Ухвала
від 11.08.2011 по справі 2а/0570/10450/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанц ії - Буряк І.В.

Суддя-доповідач - Шишов О .О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2011 року справа №2а/0 570/10450/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Шишова О .О.

суддів Сіваченка І.В. , Дяч енко С.П.

при секретарі судового за сідання: Запоро жцевій Г.В.

За участю:

представника позивача Ульянові й В.А.

представника відповідача Платоно вій Я.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Регіонального управ ління Департаменту контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв і тю тюнових виробів Державної по даткової адміністрації Укра їни у Донецькій області на по станову Донецького окружног о адміністративного суду від 06 липня 2011 р. у справі № 2а/0570/10450/2011 (го ловуючий І інстанції Буряк І .В.) за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Чу лковське" до Регіонального у правління Департаменту конт ролю за виробництвом та обіг ом спирту, алкогольних напої в і тютюнових виробів Держав ної податкової адміністраці ї України у Донецькій област і про часткове визнання прот иправним та скасування рішен ня про застосування фінансов их санкцій від 06.06.2011 року № 05139-0169-32-15 0,-

В С Т А Н О В И Л А:

Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду позов Товариства з обмеже ною відповідальністю «Чулко вське» до Регіонального упра вління Департаменту контрол ю за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв і т ютюнових виробів Державної п одаткової адміністрації Укр аїни у Донецькій області зад оволений повністю. Визнано п ротиправним та скасовано ріш ення Регіонального управлін ня Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирт у, алкогольних напоїв і тютюн ових виробів Державної подат кової адміністрації України у Донецькій області про заст осування фінансових санкцій від 06 червня 2011 року №051639-0169-32-150 в ча стині застосування санкцій д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Чулковське» у розмірі 3 400 гривень за нероз міщення наочної інформації, передбаченої ст. 15-2 Закону Укр аїни «Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів».

З постановою суду першої ін станції не погодився відпові дач та звернувся з апеляційн ою скаргою у якій вказав, що су д першої інстанції допустив порушення норм матеріальног о права та неправильно засто сував вимоги ст. 15-2 Закону Укра їни «Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Просили скасувати постанову суду пе ршої інстанції та постановит и нову якою відмовити у задов оленні позовних вимог.

Представник позивача у суд овому засіданні вказала, що с уд першої інстанції прийняв рішення з дотриманням норм м атеріального та процесуальн ого права, просила залишити а пеляційну скаргу без задовол ення а постанову суду без змі н.

Представник відповідача п ідтримала вимоги апеляційно ї скарги в повному обсязі.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, встановила нас тупне.

ТОВ «Чулковське» зареєстр овано у якості юридичної осо би, ідентифікаційний код 23977523, м ісцезнаходження: 83032, м. Донецьк , вул. Звєркова, б.№10, про що зазн ачено у відповідному свідоцт ві серія А00 №317420.

23 травня 2011 року позивачем пр оведена перевірка відповіда ча з питань додержання вимог , встановлених законодавство м України, які є обов' язкови ми до виконання при здійснен ні оптової і роздрібної торг івлі алкогольними напоями та /або тютюновими виробами на т оргівельному об' єкті - мага зині, розташованому за адрес ою: м. Донецьк, вул. Звєркова, б.1 0, за наслідками якої складени й акт № 359/03/23977523 від 23.05.2011р.

Зазначеним актом перевірк и встановлені порушення, у то му числі ст. 15-2 Закону України « Про державне регулювання вир обництва і обігу спирту етил ового, коньячного і плодовог о, алкогольних напоїв та тютю нових виробів», а саме не розм іщення графічного знаку про заборону куріння та тексту т акого змісту «Куріння заборо нено».

На підставі вказаного акту , позивачем прийняте рішення про застосування фінансових санкцій від 06.06.2011р. №051639-0169-32-150, відпо відно до якого до відповідач а застосовані фінансові санк ції у вигляді штрафу, у загаль ному розмірі 6 540,00 грн., у тому чи слі 3 400,00 грн., за порушення ст. 152 З акону України «Про державне регулювання виробництва і об ігу спирту етилового, коньяч ного і плодового, алкогольни х напоїв та тютюнових виробі в».

Копії зазначених документ ів наявні у матеріалах справ и.

У зауваженнях до акту № 359/03/239775 23 від 23.05.2011р. представник позива ча зазначила, що з встановлен им порушенням не згодна, у маг азині наявна вивіска про заб орону паління «Запобігання п алінню неповнолітніх. Ми не п родаємо сигарет неповнолітн ім».

Вказана обставина відпові дачем не спростовується.

Основні засади державної п олітики щодо регулювання вир обництва, експорту, імпорту, о птової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним , спиртом етиловим ректифіко ваним плодовим, спиртом-сирц ем виноградним, спиртом-сирц ем плодовим, алкогольними на поями та тютюновими виробами , забезпечення їх високої яко сті та захисту здоров'я грома дян, а також посилення бороть би з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напої в і тютюнових виробів на тери торії України визначає Закон України «Про державне регул ювання виробництва і обігу с пирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів».

Згідно частинами 2, 3 ст. 15-2 заз наченого Закону встановлено , що забороняється куріння тю тюнових виробів: 1) у ліфтах і т аксофонах; 2) у закладах охорон и здоров'я; 3) у навчальних та ос вітньо-виховних закладах; 4) на дитячих майданчиках; 5) на спо ртивних майданчиках; 6) у під'ї здах жилих будинків; 7) у підзе мних переходах; 8) у громадсько му транспорті (включаючи тра нспорт міжнародного сполуче ння).

Забороняється, крім спеціа льно відведених для цього мі сць, куріння тютюнових вироб ів: 1) у закладах громадського харчування; 2) у приміщеннях ор ганів державної влади та орг анів місцевого самоврядуван ня, інших державних установ; 3) у приміщеннях закладів куль тури; 4) у приміщеннях закритих спортивних споруд; 5) у приміщ еннях підприємств, установ т а організацій всіх форм влас ності.

Частиною 4 ст. 152 Закону Украї ни «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів» передбаче но, що у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація , яка складається із графічно го знака про заборону курінн я та тексту такого змісту: "Кур іння заборонено!".

Колегія суддів погоджуєть ся з судом першої інстанції, я кий зазначив, що розміщена у м агазині позивача вивіска «За побігання палінню неповнолі тніх. Ми не продаємо сигарет н еповнолітнім» не відповідає вимогам ч. 4 ст. 15-2 зазначеного З акону, та направлена на запоб ігання курінню безпосереднь о неповнолітніми.

В частині порушення ст. 15-2 За кону України «Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів », встановлено факт відсутно сті інформації, яка за змісто м і формою повинна відповіда ти частині 4 зазначеної статт і.

Частинами 5, 7, 8 ст. 152 Закону Укр аїни «Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів» передба чено, що у спеціально відведе них для куріння місцях розмі щується наочна інформація, я ка складається із відповідно го графічного знака та текст у такого змісту: "Місце для кур іння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!".

Власник або уповноважені н им особи чи орендарі відпові дних споруд, окремих приміще нь зобов'язані відвести спец іальні місця для куріння, обл аднані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видал ення тютюнового диму, а також розмістити наочну інформаці ю про розташування таких міс ць та про шкоду, яку завдає здо ров'ю людини куріння тютюнов их виробів.

У місцях для куріння має бут и розміщено прямокутний граф ічний знак із текстом такого змісту: "Місце для куріння" та інформація про шкоду, яку зав дає здоров'ю людини куріння т ютюнових виробів, із текстом такого змісту: "Куріння шкоди ть Вашому здоров'ю!".

У відповідності до ч.2 ст. 17 вк азаного Закону встановлено, що до суб'єктів господарюван ня застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у р азі необладнання спеціально відведених для куріння місц ь та нерозміщення наочної ін формації, передбаченої статт ею 152 цього Закону, - 3400,00 гривень.

Зі змісту зазначеного поло ження вбачається, що законод авець використовує з' єднув альний сполучник «та» при пе релічені порушень, із якими п ов' язано застосування комп етентним органом санкції, а н е роз' єднувальний «або», то що.

Таким чином, зазначеним пол оженням передбачена санкція за здійснення одночасно дво х вказаних порушень, а не при а льтернативності вчинення од ного із зазначених порушень.

Тобто, зі змісту зазначеног о положення вбачається, що са нкція у вигляду штрафу у розм ірі 3 400,00 грн. застосовується за наявності одночасно порушен ь у вигляді нерозміщення нао чної інформації, яка складає ться із графічного знака про заборону куріння та тексту т акого змісту: "Куріння заборо нено!" та у вигляді необладнан ня спеціально відведених для куріння місць.

Перевіркою, за наслідками я кої складено акт № 359/03/23977523 від 23.05.2 011р. не встановлено порушення у вигляді необладнання спеці ально відведених для куріння місць.

Стаття 17 Закону України «Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів» не передбачено з астосування фінансових санк цій тільки за нерозміщення н аочної інформації, передбаче ної статтею 15-2 цього Закону, у м ісцях заборони куріння тютюн ових виробів, а саме: у ліфтах і таксофонах; у закладах охор они здоров'я; у навчальних та о світньо-виховних закладах; н а дитячих майданчиках; на спо ртивних майданчиках; у під'їз дах жилих будинків; у підземн их переходах; у громадському транспорті (включаючи транс порт міжнародного сполученн я), а також у місцях заборони к уріння тютюнових виробів, кр ім спеціально відведених для цього місць, а саме: у заклада х громадського харчування; у приміщеннях органів державн ої влади та органів місцевог о самоврядування, інших держ авних установ; у приміщеннях закладів культури; у приміще ннях закритих спортивних спо руд; у приміщеннях підприємс тв, установ та організацій вс іх форм власності.

Із змісту положень ст. 152 та 17 З акону України «Про державне регулювання виробництва і об ігу спирту етилового, коньяч ного і плодового, алкогольни х напоїв та тютюнових виробі в» вбачається, що вказана сан кція може бути застосована т ільки до тих суб' єктів госп одарювання, яки повинні були обладнати спеціально відвед ені місця для куріння тютюно вих виробів, але не зробили ць ого, та, крім того, не розмісти ли наочну інформацію, яка скл адається із графічного знака про заборону куріння та текс ту такого змісту: "Куріння заб оронено!".

У відповідності до ч. 1 ст. 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України встановлен о, що завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень, шляхом сп раведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адм іністративних справ.

Частиною 3 ст. 2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що у справ ах щодо оскарження рішень, ді й чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адмініс тративні суди перевіряють, ч и прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При таких обставинах колег ія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанц ії про задоволення позовних вимог.

Статтею 200 КАС України визна чено, що суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ск аргу без задоволення, а пост анову або ухвалу суду - без змі н, якщо визнає, що суд першої і нстанції правильно встанови в обставини справи та ухвали в судове рішення з додержанн ям норм матеріального і проц есуального права.

Колегія вважає, що суд першо ї інстанції правильно встано вив обставини справи та ухва лив судове рішення з додерж анням норм матеріального і процесуального права, тому п ри таких обставинах апеляцій ну скаргу необхідно залишити без задоволення а постанову суду без змін.

Повний текст рішення склад ений 16 серпня 2011 року.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Регіона льного управління Департаме нту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміні страції України у Донецькій області на постанову Донецьк ого окружного адміністратив ного суду від 06 липня 2011 р. у спра ві № 2а/0570/10450/2011 - залишити без зад оволення.

Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 06 липня 2011 р. у справі № 2а/0570/1 0450/2011 - залишити без змін.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України складен ня рішення у повному обсязі в ідкласти на строк - до 5 днів.

Рішення набирає законної с или з моменту її проголошенн я та може бути оскаржена безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України протя гом 20 днів з дня складення в по вному обсязі.

Головуючий О.О.Шишов

Судді І.В.Сіваченко

С.П.Дяченко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2011
Оприлюднено07.11.2011
Номер документу18854690
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/10450/2011

Ухвала від 29.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 29.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 13.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 11.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Постанова від 06.07.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І. В.

Ухвала від 23.06.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні