Постанова
від 06.10.2006 по справі 6/1166-нм
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

6/1166-НМ

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "06" жовтня 2006 р.                                                     Справа № 6/1166-НМ

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Терлецької-Байдюк Н.Я.

при секретарі Кондренко О.А.

за участю представників сторін

від позивача Понько О.В. - директор

від відповідача Пелех Т.М. - начальник управління, дов.№ 1940 від 06.10.06р.                      Бикова В.Є. - дов.№ 1811 від 26.09.06р.

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Велес 2003" (м. Житомир)  

до Житомирського обласного управління по захисту прав споживачів (м. Житомир)

про скасування постанови №351 від 07.08.2006р.

Позивач звернувся до господарського суду з вимогою про скасуванняпостанови відповідача про накладення стягнень, передбачених ст.23 Закону України "Про захист прав споживачів". Вимоги мотивовані тим, що ст.15 Закону України "Про захист прав споживачів" не передбачає обов'язковість зазначення на інформаційному табло марки пального.  

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, зазначених у позовній заяві. Також зазначив, що позапланова перевірка відповідачем проведена незаконно, оскільки не було скарги на діяльність підприємства.  

Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечили з підстав, викладених у відзиві (а.с.15). Вважають постанову законною, оскільки закон передбачає, що при в'їзді на АЗС та біля оператора повинно виставлятися інформаційне табло із зазначенням нафтопродуктів, що є в продажу, їх марки, сорту, роздрібної ціни за одиницю ємкості або одиницю ваги. Позапланова перевірка позивача проводилась за листом Олевської райдержадміністрації.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

На підставі листа Олевської райдержадміністрації №92 від 26.05.06 (а.с.24) спеціалістами відповідача 21 червня 2006 року проведено позапланову перевірку дотримання законодавства про захист прав споживачів на АЗС №9 ТОВ "Велес 2003", що розташована по вул.Свято-Миколаївській, 148 в м. Олевську. За наслідками перевірки складено акт №003824 та акт відбору зразків товарів №000932 від 21.06.06р. (а.с.8-11). В результаті перевірки встановлено, що в порушення ст.15 Закону України "Про захист прав споживачів" та п.8 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами при в'їзді на АЗС та біля оператора на інформаційному табло не зазначена марка дизельного палива, що відпускається споживачам.

На підставі акту перевірки постановою начальника Житомирського обласного управління у справах захисту прав споживачів за №351 від 07.08.2006р. (а.с.7) до позивача застосовано штраф у розмірі 10530грн., що становить тридцять відсотків вартості одержаної для реалізації партії товару на суму 35100грн.  

В судовому засіданні позивач підтвердив відсутність на інформаційному табло інформації про марку дизельного пального. Однак вважає її необов'язковою.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши в сукупності всі обставини та матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов задоволенню не підлягає з огляду на наступне.  

Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України "Про захист прав споживачів" спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право, зокрема:

- перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів;

-  одержувати безоплатно від суб'єктів господарювання, що перевіряються, копії необхідних документів, які характеризують якість продукції;

- накладати на винних осіб у випадках, передбачених законодавством, адміністративні стягнення;

- накладати на суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, стягнення, передбачені статтею 23 цього Закону.

Перевірка здійснюється в порядку, встановленому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 14 березня 2003 року №42 "Про підвищення ефективності роботи державних органів у справах захисту прав споживачів при здійсненні перевірок суб'єктів господарської діяльності", відповідно до якого державні органи у справах захисту прав споживачів проводять:

- планові перевірки додержання суб'єктами господарської діяльності сфери торгівлі, громадського харчування і послуг якості товарів (робіт, послуг), додержання обов'язкових вимог щодо безпеки товарів (робіт, послуг), а також додержання правил торгівлі та надання послуг на підставі затвердженого начальником управління щоквартального плану проведення перевірок;

- позапланові перевірки діяльності суб'єктів господарської діяльності здійснюються виключно на підставі отриманих від споживачів скарг про порушення такими суб'єктами вимог законодавства про захист прав споживачів.

Відповідач в підтвердження правомірності проведення позапланової перевірки АЗС позивача надав  листи Олевської райдержадміністрації.

Статтею 15 Закону України Про захист прав споживачів" передбачено, що  споживач має право  на  одержання  необхідної,  доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.

Інформація про продукцію повинна містити: назву  товару,  найменування  або  відтворення  знака  для товарів і послуг, за якими вони реалізуються.

Пунктом 8 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.97 №1442, передбачено, що при в'їзді на АЗС та біля оператора виставляється інформаційне табло із зазначенням нафтопродуктів, що є в продажу, їх марки, сорту, роздрібної ціни за одиницю ємкості або одиницю ваги.

Як встановлено перевіркою, ні на інформаційному табло, ні біля оператора не була зазначена марка дизельного пального, яке реалізовувалось споживачам.  

Відповідно до п.п. 7 ч.1 ст.23 Закону, у разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб'єкти господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування, у тому числі ресторанного господарства, несуть відповідальність за відсутність  необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію - у розмірі тридцяти відсотків вартості одержаної для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги,  але не менше п'яти  неоподатковуваних  мінімумів доходів  громадян,  а  у  разі,  коли відповідно до закону суб'єкт господарської діяльності не  веде  обов'язковий облік доходів і витрат, - у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідач при здійсненні перевірки діяв в межах повноважень, визначених чинним законодавством, та правомірно застосував до позивача штрафні санкції за  порушення законодавства про захист прав споживачів.

Керуючись ст.86, 94, 159, 160, п.6 Прикінцевих та перехідних положень  КАС України, господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова господарського суду Житомирської області набирає законної сили в строки, встановлені ст.254 КАСУ.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та строки, встановлені ст.186 КАСУ.

Суддя                                                                       Терлецька-Байдюк Н.Я.  

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - позивачу

3 - відповідачу

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення06.10.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу168160
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/1166-нм

Ухвала від 14.06.2007

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Постанова від 06.10.2006

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Терлецька-Байдюк Н.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні