Рішення
від 08.05.2008 по справі 9/49
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/49

  

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

 "08" травня 2008 р.Справа №  9/49

                                        

 Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Шевчук О.Б.,розглянув у відкритому судовому засіданні справу № 9/49

за позовом: Клинівської  сільської  ради Голованівського району Кіровоградської області, Кіровоградська область, с. Клинове    

до відповідача: Голованівської  районної  державної  адміністрації, Кіровоградська область, смт. Голованівськ,  вул. Леніна, 48

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

державного підприємства "Голованівське лісове господарство", Кіровоградська область, смт. Голованівськ, вул. Леніна, 87

комунального підприємства "Голованівськліс", Кіровоградська область, смт. Голованівськ, вул. Леніна, 46

Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства, м. Кіровоград, вул. Тімірязєва, 76.

про  визнання незаконним та скасування розпорядження № 777 від 24.10.2007 р.   

Представники сторін:

від позивача -  Хорошко О.О., довіреність б/н від 01.03.2008 р., представник;

від відповідача - участі не брав;

від третьої особи (державного підприємства "Голованівське лісове господарство") - участі не брав;

від третьої особи (комунального підприємства "Голованівськліс") - участі не брав;

від третьої особи (Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства) -  участі не брав.

Клинівською  сільською  радою Голованівського району подано позов про визнання нечинним розпорядження Голованівської  районної  державної  адміністрації за № 777 від 24.10.2007 року.

14.03.2008 року позивачем подано заяву про зміну предмету позову.  Відповідно до цієї заяви позивач просить визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Голованівської районної державної адміністрації  №777 від 24.10.2007 року.

Відповідач відзив на позов та будь-які заперечення щодо вимог позивача не подав.

Комунальне підприємство "Голованівськліс" в своїх поясненнях  вважає за недоцільне визнавати незаконним та скасовувати розпорядження голови Голованівської районної державної адміністрації  №777 від 24.10.2007 року.

Представники державного підприємства "Голованівське лісове господарство" та  Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства в своїх поясненнях  акцентували увагу суду на  невідповідності вимогам чинного законодавства спірного розпорядження.

У  судовому засіданні 05.05.2008 р. оголошувалась перерва  до 14 год. 00 хв. 08.05.2008 р. на  підставі ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши наявні матеріали справи,  заслухавши в процесі розгляду справи  учасників судового процесу, господарський суд

                                                    ВСТАНОВИВ:

24 жовтня 2007 року  першим  заступником голови Голованівської районної державної адміністрації  було прийняте розпорядження №777-р "Про проведення лісогосподарських робіт на земельних ділянках під лісовими полезахисними  смугами".

Прийняте розпорядження наступного змісту: "Керуючись ст. 44 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.  13, 16 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", ст. 17, 55, 57, 122, 124 Земельного кодексу України, ст.  4, 7, 17, 19, 69 Лісового кодексу України, з метою попередження порушень природоохоронного і лісового законодавства, збереження лісових насаджень:

1.У зв”язку із створенням в районі комунального підприємства „Голованівськліс”, встановити, що всі лісогосподарські роботи на землях лісогосподарського призначення (полезахисні лісові насадження) Голованіського району проводяться виключно даним підприємством.

2.Дозволи, які були раніше надані ДП „Голованівське ЛМГ” фізичним та юридичним особам на вирубку дерев на земельних ділянках під лісовими полезахисними смугами визнати такими, що втратили чинність.

3.Визнати таким, що втратило чинність розпорядження голови районної державної адміністрації від 30.12.2005 року №822-р „Про заходи щодо закріплення захисних лісових насаджень на території району”.

4.Контроль за виконанням даного розпорядження покласти на заступника голови районної державної адміністрації Ф.Ф.Коломійця.”

Посилаючись на невідповідність цього рішення вимогам чинного законодавства, позивач просить  визнати його незаконним та скасувати.

Вимоги позивача підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 5 Лісового кодексу  України, в редакції Закону України  №3404-IV від 08.02.2006 р., до земель  лісогосподарського  призначення  належать   лісові землі, на  яких  розташовані  лісові  ділянки,  та нелісові землі, зайняті  сільськогосподарськими  угіддями,  водами   й   болотами, спорудами,  комунікаціями,  малопродуктивними  землями  тощо,  які надані в установленому  порядку  та  використовуються  для  потреб лісового господарства.

В силу  ч. 1 ст. 57 Земельного кодексу України земельні   ділянки   лісогосподарського   призначення   за  рішенням  органів   виконавчої   влади   або   органів   місцевого  самоврядування  надаються  в постійне користування спеціалізованим  державним або комунальним лісогосподарським  підприємствам,  іншим  державним і комунальним підприємствам,  установам та організаціям,  у яких створено спеціалізовані підрозділи,  для  ведення  лісового  господарства.

Норми цієї статті  узгоджуються із нормами ст. 17 Лісового кодексу України, відповідно до якої:

У   постійне користування ліси на  землях  державної  власності  для   ведення   лісового господарства  без  встановлення  строку надаються спеціалізованим     державним лісогосподарським  підприємствам, іншим   державним   підприємствам,  установам  та  організаціям,  у  яких  створено  спеціалізовані  лісогосподарські  підрозділи.

У   постійне  користування ліси на землях комунальної власності для  ведення  лісового  господарства   без   встановлення   строку  надаються     спеціалізованим комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим комунальним  підприємствам,  установам   та  організаціям,  у  яких  створені  спеціалізовані  лісогосподарські  підрозділи.

Ліси надаються в постійне користування  на  підставі  рішення  органів  виконавчої  влади  або  органів місцевого самоврядування,  прийнятого в  межах  їх  повноважень  за  погодженням  з  органами  виконавчої  влади  з  питань  лісового  господарства  та  з питань  охорони навколишнього природного середовища Автономної  Республіки  Крим,  територіальними  органами  центральних  органів  виконавчої  влади  з  питань  лісового  господарства  та  з   питань   охорони  навколишнього природного середовища.

Право постійного  користування лісами посвідчується державним  актом на право постійного користування земельною ділянкою.

При цьому господарський суд враховує, що  відповідно до п.    5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України до   одержання   в   установленому   порядку    державними лісогосподарськими   підприємствами   державних   актів  на  право постійного    користування    земельними    лісовими    ділянками, документами,  що  підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.

За поясненням представника  Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства саме планово-картографічні матеріали лісовпорядкування  надають  право  державному  підприємству  "Голованівське лісове господарство" на проведення лісогосподарських робіт, враховуючи  норми Лісового кодексу України, зокрема, ст. 19.

В той же час ні відповідач, ні  комунальне підприємство  "Голованівськліс" не надали господарському суду  доказів на підтвердження  посвідчення права постійного   користування  землями лісогосподарського призначення   комунальному підприємству "Голованівськліс", а відтак  цими особами не доведено право комунального  підприємства "Голованівськліс"  проводити лісогосподарські роботи на землях  лісогосподарського призначення.

Таким чином, господарський суд прийшов до висновку, що  п. 1 спірного розпорядження не  відповідає вимогам  вищезазначених норм чинного законодавства.

Відповідно до ст. 69 Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурсів на виділеній лісовій ділянці проводиться за спеціальним  дозволом  (лісорубний  квиток,  ордер, лісовий квиток).

Спеціальний дозвіл  на  заготівлю  деревини  в  порядку рубок  головного користування видається органом виконавчої влади з питань  лісового господарства Автономної Республіки Крим,  територіальними  органами центрального органу виконавчої влади  з  питань  лісового  господарства.

Спеціальний дозвіл  на  інші  види  спеціального використання  лісових  ресурсів  видається  власниками  лісів   або   постійними  лісокористувачами.

На виділених  лісових  ділянках можуть використовуватися лише  ті лісові  ресурси  і  лише  для  цілей,  що  передбачені  виданим  спеціальним дозволом.

Спеціальний дозвіл видається власниками лісів або постійними  лісокористувачами у  встановленому  порядку  також  на  проведення  інших  рубок  та  робіт,  пов'язаних  і  не пов'язаних із веденням  лісового господарства.

Форми спеціальних дозволів і порядок їх видачі  затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів  45, 46,  затверджених  постановою Кабінету Міністрів України  №1378 від 29.07.1999 р.,   Правил відпуску деревини на пні в лісах України на рубки,  пов'язані  з  веденням  лісового  господарства та інші рубки видається  лісорубний квиток.  Видача лісорубного квитка (ордера) здійснюється: на проведення  рубок  головного  користування  та   заготівлю живиці  -  державними  органами  лісового господарства на підставі встановлених   лімітів   (у   межах    територій    та    об'єктів природно-заповідного фонду,  а також рослин, занесених до Червоної книги України, - за погодженням з органами Мінекобезпеки);   на рубки, пов'язані з веденням лісового господарства, та інші рубки - лісогосподарським підприємством.

Поряд з цим,  слід зазначити, що жодним  законодавчим актом не передбачено повноваження районної державної адміністрації щодо скасування чи визнання нечинним спеціального дозволу, виданого власником лісів або постійним лісокористувачем.

Господарський суд враховує також  норми ч. 2 ст. 43 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", відповідно до якої розпорядження голови  державної адміністрації,  що суперечать  Конституції України,  законам  України,  рішенням  Конституційного  Суду  України,  іншим  актам  законодавства  або  є  недоцільними,  неекономними,   неефективними   за   очікуваними   чи   фактичними  результатами,    скасовуються   Президентом   України,   Кабінетом  Міністрів України, головою місцевої державної адміністрації вищого  рівня або в судовому порядку.

З огляду на викладене,  розпорядження першого  заступника голови Голованівської районної державної адміністрації  розпорядження №777-р "Про проведення лісогосподарських робіт на земельних ділянках під лісовими полезахисними  смугами" від 24 жовтня 2007 року  прийняте з порушенням   вищезазначених  норм чинного законодавства, тому позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Витрати по сплаті державного мита та  інформаційно-технічних послуг  на забезпечення судового процесу відповідно до  вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 33, 34, 43, 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

                                                    ВИРІШИВ:

Позов задовольнити  повністю.

Визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Голованівської районної державної адміністрації  №777 від 24.10.2007 року.

Стягнути з  Голованівської районної державної адміністрації (Кіровоградська область, смт. Голованівськ, вул. Леніна, 48) на користь  Клинівської сільської ради  (Кіровоградська область, Голованівський район, с. Клинове,  ідентифікаційний код 04366028) -  85 грн. державного мита та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Згідно ч. 3 ст. 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Рішення може бути оскаржене протягом десяти днів з дня його підписання до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.

  Суддя                                       О.Б.Шевчук

Дата підписання рішення: 13.05.2008 р.

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення08.05.2008
Оприлюднено04.06.2008
Номер документу1673387
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/49

Судовий наказ від 13.07.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.О. Уханьова

Судовий наказ від 13.07.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.О. Уханьова

Ухвала від 08.07.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.О. Уханьова

Рішення від 14.04.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Постанова від 21.06.2010

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мельник Г.І.

Рішення від 27.09.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 27.08.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 27.07.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 14.07.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 07.09.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні