Постанова
від 06.07.2011 по справі 2а/0570/10450/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 липня 2011 р. справа № 2а /0570/10450/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Буряк І . В.

при секретарі Беспал ько Г.Г.

за участю представників с торін:

позивача: Улья нова В.П. (директор)

відповідача: О СОБА_2 (дов.)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні

позовну заяву Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Чулковське»

до Регіонального упр авління Департаменту контро лю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації Ук раїни у Донецькій області

про часткове визнанн я протиправним та скасування рішення про застосування фі нансових санкцій від 06.06.2011р. №05163 9-0169-32-150

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю «Чулковське» (надалі - позивач, ТОВ «Чулко вське») звернулось до суду з а дміністративним позовом до Р егіонального управління Деп артаменту контролю за виробн ицтвом та обігом спирту, алко гольних напоїв і тютюнових в иробів Державної податкової адміністрації України у Дон ецькій області (надалі - від повідач) про часткове визнан ня протиправним та скасуванн я рішення про застосування ф інансових санкцій від 06.06.2011р. №0 51639-0169-32-150 в частині застосування санкцій до Товариства з обме женою відповідальністю «Чул ковське» у розмірі 3 400 (три тис ячі чотириста) гривень 00 копій ок за нерозміщення наочної і нформації, передбаченої ст. 152 Закону України «Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів».

В обґрунтування позовних в имог, позивач посилається на неправомірне застосування ш трафу за не розміщення графі чного знаку про заборону кур іння та тексту такого змісту «Куріння заборонено», оскіл ки у магазині була вивіска «З апобігання палінню неповнол ітніх. Ми не продаємо сигарет неповнолітнім», вважаючи що ця табличка не лише демонстр ує заборону паління в приміщ енні магазину, а і заборону пр одажу тютюнових виробів особ ам до 18 років.

В судовому засіданні від 06.07. 2011р. представник позивача поз овні вимоги підтримав та про сив позов задовольнити у пов ному обсязі.

Відповідач надав заперече ння на позовну заяву за зміст ом яких проти вимог позивача заперечував вважаючи, що спі рне рішення законне та обґру нтоване, оскільки позивач ма в розмістити наочну інформац ію, яка складається із графіч ного знака про заборону курі ння та тексту такого змісту: "К уріння заборонено!", а розміще на позивачем вивіска «Запобі гання палінню неповнолітніх . Ми не продаємо сигарет непов нолітнім» не відповідає вказ аним вимогам та не забороняє палити у приміщенні магазин у.

У судовому засіданні від 06.07. 2011р. представник відповідача проти задоволення позовних в имог заперечував.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, перевір ивши матеріали справи і обго воривши доводи адміністрати вного позову, дійшов наступн их висновків.

ТОВ «Чулковське» зареєстр овано у якості юридичної осо би, ідентифікаційний код 23977523, м ісцезнаходження: 83032, м. Донецьк , вул. Звєркова, б.№10, про що зазн ачено у відповідному свідоцт ві серія А00 №317420.

23 травня 2011 року позивачем пр оведена перевірка відповіда ча з питань додержання вимог , встановлених законодавство м України, які є обов' язкови ми до виконання при здійснен ні оптової і роздрібної торг івлі алкогольними напоями та /або тютюновими виробами на т оргівельному об' єкті - мага зині, розташованому за адрес ою: м. Донецьк, вул. Звєркова, б.1 0, за наслідками якої складени й акт № 359/03/23977523 від 23.05.2011р.

Зазначеним актом перевірк и встановлені порушення, у то му числі ст. 152 Закону України « Про державне регулювання вир обництва і обігу спирту етил ового, коньячного і плодовог о, алкогольних напоїв та тютю нових виробів», а саме не розм іщення графічного знаку про заборону куріння та тексту т акого змісту «Куріння заборо нено».

На підставі вказаного акту , позивачем прийняте рішення про застосування фінансових санкцій від 06.06.2011р. №051639-0169-32-150, відпо відно до якого до відповідач а застосовані фінансові санк ції у вигляді штрафу, у загаль ному розмірі 6 540,00 грн., у тому чи слі 3 400,00 грн., за порушення ст. 152 З акону України «Про державне регулювання виробництва і об ігу спирту етилового, коньяч ного і плодового, алкогольни х напоїв та тютюнових виробі в».

Копії зазначених документ ів наявні у матеріалах справ и.

У зауваженнях до акту № 359/03/239775 23 від 23.05.2011р. представник позива ча зазначила, що з встановлен им порушенням не згодна, у маг азині наявна вивіска про заб орону паління «Запобігання п алінню неповнолітніх. Ми не п родаємо сигарет неповнолітн ім».

Вказана обставина відпові дачем не спростовується.

Основні засади державної п олітики щодо регулювання вир обництва, експорту, імпорту, о птової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним , спиртом етиловим ректифіко ваним плодовим, спиртом-сирц ем виноградним, спиртом-сирц ем плодовим, алкогольними на поями та тютюновими виробами , забезпечення їх високої яко сті та захисту здоров'я грома дян, а також посилення бороть би з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напої в і тютюнових виробів на тери торії України визначає Закон України «Про державне регул ювання виробництва і обігу с пирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів».

Згідно частинами 2, 3 ст. 152 зазн аченого Закону встановлено, що забороняється куріння тют юнових виробів: 1) у ліфтах і та ксофонах; 2) у закладах охорони здоров'я; 3) у навчальних та осв ітньо-виховних закладах; 4) на дитячих майданчиках; 5) на спор тивних майданчиках; 6) у під'їз дах жилих будинків; 7) у підзем них переходах; 8) у громадськом у транспорті (включаючи тран спорт міжнародного сполучен ня).

Забороняється, крім спеціа льно відведених для цього мі сць, куріння тютюнових вироб ів: 1) у закладах громадського харчування; 2) у приміщеннях ор ганів державної влади та орг анів місцевого самоврядуван ня, інших державних установ; 3) у приміщеннях закладів куль тури; 4) у приміщеннях закритих спортивних споруд; 5) у приміщ еннях підприємств, установ т а організацій всіх форм влас ності.

Частиною 4 ст. 152 Закону Украї ни «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів» передбаче но, що у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація , яка складається із графічно го знака про заборону курінн я та тексту такого змісту: "Кур іння заборонено!".

Таким чином, відповідач пра вильно зазначає, що розміщен а у магазині позивача вивіск а «Запобігання палінню непов нолітніх. Ми не продаємо сига рет неповнолітнім» не відпов ідає вимогам ч. 4 ст. 152 зазначен ого Закону, та направлена на з апобігання курінню безпосер едньо неповнолітніми.

Слід зазначити, що перевірк ою, в частині порушення ст. 152 За кону України «Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів », встановлено лише факт відс утності інформації, яка за зм істом і формою повинна відпо відати частині 4 зазначеної с татті.

Частинами 5, 7, 8 ст. 152 Закону Укр аїни «Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів» передба чено, що у спеціально відведе них для куріння місцях розмі щується наочна інформація, я ка складається із відповідно го графічного знака та текст у такого змісту: "Місце для кур іння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!".

Власник або уповноважені н им особи чи орендарі відпові дних споруд, окремих приміще нь зобов'язані відвести спец іальні місця для куріння, обл аднані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видал ення тютюнового диму, а також розмістити наочну інформаці ю про розташування таких міс ць та про шкоду, яку завдає здо ров'ю людини куріння тютюнов их виробів.

У місцях для куріння має бут и розміщено прямокутний граф ічний знак із текстом такого змісту: "Місце для куріння" та інформація про шкоду, яку зав дає здоров'ю людини куріння т ютюнових виробів, із текстом такого змісту: "Куріння шкоди ть Вашому здоров'ю!".

У відповідності до ч.2 ст. 17 вк азаного Закону встановлено, що до суб'єктів господарюван ня застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у р азі необладнання спеціально відведених для куріння місц ь та нерозміщення наочної ін формації, передбаченої статт ею 152 цього Закону, - 3400,00 гривень.

Зі змісту зазначеного поло ження вбачається, що законод авець використовує з' єднув альний сполучник «та» при пе релічені порушень, із якими п ов' язано застосування комп етентним органом санкції, а н е роз' єднувальний «або», то що.

Таким чином, зазначеним пол оженням передбачена санкція за здійснення одночасно дво х вказаних порушень, а не при а льтернативності вчинення од ного із зазначених порушень.

Тобто, зі змісту зазначеног о положення вбачається, що са нкція у вигляду штрафу у розм ірі 3 400,00 грн. застосовується за наявності одночасно порушен ь у вигляді нерозміщення нао чної інформації, яка складає ться із графічного знака про заборону куріння та тексту т акого змісту: "Куріння заборо нено!" та у вигляді необладнан ня спеціально відведених для куріння місць.

Перевіркою, за наслідками я кої складено акт № 359/03/23977523 від 23.05.2 011р. не встановлено порушення у вигляді необладнання спеці ально відведених для куріння місць.

Слід зазначити, що ст. 17 Закон у України «Про державне регу лювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів» не передбачено застосування фі нансових санкцій тільки за н ерозміщення наочної інформа ції, передбаченої статтею 152 ц ього Закону, у місцях заборон и куріння тютюнових виробів, а саме: у ліфтах і таксофонах; у закладах охорони здоров'я; у навчальних та освітньо-вихо вних закладах; на дитячих май данчиках; на спортивних майд анчиках; у під'їздах жилих буд инків; у підземних переходах ; у громадському транспорті (в ключаючи транспорт міжнарод ного сполучення), а також у міс цях заборони куріння тютюнов их виробів, крім спеціально в ідведених для цього місць, а с аме: у закладах громадського харчування; у приміщеннях ор ганів державної влади та орг анів місцевого самоврядуван ня, інших державних установ; у приміщеннях закладів культу ри; у приміщеннях закритих сп ортивних споруд; у приміщенн ях підприємств, установ та ор ганізацій всіх форм власност і.

Із змісту положень ст. 152 та 17 З акону України «Про державне регулювання виробництва і об ігу спирту етилового, коньяч ного і плодового, алкогольни х напоїв та тютюнових виробі в» вбачається, що вказана сан кція може бути застосована т ільки до тих суб' єктів госп одарювання, яки повинні були обладнати спеціально відвед ені місця для куріння тютюно вих виробів, але не зробили ць ого, та, крім того, не розмісти ли наочну інформацію, яка скл адається із графічного знака про заборону куріння та текс ту такого змісту: "Куріння заб оронено!".

У відповідності до ч. 1 ст. 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України встановлен о, що завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень, шляхом сп раведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адм іністративних справ.

Частиною 3 ст. 2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що у справ ах щодо оскарження рішень, ді й чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адмініс тративні суди перевіряють, ч и прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи викладене суд в важає спірне рішення непропо рційним та таким, що прийнято без урахування усіх обстави н, що мали значення для його пр ийняття, а позовні вимоги так ими, що підлягають задоволен ню.

Частиною першою ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України встановлено, що якщо судове рішення ухвален е на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважен ь, суд присуджує всі здійснен і нею документально підтверд жені судові витрати з Держав ного бюджету України (або від повідного місцевого бюджету , якщо іншою стороною був орга н місцевого самоврядування, його посадова чи службова ос оба).

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 1 67, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Товариства з обмеже ною відповідальністю «Чулко вське» до Регіонального упра вління Департаменту контрол ю за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв і т ютюнових виробів Державної п одаткової адміністрації Укр аїни у Донецькій області зад овольнити повністю.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Регіонально го управління Департаменту к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв і тютюнових виробів Дер жавної податкової адміністр ації України у Донецькій обл асті про застосування фінанс ових санкцій від 06 червня 2011 ро ку №051639-0169-32-150 в частині застосува ння санкцій до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Чулковське» у розмірі 3 400 (три тисячі чотириста) гривень 00 ко пійок за нерозміщення наочно ї інформації, передбаченої с т. 152 Закону України «Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів».

2. Стягнути з Державного бюд жету України (рахунок № 31112095700005 Д ержавний бюджет Калінінсько го району м. Донецька, ЄДРПОУ - 34687090, МФО - 834016, банк - Головне у правління Державного Казнач ейства України у Донецькій о бласті) на користь Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Чулковське» (ідентифікац ійний код 23977523, місцезнаходжен ня: 83032, м. Донецьк, вул. Звєркова, б.№10) 3 (три) гривні 40 (сорок) копій ок судового збору.

3. Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження.

4. Постанова прийнята у нара дчій кімнаті, вступна та резо лютивна частина проголошена у судовому засіданні 6 липня 2 011 року, повний текст виготовл ено 8 липня 2011 року.

5. Постанова може бути оскар жена до Донецького апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Донецький окружний адмі ністративний суд. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Суддя Буряк І. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16942066
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/10450/2011

Ухвала від 29.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 29.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 13.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 11.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Постанова від 06.07.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І. В.

Ухвала від 23.06.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні