Постанова
від 04.07.2011 по справі 2а-5875/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 липня 2011 року № 2а-5875/09/2670

Окружний адміністрати вний суд м. Києва у складі голо вуючого судді Васильченко І. П., при секретарі судового зас ідання Крушеніцькому В., розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Заступника прокурора мі ста Києва в інтересах держав и в особі Київського міськог о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Туристична фірма «САМ»

про стягнення адміністратив но-господарських санкцій,

за участю представників с торін:

від прокуратури: Овчарен ко О.З.

від позивача: Куца І.І., Іванська О.А.

від відповідача: Шемигон О.С.

На підставі частини 3 стат ті 160 Кодексу адміністративно го судочинства України в суд овому засіданні 04 липня 2011 pоку проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора міс та Києва в інтересах держави в особі Київського міського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів звернувс я до суду з позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Туристична фірма «САМ» (далі - ТОВ «Туристична фірма « САМ») про стягнення адмініст ративно-господарських (штраф них) санкцій за невиконання н ормативу робочих місць для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів у 2008 році.

Позовні вимоги обґр унтовані тим, що в порушення с татті 19 Закону України від 21 бе резня 1991 року № 875-XII 2 «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні», відповідач не працевлаштував інвалідів в 2008 році, яких повинен був пра цевлаштувати за законом, так им чином не виконав свій обов ' язок, у зв' язку з чим проку рор та позивач просить суд ст ягнути з відповідача адмініс тративно-господарські санкц ії за невиконання нормативу по створенню робочих місць т а працевлаштуванню інваліді в у розмірі 205624,50 грн.

Прокурор та представники позивача в судовому засідан ні позовні вимоги підтримали повністю.

Відповідач проти задоволе ння позову заперечив, зазнач ивши, що при проведенні перев ірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Туристич на фірма «САМ» щодо виконанн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в, реєстрації у відділенні Фо нду, подання звіту про зайнят ість і працевлаштування інва лідів, своєчасного та повног о надходження адміністратив но-господарських санкцій до Державного бюджету України, позивачем порушено порядок п роведення такої перевірки, а тому просив суд відмовити у з адоволенні позову.

Ухвалою суду від 27.07.2009 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі та призначе но справу до судового розгля ду.

Ухвалою суду від 06.10.2009 року зу пинено провадження у справі № 2а-5875/09/2670 до набрання законної с или рішення у справі № 2а-11985/09/2670 з а позовом ТОВ «Туристична фі рма «САМ»до Київського міськ ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів про в изнання нечинним та скасуван ня акту.

Ухвалою суду від 18.04.2011 року по новлено провадження у справі №2а-5875/09/2670, оскільки відпали обст авини, які були підставою для зупинення провадження у спр аві.

Дослідивши наявні в матері алах справи докази, оцінивши їх в сукупності, заслухавши п ояснення прокурора, представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, судом встановлено на ступне.

ТОВ «Туристична фірма «СА М»(ідентифікаційний код 13688707) з ареєстроване Печерською рай онною у м. Києві державною адм іністрацією 24.09.1996 року та відпо відно до наявної в матеріала х справи копії Довідки про вз яття на облік платника подат ків від 18.08.2004 року №7981 взяте на об лік в органах державної пода ткової служби 12.08.1991 року за №573.

Прокуратурою міста Києва п роведено перевірку додержан ня вимог Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні»ТОВ « Туристична фірма «САМ»щодо в иконання нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів.

Відповідно до ч.8 ст.19 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні», Порядку проведення перевірки підприємств, устан ов, організацій та фізичних о сіб, що використовують найма ну працю, затвердженого Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 31 січня 2007 року № 70 «Пр о реалізацію статей 19 і 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»(далі - Порядок № 70) К иївським міським відділення м Фонду соціального захисту інвалідів проведено планову перевірку ТОВ «Туристична ф ірма «САМ»щодо виконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, реє страції у відділенні Фонду, п одання звіту про зайнятість і працевлаштування інваліді в, своєчасного та повного над ходження адміністративно-го сподарських санкцій до Держа вного бюджету України, за рез ультатами якої складено Акт перевірки Товариства з обмеж еною відповідальністю «Тури стична фірма «САМ»щодо викон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів, реєстрації у відділенні Фонду, подання звіту про зайн ятість і працевлаштування ін валідів, своєчасного та повн ого надходження адміністрат ивно-господарських санкцій д о Державного бюджету України №39-П9 від 04.03.2009 року (далі - акт пе ревірки від 04.03.2009 року).

Проведеною перевіркою вст ановлено, що в порушення вимо г ч.7 ст.19 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні»та Поря дку № 70, ТОВ «Туристична фірма «САМ»не подавало за 2008 рік фор му 10-ПІ «Звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в», в 2008 році інваліди в товарис тві не працювали.

ТОВ «Туристична фірма «САМ »було надано заяву про реєст рацію роботодавця у відділен ні Фонду соціального захисту інвалідів.

В ході перевірки також вста новлено, що відповідач не под ає форму статистичної звітно сті №3-ПН «Звіт про наявність в акансій»та вільних вакансій для інвалідів до Державної с лужби зайнятості.

Як вбачається з наявної в ма теріалах копії акту перевірк и від 04.03.2009 року, ТОВ «Туристичн а фірма «САМ»в порушення при писів ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні»не сп латило до Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції за нестворені робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів в розмірі 205624,50 грн. за 2008 рік.

Відповідно до ст.121 Конститу ції України прокуратура Укра їни становить єдину систему, на яку покладається, зокрема , представництво інтересів г ромадянина або держави в суд і у випадках, визначених зако ном.

Рішенням Конституційного Суду України у справі за конс титуційними поданнями Вищог о арбітражного суду України та Генеральної прокуратури У країни щодо офіційного тлума чення положень статті 2 Арбіт ражного процесуального коде ксу України

(справа про пр едставництво прокуратурою У країни інтересів держави в а рбітражному суді) від 08 квітня 1999 року №3-рп/99 визначено, що від повідно до пункту 2 статті 121 Ко нституції України на прокура туру України покладається пр едставництво інтересів гром адянина або держави в суді у в ипадках, визначених законом. Під представництвом прокура турою України інтересів держ ави за змістом пункту 2 статті 121 Конституції України треба розуміти правовідносини, в я ких прокурор, реалізуючи виз начені Конституцією України та законами України повнова ження, вчиняє в суді процесуа льні дії з метою захисту інте ресів держави.

Ці дії включають подання пр окурором до позовної заяви, й ого участь у розгляді справи за позовною заявою, а також у розгляді судом будь-якої інш ої справи за ініціативою про курора чи за визначенням суд у, якщо це необхідно для захис ту інтересів держави.

Згідно ст.ст. 57, 60 Кодексу адм іністративного судочинства України та ст. 36-1 Закону Україн и «Про прокуратуру», а також п . 4 вищезазначеного рішення Ко нституційного суду України в изначено, що прокурор та його заступник має право подават и позови до суду в інтересах д ержави в особі органу, уповно важеного здійснювати функці ї держави у спірних правовід носинах. При цьому, у кожному к онкретному випадку прокурор самостійно визначає з посил анням на чинне законодавство , на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося ч и може відбутися порушення м атеріальних або інших інтере сів держави, в чому визначаєт ься порушення інтересів держ ави, обґрунтовує у позовній з аяві необхідність їх захисту та визначає орган, уповноваж ений державою здійснювати ві дповідні функції в спірних п равовідносинах.

Таким чином, заступник прок урора міста Києва мав право з вернутись до суду з позовом д о ТОВ «Туристична фірма «САМ »в інтересах держави в особі Київського міського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів з метою захисту п орушених прав та інтересів д ержави.

Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні і гарантує їм рівні з усім а іншими громадянами можливо сті для участі в економічній , політичній та соціальній сф ерах життя суспільства, ство рення необхідних умов, які да ють можливість інвалідам вес ти повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними зді бностями та інтересами, є Зак он України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні».

Частиною першою статті 4 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»(в редакції, чинні й на момент виникнення спірн их правовідносин) передбачен о, що діяльність держави щодо інвалідів виявляється у ств оренні правових, економічних , політичних, соціально-побут ових і соціально-психологічн их умов для задоволення їх по треб у відновленні здоров'я, м атеріальному забезпеченні, п осильній трудовій та громадс ькій діяльності.

Згідно ст.1 Закону України « Про реабілітацію інвалідів в Україні»робоче місце інвалі да - місце або виробнича ділян ка постійного або тимчасовог о знаходження особи у процес і трудової діяльності на під приємствах, в установах і орг анізаціях.

Відповідно до частини 8 стат ті 19 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»(в редакції , чинній на момент виникнення спірних правовідносин), відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів з метою контр олю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті , мають право в порядку, передб аченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати переві рки підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, щодо реєст рації у Фонді соціального за хисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів, вик онання нормативу робочих міс ць, призначених для працевла штування інвалідів, у тому чи слі шляхом зарахування, та сп лати ними адміністративно-го сподарських санкцій.

Відповідно до положень ст атті 19 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні»(в редакц ії, чинній на момент виникнен ня спірних правовідносин), дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця. П ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, самостійно розраховують кількість робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів відповідно до н ормативу, встановленого част иною першою цієї статті, і заб езпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках к ількість робочих місць округ люється до цілого значення.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

До виконання підприємства ми, установами, організаціям и, фізичними особами, які вико ристовують найману працю, но рмативу робочих місць, визна ченого згідно з частиною пер шою цієї статті, може бути зар аховано забезпечення робото ю інвалідів на підприємствах , в організаціях громадських організацій інвалідів шляхо м створення господарських об 'єднань підприємствами, уста новами, організаціями, фізич ними особами, які використов ують найману працю, та підпри ємствами, організаціями гром адських організацій інвалід ів з метою координації вироб ничої, наукової та іншої діял ьності для вирішення спільни х економічних та соціальних завдань.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, в яких за основн им місцем роботи працює 8 і біл ьше осіб, реєструються у відп овідних відділеннях Фонду со ціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділе нням звіт про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів.

Таким чином, робоче місце ін валіда вважається створеним , якщо воно відповідає встано вленим вимогам робочого місц я для інвалідів відповідної категорії, атестоване спеціа льною комісією підприємства за участю представників МСЕ К, органів наглядохоронпраці , громадських організацій ін валідів і введено в дію шляхо м працевлаштування на ньому інваліда.

Підприємства розробляють заходи щодо створення робочи х місць для інвалідів і включ ають їх до колективного дого вору.

Згідно приписів ст.19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»(в редакції, чинній н а момент виникнення спірних правовідносин) керівники під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, у разі незабезпеч ення виконання нормативів ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, неподання Фо нду соціального захисту інва лідів звіту про зайнятість т а працевлаштування інваліді в несуть відповідальність у встановленому законом поряд ку.

Отже, створеним робочим міс цем є те, яке введено в дію шля хом працевлаштування інвалі да. Закон зобов' язує підпри ємства, установи, організаці ї відповідно до 4-відсотковог о нормативу, створити робочі місця для праці інвалідів, за значити їх у колективному до говорі та інформувати центри зайнятості, місцеві органи с оціального захисту населенн я та відділення фонду соціал ьного захисту інвалідів, а ор гани працевлаштування - під ібрати робоче місце і працев лаштувати інваліда.

Як вбачається з матеріалів справи, середньооблікова кі лькість штатних працівників облікового складу ТОВ «Тури стична фірма «САМ»у 2008 році ст ановила 147 осіб, з них середньо облікова кількість штатних п рацівників, яким відповідно до чинного законодавства вст ановлена інвалідність - 0 ос іб; при цьому кількість інвал ідів - штатних працівників, які повинні працювати на роб очих місцях, створених відпо відно ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні»- 6 осіб ; фонд оплати праці штатних пр ацівників складав 5037,8 тис. грн. , середньорічна заробітна пл ата штатного працівника в 2008 р оці складала 34270,75 грн.

Таким чином, сума штрафних с анкцій за нестворені робочі місця для інвалідів у 2008 році Т ОВ «Туристична фірма «САМ»ст ановить 205624,50 грн.

Відповідно до статт і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»(в редакції, ч инній на момент виникнення с пірних правовідносин), підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, де середньооблі кова чисельність працюючих і нвалідів менша, ніж установл ено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щорок у сплачують відповідним відд іленням Фонду соціального за хисту інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції, с ума яких визначається в розм ірі середньої річної заробіт ної плати на відповідному пі дприємстві, установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, фізи чної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом. Для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , на яких працює від 8 до 15 осіб, р озмір адміністративно-госпо дарських санкцій за робоче м ісце, призначене для працевл аштування інваліда і не зайн яте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, у фізичної особи , яка використовує найману пр ацю.

Щодо посилань відповідач а на порушення Київським міс ьким відділенням Фонду соціа льного захисту інвалідів пор ядку проведення перевірки, т о суд звертає увагу, що це не є підставою для звільнення ві д відповідальності Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Туристична фірма «САМ», яке в порушення ст.19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»не створило робочі місц я для інвалідів в 2008 році та, ві дповідно, повинно сплатити а дміністративно-господарськ і санкції, передбачені Закон ом України.

Враховуючи викладене вище , суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягненн я з Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Туристична фірма «САМ»адміністративно -господарських санкцій за не виконання нормативу робочих місць призначених для праце влаштування інвалідів в розм ірі 205624,50 грн. є обґрунтованими, доведеними, законними, підтв ердженими наявними в матеріа лах справи доказами та таким и, що підлягають задоволенню .

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Враховуючи викладене та к еруючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Туристична фірма «САМ»( ідентифікаційний код 13688707) до Д ержавного бюджету (р/р 31219230700001 ГУ ДКУ м. Києва, МФО 820019, код ЄДРПОУ 24262621, код призначення платежу 50 070000;01) адміністративно-господа рські санкції за невиконання нормативу робочих місць при значених для працевлаштуван ня інвалідів в розмірі 205624 (дві сті п' ять тисяч шістсот два дцять чотири) грн. 50 коп.

Постанова набирає законн ої сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена в порядку та строки, встан овлені статтями 185, 186, 187 Кодексу адміністративного судочинс тва України.

Суддя І.П. Васильченко

Дата складення та підпи сання постанови в повному об сязі - 07.07.2011 року.

Дата ухвалення рішення04.07.2011
Оприлюднено13.07.2011
Номер документу16846430
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5875/09/2670

Ухвала від 18.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 23.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Постанова від 04.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні