поширюється на пі дприємства, установи і орган ізації, що повністю утримуют ься за рахунок коштів держав ного або місцевих бюджетів.
Згідно частини 4 статті 20 Зак ону до правовідносин із стяг нення адміністративно-госпо дарських санкцій, передбачен их цим Законом, не застосовую ться строки, визначені статт ею 250 Господарського кодексу У країни.
Враховуючи приписи ч. 4 ст. 20 З акону, а також той факт, що від повідачем звіт за 2008 рік був зд аний до Кримського республік анського відділення Фонду со ціального захисту інвалідів лише 30.07.2010 року (відповідно до ш тампу реєстрації а.с. 11), а позив ачем виявлене порушення та з астосована санкція 16.08.2010 року, п ідстави для застосування стр оків, визначених ст.. 250 ГК Украї ни у суду відсутні.
Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ч астині першій цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норма тиву, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин і з стягнення адміністративно -господарських санкцій, пере дбачених цим Законом, не заст осовуються строки, визначені статтею 250 Господарського код ексу України.
Пунктом 11 Порядку встановле но, що у разі несплати адмініс тративно-господарських санк цій у встановлений термін ві дділення Фонду вживають захо дів щодо їх стягнення у судов ому порядку.
Таким чином, враховуючи ви моги Закону України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні ”, відпові дач за недотримання норматив ів робочих місць по кількост і працюючих інвалідів, зобов `язаний сплатити позивачеві адміністративно-господарсь кі санкції у розмірі 30228,00 грн.
Відповідно до частини 1 стат ті 159 Кодексу адміністративно го судочинства України, судо ве рішення повинно бути зако нним і обґрунтованим. Частин ою 2 даної статті встановлен о, що законним є рішення, ухвал ене судом відповідно до норм матеріального права при дот риманні норм процесуального права. При вказаних обставин ах Севастопольський апеляці йний адміністративний суд ді йшов до висновку про повне з'я сування судом першої інстанц ії обставин, що мають значенн я для справи, і їх достовірнос ті, які суд першої інстанції в изнав встановленими. Висновк и, викладені в рішенні суду пе ршої інстанції, відповідають обставинам справи. Порушенн я або неправильне застосува ння норм матеріального чи пр оцесуального права не встано влені.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Обрій" - залишити бе з задоволення.
2. Постанову Окружного адмін істративного суду Автономн ої Республіки Крим (суддя Трещова О.Р. ) від 01.11.10 у справі № 2а-13210/10/1/0170 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п' ятою ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 18 кві тня 2011 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис Т.В. Дадінська
підпис С.Ю. Яковенко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Д угаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2011 |
Оприлюднено | 19.07.2011 |
Номер документу | 16643627 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні