6/145
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 квітня 2008 р. Справа № 6/145
Господарський суд Івано-Франківської області у складі : судді Грици Юрія Івановича при секретарі Цюрак А.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом ТзОВ "Галінвест" вул.Коновальця,220, м.Івано-Франківськ,76000
до відповідача: Івано-Франківської міської ради, вул. Грушевського, 21 м.Івано-Франківськ
до відповідача : Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради вул.Грушевського, 21, м. ІваноФранківськ, 76000
до відповідача : Фонду комунальної власності територіальної громади вул. Курбаса, 2, м. Івано-Франківськ, 76000
про спонукання до укладення договору купівлі-продажу орендованого комунального майна
Представники:
Від позивача: Кийлюк Б.Д., (довіреність № б/н від 26.04.07 адвокат )
Від відповідача: Гуменний О.І., (довіреність № 96/01-17/07-в від 21.01.08 спеціаліст )
Від відповідача: Чупірчук Б.В., (довіреність № ФКВ-01/1005 від 22.05.07 головний спеціаліст )
СУТЬ СПОРУ: подано позов про зобов"язання Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська укласти з ТзОВ "Галінвест" договір купівлі - продажу нежитлових приміщень, розташованих в будинках №1 та №3 на вул. Грушевського в м.Івано-Франківську
В судовому засіданні оголошувался перерва до 25.04.08.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі. 23.01.08 в порядку ст.22 ГПК України подав заяву про збільшення та уточнення позовних вимог, в якій просить суд визнатиза ТзОВ "Галінвест" право на приватизацію шляхом викупу орендованих нежитлових приміщень, розташованих в будинках №1 та №3 на вул. Грушевського в м.Івано-Франківську, в т.ч: нежитлові приміщення площею 195,7 кв.м, розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вул. Грушевського, 1 (приміщення 1-3 площею 24,9 в підвалі будинку, приміщення 1-4 площею 170.8 кв.м на першому поверсі будинку згідно з технічним паспортом на будинок на вул.Грушевського, 1, виготовленим Івано-Франківським оБТІ 20.06.06) та приміщення площею445, 9 кв.м, розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вул. Грушевського, 3 (приміщення 1-4, 9-30 площею 419,3 кв.м в підвалі будинку та приміщення 31, 32,35 і 1 площею 26,6 кв.м на першому поверсі будинку згідно з технічним паспортом на будинок на вул. Грушевського, 3 виготовленим Івано-Франківським ОБТІ 20.06.06) та зобов"язати Фонд комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська укласти з ТзОВ "Галінвест" договір купівлі - продажу нежитлових приміщень, розташованих в будинках №1 та №3 на вул. Грушевського в м.Івано-Франківську, у тому числі: нежитлові приміщення площею 195,7 кв.м, розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вул. Грушевського, 1 (приміщення 1-3 площею 24,9 в підвалі будинку, приміщення 1-4 площею 170,8 кв.м на першому поверсі будинку згідно з технічним паспортом на будинок на вул.Грушевського, 1, виготовленим Івано-Франківським оБТІ 20.06.06) та приміщення площею 445, 9 кв.м, розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вул. Грушевського, 3 (приміщення 1-4, 9-30 площею 419,3 кв.м в підвалі будинку та приміщення 31, 32,35 і 1 площею 26,6 кв.м на першому поверсі будинку згідно з технічним паспортом на будинок на вул. Грушевського, 3 виготовленим Івано-Франківським ОБТІ 20.06.06) згідно проекту договору протягом десяти днів з часу набрання рішенням законої сили.
Відповідачі по справі - Івано-Франківська міська рада та виконавчий комітет відзиву на позов не подали. В судовому засіданні проти позову заперечили, посилаючись на відсутність рішення сесії Івано-Франківської міської ради про приватизацію вищевказаних приміщень та на внесення їх до Реєстру пам"яток місцевого значення під №166-м та під №167-М. Представник відповідача- Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська подав суду відзив на позов, в якому проти позову заперечив, посилаючись на те, що розпорядженням обласного виконавчого комітету №238 від 26.05.81 будинки на вул. Грушевського №1 та №3 віднесено до пам"яток архітектури і внесено до Реєстру пам"яток місцевого значення під №166-м та під №167-М, про що свідчить запис у журналі пам"яток архітектури міста Івано-Франківська.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд встановив, що 18 червня 2002 року за №ДО-1975 між товариством з обмеженою відповідальністю „Галінвест" (Орендарем) та виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради (Орендодавцем) на підставі рішення міськвиконкому від 18 червня 2002 року №227 укладено договір оренди нежитлових приміщень площею 382,13 кв.м, розташовані в підвалі у будівлі на вул. Грушевського, 3 в м. Івано -Франківську, в тому числі приміщення VII площею 17,94 кв.м., В-2 - В-7 площею 121,34 кв.м., В-16 - В-19 площею 111,98 кв.м., В-23 - В-27 площею 03,57 кв.м., частина В-28 площею 28,16 кв.м. та В-29 площею 49,14 кв.м. згідно інвентаризаційної справи станом на 17.05.1947 р. Приміщення передані в оренду для використання під заклад громадського харчування та центру дозвілля молоді.
Відповідно до угоди № УО-1975-6 про внесення змін до договору оренди позивачу передано в строкове платне користування нежитлові приміщення, розташовані в будинках №1 та №3 на вулиці Грушевського, у тому числі: не житлові приміщення площею 195,7 кв.м. , розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вулиці Грушевського, 1 (приміщення І-ІІІ площею 24,9 кв.м. в підвалі будинку, приміщення 1-4 площею 170,8 кв.м. на першому поверсі будинку згідно з технічним паспортом на будинок на вул..Грушевського,1, виготовленим Івано-Франківським ОБТІ 20.06.2006 р.) та приміщення площею 445,9 кв.м., розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вулиці Грушевського, 3 ( приміщення I-IV, ІХ-ХХХ площею 419,3 кв.м. в підвалі будинку та приміщення XXXI, XXXII, XXXV і 1 площею 26,6 кв.м. на першому поверсі будинку згідно з технічним паспортом на будинок на вул.Грушевського,3, виготовленим Івано-Франківським ОБТІ 20.06.2006 р.) Підтвердженням цьому є договір оренди №ДО-1975 та Угода №УО-1975-6 про внесення змін до договору оренди.
Надані в оренду нежитлові приміщення підвалу прийнято в Орендодавця у стані, непридатному для використання з метою, передбаченою договором оренди. Про це свідчить акт прийому-передачі в оренду від 18.06.2002 р., а також пункт п. 8.1. договору оренди про зобов"язання Орендаря здійснити ремонт та ввести орендований об"єкт в експлуатацію.
Положення частини 1 статті 778 Цивільного кодексу України передбачають наявність обов"язкової згоди орендодавця на поліпшення речі, переданої в оренду.
Згідно умов даного договору оренди, а саме п. 4.1.3. Орендар має право проводити реконструкцію та переобладнання Приміщень, в тому числі реконструкцію та переобладнання приміщень, що зумовлює підвищення їх вартості, після отримання на це письмової згоди орендодавця.
Відповідно до п. 8.1. цього договору орендар зобов'язаний здійснити ремонт орендованих приміщень та ввести орендований об"єкт в експлуатацію.
Пунктом 1.13 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №478 від 21.11.2002 року дозволено товариству з обмеженою відповідальністю „Галінвест" проведення проектно-пошукових робіт для проведення реконструкції і ремонту орендованих підвальних приміщень на вулиці Грушевського під заклад громадського харчування.
Пунктом 3.2. рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №15 від 21.01.2003 року дозволено товариству з обмеженою відповідальністю „Галінвест" проведення реконструкції і ремонту орендованих підвальних приміщень на вулиці Грушевського під заклад громадського харчування.
На підставі листа ТзОВ „Галінвест" міському голові №27 від 28 вересня 2004 року, листа управління капітального будівництва Івано-Франківського міськвиконкому №1- 11/179 від 19 жовтня 2004 року, угоди №3/10 - 04 п від 25 жовтня 2004 року Управління капітального будівництва виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради виконало комплекс робіт по перевірці вартості виконаних обсягів робіт з ремонту орендованих нежитлових приміщень, розташованих в підвалі будинку №3 на вул. Грушевського у м. ІваноФранківську. В тому числі:
- перевірено виконані обсяги робіт власними силами (господарським методом), про що складено акт №1, та підтверджується розрахунком №1-1 загально-виробничих витрат, розрахунком (кошторисом) №42-0-1-1 вартості матеріалів, виробів та конструкцій, розрахунком вартості механізмів, накладною №25 від 19.07.04р.;
- 10 січня 2005 року проведено контрольний обмір виконаних обсягів ремонтно-будівельних та спеціалізованих робіт з невід"ємних покращень експлуатаційних характеристик орендованих нежитлових приміщень, розташованих за адресою вул. Грушевського, 3 в м. Івано-Франківську, що виконувались залученими підрядними організаціями, про що було складено акт від 10 січня 2005 року;
- перевірено виконання робіт (електропостачання) ПП Арбайтер Я.Ю., про що складено 13 січня 2005 року акт №2, і що підтверджується розрахунком №1-1 загально-виробничих витрат, розрахунком вартості матеріалів, виробів та конструкцій, розрахунком вартості механізмів, розрахунком вартості устаткування, угодою №030304 від 03.03.04 р. з ПП Арбайтер Я.Ю на виконання робіт по енергопостачанню і енергоосвітленню, актом приймання виконаних підрядних робіт за червень 2004 року, довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за червень 2004 року, товарними чеками №МЯ-0000023, МЯ-0000015, МЯ-0000020 від 03 липня 2004 року, проектом електропостачання ПП Когута М.І.;
- перевірено виконання робіт (охоронно-пожежна сигналізація) ПП „Колчер" про що 13 січня 2005 року складено акт №3, і що підтверджується розрахунком №1-1 загально-виробничих витрат, розрахунком вартості матеріалів, виробів та конструкцій, розрахунком вартості механізмів, розрахунком вартості устаткування, локальним кошторисом з розрахунком договірної ціни №001-01-01;
- перевірено виконання робіт (сантехнічні роботи) ПП „Вімакс-техсервіс" про що 13 січня 2005 року складено акт №4, і що підтверджується розрахунком №1-1 загально-виробничих витрат, розрахунком вартості матеріалів, виробів та конструкцій, розрахунком вартості механізмів;
- перевірено виконання робіт (опалення та вентиляція) ПП „Вімакс-техсервіс" про що 13 січня 2005 року складено акт №5, і що підтверджується розрахунком №1-1 загально-виробничих витрат, розрахунком вартості матеріалів, виробів та конструкцій, розрахунком вартості механізмів.
В результаті 03 лютого 2005 року складено акт оцінки вартості виконаних обсягів ремонтно- будівельних робіт з невід"ємних покращень експлуатаційних характеристик орендованих нежитлових приміщень під заклад громадського харчування, згідно якого висновком комісії Управління капітального будівництва підтверджено вартість виконаних ремонтно-будівельних обсягів робіт по невід"ємних покращеннях орендованих ТзОВ „Галінвест" приміщень на вул. Грушевського,3 у м. ІваноФранківську в розмірі 202331 грн 67 коп.
Рішенням державної приймальної комісії пред"явлений заклад громадського харчування на вулиці Грушевського, 3 у м. Івано-Франківську прийнято в експлуатацію, про що складено акт про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об"єкта, який затверджений рішенням Івано-Франківського міськвиконкому №144 від 14 березня 2006 року та зареєстрований в Івано -Франківській міській інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю 16 березня 2006 року за №57.
Таким чином, за рахунок власних коштів позивачем проведено поліпшення орендованих приміщень, які неможливо відокремити від орендованих приміщень без завдання їм шкоди на суму 202331 грн 67 коп.
Враховуючи те, що орендовані нежитлові приміщення знаходяться у комунальній власності, 07 лютого 2007 року товариство з обмеженою відповідальністю „Галінвест" звернулося листом №10 до Івано-Франківської міської ради про надання дозволу на приватизацію орендованих приміщень.
Однак, листом №ФКВ-03/332 від 08 лютого 2007 року Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська відмовлено ТзОВ „Галінвест" у включенні в перелік об"єктів комунальної власності міста, які пропонуються включити в „Програму приватизації у місті Івано-Франківську на 2006-2007 р.р.", у зв"язку з віднесенням орендованих позивачем нежитлових приміщень до пам"яток культурної спадщини, на які поширюється дія Закону України „Про тимчасову заборону приватизації пам"яток культурної спадщини" та зняття Верховною Радою України заборони на приватизацію.
Вважаючи таку відмову незаконною та керуючись ст.23, ст.179, ст. 181 ГК України, товариство з обмеженою відповідальністю „Галінвест" направило Івано-Франківській міській раді, Виконавчому комітету Івано-Франківської міської ради, Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська проект договору купівлі-продажу орендованого майна для розгляду та укладення в установленому порядку.
Фонд комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська в укладенні договору купівлі-продажу відмовив.
Відповідно до ч. 4 статті 3 Закону України „Про приватизацію державного майна" відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.
Згідно ч.І статті 4 цього Закону державна програма приватизації визначає цілі, пріоритети та умови приватизації, розробляється Фондом державного майна України і затверджується Верховною Радою України законом України один раз на три роки не пізніш як за місяць до затвердження Державного бюджету України на відповідний рік, але до початку наступного бюджетного року та діє до затвердження чергової Державної програми приватизації.
Законом України „Про Державну програму приватизації" затверджено Державну програму приватизації на 2000-2002 роки, яка діє по даний час.
Право на викуп орендованих приміщень передбачено п. 51 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, згідно якою, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення).
У відповідності з умовами „Концепції приватизації комунального майна в місті Івано-Франківську", затвердженої Івано-Франківською міською радою 29.08.2006 року, приватизації шляхом викупу підлягають нежитлові приміщення, орендарями яких за згодою орендодавця та на підставі проектно-кошторисної документації, погодженої орендодавцем, здійснено за рахунок власних коштів поліпшення приміщень, які неможливо відокремити від орендованих приміщень без завдання їм шкоди, вартістю не менше 25 відсотків від вартості орендованих приміщень.
У відповідності до п. 26 Державної програму приватизації на 2000-2002 роки визначення ціни об'єктів приватизації здійснюється на засадах експертної оцінки вартості майна у разі його продажу шляхом викупу або продажу одному покупцю та в інших випадках, передбачених законодавством.
Оцінка вартості об'єкта приватизації здійснюється із застосуванням експертної оцінки передбачена пунктом 51 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки у разі приватизації орендованого майна шляхом викупу, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової.
У відповідності з розділом VII „Концепції приватизації комунального майна в місті Івано-Франківську", схваленої 29.08.2006 р. рішенням Івано-Франківської міської ради, оцінка вартості об"єкта приватизації, що перебуває в оренді, здійснюється відповідно до вимог Закону України „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
Згідно висновку експертно - консалтингової фірми „Ека-Захід" ринкова вартість орендованих ТзОВ „Галінвест" нежитлових приміщень по вулиці Грушевського, 1 площею 195,7 кв.м. становить 599736 грн та приміщень площею 445,9 кв.м., розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вулиці Грушевського, 3 становить 978480 грн.
Відповідно до загальних положень „Концепції приватизації комунального майна в місті Івано-Франківську" Фондом комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська розробляється, виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради схвалюється, а з врахуванням пропозицій та зауважень тимчасової депутатської контрольної комісії з питань оренди та приватизації комунальної власності, проведення тендерів та розподілу житлового фонду затверджується міською радою програма приватизації комунального майна в м. Івано-Франківську.
В судовому засіданні виникла необхідність проведення нової експертної оцінки майна станом на день розгляду позову. Позивач погодився з такою вимогою. В зв"язку з чим, ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 25.05.07 по даній справі призначено експертну оцінку майна з метою визначення ринкової вартості орендованого товариством з обмеженою відповідальністю «Галінвест» нежитлових приміщень по вулиці Грушевського, 1 площею 195,7 кв.м. та приміщень площею 445,9 кв.м., розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вулиці Грушевського, 3 в м.Івано-Франківську для викупу його орендарем. Доручено проведення експертної оцінки товариству з обмеженою відповідальністю «ЕКА-Захід»(м.Івано-Франківськ, вул. Шевченка, 9, сертифікат №2889/04).
На виконання вищевказаної ухвали експертом Зеленським Г.О. було проведено експертну незалежну оцінку нежитлових приміщень по вулиці Грушевського, 1 площею 195,7 кв.м. та приміщень площею 445,9 кв.м., розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вулиці Грушевського, 3 в м.Івано-Франківську, на підставі якої складено звіт згідно якого, станом на 31.01.08 р. ринкова вартість нежитлових приміщень по вул. Грушевського, 1 площею 195,7 кв.м та по вул. Грушевського, 3 загальною площею 445,9 кв.м з врахуванням невід"ємних покращень становить 1338020 грн (без ПДВ) . Частка ТзОВ "Галінвест" у вартості вищевказаних нежитлових приміщень становить 234450 грн (без ПДВ). Незалежна оцінка вартості нежитлових приміщень виконана у відповідності до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», «Методикою оцінки майна», Національним стандартом № 1 "Загальні засади оцінки майна та майнових прав", затвердженим Постановою КМ України №1440 від 10.09.03, Законом України "Про приватизації майна державних підприємств" Міжнародними стандартами оцінки (МСО) з урахуванням вимог діючого законодавства України.
Відповідно до ст.ст. 6, 15 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»оцінювачами можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які склали кваліфікаційний іспит та одержали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача відповідно до вимог Закону. Кваліфікаційне свідоцтво оцінювача - є документом, який підтверджує достатній фаховий рівень підготовки оцінювача за програмою базової підготовки для самостійного проведення оцінки майна. Форми кваліфікаційних свідоцтв оцінювача встановлюються Фондом державного майна України.
Отже, експерт, що проводив оцінку вартості нежитлових приміщень несе відповідальність за вірність, неупередженість і достовірність експертної оцінки у відповідності з діючим законодавством України.
Згідно п. 18 «Порядку погодження та затвердження оцінки майна» методики оцінки майна, затвердження оцінки майна здійснюється шляхом видання наказу про затвердження акта оцінки майна або скріплення печаткою та підписом керівника державного органу приватизації (органу, уповноваженого управляти державним майном), чи виконавчого органу відповідного органу місцевого самоврядування висновку про вартість майна.
Згідно п. 64 «Особливостей оцінки об'єктів у матеріальній формі»методики оцінки майна, до об'єктів у матеріальній формі застосовується незалежна оцінка. Незалежна оцінка окремого індивідуально визначеного майна, що приватизується, проводиться у двомісячний строк від дати оцінки.
На підставі ч.3 ст.13 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" рецензентом Шаптало М.І, що діє на підставі Сертифікату №5503/07 від 23.02.07, проведено рецензування експертної оцінки нежитлових приміщень по вул. Грушевського, 1 площею 195,7 кв.м та по вул. Грушевського, 3 загальною площею 445,9 кв.м м. Івано-Франківську , з якої вбачається, що звіт в цілому відповідає вимогам нормативно- правових актів з оцінки майна та класифікується як робота, по якій можуть прийматися юридичні та майнові рішення.
Щодо тверджень представників відповідачів стосовно належності спірного об»єкта до пам»ятки архітектури, то слід зазначити наступне.
Законом України «Про тимчасову заборону приватизації пам»яток культурної спадщини» визначено орган, який зобов»язаний подати на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про затвердження переліку пам»яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації. Таке дорученя надано Кабінету Міністрів України.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про охорону культурної спадщини»об'єкти культурної спадщини незалежно від форм власності відповідно до їхньої антропологічної, археологічної, естетичної, етнографічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності підлягають реєстрації шляхом занесення до Державного реєстру нерухомих пам'яток України (далі - Реєстр) за категоріями національного та місцевого значення пам'ятки. Порядок визначення категорій пам'яток встановлюється Кабінетом Міністрів України. Із занесенням до Реєстру на об'єкт культурної спадщини, на всі його складові елементи поширюється правовий статус пам'ятки.
Виходячи зі змісту норм Закону України «Про охорону культурної спадщини», необхідними ознаками належності нерухомого майна до пам»ятки культурної спадщини є: внесення даного об»єкту до Державного реєстру нерухомих пам'яток України ( стаття 13); наявність свідоцтва про реєстрацію об»єкта культурної спадщини як пам»ятки ( стаття. 14); наявність охоронного договору на цей об»єкт ( стаття. 23).
Представник відповідача -Фонду комунальної власності в письмових запереченнях стверджував, що спірний об»єкт є пам»яткою архітектури відповідно до розпорядження Івано-Франківської обласної ради від 25.05.81 року № 238-р і внесено до Реєстру пам"яток місцевого значення під №166-М та під №167-М.
Однак, представники відповідачів не подали суду вказаних правових актів, на підставі яких спірний об"єкт належить до пам"ятки культурної спадщини.
Суду не подано доказів належності спірного об»єкту до пам»ятки культурної спадщини, а саме не подано: ні доказів занесення до Державного реєстру нерухомих пам»яток України, ні свідоцтва про реєстрацію, ні охоронного договору.
Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 18 Закону України «Про охорону культурної спадщини»перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, затверджується Верховною Радою України. Вказаного переліку пам»яток в матеріалах справи немає.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про охорону культурної спадщини»пам'ятка, крім пам'ятки археології, може перебувати у державній, комунальній або приватній власності. Суб'єкти права власності на пам'ятку визначаються згідно із законом.
Крім того, розділом VIII „Концепції приватизації комунального майна в місті Івано-Франківську", схваленої 29.08.2006 р. рішенням Івано-Франківської міської ради, встановлено серед умов продажу об"єкта забезпечення охорони пам"ятки культурної спадщини у порядку, встановленому Законом України „Про охорону культурної спадщини", крім покупців підвальних приміщень.
Суд також звертає увагу, що в договорі оренди нежитлових приміщень від року № ДО-1975 не зазначено про належність спірного об»єкта до пам»яток культурної спадщини.
Відповідно до частини 1 статті 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають: продажу на аукціоні, за конкурсом; викупу. При цьому, включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті, здійснюється, в тому числі, з ініціативи відповідних органів приватизації або покупців.
Частиною 5 статті 7 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” передбачений вичерпний перелік підстав для відмови в приватизації, а саме:
- особа, яка подала заяву, не може бути визнана покупцем підприємства згідно з Законом України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизації)”;
- є законодавчо встановлене обмеження на приватизацію цього підприємства;
- відповідно до частини 1 статті 7 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизації)” не затверджено переліків об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають продажу на аукціоні або за конкурсом об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають: продажу на аукціоні, за конкурсом.
Отже, органи приватизації зобов'язані розглянути подані покупцями заяви та у разі відсутності встановлених цим Законом підстав для відмови у приватизації, включити конкретне підприємство до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, або прийняти рішення про відмову.
Відповідно до статті 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Однак, відповідачами не надано суду доказів існування обставин, перелічених у частині 5 статті 7 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизації)” та які є підставами для відмови у задоволенні клопотання позивача про приватизацію орендованого об`єкта.
За таких обставин суд дійшов висновку, що позивач має (набув) право на приватизацію шляхом викупу в силу Закону.
Відповідно до частини 1 статті 28 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", орендареві забезпечується захист його права на майно, одержане ним за договором оренди, нарівні із захистом, встановленим законодавством щодо захисту права власності.
Стаття 2 Закону України “Про судоустрій України” встановлює, що суд, здійснюючи правосуддя, на засадах верховенства права забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, інтересів суспільства і держави.
Відповідно до частини першої ст. 6 Закону України “Про судоустрій України” усім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав, свобод і законних інтересів незалежним і неупередженим судом, утвореним відповідно до закону.
Згідно з п. 5 частини першої ст. 3 Цивільного кодексу України однією з основних засад цивільного законодавства є судовий захист цивільного права та інтересу.
Частина перша ст. 16 Цивільного кодексу України передбачає, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Таким чином, звернення особи до суду за захистом своїх прав, свобод і законних інтересів гарантовано законодавством України .
При цьому, частиною 3 ст.16 Цивільного кодексу України , передбачається, що суд при дослідженні і встановленні дійсних обставин справи може відмовити особі(позивачу) у захисті , не застосовуючи жоден із перерахованих у вказаній нормі способів, у випадку зловживання своїми правами.
Відповідачем не доведено жодної із визначених ст. 13 Цивільного кодексу України форм зловживання правом, яке вчинено б позивачем.
Згідно ч.1 ст.187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів, укладення яких є обов»язковим на підставі закону або в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. В силу ч. 2 зазначеної норми, день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача правомірні і підлягають задоволенню.
Судові витрати відповідно до ст.49 ГПК України слід покласти на відповідачів.
Керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України «Про власність», Законом України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», Законом України "Про Державну програму приватизації", Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні"ст.392 ЦК України, статті 649 Цивільного кодексу України, ст.23, ст.174, ст.179, ст.181, ст.187 Господарського кодексу України, ч. 4 статті 3, ч.І ст.4 Закону України „Про приватизацію державного майна", п.п. 26, 51 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, затвердженої Законом України „Про Державну програму приватизації", ст.13, ст.14 Закону України „Про охорону культурної спадщини" , ст.ст. 49, 82-84 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
позов задоволити.
Визнати за ТзОВ "Галінвест" вул. Коновальця, 220 м.Івано-Франківськ (код 31789762) право на приватизацію шляхом викупу орендованих нежитлових приміщень, розташованих в будинках №1 та №3 на вул. Грушевського в м.Івано-Франківську, в т.ч: нежитлові приміщення площею 195,7 кв.м, розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вул. Грушевського, 1 (приміщення 1-3 площею 24,9 в підвалі будинку, приміщення 1-4 площею 170.8 кв.м на першому поверсі будинку згідно з технічним паспортом на будинок на вул.Грушевського, 1, виготовленим Івано-Франківським оБТІ 20.06.06) та приміщення площею445, 9 кв.м, розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вул. Грушевського, 3 (приміщення 1-4, 9-30 площею 419,3 кв.м в підвалі будинку та приміщення 31, 32,35 і 1 площею 26,6 кв.м на першому поверсі будинку згідно з технічним паспортом на будинок на вул. Грушевського, 3 виготовленим Івано-Франківським ОБТІ 20.06.06).
Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська укласти з ТзОВ "Галінвест" вул. Коновальця, 220 м.Івано-Франківськ (код 31789762) договір купівлі - продажу нежитлових приміщень, розташованих в будинках №1 та №3 на вул. Грушевського в м.Івано-Франківську, у тому числі: нежитлові приміщення площею 195,7 кв.м, розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вул. Грушевського, 1 (приміщення 1-3 площею 24,9 в підвалі будинку, приміщення 1-4 площею 170,8 кв.м на першому поверсі будинку згідно з технічним паспортом на будинок на вул.Грушевського, 1, виготовленим Івано-Франківським оБТІ 20.06.06) та приміщення площею 445, 9 кв.м, розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку на вул. Грушевського, 3 (приміщення 1-4, 9-30 площею 419,3 кв.м в підвалі будинку та приміщення 31, 32,35 і 1 площею 26,6 кв.м на першому поверсі будинку згідно з технічним паспортом на будинок на вул. Грушевського, 3 виготовленим Івано-Франківським ОБТІ 20.06.06) згідно проекту договору купівлі-продажу, поданого позивачем протягом десяти днів з моменту набрання рішенням законої сили.
Стягнути з Івано-Франківської міської ради, вул. Грушевського, 21 м.Івано-Франківськ на користь ТзОВ "Галінвест", вул. Коновальця, 220 м.Івано-Франківськ (код 31789762) - 85 грн державного мита та 59 грн витрат на інформаційно- технічне забезпечення судового процесу.
Стягнути з Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська , вул. Леся Курбаса, 2 м.Івано-Франківськ на користь ТзОВ "Галінвест", вул. Коновальця, 220 м.Івано-Франківськ (код 31789762) - 85 грн державного мита та 59 грн витрат на інформаційно- технічне забезпечення судового процесу.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, у разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання повного рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.
рішення підписане 21.05.08
Виготовлено в АС "Діловодство суду"
Рочняк О.В.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2008 |
Оприлюднено | 04.06.2008 |
Номер документу | 1671482 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Пахолюк Валентина Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні