Постанова
від 29.06.2011 по справі 2а-1914/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" червня 2011 р. Сп рава № 2a-1914/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окру жний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В .

за участю секрета ря Надраги Л.Я.

представника позивач а: Воришка Я.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду адміністративну сп раву за позовом Державної податкової інспекції в міст і Івано-Франківську до т овариства з обмеженою відпов ідповідальністю "Західлісст иль" про стягнення податково го боргу в розмірі 1769,37 гривень ,-

ВСТАНОВИВ:

07.06.2011 року Державна пода ткова інспекція в місті Іван о-Франківську (далі - позива ч) звернулася в суд з адмініст ративним позовом до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Західлісстиль" (далі - ві дповідач) про стягнення пода ткового боргу в розмірі 1769,37 гр ивень.

Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідач протипра вно, в порушення підпункту 14.1.17 5. пункту 14.1. статті 14 Податковог о кодексу України не сплатив штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1479,80 гривень застосова ні позивачем за порушення ві дповідачем статті 4 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами»у 2008 - 2010 роках та пеню в розмірі 289,57 гривень. Загальна сума подат кового боргу відповідача ста новить 1769,37 гривень, яку просив стягнути позивач.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав викла дених в позовній заяві.

Відповідач, в судове засід ання не з' явився повторно б ез поважних причин та без пов ідомлення про причини неприб уття хоча, про дату, час та міс це судового розгляду справи був належним чином повідомле ний. Правом подання письмово го заперечення проти заявлен ого позову не скористався.

Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, дослідивши докази , суд прийшов до висновку, що д аний адміністративний позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що 14.04.2000 р оку виконавчим комітетом Іва но-Франківської міської ради проведено державну реєстрац ію юридичної особи - товарис тва з обмеженою відповідпові дальністю "Західлісстиль". 17.05.2 000 року відповідача взято на п одатковий облік Державною по датковою інспекцією в місті Івано-Франківську, як платни ка податків, що підтверджуєт ься довідкою про взяття на об лік платника податків (а. с. 38). В ідповідач являється платник ом податку на прибуток підпр иємств.

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів регулює Податковий коде кс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в У країні, та порядок їх адмініс трування, платників податків та зборів, їх права та обов'яз ки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов 'язки їх посадових осіб під ча с здійснення податкового кон тролю, а також відповідальні сть за порушення податкового законодавства.

Відповідно статті 8 Податко вого кодексу України в Украї ні встановлюються загальнод ержавні та місцеві податки т а збори (пункт 8.1.). До загальнод ержавних належать податки та збори, що встановлені цим Код ексом і є обов'язковими до спл ати на усій території Україн и, крім випадків, передбачени х цим Кодексом (пункт 8.2.). До міс цевих належать податки та зб ори, що встановлені відповід но до переліку і в межах грани чних розмірів ставок, визнач ених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міськи х рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на т ериторії відповідних терито ріальних громад (пункт 8.3.).

Згідно підпункту 9.1.2. пункт у 9.1. статті 9 Податкового кодек су України до загальнодержав них податків належать подато к на прибуток підприємств.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 ста тті 16 Податкового кодексу Укр аїни встановлено, що платник податків зобов'язаний сплач увати податки та збори в стро ки та у розмірах, встановлени х цим Кодексом та законами з п итань митної справи.

Відповідно підпункту 133.1.1. пу нкту 133.1. статті 133 Розділу Подат кового кодексу України платн иками податку на прибуток пі дприємств з числа резидентів є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадят ь господарську діяльність як на території України, так і за її межами.

Згідно пункту 135.1. статті 135 По даткового кодексу України до ходи, що враховуються при обч исленні об'єкта оподаткуванн я, включаються до доходів зві тного періоду за датою, визна ченою відповідно до статті 137, на підставі документів, зазн ачених у пункті 135.2 цієї статті .

Статтею 152 даного Кодексу ви значено порядок обчислення п одатку на прибуток підприємс тв, згідно якої податок нарах овується платником самостій но за ставкою, визначеною пун ктом 151.1 статті 151 цього Кодексу , від податкової бази, визначе ної згідно зі статтею 149 цього Кодексу. Податок, отриманий в ід діяльності, яка підлягає п атентуванню відповідно до ро зділу XII цього Кодексу, підляг ає сплаті до бюджету в сумі, як а визначена відповідно до ць ого розділу, і зменшена на вар тість придбаних торгових пат ентів на право провадження т акого виду діяльності.

Згідно статті 31 Податкового кодексу України строком спл ати податку та збору визнаєт ься період, що розпочинаєтьс я з моменту виникнення подат кового обов'язку платника по датку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протяг ом якого такий податок чи збі р повинен бути сплачений у по рядку, визначеному податкови м законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у ви значений строк, вважається н е сплаченим своєчасно. Момен т виникнення податкового обо в'язку платника податків, у то му числі податкового агента, визначається календарною да тою. Строк сплати податку та з бору обчислюється роками, кв арталами, місяцями, декадами , тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати а бо відбутися. Строк сплати по датку та збору встановлюєтьс я відповідно до податкового законодавства для кожного по датку окремо.

Відповідно пункту 36.1. статті 36 Податкового кодексу Україн и податковим обов'язком визн ається обов'язок платника по датку обчислити, задекларува ти та/або сплатити суму подат ку та збору в порядку і строки , визначені цим Кодексом, зако нами з питань митної справи.

Судом встановлено, що актам и позивача від 26.11.2008 року, від 01.12.2 009 року, від 30.03.2010 року, від 27.09.2010 рок у та від 15.12.2010 року про результа ти невиїзної документальної перевірки своєчасності пода ння податкової звітності вст ановлено неподання відповід ачем податкових декларацій з а півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 р оку, ІІІ квартали 2009 року, 2009 рік , І півріччя 2010 року, ІІІ кварта ли 2010 року (а. с. 11, 13, 15, 19, 21).

Згідно підпункту 17.1.1. пункту 17.1. статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" (чинного на мом ент прийняття податкового по відомлення-рішення) платник податків, що не подає податко ву декларацію у строки, визна чені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян за кожне таке не подання або її затримку.

Позивачем за наслідками ро згляду вказаних актів переві рки податковими повідомленн ями-рішеннями від 26.11.2008 року за №0034141501/0, від 14.12.2009 року за №0018211501/0, від 3 0.03.2010 року за №0008271501/0, від 07.10.2010 року за №0016041501/0 та від 17.11.2010 року за №0019101501/0 за стосовано штрафні (фінансові ) санкції, які відповідачем не сплачені і на момент звернен ня позивача до суду становля ть 1479,80 гривень.

Як наслідок, суд приходить д о висновку, що відповідач в по рушенні вимог статті 36 Податк ового кодексу України не под ав позивача податкові деклар ації з податку на прибуток пі дприємств за вказані періоди .

Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов'язання, то сума вказ аного податкового зобов'язан ня відповідача, у відповідно сті до пункту 5.2 статті 5 Закону України Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" є узгодженою.

Згідно підпункту 14.1.156. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодек су України податкове зобов'я зання - сума коштів, яку плат ник податків, у тому числі под атковий агент, повинен сплат ити до відповідного бюджету як податок або збір на підста ві, в порядку та строки, визнач ені податковим законодавств ом (у тому числі сума коштів, в изначена платником податків у податковому векселі та не с плачена в установлений закон ом строк).

Відповідно пункту 59.1. статт і 59 Податкового кодексу Украї ни у разі коли платник податк ів не сплачує узгодженої сум и грошового зобов'язання в ус тановлені законодавством ст роки, орган державної податк ової служби надсилає (вручає ) йому податкову вимогу в поря дку, визначеному для надсила ння (вручення) податкового по відомлення-рішення.

Судом встановлено, що пози вачем на виконання вимог пун кту 59.1. статті 59 Податкового ко дексу України надіслано перш у та другу податкову вимогу, я кі відповідач залишив без ре агування (а. с. 22, 23).

Відповідно підпункту 129.1.1. пу нкту 129.1. статті 129 Податкового к одексу України після закінче ння встановлених цим Кодексо м строків погашення узгоджен ого грошового зобов'язання н а суму податкового боргу нар аховується пеня.

Згідно пункту 129.4. цієї статт і даного Кодексу пеня, визнач ена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 ці єї статті, нараховується на с уму податкового боргу (включ аючи суму штрафних санкцій з а їх наявності та без урахува ння суми пені) із розрахунку 12 0 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виник нення такого податкового бор гу або на день його (його части ни) погашення, залежно від тог о, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарн ий день прострочення у його с платі.

Судом встановлено, позивач за несплату відповідачем шт рафних (фінансових) санкцій в розмірі 1479,80 гривень нарахував пеню в розмірі 289,57 гривень.

У відповідності до підпунк т 14.1.175. пункту 14.1. статті 14 Податко вого кодексу України податко вий борг визначається як сум а грошового зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годженого платником податкі в або узгодженого в порядку о скарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахован а на суму такого грошового зо бов'язання.

Таким чином, суд приходить до висновку, що податкові зоб ов' язання з сплати штрафних (фінансових) санкцій та пені в загальному розмірі 1769,37 гривен ь, є податковим боргом відпов ідача, який ним не сплачений.

Згідно статті 67 Конституц ії України кожен зобов'язани й сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встанов лених законом.

Відповідно підпункту 20.1.18. пу нкту 20.1 статті 20 Податкового ко дексу України органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду щодо стягнення коштів платника п одатків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обс луговуючих такого платника, на суму податкового боргу аб о його частини.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що даний адмініст ративний позов підлягає задо воленню в повному обязі.

На підставі статті 124 Конс титуції України, керуючись с таттями 158-163, 167 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути на користь Державного бюджету України з рахунків у банках, що обслуго вують товариство з обмеженою відповідальністю "Західлісс тиль" (код ЄДРПОУ 30610621) та за раху нок готівки, що йому належить податковий борг в розмірі 1 769 ( одна тисяча сімсот шістдесят ь дев'ять) гривень 37 копійок.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Ко дексом, якщо таку скаргу не бу ло подано.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повно му обсязі 04.07.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2011
Оприлюднено13.07.2011
Номер документу16843091
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1914/11/0970

Постанова від 29.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 29.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 29.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні