Постанова
від 15.05.2008 по справі а6/181-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А6/181-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77

ПОСТАНОВА

Іменем України

"15" травня 2008 р.                                                                   Справа № А6/181-08

10.15 год.

          

Господарський суд Київської області в складі:

головуючого  судді                                                                               Маляренка А.В.

при секретарі                                                                                Поднебєс О.В.

          

розглянувши адміністративну справу № А6/181-08

за позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю „Виробничо-сервісне підприємство „Київгазпромсервіс”

до Державної податкової інспекції в Оболонському районі м.Києва

про  скасування рішень щодо застосування штрафних санкцій

Представники:

позивача:         Гичко О.А. (довіреність №059 від 15.11.2007р.)

відповідача:    Полюхович А.І.(посвідчення №023361 від 23.05.2007р.)

     Обставини спору:

Товариство з обмеженою відповідальністю „Виробничо-сервісне підприємство „Київгазпромсервіс” (далі - позивач) звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Оболонському районі м.Києва (далі - відповідач) про  скасування рішень щодо застосування штрафних санкцій №0006812305/0 від 01.08.2007р. та №006822305/0 від 01.08.2007р.

Провадження у справі було відкрите відповідно до ухвали від 18.03.2008 року  за правилами  Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач порушив права та інтереси позивача у сфері публічно-правових відносин через безпідставне визначення податкового зобов'язання та застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Підставою прийняття оспорюваного у справі податкового повідомлення-рішення став Акт від 18 липня 2007 року, складений на підставі проведеної Державною податковою інспекції в Оболонському районі м.Києва перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності.

За результатами перевірки позивачу було винесено рішення про застосування штрафних фінансових санкцій №0006812305/0 від 01.08.2007р. на суму 340,00 грн. та № 0006822305/0 від 01.08.2007р. на суму 8 300,00 грн.

Позивач не погоджуючись з такими висновками  контролюючого органу,   з метою захисту своїх прав  і охоронюваних законом інтересів, звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання нечинними податкового повідомлення рішення.        

Представник позивача в судовому засіданні  позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав викладених в позовній заяві.

Представник відповідача  проти позовних вимог заперечує про що подав до суду заперечення проти позову від 01.04.2008р. та просить суд відмовити у його  задоволенні.

Проаналізувавши зібрані по справі докази, суд дійшов висновку про достатність матеріалів справи для її розгляду по суті.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд, -           

встановив:

Державною податковою інспекцією в Оболонському районі м.Києва 18.07.2007р. було проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності

За результатами проведеної перевірки був складений Акт б/н від 18 липня 2007 року (далі –Акт перевірки), в якому зазначені порушення

п.9 ст.3 Закону України „Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, а саме: незбереження фіскального звіту РРО в книзі обліку розрахункових операцій.

Відповідальність за вищезазначене порушення передбачена п.4 ст.17 Закону України „Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, а саме штрафна (фінансова) санкція в двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян –у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій (н.м.д.г. 17,00 грн.х20=340,00грн.). Отже, позивач не забезпечив зберігання в книзі обліку розрахункових операцій фіскальних звітів №0516 на суму 825,00грн., за 17.07.2007р. та № 0517 на суму 835,00 грн.

п.2.6.Постанови Правління НБУ „Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні”, а саме: встановлено, що СПД не забезпечено оприбуткування готівкових коштів в касовій книзі підприємства.

На підставі Акту перевірки Відповідачем були прийняті рішення про застосування штрафних фінансових санкцій №0006812305/0 від 01.08.2007р. на суму 340,00 грн. та № 0006822305/0 від 01.08.2007р. на суму 8 300,00 грн.

Позивач не погоджується з висновками викладеними в акті перевірки б/н від 18 липня 2007 року, вважає їх безпідставними та необґрунтованими, а прийняті на їх підставі рішення про застосування штрафних фінансових санкцій №0006812305/0 від 01.08.2007р. на суму 340,00 грн. та № 0006822305/0 від 01.08.2007р. на суму 8 300,00 грн. протиправними.

Свою позицію позивач обґрунтовує тим, що щоденно роздруковував звітні чеки, які зберігались в книзі обліку розрахункових операцій, про що свідчать копії фіскальних звітних чеків, оригінали яких роздруковані касовим апаратом ФН №2654003834 та зберігаються на підприємстві, в тому числі фіскальні звітні чеки № 0516 на суму 825,00 грн. за 17.07.2007р. та № 0517 на суму 835,00  за 18.07.2007р., тому штраф в сумі 340 грн. застосовано до позивача безпідставно.

Керуючись п.2.6 гл.2 Положення №637 від 15.12.2004 р. „Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні” готівка , що надходить до кас, має своєчасно (в день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Оприбуткування готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використання РК оприбуткування готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у касовій книзі на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Як встановлено судом позивачем вчасно була оприбуткована готівка лише за 17.07.2007р. у сумі 825,00 грн., а запис фіскального чеку за 18.07.2007р. у сумі 835,00 грн. було зроблено лише після здійснення перевірки.

Таким чином, суд встановив, що висновки Державної податкової інспекції в Оболонському районі м.Києва щодо порушення позивачем.2.6.Постанови Правління НБУ „Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні” є правомірними лише по відношенню до фіскального чеку № 0517 на суму 835,00  за 18.07.2007р .

Відповідно до вимог статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд вважає, що відповідач не довів суду ті обставини на підставі яких було прийняте рішення про застосування фінансових санкцій у розмірі 340 грн., а рішення про застосування фінансових санкцій у розмірі 8 300 грн. обґрунтоване лише по відношенню до фіскального чеку № 0517 на суму 835,00  за 18.07.2007р.         

Проаналізувавши вищезазначені норми чинного законодавства та всебічно розглянувши матеріали справи господарський суд дійшов  висновку, що позовні вимоги   підлягають задоволенню частково.

Статтею 167 КАС України передбачено, що копія судового рішення не пізніше наступного дня після ухвалення направляється лише особі, яка бере участь у справі, але не була присутня в судовому засіданні. У разі проголошення в судовому засіданні тільки вступної та резолютивної частини постанови суд повідомляє час виготовлення постанови суду в повному обсязі. Особи, які беруть участь у справі, можуть отримати копію постанови чи ухвали в суді.

Враховуючи наведене, керуючись ст.124 Конституції, ст.ст. 71, 94, 158-163 КАС України,господарський суд -

п  о  с  т  а  н  о  в  и  в  :

1.Позов задовольнити частково.

2.Скасувати повністю рішення про застосування штрафних санкцій №0006812305/0 від 01.08.2007р.

3.Скасувати частково рішення про застосування штрафних санкцій № 0006822305/0 від 01.08.2007р.

4.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Виробничо-сервісне підприємство „Київгазпромсервіс” (08132, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Святошинська,28, код 22887759, р/р 2604405747961 у Вишнівському відділенні КОАФ АКБ „Укрсоцбанк”, МФО 321013) на користь Державної податкової інспекції в Оболонському районі, м. Києва (04213, м.Київ-213, проспект Героїв Сталінграду,58, код 26077916, р/р 31113104700006 УДК в Оболонському районі м.Києва, МФО 820019) 4 175 (чотири тисячі сто сімдесят п'ять) грн. штрафних санкцій.

Постанова суду може бути оскаржена до Київського адміністративного суду через господарський суд Київської області шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду протягом десяти днів з дня складення у повному обсязі та наступної подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана без подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду, якщо скарга подається протягом десяти днів з дня складення постанови у повному обсязі.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-ти денний строк після подання заяви, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги у встановлений строк  постанова суду  набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду скарги і залишення її без задоволення, а постанови  суду - без змін.

Суддя                                                                                    Маляренко А.В.

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –19.05.2008 року.

              

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення15.05.2008
Оприлюднено04.06.2008
Номер документу1673800
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а6/181-08

Ухвала від 23.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Маслій В.І.

Постанова від 15.05.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Маляренко А.В.

Ухвала від 03.03.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Маляренко А.В.

Ухвала від 18.03.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Маляренко А.В.

Постанова від 15.05.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Маляренко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні