ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 червня 2011 р. м. Черн івці Справа № 2а-3380/10/ 2470
Чернівецький окружний адм іністративний суд в складі:
головуючого - судді Дем біцького П.Д.,
при секретарі судового зас ідання - Граматович М.І.;
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю);
відповідач - не з' явився ;
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні справ у за адміністративним позово м Державної податкової інспе кції у Кіцманському райо ні Чернівецької області до Кіцманської районної орга нізації політичної партії « Нова демократія», -
На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засід анні 29.06.2011 року у судовому засід анні проголошено вступну та резолютивну частини постано ви. Про час складання постано ви у повному обсязі повідомл ено після проголошення вступ ної та резолютивної частини постанови в судовому засідан ні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 16 7, п.2 ч.2 ст. 186 КАС України.
СУТЬ СПОРУ:
Державна податкова інс пекція у Кіцманському ра йоні Чернівецької області зв ернулась до Чернівецького ок ружного адміністртаиавного суду з позовом про припиненн я юридичної особи Кіцмансь кої районної організації п олітичної партії «Нова демок ратія» .
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач більше одн ого року не подає до органу по даткової служби податкових д екларацій - звітності, відо мості, пов'язані з обчислення м і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), докум ентів фінансової звітності , що є підставою для припинен ня юридичної особи.Остання з вітність (звіт про використа ння коштів неприбутковими ор ганізаціями ) подана 01.08.2006 р.
Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав у повному обсязі, просив з адовольнити.
Відповідачу неодноразово за адресою зазначеною позива чем, а також за адресою внесен ою до Єдиного державного реє стру підприємств та організа цій України, а також за надани ми матеріалами, інформацією податкового органу щодо місц ь проживання посадових осіб було надіслано рекомендован і листи з повідомленням із за значенням часу, дати та місця проведення судового розгляд у справи.
Статтею 17 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців”передбачено, що в Єдиному державному реєстрі м істяться відомості щодо місц езнаходження юридичної особ и. Відповідно до ст. 18 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців" відомос ті внесені до Єдиного держав ного реєстру вважаються дост овірними і можуть бути викор истані в спорі з третьою особ ою, доки до них не внесено відп овідних змін.
Стаття 19 вказаного Закону р егламентує положення про обо в'язок виконавчого органу юр идичної особи повідомляти де ржавного реєстратора про вне сення змін до відомостей про юридичну особу.
Згідно до ч. 8 ст. 35 Кодексу адм іністративного судочинства України вважається, що повіс тку вручено особі, якщо вона д оставлена за адресою внесено ю до відповідного реєстру. Ві дповідно до вимог ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд вважає за мо жливе розглянути справу без представника відповідача, н а підставі наявних у ній дока зів.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, однак це не пе решкоджає розгляду справи по суті, оскільки у справі наявн і поштові повідомлення, які з асвідчують повідомлення від повідача про час слухання сп рави.
Відповідач заперечень на п озовну заяву суду не надав, по вноважного представника у су дове засідання не направив. З аслухавши пояснення предста вника позивача, розглянувши матеріали справи, встановивш и фактичні обставини в справ і, дослідивши та оцінивши над ані докази в сукупності, проа налізувавши законодавство, я ке регулює спірні правовідно сини, суд, -
ВСТАНОВИВ:
До Чернівецького окр ужного адміністративного су ду надійшов позов Державної податкової інспекції у Кіц манському районі Чернівец ької області про припинення юридичної особи - Кіцмансь кої районної організації політичної партії «Нова демо кратія» (59345, с.Стрілецький Кут, Кіцманського району Черніве цької області ід. код 33688891).
Кіцманська райо нна організація політичної п артії «Нова демократія»заре єстрована Кіцманською р айонною державною адміністр цією Чернівецької області, п ро що видано Свідоцтво про де ржавну реєстрацію юридичної особи № 357359 від 01.09.2005 року. Відпов ідно до Свідоцтва відповідач зареєстрований за адресою : 59345, Чернівецька область, Кіцма нський район, с.Стрілецький К ут, ідентифікаційний код 33688891.
Організаційно-правова фо рма господарювання Кіцман ської районної організаці ї політичної партії «Нова де мократія»- політична парті я, вид діяльності за КВЕД: 91.32.0 - діяльність політичних орган ізацій.
Відповідач перебув ає на податковому обліку в ДП І у Кіцманському районі Ч ернівецької області з 06.09.2005 р. з а № 36, що підтверджується дові дкою ДПІ від 06.09.2005 року № 69.
Згідно довідки ДПІ у Кіцманському районі Ч ернівецької області відпов ідач - Кіцманська районна організація політична парт ія «Нова демократія»не подає податкову звітність до пода ткового органу з 01.08.2006 року, тоб то більше одного року, заборг ованості зі сплати податків, зборів, (обов'язкових платежі в) станом на 22.10.2010 року не має.
Згідно довідки Головног о управління статистики у Че рнівецькій області вбачаєть ся, що Кіцманська районна організація політичної парт ії «Нова демократія»ідентиф ікаційний код
№ 33688891 за вида ми діяльності КВЕД, а саме: - 91.32.0 Діяльність політичних орган ізацій.
Станом на 15 жовтня 2010 р оку місцезнаходження юридич ної особи Кіцманської ра йонної організації політичн ої партії «Нова демократія»з ареєстровано за адресою: 59345 Чернівецька область, Кіцман ський район, с. Стрілецький Ку т.
Судом також встановлено, щ о керівником Кіцманської районної організації політ ичної партії «Нова демократі я», згідно довідки головного управління статистики у Кі цманському районі Черніве цької області є ОСОБА_3, як а в свою чергу уповноважила ОСОБА_4 прож, в АДРЕСА_1, п ердставляти її інтереси в у сії державних установах та о рганізаціях з питань, пов'яза них з державною реєстрацією Кіцманської районної ор ганізації політичної партії «Нова демократія», про що сві дчить довіреність від 31.08.2005 рок у, яка видана приватним нотар іусом.
Проаналізувавши зміст вка заної довіреності слід прийт и до висновку, що зі змісту дов іреності не вбачається, щоб к ерівник Кіцманської рай онної організації політично ї партії «Нова демократія» ОСОБА_3 уповноважила ОСОБ А_4 вживати заходів пов' яз аних із припиненням діяльно сті політичної партії.
Відповідно до ч. 4, 5 ст. 11, ст. ст. 69-71 Кодексу адміністративног о судочинства України на адр есу ТОВ Аудиторської фірма “ Вест Аудит”направлено за пит щодо надання роз' ясненн я - доказів у справі, а саме над ання переліку податкових дек ларацій по їх виду та кількос ті, які необхідно надавати до податкового органу, розраху нку суми можливого боргу за н есвоєчасне подання та за неп одання звітних документів, д екларацій до податкового орг ану та з інших питань. 28.12.2010 року отримано відповідь ТОВ Ауди торська фірма “Вест Аудит”.
Відповідно до відп овіді - роз' яснення № 1/12 від 28.12 .2010 року ТОВ Аудиторська фірма “Вест-Аудит”вбачається, що п латник податків Кіцманськ а районна організація полі тичної партії «Нова демократ ія»на загальній системі опод аткування, то згідно п.4.1 Наказ у ДПА України від 11 липня 1997 рок у № 233 “Про затвердження форми Звіту про використання кошт ів неприбуткових організаці й і установ та порядку її запо внення”зареєстрованого Мін істерстві юстиції України 06 с ерпня 1997 року за № 290/2094, то він зоб ов' язаний подати до податк ового органу податковий звіт про використання коштів неп рибутковими установами й орг анізаціями протягом 40 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітн ого (податкового) періоду.
Відповідно до підпункту “а”підпункту 4.2.2 пункту 4.2 стат ті 4 Закону України від 21 грудн я 2000 року № 2181-ІІІ „Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” (далі Закон “2181) податко вий орган зобов'язаний самос тійно визначити суму податко вого зобов'язання платника п одатків у разі, якщо платник п одатків не подає у встановле ні строки податкову декларац ію.
Якщо платник податк ів не подає декларацію і за ре зультатами перевірки податк овий орган самостійно визна чає суму податкового зобов' язання платника за вказаними підставами, то за кожний звіт ний податковий період, в яком у виникає податкове зобов' я зання, згідно з підпункту 17.1.2 п ункту 17.1 статті 17 Закону № 2181 та п ідпунктом 6.1.2 пункту 6.1 Інструк ції № 110 до такого платника под атків додатково до штрафних санкцій, визначених підпунк том 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону 2181, застосовуються штрафні (ф інансові санкції у розмірі д есяти відсотків суми податко вого зобов' язання за кожний повний або неповний місяць з атримки подання податкової декларації (незалежно) від к ількості установлених для т акого податку, збору (обов' я зкового платежу) податкових періодів, що минули, але не бі льше п' ятдесяти відсотків с уми нарахованого податковог о зобов' язання та не менше д есяти неоподаткованих мінім умів доходів громадян.
В разі, якщо Кіцманською районою організацією полі тична партія «Нова демократі я»до податкового органу не б уло подано звіт про використ ання коштів неприбутковими у становами й організаціями з лютого 2006 року по день розгляд у, то сума штрафних санкцій ск лала б 3230,00 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фіз ичних осіб підприємців», під ставами для поставлення суд ового рішення щодо припинен ня юридичної особи, що не пов ' язане з банкрутством юриди чної особи, зокрема є неподан ня протягом року органам дер жавної податкової служби под аткових декларацій, документ ів фінансової звітності від повідно до Закону.
Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що коже н зобов'язаний сплачувати по датки і збори в порядку і розм ірах, встановлених законом, н еухильно додержуватися Конс титуції України та законів У країни. Частиною 1 ст. 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” передбачено подавати до державних податкових орг анів та інших державних орга нів відповідно до законів де кларації, бухгалтерську звіт ність та інші документи і від омості, пов'язані з обчисленн ям і сплатою податків і зборі в (обов'язкових платежів), спла чувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платеж ів) у встановлені законами те рміни.
Статтею 9 Закону України „Пр о систему оподаткування” пер едбачено, що обов' язок плат ників податків і зборів (обов ' язкових платежів), а саме: по давати до державних податков их органів та інших державни х органів відповідно до зако нів декларації, бухгалтерськ у звітність та інші документ и і відомості, пов' язані з об численням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів) у встановлені законами терміни.
З урахуванням зазначено, су д вважає, що передумовою для з вернення органів Державної податкової служби із позово м про припинення юридичної о соби повинно бути вжиття нал ежних заходів для встановлен ня причин неподання податков ої звітності суб' єктами гос подарювання, як передбачено Законами, нормативно-правови ми актами, Наказами.
Так, закорема платники по датків несуть відповідальні сть за несвоєчасну подачу по даткової декларації згідно З акону України «Про погашення зобовязань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами».
Пунктом 17.1 статті 17 Закону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) передбачен о, що податковий орган наклад ає штрафні санкції за поруше ння податкового законодавст ва на платника податків у роз мірах, визначених цією статт ею, крім штрафних санкці, що вс тановлюються окремим законо давством.
Пунктом 17.1.1 статті 17 Закону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) передбачен о, що платник податків, що не п одає податкову декларацію у строки, визначені законодавс твом, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мі німумів доходів громадян за кожне таке неподання або її з атримку.
Пунктом 8.2.1 розділу 8 Наказу ДПА України № 80 від 19.02.1998 року “П ро затвердження порядку обл іку платників податків, збор ів (обов' язкових платежів)” передбачено, що у разі прийня ття рішення про припинення ю ридичної особи призначаєтьс я та одночасно проводитьс я перевірка юридичної осо би та її не знятих з обліку від окремлених підрозділів.
Згідно пунктом 11.2 розділу 11 Н аказу ДПА України № 80 від 19.02.1998 ро ку передбачено, що підрозділ и органу державної податково ї служби - стосовно платників податків, якими не подано в за значені терміни звіти, д екларації, у порядку, передба ченому законодавством, са мостійно визначають суму под аткового зобов'язання, про водять роботу з узгодження п одаткового зобов'язання та і нші заходи.
У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів ДПС здійснюється п еревірка місцезнаходження (м ісця проживання) платника по датків. За наслідками переві рки складається акт перевірк и місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено в ідсутність платника податкі в за його місцезнаходженням (місцем проживання), то провод иться робота із з'ясування фа ктичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, відповідальних та афілійованих осіб.
Пунктом 11.4 розділу 11 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року пере дбачено, що до кожного платни ка податків, за яким виявлена відсутність його за місцезн аходженням (місцем проживанн я) та не з'ясоване його фактичн е місцезнаходження (місце пр оживання), підрозділ органу д ержавної податкової служби, який з'ясував зазначений фак т, готує та передає підрозділ ам податкової міліції запит на встановлення місцезнаход ження (місця проживання) плат ника податків за формою, що за тверджується центральним ор ганом державної податкової с лужби. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру фі зичних осіб вносяться дані п ро подання запиту.
Пунктом 8.6 розділу 8 Наказу ДП А України № 552 від 17.11.1998 року “Інс трукції про порядок обліку п латників податків” передбач ено, якщо платник податків не має заборгованості перед бю джетом, та у разі неподання пр отягом одного року в органи д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів бухгалтерської звітнос ті, то керівник органу держав ної податкової служби прийма є рішення у вигляді розпоряд ження про звернення до суду п ро скасування державної реєс трації такого платника подат ків і закриття банківських р ахунків.
Пунктами 6.2, 6.1.8 розділу 6 Наказ у ДПА України від 28 лютого 2007 ро ку № 110 “Про затвердження Поря дку взаємодії між структурни ми підрозділами органів держ авної податкової служби з пи тань реєстрації та обліку пл атників податків” передбаче но, що прийняттю рішення про п одання позову до суду про при пинення юридичної особи, має передувати відповідна робот а, зокрема, вжиття заходів для подання податкових декларац ій, встановлення фактів наяв ності/відсутності ведення го сподарської діяльності, зокр ема, отримання інформації ві д фінансових установ про від сутність руху коштів по раху нках платника, повноти сплат и податків, встановлення фак тичного місцезнаходження та фактичного місцезнаходженн я - проживання посадових осі б юридичної особи, а також при значення та одночасне провод ення перевірки юридичної осо би та її не знятих з обліку від окремлених підрозділів.
Наказом ДПА України № 336 від 1 7.05.2010 року Про затвердження “По ложення про організацію взає модії підрозділів податково ї міліції з іншими структурн ими підрозділами органів дер жавної податкової служби для встановлення місцезнаходж ення платників податків” пер едбачено вжиття заходів щодо встановлення посадових-служ бових осіб та засновників, пр оведення перевірки на прправ леної на встановлення місце знаходження, місце проживанн я.
Отже дослідивши письмо ві докази, слід прийти до вис новку, що позивач самості йно не визначив суму податко вого зобов'язання платнику п одатків за не подачу у встано влені строки податкових декл арацій; не застосував штрафн і санкції за порушення подат кового законодавства, переві рку не призначав та не провів заходи щодо встановлення фа ктичного місцезнаходження п латника податку та встановле ння фактичного місце прожива ння його посадових осіб та за сновників не здійснював, як п ередбачено Наказом ДПА Украї ни від 17.05.2010 року № 336, який видано відповідно вимог абзацу чет вертого статті 2 та пункту 2 ст атті 8 Закону України від 4 гру дня 1990 року N 509-XII "Про державну по даткову службу в Україні", ста тті 5 Закону України від 25 черв ня 1991 року N 1251-XII "Про систему опод аткування", розділу 11 Порядку обліку платників податків, з борів (обов'язкових платежів ), затвердженого наказом ДПА У країни від 19.02.98 N 80 (уредакції нак азу Державної податкової адм іністрації України від 17.11.98 N 552), із змінами, з метою поліпшенн я організації роботи із вста новлення місцезнаходження (м ісця проживання) платника по датків.
При цьому суд зауважує, що п раво на судовий захист перед бачає не лише ухвалення прав осудного судового рішення, а й реальне виконання цього рі шення.
Разом з тим слід зазначи ти, що статус державної подат кової служби в Україні, її фун кції та правові основи діяль ності визначаються Законом У країни “Про державну податко ву службу в Україні”(далі-Зак он). Державна податкова служба у своїй діяльності ке рується Конституцією Україн и, Законом України „Про систе му оподаткування”, Законом У країни „Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” т а іншими Законами, а також від омчими Наказами.
Окрім вказаного, суд бере до уваги, що в силу частини 2 стат ті 19 Конституції України, орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією т а Законами України.
Згідно п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, у справах щодо оскарж ення рішень дій чи бездіяль ності суб' єкта владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (в чинені) вони на підставі у сме жах повноважень та у спосіб , щ о передбачені Конституцією У країни.
Також суд звертає увагу, що завданням адміністративн ого судочинства, відповідно до статті 2 КАС України, є захи ст прав, свобод та інтересів ф ізичних осіб, прав та інтерес ів юридичних осіб у сфері пуб лічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а.
Перевіряючи правильність дій суб'єкта владних повнова жень, суд виходить із того, що суб'єкт владних повноважень, здійснюючи владні управлінс ькі функції, зобов'язаний дія ти в межах та у спосіб встанов лений законом.
Розглянувши матеріали с прави та подані документи, вс ебічно і повно встановивши ф актичні обставини у справі, д ослідивши докази, які мають ю ридичне значення для розгляд у справи, проаналізувавши за конодавство, на яких ґрунтує ться позов, об'єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д приходить до висновку, що по зивач, як суб'єкт владних повн оважень, здійснюючи владні у правлінські функції, діяв в с упереч вимогам Законів, норм ативних актів, Наказів, які ре гламентують його діяльність пов' язану із припиненням ю ридичної особи - політичної партії Кіцманської райо нної організації політично ї партії «Нова демократія».
Так, Позивач всупереч вимог ам п. п. 17.1, 17.1.1 ст. 17 Закону (№ 2181-ІІІ в ід 21.12.2000 року) не застосував штр афні санкції до відповідача за порушення податкового зак онодавства, у звязку з тим, що платник податків, що не подав податкову декларацію, звіт п ро використання коштів непри бутковими установами й орган ізаціями у строки, визначені законодавством, у розмірі де сяти неоподатковуваних міні мумів доходів громадян за ко жне таке неподання або її зат римку.
А всупереч вимогам п. 6 ст. 10 (З акону № 509-ХІІ від 04 грудня 1990 рок у) не забезпечив застосуванн я та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передба чених цим Законом та іншими з аконодавчими актами України за порушення податкового за конодавства, а також стягнен ня адміністративних штрафів за порушення податкового за конодавства, допущені посадо вими особами підприємств, ус танов, організацій та громад янами, платниками податків п ов' язаного з неподанням под аткових декларацій.
Крім того, позивач у пору шення п. 8.2.1 розділу 8, п. 11.2 розділ у 11 Наказу ДПА України № 80 від 19 .02.1998 року “Про затвердження по рядку обліку платників пода тків, зборів (обов' язкових п латежів)” перед прийняття рі шення про припинення юридичн ої особи не призначив тобто н е видав наказ та не організув ав проведення перевірки юридичної особи, не вжив зах одів направлених на встановл ення юридичного та фактичног о місце знаходження юридично ї особи та її посадових осіб, з асновників, самостійно не визначив суму податковог о зобов'язання стосовно плат ників податків, якими не пода но в зазначені терміни звіти , декларації, у порядку, передб аченому законодавством.
У порушення п. 8.2.1 розділу 8 Наказу ДПА України від 24 липн я 2006 року N 428 позивач у разі прий няття рішення про припинення юридичної особи не призначи в перевірку та не видав Наказ про проведення перевірки та не забезпечив проведення пе ревірки юридичної особи.
Пунктом 6.2 розділу 6 Наказу ДП А України від 28 лютого 2007 року № 110 “Про затвердження Порядку взаємодії між структурними п ідрозділами органів державн ої податкової служби з питан ь реєстрації та обліку платн иків податків” передбачено , що зняття з обліку платника п одатків за рішенням суду (гос подарського суду) щодо припи нення платника податків а та кож прийняття рішення про по дання позову до суду має пе редувати відповідна робота , зокрема, вжиття заходів для подання податкових декларац ій, встановлення фактів наяв ності/відсутності ведення го сподарської діяльності, зокр ема, отримання інформації ві д фінансових установ про від сутність руху коштів по раху нках платника, повноти сплат и податків, встановлення фак тичного місцезнаходження - проживання посадових осіб юр идичної особи, тощо.
Пунктом 6.1.8 розділу 6 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 передбачено, що разі прийн яття рішення про припинення юридичної особи призначаєть ся та одночасно проводиться перевірка юридичної особи та її не знятих з обліку відокре млених підрозділів.
Однак, позивач у порушенн я вимог Наказу № 110 від 28.02.2010 року , при прийнятті рішення про п рипинення юридичної особи на каз на проведення перевірки - відповідача Кіцмансько ї районної організації пол ітичної партії «Нова демокра тія»не видав, не організував її проведення, не забезпечив заходів направлених на вста новлення фактичного місцезн аходження - проживання поса дових осіб юридичної особи, з асновників.
Разом з тим, слід зазначи ти, що позивач в порушення Нак азу ДПА України № 336 від 17.05.2010 рок у Про затвердження “Положенн я про організацію взаємодії підрозділів податкової мілі ції з іншими структурними пі дрозділами органів державно ї податкової служби для вста новлення місцезнаходження платників податків” не вжив заходів щодо встановлення по садових-службових осіб та за сновників Кіцманської р айонної організації політич на партія «Нова демократія», перевірку не організував та не провів.
29 червня 2011 року у ході дослід ження письмових доказів - ма теріалів облікової справи Кіцманської районної орга нізації політичної партії «Н ова демократія»встановлено , що позивач самостійно не виз начив суму податкового зобов 'язання відповідача - платни ка податків за неподання зві тних документів, податкових декларацій, не прийняв рішен ня про застосування штрафних фінансових санкцій за несво єчасне подання податкової зв ітності, декларацій, не орган ізував та не забезпечив пров едення перевірки відповідач а, не вжив заходів направлени х на встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи, не встановив фактичне місце знаходження - проживан ня посадових осіб та засновн иків відповідача, тобто діяв всупереч вимогам Закону (№ 2181-І ІІ від 21.12.2000 року) Наказів ДПА Ук раїни від 17.05.2010 року № 336, який вид ано відповідно вимог абзацу четвертого статті 2 та пункту 2 статті 8 Закону України від 4 г рудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні", с татті 5 Закону України від 25 че рвня 1991 року N 1251-XII "Про систему оп одаткування", розділу 11 Порядк у обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежі в), затвердженого наказом ДПА України від 19.02.98 N 80 (у редакції н аказу Державної податкової а дміністрації України від 17.11.98 N 552), із змінами, з метою поліпше ння організації роботи із вс тановлення місцезнаходженн я (місця проживання) платника податків.
Водночас суд звертає ува гу на те, що позивач при зверне нні з відповідним позовом до суду не врахував вимоги спец іального закону, а саме Закон у України «Про політичні пар тії в Україні».
Статтею 23 Закону, передбаче но, що Політичні партії припи няють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі забо рони її діяльності чи анулюв ання реєстраційного свідоцт ва в порядку, встановленому ц им та іншими законами Україн и.
Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політи чної партії відповідно до ст атуту політичної партії. Одн очасно з прийняттям такого р ішення з'їзд (конференція) пол ітичної партії приймає рішен ня про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі .
Статтею 21 Закону визначено, що Політична партія може бут и за поданням Міністерства ю стиції України чи Генерально го прокурора України заборон ена в судовому порядку у випа дку порушення вимог щодо ств орення і діяльності політичн их партій, встановлених Конс титуцією України, цим та інши ми законами України.
Заборона діяльності політ ичної партії тягне за собою п рипинення діяльності політи чної партії, розпуск керівни х органів, обласних, міських, р айонних організацій політич них партій, її первинних осер едків та інших структурних у творень, передбачених статут ом партії, припинення членст ва в політичній партії.
Згідно зі ст. 24 Закону вбачає ться, що у разі невиконання по літичною партією вимоги част ини шостої статті 11 цього Зако ну, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політ ичної партії недостовірних в ідомостей у поданих на реєст рацію документах, невисуванн я політичною партією своїх к андидатів по виборах Президе нта України та виборах народ них депутатів України протяг ом десяти років орган, який за реєстрував політичну партію , має звернутися до Верховног о Суду України з поданням про анулювання реєстраційного с відоцтва. Інші підстави для а нулювання реєстраційного св ідоцтва не допускаються.
Рішення Верховного Суду Ук раїни про анулювання реєстра ційного свідоцтва політично ї партії тягне за собою припи нення діяльності політичної партії, розпуск її керівних о рганів, обласних, міських, рай онних організацій і первинни х осередків та інших статутн их утворень політичної парті ї, припинення членства в полі тичній партії.
З урахуванням сукупності в икладених обставин суд дійшо в висновку, що питання пов' я зане із припиненням Політичн ої партії (її структурних осе редків) регулюється виключно спеціальним законом, яким є З акон України «Про політичні партії в Україні», а тому при в ирішенні даного спору не мож уть бути застосовані норми З акону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Проаналізувавши чинне з аконодавство, Закон України «Про політичні партії в Укра їні», нормативно - правові а кти пов'язані з припиненням п ідприємницької діяльності ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців за рішенням с уду, що не пов'язане з банкрутс твом, можна дійти висновку, що позивач не довів правомірно сті своїх дій повязаних із пр ийняттям рішенням про припин ення юридичної особи - політ ичної партії Кіцманської районної організації політ ична партія «Нова демократія ».
З урахуванням досліджених доказів, встановлених на під ставі них фактів та правовід носин, аналізу наведених нор м Законів, суд приходить до ви сновку, що вимоги позивача не відповідають вимогам частин и 3 статті 2 КАС України та пору шують вимоги ст. 19 Конституції України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Згідно з частиною 1 статті 9 К АС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Суд звертає увагу, що зав данням адміністративного су дочинства, відповідно до ста тті 2 КАС, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, п рав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правови х відносин від порушень з бок у органів державної влади пр и здійсненні ними владних уп равлінських функцій на основ і законодавства.
Перевіряючи правильність дій суб'єкта владних повнова жень, суд виходить із того, що суб'єкт владних повноважень, здійснюючи владні управлінс ькі функції, зобов'язаний дія ти в межах та у спосіб встанов лений законом.
У ході судового розгляду справи встановлено, що Позив ач, як суб'єкт владних повнова жень діяв всупереч вимогам З аконів, Наказів ДПА України т а не довів належним чином пра вомірність вчинених ним дій та не надав суду доказів прав омірності своєї діяльності п ов' язаної із прийняттям ріш ення про припиненням юридичн ої особи політичної партії Кіцманської районної орга нізації політичної партії «Н ова демократія».
Водночас, суд вважає за н еобхідне констатувати, що за змістом пункту 1 частини 1 ста тті Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва адміністративної юстиції (адміністративна справа) - пуб лічно-правовий спір, у якому х оча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місц евого самоврядування чи їхня посадова чи службова особа.
Разом з цим слід зазначити, що відповідно до пункту 1 част ини першої статті 17 КАС Україн и компетенція адміністратив них судів поширюється на спо ри фізичних чи юридичних осі б із суб' єктом владних повн оважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів інди відуальної дії), дій чи бездія льності.
Відповідно до частини дру гої статті 124 Конституції Укра їни юрисдикція судів поширює ться на всі правовідносини, щ о виникають у державі. Отже, су ди розглядають виключно спор и, які виникають між учасника ми певних правовідносин.
У процесі розгляду справи н е встановлено інших фактични х обставин, що мають суттєве з начення для правильного вирі шення спору, і доказів на підт вердження цих обставин.
За наведених вище обставин , суд вважає, що позов не підля гає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Ук раїни у справах, в яких позива чем є суб'єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються.
На підставі викладеного , керуючись ст.ст. 8, 9, 69-71, 94, 86, 100, 158-163, 167, 25 4 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задово ленні адміністративного поз ову.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троків подання заяви про апе ляційне оскарження та апеля ційної скарги, якщо вони не бу ли подані у встановлені стро ки. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає закон ної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Відповідно до частини перш ої статті 185, частини першої-тр етьої, п' ятої статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, сторони які бе руть участь у справі, мають пр аво оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повн істю або частково шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження та апеляційної скар ги до Вінницького апеляц ійного адміністративного су ду через Чернівецький окружн ий адміністративний суд.
Заява про апеляційне оскар ження даної постанови подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення, а в разі скл адання постанови у повному о бсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного с удочинства України, з дня її с кладання. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попередньог о подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо скарга по дається у строк, встановлени й для її подання.
Постанову складено в повн ому обсязі 04 липня 2011 р.
Суддя П.Д. Дембіцький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2011 |
Оприлюднено | 13.07.2011 |
Номер документу | 16845528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні