Постанова
від 14.06.2011 по справі 2а-0870/2064/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2011 року Справа № 2а-0870/2064/11

Запорізький окружний адміністративний суд у склад і головуючого судді Артоуз О .О., при секретарі судового зас ідання Вітковській С.О.

за участю - представника п озивача: не з' явився

відпо відача: не з' явився

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовною заявою: Державн ої податкової інспекції у Ор джонікідзевському районі

м. Запор іжжя

до: Державн ого підприємства «Науково-ви робниче підприємство

«Будсе рвіс»

про: про стяг нення податкового боргу з пл атника податків

ВСТАНОВИВ:

06 квітня 2011 року до Запорізьк ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Державної пода ткової інспекції у Орджонікі дзевському районі м. За поріжжя до Державного підпри ємства «Науково-виробниче пі дприємство «Будсервіс» про с тягнення податкового боргу з платника податків.

Ухвалою від 11.04.2011 адміністрат ивний позов було залишено бе з руху для усунення недолікі в до 12.05.2011. Позивачем були усуне нні недоліки адміністративн ого позову, що підтверджуєть ся матеріалами справи.

Ухвалою суду від 16.05.2011 відкри то провадження в адміністрат ивній справі № 2а-0870/2064/11, за кінчено підготовче провадже ння та призначено справу до с удового розгляду на 30.05.2011.

В позовній заяві вказано, що станом на 17.03.2011 відповідач має податковий борг перед бюджет ом у сумі 9860 грн., а саме:

- податковий борг з под атку на прибуток підприємств і організацій, що перебувают ь у державній власності - 2210 г рн.;

- податковий борг з час тини чистого прибутку (доход у) держпіцдприємств, що вилуч аються до бюджету - 1870 грн.;

- податковий борг з ком унального податку - 5780 грн.

На теперішній час сума пода ткового боргу не сплачена, то му позивач звернувся до суду .

Представник позивача в суд ове засідання не з' явився. П ро дату та час судового засід ання був повідомлений належн им чином, про що свідчить пошт ове повідомлення про врученн я повістки.

Відповідач у судове засіда ння, також, не з' явився, письм ові заперечення на позов не н аправив, про причини неявки д о суду не повідомив. Про дату т а час судового засідання був повідомлений належним чином , про що свідчить поштове пові домлення про вручення повіст ки. Тому подальше відкладенн я розгляду справи суд вбачає недоцільним.

Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України с уд під час судового розгляду адміністративної справи зді йснює повне фіксування судов ого засідання за допомогою з вукозаписувального технічн ого засобу. У разі неявки у суд ове засідання всіх осіб, які б еруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цьог о Кодексу розгляд справи зді йснюється за відсутності осі б, які беруть участь у справі ( у тому числі при розгляді спр ави в порядку письмового про вадження), фіксування судово го засідання за допомогою зв укозаписувального технічно го засобу не здійснюється.

Керуючись приписами ст. 41 КА С України суд розглянув спра ву на підставі наявних доказ ів, фіксування судового засі дання за допомогою звукозапи сувального технічного засоб у не здійснювалось.

Вивчивши матеріали адміні стративного позову, з' ясува вши обставини справи та пере віривши їх доказами, суд прих одить до наступних висновків .

Як встановлено з матеріалі в справи, податок на прибуток підприємств і організацій, щ о перебувають у державній вл асності виник на підставі на ступного.

Фахівцями ДПІ в Орджонікід зевському районі м. Запоріжж я 15.12.2008 проведена перевірка Дер жавного підприємства «Науко во-виробниче підприємство «Б удсервіс» з питань своєчасно сті подання податкової звітн ості (акт перевірки від 15.12.2008 № 1373/16/23284508).

Перевіркою встановлено, що ДП НВП «Будсервіс» в порушен ня вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами», ст.16 п.16.4. Закону України «Про опода ткування прибутку підприємс тв» - не надало:

- податкові декларації з под атку на прибуток підприємств і організацій, що перебувают ь у державній власності;

- податкові декларації з под атку на прибуток з частини чи стого прибутку (доходу) держп ідприємств;

- розрахунки з комунального податку.

На підставі акта перевірки було прийнято податкове пов ідомлення-рішення ві д 03.02.2009 № 0000891501/0, яким згідно з п.п.17.1.1. п. 1.7.1. ст.17 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» визначено суму податкового зобов'язання, у р озмірі, 9860 грн., а саме

- податковий борг з под атку на прибуток підприємств і організацій, що перебувают ь у державній власності - 2210 г рн. в т.ч. 0 грн. - основний платіж , 2210 грн. - штрафні (фінансові) сан кції;

- податковий борг з час тини чистого прибутку (доход у) держпіцдприємств, що вилуч аються до бюджету - 1870 грн. в т .ч. 0 грн. - основний платіж, 1870 грн . - штрафні (фінансові) санкції ;

- податковий борг з ком унального податку - 5780 грн., в т.ч. 0 грн. - основний платіж, 5780 гр н. - штрафні (фінансові) санкці ї

Податкове повідомлення-рі шення було направлено відпов ідачу та повернуто поштовим відділенням у зв'язку з незна ходженням підприємства за юр идичною адресою. 12.03.2009 вказане р ішення розміщено на дошці по даткових оголошень.

На день визначення суми под аткового зобов'язання платни ка податків контролюючим орг аном (до 01.01.2011) був чинний Закон У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000 (далі - Закон у України № 2181), який установлюв ав порядок погашення зобов'я зань та виникнення податково го боргу юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язко вих платежів).

Відповідно до п.п. "а" п.п.4.2.2 п.4.2 с т.4 ЗУ № 2181, контролюючий орган з обов'язаний самостійно визна чити суму податкового зобов' язання платника податків у р азі якщо платник податків не подає у встановлені строки п одаткову декларацію.

В ч.3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 ЗУ № 2181 вказано , що у разі визначення податко вого зобов'язання контролююч им органом за підставами, заз наченими у підпунктах «а» - «в » підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язан ий погасити нараховану суму податкового зобов'язання про тягом десяти календарних дні в від дня отримання податков ого повідомлення, крім випад ків коли протягом такого стр оку такий платник податків р озпочинає процедуру апеляці йного узгодження.

Враховуючи викладене суд п риходить до наступного висно вку.

Підпунктами 95.1 - 95.3 ст. 95 Податк ового кодексу України встано влено, що орган державної под аткової служби здійснює за п латника податків і на корист ь держави заходи щодо погаше ння податкового боргу такого платника податків шляхом ст ягнення коштів, які перебува ють у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків про вадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня наді слання такому платнику подат кової вимоги.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, здійснюється з а рішенням суду, яке направля ється до виконання органам д ержавної податкової служби, у розмірі суми податкового б оргу або його частини.

У даному випадку, податкові вимоги було направлено борж нику на підставі Закону «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 (далі - Закону № 2181):

Перша податкова вимога № 1/573 від 26.03.2009 повернута з відміткою поштового відділення «про н еможливість вручення», про щ о був складений акт про немож ливість вручення податкової вимоги № 228 від 02.06.2009 та розміщен а на дошці податкових оголош ень 02.06.2009;

Друга податкова вимога № 2/894 від 06.07.2009 повернута з відміткою поштового відділення «про н еможливість вручення», про щ о був складений акт про немож ливість вручення податкової вимоги № 1 від 11.01.2010 та розміщена на дошці податкових оголоше нь 11.01.2010.

А також, керівником ДПІ, на п ідставі підпункту 7.2.1 пункту 7.2 Закону України № 2181, бу ло прийнято рішення № 39 від 03.03.20 10 про застосування заходів по гашення податкового боргу пл атника податків за рахунок с тягнення його активів.

Підпунктом 6.2.3 п. 6.2ст. 6 цього За кону встановлено, що податко ві вимоги надсилаються:

а) перша податкова вим ога - не раніше першого робочо го дня після закінчення гран ичного строку сплати узгодже ної суми податкового зобов'я зання.

б) друга податкова вим ога - не раніше тридцятого кал ендарного дня від дня направ лення (вручення) першої подат кової вимоги, у разі непогаше ння платником податків суми податкового боргу у встановл ені строки.

Пунктом 59.3 ст. 59 Податкового к одексу встановлено, що подат кова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошовог о зобов'язання.

Вищенаведеними нормативни ми актами не передбачено нап равлення податкових вимог в інших випадках.

Згідно п. 102.1 та 102.4 ст.102 Податков ого кодексу, контролюючий ор ган, крім випадків, визначени х пунктом 102.2 цієї статті, має п раво самостійно визначити су му грошових зобов'язань плат ника податків у випадках, виз начених цим Кодексом, не пізн іше закінчення 1095 дня, що наста є за останнім днем граничног о строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобо в'язань, нарахованих контрол юючим органом, а якщо така под аткова декларація була надан а пізніше, - за днем її фактичн ого подання. Якщо протягом за значеного строку контролююч ий орган не визначає суму гро шових зобов'язань, платник по датків вважається вільним ві д такою грошового зобов'язан ня, а спір стосовно такої декл арації та/або податкового по відомлення не підлягає розгл яду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником по датку уточнюючого розрахунк у до податкової декларації к онтролюючий орган має право визначити суму податкових зо бов'язань за такою податково ю декларацією протягом 1095 дні в з дня подання уточнюючого р озрахунку.

У разі якщо грошове зобов'яз ання нараховане контролюючи м органом до закінчення стро ку давності, визначеного у пу нкті 102.1 цієї статті, податкови й борг, що виник у зв'язку з від мовою у самостійному погашен ні такого грошового зобов'яз ання, може бути стягнутий про тягом наступних 1095 календарни х днів з дня виникнення подат кового боргу. Якщо платіж стя гується за рішенням суду, стр оки стягнення встановлюютьс я до повного погашення таког о платежу або визначення бор гу безнадійним.

Окрім вищевикладеного слі д вказати наступне: відповід но до п.95.4 ст.95 Податкового Коде ксу України, орган державної податкової служби на підста ві рішення суду здійснює стя гнення коштів у рахунок пога шення податкового боргу за р ахунок готівки, що належить т акому платнику податків. Стя гнення готівкових коштів зді йснюється у порядку, визначе ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Постановою Кабінету Мініс трів України, від 29,12.2010 № 1244 «Про Д еякі питання реалізації стат ті 95 Податкового кодексу Укра їни» встановлений Порядок, я ким визначений механізм стяг нення готівки, яка належить п латникові податків, у рахуно к погашення його податкового боргу, а саме:

- згідно п. 2 - «Вилучен ня готівки у платника податк ів у рахунок погашення його п одаткового боргу здійснюєть ся працівниками органу держа вної податкової служби (далі - працівники) з урахуванням ви мог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Подат кового кодексу України».

- згідно п. 3 - «Під час в илучення готівки працівники рахують наявні кошти. У разі к оли обсяг готівки у платника податків перевищує суму йог о податкового боргу, вилучен ню підлягає готівка на суму б оргу».

- згідно п. 4. - «У рахуно к погашення податкового борг у спрямовується також готівк а, виявлена працівниками у ка сі платника податків, у тому ч ислі в скриньці реєстратора розрахункових операцій, та в інших місцях зберігання кош тів».

- згідно п. 5.6 - «За резу льтатами вилучення готівки с кладається акт встановленої форми. Вилучена готівка в нац іональній валюті вноситься п рацівником до банку для пере рахування до відповідного бю джету в день її стягнення, а в разі неможливості такого вне сення - на наступний робочий д ень. Готівка в іноземній валю ті передається банку або інш ій фінансовій установі, що ма с право на реалізацію інозем ної валюти, у зазначений стро к для її продажу відповідно д о законодавства та подальшог о перерахування згідно з вим огами абзацу першого цього п ункту».

Зважаючи на вищевикладене , погашення податкового борг у згідно чинного законодавст ва здійснюється за рішенням суду, як з рахунків платника п одатків у банках, обслуговую чих такого платника так і за р ахунок готівки.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні», держа вні податкові інспекції в ра йонах, містах без районного п оділу, районах у містах, міжра йонні та об'єднані спеціаліз овані державні податкові інс пекції подають до судів позо ви до підприємств, установ, ор ганізацій та громадян про ви знання угод недійсними і стя гнення в доход держави кошті в, одержаних ними за такими уг одами, а в інших випадках - кош тів, одержаних без установле них законом підстав, а також п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахуно к їх майна.

Відповідно ст. 7 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2011 рік», податки і збор и (обов'язкові платежі), які сп равлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим ко дексом України як загальноде ржавні і місцеві податки та з бори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податковог о боргу з урахуванням штрафн их санкцій та пені, що обліков увалися станом на 31 грудня 2010 р оку, і суми, донараховані за ак тами перевірок, за цими подат ками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються плат никами податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами Україн и, або стягуються у порядку, вс тановленому Податковим коде ксом України, та зараховують ся до: загального фонду держа вного бюджету - в частині пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), які зараховувалися д о державного бюджету; загаль ного чи спеціального фонду м ісцевих бюджетів - у частині п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), які зараховували ся відповідно до загального чи спеціального фонду місцев их бюджетів.

На підстави викладеного, су д вважає вимоги позивача по с тягненню з відповідача суми податкового боргу, у розмірі 9860 грн., обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158, 161-163 К АС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї у Орджонікідзевському райо ні м. Запоріжжя до Державного підприємства «Науково-вироб ниче підприємство «Будсерві с» про стягнення податкового боргу з платника податків - задовольнити в повному обся зі.

Стягнути з Державного підп риємства «Науково-виробниче підприємство «Будсервіс» (к од ЄДРПОУ 23284508) податковий борг , у сумі 9860 грн., зокрема:

- податковий борг з под атку на прибуток підприємств і організацій, що перебувают ь у державній власності, у сум і 2210 грн. (дві тисячі двісті дес ять гривень);

- податковий борг з час тини чистого прибутку (доход у) держпіцдприємств, що вилуч аються до бюджету у сумі 1870 грн . (одна тисяча вісімсот сімдес ят гривень);

- податковий борг з ком унального податку у сумі 5780 гр н. (п'ять тисяч сімсот вісімдес ят гривень).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скасо вано, набирає законної сили п ісля повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України, або прийняття пос танови у письмовому провадже нні - з дня отримання копії п останови, апеляційної скарги , з подачею її копії відповідн о до кількості осіб, які берут ь участь у справі.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб' єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Суддя /підпис/ О.О. Артоуз

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2011
Оприлюднено14.07.2011
Номер документу16915400
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/2064/11

Постанова від 14.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні