Рішення
від 21.06.2011 по справі 5013/926/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"21" червня 2011 р. Справа № 5013/926/11

Господарський суд Кіров оградської області у складі судді Шевчук О.Б., розглянув у відкритому судовому засідан ні справу №5013/926/11

за позовом: публічного акці онерного товариства "Кіровог радобленерго", від імені яког о діє Ульяновський район еле ктричних мереж, Кіровоградсь ка область, м. Ульяновка, вул. Т ранспортна, 14

до відповідача: управління праці та соціального захист у населення Ульяновської рай онної державної адміністрац ії, Кіровоградська область, м . Ульяновка, вул. Леніна, 72

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимо г на предмет спору на стороні відповідача: Головного упра вління праці та соціального захисту населення Кіровогра дської обласної державної ад міністрації, м. Кіровоград, ву л. Луначарського, 38

про стягнення 26212,85 грн.

Представники сторін:

від позивача - юрисконсуль т ОСОБА_1, довіреність №2960/07 від 06.04.2011 р.;

від відповідача - не брав уч асті;

від третьої особи - не брав у часті.

Публічне акціонерне товар иство "Кіровоградобленерго", від імені якого діє Ульяновс ький район електричних мереж , звернулось до господарсько го суду з позовною заявою про стягнення з управління прац і та соціального захисту нас елення Ульянівської районно ї державної адміністрації за боргованості по відшкодуван ню пільг з оплати за спожиту е лектроенергію працівниками міліції звільненими зі служ би за віком, хворобою або висл угою років в сумі 25212,85 грн., з пок ладенням на відповідача судо вих витрат.

Присутній в судовому засід анні 21.06.2011р. представник позива ча заявлені позовні вимоги п ідтримав повністю.

03.06.2011р. на адресу суду від відп овідача надійшло запереченн я на позовну заяву, в якому ост анній просить відмовити у за доволенні позову, оскільки, в итрати, пов'язані із наданням пільг по оплаті на житлово-ко мунальні послуги звільненим зі служби за віком, хворобою а бо вислугою років працівника м міліції, особам начальниць кого складу податкової міліц ії, рядового і начальницьког о складу кримінально-виконав чої системи не враховані у де ржавному бюджеті на 2009 - 2010 р.р., а відповідач є розпорядником б юджетних коштів і проводить розрахунки з організаціями, надавачами послуг в межах об сягів, передбачених державни м бюджетом на відповідний рі к.

Третя особа у своїх пояснен нях 20.06.2011р. просить відмовити у задоволенні позовних вимог т а зазначає, що розрахунки за ф актично надані пільги звільн еним зі служби за віком, хворо бою або вислугою років праці вникам міліції за період з ве ресня 2010 року по лютий 2011 року пр оведені без врахування норм користування електроенергі єю, а тому не були прийняті для відшкодування.

Розглянувши наявні матері али справи, заслухавши поясн ення представника позивача, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до частин 4, 7 ст. 2 2 Закону України "Про міліцію" працівникам міліції та члена м їх сімей надається 50-процент на знижка по оплаті жилої пло щі, комунальних послуг, а тако ж палива в межах норм, встанов лених законодавством (частин а 4 ст. 22 із змінами, внесеними з гідно із Законом N107-VI від 28.12.2007 - з міну визнано неконституцій ною згідно з Рішенням Консти туційного Суду N10-рп/2008 від 22.05.2008 р .); за працівниками міліції, з вільненими зі служби за вік ом, хворобою або вислугою ро ків, зберігається право на пі льги за цим Законом за умови , якщо середньомісячний сук упний доход сім'ї в розрахунк у на одну особу за попередні шість місяців не перевищує в еличини доходу, який дає пра во на податкову соціальну пі льгу у порядку, визначеному К абінетом Міністрів України ( частина сьома статті 22 із змі нами, внесеними згідно із З аконами N 2484-12 від 19.06.92 р., N107-VI від 2 8.12.2007 - зміну визнано неконститу ційною згідно з Рішенням Конституційного Суду N10-рп/2008 від 22.05.2008 р.).

До прийняття змін, визнаних Рішенням Конституційного Су ду N10-рп/2008 від 22.05.2008 р. неконституц ійними частини четверта та с ьома зазначеної статті були викладені в наступній редакц ії: "працівникам міліції та чл енам їх сімей надається 50-проц ентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а т акож палива; за працівниками міліції, звільненими зі сл ужби за віком, хворобою або в ислугою років, зберігається право на пільги за цим Законо м".

Як вбачається із вищезазна ченого, працівникам міліції, звільненим зі служби за вік ом, хворобою або вислугою рок ів надано право на отримання 50-відсоткової знижки плати за комунальні послуги, при ць ому обмеження обсягу наданих пільг нормами, встановленим и законодавством, рішенням К онституційного Суду України по справі №1-28/2008 від 22.05.2008 р. №10-рн/2008 визнано неконституційними.

Одночасно слід зазначити, щ о відповідно до ст. 24 Закону Ук раїни "Про міліцію" фінансува ння витрат, пов'язаних з реалі зацією вказаних положень зді йснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджет ів. Видатки місцевих бюджеті в фінансуються за рахунок су бвенцій з Державного бюджету України.

Позивач в період з вересня 2 010 року по лютий 2011 року включно постачав споживачам, що кори стуються пільгами, електричн у енергію.

Протягом вказаного період у управлінню праці та соціал ьного захисту населення Улья новської районної державної адміністрації подавались ра хунки витрат щодо надання пі льг.

Із матеріалів справи вбача ється, що починаючи з вересня 2010 року, відшкодування понесе них ПАТ "Кіровоградобленерго " витрат, пов' язаних з наданн ям ним пільг звільнених зі сл ужби за віком, хворобою або ви слугою років працівникам міл іції проводилося управління м праці не в повному обсязі, у зв”язку з чим за ним утворила ся заборгованість по відшкод уванню пільг з оплати за спож иту електроенергію в загальн ій сумі 26212,85 грн.

Зазначена сума заборгован ості підтверджується наявн ими в матеріалах справи копі ями особових рахунків пільго виків, звітів по пільговикам за розрахунковий період з ве ресня 2010р. по лютий 2011р., розраху нками витрат на відшкодуванн я збитків, пов'язаних з наданн ям пільг за вересень 2010р. по лют ий 2011р., а також підписаними кер івниками позивача та відпові дача актами звірки розрахунк ів (т. 1 а.с. 86-92).

Статтею 38 Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2010 рік" передбачено, що за рах унок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових су бсидій населенню на оплату е лектроенергії, природного га зу, послуг тепло-, водопостача ння і водовідведення, кварти рної плати (утримання будинк ів і споруд та прибудинкових територій), вивезення побуто вого сміття та рідких нечист от надаються житлові субсиді ї населенню та пільги, зокрем а звільненим зі служби за вік ом, хворобою або вислугою рок ів військовослужбовцям Служ би безпеки України, працівни кам міліції, особам начальни цького складу податкової міл іції, рядового і начальницьк ого складу кримінально-викон авчої системи, державної пож ежної охорони.

Відповідно до ст. 102 Бюджетно го кодексу України видатки м ісцевих бюджетів, передбачен і у підпункті "б" пункту 4 части ни першої статті 89 цього Кодек су, проводяться за рахунок су бвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійсн ення державних програм соціа льного захисту у порядку, виз наченому Кабінетом Міністрі в України.

Порядок та умови надання су бвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам визначают ься Кабінетом Міністрів Укра їни.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 04.03.02р. №256 затве рджено Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів викона ння державних програм соціал ьного захисту населення за р ахунок субвенцій з державног о бюджету (надалі - Порядок).

Пунктом 3 вказаного Порядку встановлено, що головними ро зпорядниками коштів місцеви х бюджетів на здійснення зах одів з виконання державних п рограм соціального захисту н аселення є керівники головни х управлінь, управлінь відді лів та інших самостійних стр уктурних підрозділів місцев их держадміністрацій, викона вчих органів рад, до компетен ції яких належать питання пр аці та соціального захисту н аселення.

Відповідно до п.п. 5, 6, 7, 8 Порядк у головні розпорядники кошті в місцевих бюджетів щомісяця готують інформацію про факт ично нараховані суми щодо пі льг звільненим зі служби за в іком, хворобою або вислугою р оків військовослужбовцям Сл ужби безпеки України, праців никам міліції, особам началь ницького складу податкової м іліції, рядового і начальниц ького складу кримінально-вик онавчої системи, державної п ожежної охорони та акти звір яння розрахунків за надані п ослуги з підприємствами - пос тачальниками відповідних по слуг і направляють їх до фіна нсових органів районних держ адміністрацій.

Фінансові органи районних держадміністрацій, виконком ів міських рад на підставі от риманих актів звіряння щоміс яця готують реєстри нарахова них сум щодо пільг вказаної к атегорії осіб та направляють їх фінансовим органам облас них держадміністрацій.

Фінансові органи обласних держадміністрацій протягом двох операційних днів після отримання коштів субвенцій надають органам Державного к азначейства платіжні доруче ння щодо перерахування цих к оштів на рахунки районних бю джетів, бюджетів міст обласн ого значення пропорційно фак тичним зобов'язанням з пільг , субсидій.

Органи Державного казначе йства протягом операційного дня з часу отримання відпові дних платіжних доручень напр авляють кошти субвенцій на р ахунки місцевих бюджетів, ві дкриті в територіальних упра вліннях Державного казначей ства, для подальшого перерах ування на рахунки головних р озпорядників коштів та здійс нення розрахунків з постачал ьниками відповідних послуг.

Забезпечення єдиного держ авного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за с оціальною ознакою згідно із законами України (пільговики ), здійснюється за допомогою Є диного державного автоматиз ованого реєстру осіб, які маю ть право на пільги, відповідн о до Положення про Єдиний дер жавний автоматизований реєс тр осіб, які мають право на піл ьги, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 29.01.03 №117 (надалі - Положення).

Згідно пунктів 10, 11 цього Пол оження підприємства та орган ізації, що надають послуги, що місяця до 25 числа подають упов новаженому органу розрахунк и щодо вартості послуг, надан их пільговикам у минулому мі сяці, згідно з формою "2-пільг а"; уповноважений орган щоміс яця: 1) звіряє інформацію, що мі ститься в Реєстрі, з інформац ією, яка надходить від підпри ємств та організацій, що нада ють послуги, і у разі виявл ення розбіжностей щодо зага льної кількості пільговикі в або розміру пільг, що надаю ться конкретному пільговику , не провадить розрахунків, щ о стосуються виявлених розбі жностей, до уточнення цієї ін формації; 2) після проведення р озрахунків з підприємствами та організаціями, що надають послуги, складає: реєстр пога шення заборгованості перед підприємствами та організа ціями, що надають послуги, зг ідно з формою "5-пільга" та реєс тр розрахунків згідно з форм ою "7-пільга"; акти звіряння роз рахунків за надані пільгов икам послуги згідно з формо ю "3-пільга"; 3) до 15 числа подає: фі нансовим органам районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністра цій, виконавчих органів місь ких рад акти звіряння розрах унків згідно з формою "3-пільга ".

Позивач дотримався правил вищевказаного порядку в час тині подання до уповноважено го органу розрахунків вартос ті послуг, наданих пільговик ам згідно з формою "2-пільга", що підтверджується матеріалам и справи (т. 1 а.с. 80-85).

Однак, відповідачем відшко дування понесених ПАТ "Кіров оградобленерго" витрат, пов' язаних з наданням ним пільг з вільнених зі служби за віком , хворобою або вислугою років працівникам міліції проведе но не в повному обсязі, а в меж ах обсягів, передбачених дер жавним бюджетом на відповідн ий рік, у зв"язку з чим утворил ась заборгованість сумі 26212,85 г рн., яка не оспорюється відпов ідачем.

Правові засади формування та застосування державних с оціальних стандартів і норма тивів, спрямованих на реаліз ацію закріплених Конституці єю України та законами Украї ни основних соціальних гаран тій визначено Законом Україн и "Про державні соціальні ста ндарти та державні соціальні гарантії".

Ст.19 названого Закону визна чено, що державні соціальні г арантії є обов'язковими для в сіх державних органів, орган ів місцевого самоврядування , підприємств, установ і орган ізацій незалежно від форм вл асності.

Таким чином відсутність ко штів в державному бюджеті не звільняє державний орган ві д виконання обов'язків покла дених на нього законодавство м України.

З огляду на викладені обста вини та норми чинного законо давства, вимоги позивача є о бгрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсяз і.

Відповідно до вимог ст. 49 Гос подарського процесуального кодексу України судові витр ати покладаються на відповід ача.

Керуючись ст. ст. 33, 34, 43, 44, 49, 82-85, 116, 117 Г осподарського процесуально го кодексу України, господар ський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повніс тю.

Стягнути з управління прац і та соціального захисту нас елення Ульяновської районно ї державної адміністрації (2640 0, Кіровоградська область, м. У льяновка, вул. Леніна 72, іденти фікаційний код 03197859) на користь публічного акціонерного тов ариства "Кіровоградобленерг о" (25015, м. Кіровоград, проспект Ко муністичний 15, ідентифікацій ний код 23226362, на поточний рахуно к зі спеціальним режимом вик ористання №260343211425 в філії - Кіров оградське облуправління ВАТ "Ощадбанк", МФО 323475) - 26212,85 грн. забор гованості по відшкодуванню п ільг з оплати за спожиту елек троенергію працівниками міл іції звільненими зі служби з а віком, хворобою, або вислуго ю років.

Стягнути з управління прац і та соціального захисту нас елення Ульяновської районно ї державної адміністрації (2640 0, Кіровоградська область, м. У льяновка вул. Леніна 72, іденти фікаційний код код 03197859) на кори сть публічного акціонерного товариства "Кіровоградоблен ерго" (25015, м. Кіровоград, проспек т Комуністичний 15, ідентифіка ційний код 23226362, поточний рахун ок № 26005024000865 у ВАТ "Перший інвести ційний банк" м. Київ, МФО 300506) - 262,13 г рн. державного мита та 236,00 грн. в итрат на інформаційно-техніч не забезпечення судового про цесу.

Накази видати після набран ня рішенням законної сили.

Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення строку поданн я апеляційної скарги, якщо ап еляційну скаргу не було пода но. У разі подання апеляційно ї скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи а пеляційним господарським су дом.

Рішення може бути оскаржен е протягом десяти днів з дня й ого підписання до Дніпропетр овського апеляційного госпо дарського суду через господа рський суд Кіровоградської о бласті.

Суддя О.Б. Шевчук

Повне рішення складено: 29 .06.2011р.

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення21.06.2011
Оприлюднено15.07.2011
Номер документу16936328
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5013/926/11

Ухвала від 12.08.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Стрелець Тетяна Геннадіївна

Ухвала від 29.07.2011

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 22.07.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Тищик Ірина Валентинівна

Рішення від 21.06.2011

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

Ухвала від 27.05.2011

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні