Постанова
від 29.06.2011 по справі 2а/0570/8552/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 червня 2011 р. сп рава № 2а/0570/8552/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11.00

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Бєломєс тнова О. Ю.

при секретарі Аврамченко С .С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су дових засідань в м. Донецьку п о вул. 50-ї Гвардійської Дивізі ї, 17 адміністративну справу

за позовом Красноармійськ ої об' єднаної державної по даткової інспекції

до Приватного підприємств а «Технології зв' язку»

про накладання арешту на ко шти ПП «Технології зв' язку »

за участю представників по зивача Сєркіна Ю.Ю., Удо да М.І.

від відповідача не з' явив ся

ВСТАНОВИВ:

Красноармійська об' єднана державна податкова ін спекція звернулася до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Те хнології зв' язку» про накла дання арешту на кошти ПП «Тех нології зв' язку».

В обґрунтування свої х вимог позивач посилається на те, що 15.02.02010р. Красноармісько ю ОДПІ проводилась невиїзна документальна перевірка ві дповідача з питань своєчасно сті надання податкових декла рацій з ПДВ за серпень-груден ь 2008року, січень- липень 2009 року. За результатами перевірки в ідповідача був складений ак т № 144/15-213-4/33654986 від 15.02.2010р., яким встан овлено порушення п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами». На підставі цього ак ту, відповідно до п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 1 7 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» позивачем було прий няте рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій № 0000121640/0 від 19.03.2010р. на суму 2210,00 грн . Про зазначене рішення відпо відач був повідомлений шляхо м його розміщення на дошці ог олошень, про що свідчить акт № 16 від 08.04.2010р., не оскаржене, у до бровільному порядку сума заб оргованості не сплачена. З ме тою погашення вказаної забор гованості Красноармійською ОДПІ приймалися заходи, які п ередбачені Законом України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» та Податко вим кодексом України, а саме: з а юридичною адресою боржника направлялись перша податков а вимога № 1/21 від 20.04.2010р. та друга п одаткова вимога № 2/30 від 15.06.2010р. З аступником начальника Красн аормійської ОДПІ прийняте рі шення № 7/24 від 30.08.2010р. про стягне ння коштів та продаж інших ак тивів, що перебувають у власн ості відповідача. З метою ви явлення майна підприємства були направлені запити до ві дповідних органів, які здійс нюють реєстрацію об' єктів п рава власності:

· за даними КП БТІ м. Кр асноармійська (довідка від 18.0 2.2011р. № 147) відомостей про наявні сть зареєстрованого майна у відповідача немає;

· згідно довідки ВРЕР м. Красноармійська від 28.01.2011р. № 9/14-252 автотранспорт за відпові дачем не зареєстрований;

· згідно довідки відд ілу держкомзему у м. Красноар мійську від 29.11.2010р. № 830 дані про н аявність у підприємства земе льних ділянок відсутні.

Адміністративний арешт пе редбачений ст. 94 Податкового к одексу України до підприємст ва не застосовувався.

Позивач зазначає, що врахов уючи вищевикладене, у нього н е має можливості застосувати заходи до ПП «Технологія зв' язку» щодо погашення податк ового боргу за рахунок його м айна. У зв' язку з цим, відпові дно до п.п.20.1.17 п. 20.1 ст. 20 Податково го кодексу України просить с уд накласти арешт на кошти Пр иватного підприємства «Техн ології зв' язку» на р/р №26000012743600, № 26008012743600, № 26055012743600 у АТ «Укрсиббанк », МФО 351005 та р/р № 26007350003000 у ПАТ «Дон горбанк», МФО 334970.

Представник позивача у судовому засіданні позовн і вимоги підтримав, просив їх задовольнити з підстав, що на ведені у позовній заяві.

Відповідач в судове засіда ння не прибув, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, за яви про відкладення розгляду справи або про розгляд без йо го участі від відповідача не надходило.

За таких обставин суд визна в можливим розглянути справу за відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, суд вста новив:

Відповідач - Приватне під приємство «Технології зв' я зку» зареєстроване виконав чим комітетом Красноармійсь кої міської ради 03.08.2005р., як юрид ична особа, код ЄДРПОУ 33654986, свід оцтво серії А00 № 530083, код ЄДРПОУ 33654986.

15.02.2010р. Красноармійською ОДПІ проводилась невиїзна докуме нтальна перевірка відповід ача з питань своєчасності на дання податкових декларацій з ПДВ за серпень-грудень 2008рок у, січень- липень 2009 року.

За результатами перевірки відповідача був складений акт 144/15-213-4/33654986 від 15.02.2010р., яким встан овлено порушення п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», а саме не надані декл арації з податку на додану ва рітьсь: за серпень 2008 року по те рміну 22.092008р., за вересень 2008 року по терміну надання 20.10.2008 року, з а жовтень 2008 року по терміну на дання 20.11.2008р., за листопад 2008 року по терміну надання 22.12.2008 року, з а грудень 2008 року по терміну н адання 20.01.2009 року, за січень 2009 ро ку по терміну надання 20.02.2009 року , за лютий 2009 року по терміну на дання 20.03.2009 року, за березень 2009 р оку по терміну надання 20.04.2009 ро ку, за квітень 2009 року по термін у надання 20.05.2009 року, за травень 2009 року по терміну надання 22.06.20 09року, за червень 2009 року по тер міну надання 20.07.2009 року, за липе нь 2009 року по терміну надання 21 .08.2009 року.

Відповідно до п.п.17.1.1 п. 17.1 стат ті 17 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-ІІІ платн ик податків, що не подає подат кову декларацію у строки, виз начені законодавством, сплач ує штраф у розмірі десяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

На підставі цього акту, відп овідно до 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов`язань перед бюджетами та державними цільовими фон дами» позивачем було прийнят е рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій №0000121640/0 від 19.03.2010р. на суму 2210,00 грн.

Про зазначене рішення відп овідач був повідомлений шлях ом його розміщення на дошці о голошень, про що свідчить акт № 16 від 08.04.2010р.

Згідно п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», у разі коли податковий орган а бо пошта не може вручити плат нику податків податкове пові домлення або податкові вимог и у зв'язку з незнаходженням п осадових осіб, їх відмовою пр ийняти податкове повідомлен ня або податкову вимогу, незн аходженням фактичного місця розташування (місцезнаходже ння) платника податків, подат ковий орган розміщує податко ве повідомлення або податков і вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на в ільному для огляду місці біл я входу до приміщення податк ового органу. При цьому день р озміщення такої податкової в имоги вважається днем її вру чення.

Відповідно до п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» податкове зобов' яза ння платника податку, нарахо ване контролюючим органом вв ажається узгодженим у день о тримання платником податків податкового повідомлення, з а винятком випадків, коли так і рішення оскаржені у апеляц ійному або судовому порядку. Згідно п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 цього Зако ну узгоджена сума податковог о зобов' язання, не сплачена платником податків в строки , встановлені ст. 5 вказаного З акону, визначається сумою по даткового боргу платника под атків.

Таким чином, оскільки днем о тримання податкового повідо млення та податкових вимог в важається день його розміщен ня на дошці податкових оголо шень і воно не було оскаржене відповідачем, тому цей же ден ь вважається днем узгодження податкового зобов' язання і воно визначається сумою под аткового боргу відповідача.

Зазначене рішення відпові дачем у встановленому законо м порядку не оскаржене, сума з аборгованості у добровільно му порядку не сплачена.

П. 17.3 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов`яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» встановлено, що сплата (стягнення) штрафни х санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сп лати (стягнення) податку та ос карження їх сум.

Згідно з п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » від 21.12.2000 № 2181-ІІІ у разі визнач ення податкового зобов'язанн я контролюючим органом за пі дставами, зазначеними у підп унктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пунк ту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нарах овану суму податкового зобов 'язання протягом десяти кале ндарних днів від дня отриман ня податкового повідомлення , крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процеду ру апеляційного узгодження.

Відповідно до п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » від 21.12.2000 № 2181-ІІІ узгоджена сум а податкового зобов' язання не сплачена платником подат ків у встановлені законом ст роки, визначаються сумою под аткового боргу.

Таким чином, сума заборгова ності відповідача склала 2205,73 грн.

Красноармійською ОД ПІ на адресу відповідача бул и направлені перша податков а вимога № 1/21 від 20.04.2010р. та друга п одаткова вимога № 2/30 від 15.06.2010р. З аступником начальника Красн аормійської ОДПІ прийняте рі шнення № 7/24 від 30.08.2010р. про стягне ння коштів та продаж інших ак тиві, що перебувають у власно сті відповідача.

Позивач відповідно до п.п.20.1. 17 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України просить суд накласт и арешт на кошти Приватного п ідприємства «Технології зв' язку» на р/р №26000012743600, № 26008012743600, № 26055012743600 у АТ «Укрсиббанк», МФО 351005 та р /р № 26007350003000 у ПАТ «Донгорбанк», МФ О 334970.

Відповідно до п.п.20.1.17. п.20.1 ст.20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо накладення ареш ту на кошти та інші цінності т акого платника податків, що з находяться в банку, у разі, якщ о у платника податків, який ма є податковий борг, відсутнє м айно та/або його балансова ва ртість менша суми податковог о боргу, та/або таке майно не м оже бути джерелом погашення податкового боргу.

Податковим кодексом Украї ни визначено особливий поряд ок накладення адміністратив ного арешту на кошти на рахун ку платника податків.

Правові підстави для накла дення арешту передбачені п.п . 89.4 ст. 89 та ст. 94 Податкового код екса України, яка регулює пит ання накладення адміністрат ивного арешту.

Згідно із п. 94.4. ст. 94 Податково го кодексу України арешт мож е бути накладено органом дер жавної податкової служби на будь-яке майно платника пода тків, крім коштів на рахунку п латника податків.

Застосування адміністрати вного арешту коштів на рахун ку платника податків здійсню ється виключно на підставі р ішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду (п.п. 94.6.2 п. 94.6. ст. 94 П одаткового кодексу України).

Відповідно до п. 7.1. Порядку з астосування адміністративн ого арешту майна платника по датків, затвердженого наказо м Державної податкової адмін істрації України від 24.12.2010р. № 1042 , зареєстрованим в Міністерс тві юстиції України 30.12.2010р. за № 1437/18732, арешт коштів на рахунку п латника податків здійснюєть ся виключно на підставі ріше ння суду шляхом звернення ор гану державної податкової сл ужби до суду.

Згідно із п. 7.3. наведеного По рядку, для застосування ареш ту коштів на рахунку платник а податків орган державної п одаткової служби подає до су ду позовну заяву у порядку, пе редбаченому Кодексом адміні стративного судочинства Укр аїни, у день прийняття рішенн я про застосування адміністр ативного арешту майна платни ка податків.

Таким чином, реалізація пра ва податкового органу на зас тосування адміністративног о арешту коштів на рахунках п латника податків може здійсн юватися виключно шляхом безп осереднього звернення до адм іністративного суду з позово м про накладення арешту на ко шти на рахунку платника пода тків.

У цьому разі рішення керівн ика податкового органу або й ого заступника не приймаєтьс я.

Відповідно до п. 94.1. ст. 94 Подат кового кодексу України адмін істративний арешт майна плат ника податків (далі - арешт м айна) є винятковим способом з абезпечення виконання платн иком податків його обов'язкі в, визначених законом.

Суд зазначає, що арешт кошті в на рахунку платника податк ів є різновидом адміністрати вного арешту, який застосову ються виключно на підставі р ішення суду (на відміну від ад міністративного арешту іншо го майна, який здійснюється з а рішенням керівника податко вого органу).

Разом з тим, підстави його з астосування, що визначені п. 94 .2. ст. 94 Податкового кодексу Ук раїни, є загальними як для кер івника податкового органу та к і для суду.

Так, згідно із п. 94.2. ст. 94 Подат кового кодексу України арешт майна може бути застосовано , якщо з'ясовується одна з таки х обставин:

- платник податків порушує п равила відчуження майна, що п еребуває у податковій застав і;

- фізична особа, яка має пода тковий борг, виїжджає за корд он;

- платник податків відмовля ється від проведення докумен тальної перевірки за наявнос ті законних підстав для її пр оведення або від допуску пос адових осіб органу державної податкової служби;

- відсутні свідоцтва про дер жавну реєстрацію суб'єктів г осподарювання, дозволи (ліце нзії) на її здійснення, торгов і патенти, сертифікати відпо відності реєстраторів розра хункових операцій;

- відсутня реєстрація особи як платника податків в орган і державної податкової служб и, якщо така реєстрація є обов 'язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник под атків, що отримав податкове п овідомлення або має податков ий борг, вчиняє дії з переведе ння майна за межі України, йог о приховування або передачі іншим особам;

- платник податків відмовля ється від проведення перевір ки стану збереження майна, як е перебуває у податковій зас таві;

- платник податків не допуск ає податкового керуючого до складення акта опису майна, я ке передається в податкову з аставу, та/або акта опису (виді лення) майна для його продажу .

Пункт 94.2. ст. 94 Податкового ко дексу України кореспондує із нормами Порядку застосуванн я адміністративного арешту м айна платника податків, затв ердженого наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни від 24.12.2010р. № 1042, відповідно до п. 3.1. якого арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясов ується одна з таких обставин :

- платник податків порушує п равила відчуження майна, що п еребуває у податковій застав і;

фізична особа, яка має подат ковий борг, виїжджає за кордо н;

- платник податків відмовля ється від проведення докумен тальної перевірки за наявнос ті законних підстав для її пр оведення або від допуску пос адових осіб органу державної податкової служби;

- відсутні свідоцтва про дер жавну реєстрацію суб'єктів г осподарювання, дозволи (ліце нзії) на її здійснення, торгов і патенти, сертифікати відпо відності реєстраторів розра хункових операцій;

- відсутня реєстрація особи як платника податків в орган і державної податкової служб и, якщо така реєстрація є обов 'язковою відповідно до Кодек су, або коли платник податків , що отримав податкове повідо млення або має податковий бо рг, вчиняє дії з переведення м айна за межі України, його при ховування або передачі іншим особам;

- платник податків відмовля ється від проведення перевір ки стану збереження майна, як е перебуває у податковій зас таві;

- платник податків не допуск ає податкового керуючого до складення акта опису майна, я ке передається в податкову з аставу, та/або акта опису (виді лення) майна для його продажу ;

- у разі відмови платника по датків (його посадових осіб а бо осіб, які здійснюють готів кові розрахунки та/або прово дять діяльність, що підлягає ліцензуванню та/або патенту ванню) від проведення інвент аризації основних фондів, то варно-матеріальних цінносте й, коштів (зняття залишків тов арно-матеріальних цінностей , готівки), передбаченої абзац ом першим пункту 20.1.5 статті 20 ро зділу I Кодексу, або ненадання для перевірки документів, їх копій (за умови наявності так их документів).

Як вбачається із наведених норм, адміністративний ареш т застосовується за наявност і однієї із наведених обстав ин.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення.

Наявність таких обставин п озивачем не доведена.

Крім того, відповідно до п. 89. 4 ст. 89 Податкового кодексу Укр аїни у разі якщо платник пода тків не допускає податкового керуючого для здійснення оп ису майна такого платника по датків у податкову заставу т а/або не подає документів, нео бхідних для такого опису, под атковий керуючий складає акт відмови платника податків в ід опису майна у податкову за ставу.

Орган державної податково ї служби звертається до суду щодо зупинення видаткових о перацій на рахунках платника податків, заборону відчужен ня таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для о пису майна у податкову заста ву.

Зупинення видаткових опер ацій на рахунках платника по датків та заборона відчуженн я таким платником податків м айна діють до дня складення а кта опису майна платника под атків у податкову заставу по датковим керуючим або акта п ро відсутність майна, що може бути описано у податкову зас таву, або погашення податков ого боргу в повному обсязі. По датковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за дне м складення зазначених у цьо му пункті актів, зобов'язаний надіслати банкам та іншим фі нансовим установам рішення п ро складення таких актів. Так е рішення є підставою для пон овлення видаткових операцій на рахунках платника податк ів.

Позивачем наявність таких обставин також не доведена.

Наявність у відповідача по даткового боргу та направлен ня йому позивачем податкових вимог не може бути підставою застосування адміністратив ного арешту або зупинення ви даткових операцій на рахунка х платника податків шляхом н акладення арешту на майно та кого платника податків.

Суд звертає увагу позивача на те, що адміністративний ар ешт не є виключним та єдиним с пособом погашення податково го боргу. Винятковість адмін істративного арешту законод авець чітко пов' язує із обс тавинами, визначеними п. 94.2. ст. 94 Податкового кодексу Україн и, що виникли між платником по датків та податковим органом .

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позив ачем не доведено наявність о бставин, які є підставами для застосування адміністратив ного арешту у вигляді арешту коштів на банківському раху нку, у зв' язку із чим позовні вимоги податкового органу п ідлягають задоволенню не під лягають.

Судові витрати відповідно до ст. 94 КАС України стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163, 254, Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову Красн оармійської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї до Приватного підприємства «Технології зв' язку» про н акладання арешту на кошти Пр иватного підприємства «Техн ології зв' язку» на р/р №26000012743600, № 26008012743600, № 26055012743600 у АТ «Укрсиббанк », МФО 351005 та р/р № 26007350003000 у ПАТ «Дон горбанк», МФО 334970 відмовити.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецький окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її отриман ня апеляційної скарги.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги У випадку подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.

Вступна та резолютив на частина рішення проголоше на у судовому засіданні 29 черв ня 2011р. Постанова складена у по вному обсязі 01 липня 2011р.

Суддя Бєломєстнов О. Ю.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2011
Оприлюднено14.07.2011
Номер документу16914795
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/8552/2011

Ухвала від 08.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 08.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 07.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

Ухвала від 16.06.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бєломєстнов О. Ю.

Постанова від 29.06.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бєломєстнов О. Ю.

Ухвала від 26.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бєломєстнов О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні