Постанова
від 25.05.2011 по справі 2а-759/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 25 травня 2011 року                      № 2а-759/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді           Маруліної Л.О., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу                    

за позовом

Луцької об’єднаної державної податкової інспекції

до

третя особа

про

Державного реєстратора Солом’янської районної у м. Києві державної адміністрації

Державного реєстратора Солом’янської районної в м. Києві державної адміністрації

Товариство з обмеженою відповідальністю  «Загрєдвіг»

скасування державної реєстрації змін до установчих документів

О Б С Т А В И Н И   С П Р А В И:

Позовні вимоги заявлено про скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю  «Загрєдвіг». Письмовим клопотанням від 08.04.2011 р. Позивач просив розглядати справу без участі його представника.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.03.2011 року відкрито провадження у справі №2а-759/11/2670 і призначено справу до судового розгляду.

В судове засідання 29.04.2011 р. представники сторін та третьої особи не прибули, належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання.

Відповідно до частини шостої ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на вищевикладене та з урахуванням вимог ст. ст. 41, 122, 128 КАС України, суд дійшов до висновку про  розгляд справи у письмовому провадженні.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ТОВ «Загрєдвіг»при зміні юридичної адреси, зокрема, перереєстрації до м. Луцька, вул. Рівненська, 78 подало державному реєстратору Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації недостовірні дані відносно зміни своєї юридичної адреси, оскільки за новою адресою ніколи не знаходилося, внаслідок чого реєстратор вніс до держаного реєстру неправомірні записи в реєстраційній справі ТОВ «Загрєдвіг».

Відповідач проти позовних вимог заперечував з підстав, зазначених в письмових поясненнях від 30.03.2011 р. Зазначає, що державну реєстрацію змін до установчих документів проведено в порядку та на підставі поданого належного комплекту документів, передбаченого статтями 19, 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Дослідивши наявні матеріали справи, Окружний адміністративний суд міста Києва,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Загрєдвіг»(код ЄДРПОУ –35571928) зареєстроване 28.10.2006 р. Солом'янською районною у місті Києві державною адміністрацією.

Державним реєстратором Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації 25.05.2010 р. проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, пов’язаних зі зміною місцезнаходження товариства.

Разом з тим, згідно отриманих відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 26.10.2010р. державним реєстратором виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області було внесено запис щодо відсутності згаданої юридичної особи за вказаною адресою.

Також в результаті проведення співробітниками податкової міліції перевірки відповідності відомостей зазначеним в реєстраційній картці фактичному місцезнаходженню ТОВ «Загрєдвіг»було встановлено, що ТОВ «Загрєдвіг»за адресою: Волинська обл., м. Луцьк, вул. Рівненська, 78 не перебуває, про що свідчить довідка про встановлення фактичного місцезнаходження від 06.08.2010 р.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до наступних висновків.

Згідно  п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Згідно положень  частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 1 Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців» (далі –Закон № 755-IV) Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців.

Частиною 1 статті 1 Закону №755 визначено термін місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону №755, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому Законом (ч. 3 ст. 4 Закону № 755-IV).

З частини 1 статті 17 Закону № 755-IV вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до частини 2 статті 17 Закону № 755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи:

- повне найменування юридичної особи та скорочене у разі його наявності;

- ідентифікаційний код юридичної особи;

- організаційно-правова форма;

- центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить державне підприємство або частка держави у статутному фонді юридичної особи, якщо ця частка становить не менше 25 відсотків;

- місцезнаходження юридичної особи;

- перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі ім'я, місце проживання, ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків, якщо засновник - фізична особа; найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа;

- види діяльності;

- відомості про органи управління юридичної особи;

- прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та ідентифікаційні номери фізичних осіб - платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори;

- дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи;

- дані про розмір статутного фонду (статутного або складеного капіталу), у тому числі частки кожного із засновників (учасників), а також розмір сплаченого статутного фонду (статутного або складеного капіталу) на дату проведення державної реєстрації та дата закінчення його формування;

- дата та номер запису про проведення державної реєстрації юридичної особи, дати та номери записів про внесення змін до нього;

- підстави для відмови у проведенні державної реєстрації;

- серія та номер свідоцтва про державну реєстрацію, дата видачі або заміни свідоцтва про державну реєстрацію;

- дані про установчі документи, дати та номери записів про внесення змін до них;

- підстави для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів;

- дата та номер запису про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

- дата та номер запису про втрату свідоцтва про державну реєстрацію;

- дата та номер запису про втрату оригіналів установчих документів;

- дані про дату постановки на облік та дату зняття з обліку в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування;

- дані про відокремлені підрозділи юридичної особи;

- дані про перебування юридичної особи в процесі припинення, зокрема дата реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноважених ними органів про припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо);

- дата затвердження передавального акта або розподільчого балансу;

- дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа;

- дані про юридичних осіб - правонаступників;

- дата прийняття, дата набрання законної сили та номер судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством, щодо порушення (припинення) провадження у справі про банкрутство, щодо визнання її банкрутом, щодо скасування державної реєстрації припинення;

- дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення;

- дата та номер запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, підстава для його внесення;

- номер та дата розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, винесеного уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; 

- місце проведення державної реєстрації, а також місце проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом;

- місцезнаходження реєстраційної справи;

- дані про видачу виписок, витягів, довідок з Єдиного державного реєстру;

- прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, що внесла до Єдиного державного реєстру запис про державну реєстрацію юридичної особи, внесла зміни до цього запису або внесла запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи;

- фінансова звітність про господарську діяльність юридичної особи (крім бюджетних установ) у складі балансу і звіту про річні фінансові результати;

- дані, що отримані в порядку взаємообміну інформацією з відомчих реєстрів органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування: дати та номери записів про взяття на облік в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, дати та номери записів про зняття з обліку в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, дані про види діяльності, в тому числі про основний вид діяльності;

- інша додаткова інформація про здійснення зв'язку з юридичною особою;

- відомості про відкриття та закриття рахунків юридичних осіб;

- відомості про накладення та зняття арештів на рахунки юридичних осіб та їх майно (у тому числі на закріплене за відокремленими підрозділами);

- відомості про відкриття виконавчого провадження щодо юридичних осіб.

За приписами частини 3 статті 8 Закону № 755-IV, установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно до частини 1 статті 29 Закону № 755-IV, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Згідно частини 7 статті 29 Закону № 755-IV, державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою-шостою цієї статті.

Відповідно до статті 30 Закону № 755-IV, державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Частиною 1 статті 27 Закону № 755-IV передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є:

- невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону;

- порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема, наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи;

- невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі;

- наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону;

- наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися;

- використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України;

- встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів.

Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Стаття 14 Закону № 755-IV регулює порядок передачі реєстраційних справ, а саме передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи-підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи-підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.

Державним реєстратором Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації 25.05.2010 р. проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Загрєдвіг», пов’язаних зі зміною місцезнаходження товариства (запис в ЄДР №№ 1 073 105 0009 014493, 1 073 107 0010 014493) в порядку та на підставі поданого комплекту документів.

Як пояснив відповідач-1, описи документів та документи, що надавалися юридичною особою ТОВ «Загрєдвіг»для проведення відповідних дій знаходяться в реєстраційній справі юридичної особи, яка зберігається у державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської обл.

28.05.2010р. реєстраційну справу ТОВ «Загрєдвіг»знято з обліку в Солом'янській районній у м. Києві державній адміністрації та передано за описом державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи відповідно до ст. 14 Закону № 755-IV.

В обґрунтування своїх вимог Позивач посилається на довідку № 501 від 06.08.2010 р., згідно якого підприємство не знаходиться за юридичною адресою: Волинська область, м. Луцьк, вул. Рівненська, 78. Проте суд вважає, що ця довідка не може бути доказом відсутності ТОВ «Загрєдвіг»за вказаною адресою на час внесення змін до установчих документів та проведення державним реєстратором Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження підприємства у травні 2010 році.

Та обставина, що 26.10.2010 р. державним реєстратором виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області внесено до Єдиного державного реєстру інформацію щодо відсутності ТОВ «Загрєдвіг»за вказаною адресою, не може бути підставою для скасування запису в Єдиному державному реєстрі щодо зміни місцезнаходження.

Суд погоджується із твердженнями відповідача-1, що державний реєстратор не наділений повноваженнями встановлювати достовірність або, як зазначає Позивач, «правомірність»даних, зазначених в документах, а тільки зобов'язаний перевірити відповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці, відомостям, які зазначені в поданих документах.

Тоді як, згідно частини 4 ст. 53 Закону № 755-IV, відповідальність за надання недостовірних відомостей, що підлягають внесенню до ЄДР, несуть особи, які внесли до установчих документів або інших документів, які подаються державному реєстратору, завідомо неправдивих відомостей.

Крім того, з передбаченого Законом № 755-IV порядку проведення державної реєстрації змін та згідно повноважень державного реєстратора, передбачених ст. 6 Закону № 755-IV , встановлено, що державний реєстратор може відмовити у проведенні відповідної реєстраційної дії лише за наявності підстав, передбачених ст. ст. 27, 30 Закону № 755-IV, або на підставі судового рішення щодо заборони у проведенні певної реєстраційної дії. Відмова у проведенні державної реєстрації з інших підстав не допускається.

Як зазначив відповідач-1, подані представником ТОВ «Загрєдвіг»документи для внесення відповідних змін до установчих документів були належним чином засвідчені, укомплектовані та відповідали вимогам, що визначаються до них ст. ст. 8, 19, 29 Закону № 755-IV, тому у державного реєстратора були відсутні підстави для відмови у проведенні спірних реєстраційних дій.

Подання державному реєстратору документу, який підтверджує факт зміни фактичного місцезнаходження юридичної особи Законом № 755-IV не передбачено. Крім того, відповідно до ч. 7 ст. 29 Закону № 755-IV державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами 1- 6 цієї статті.

Вищевикладене спростовує твердження позивача про неправомірність та незаконність дій державного реєстратора пов'язаних із внесенням запису про зміну місцезнаходження ТОВ «Загрєдвіг».

Стаття 38 Закону № 755-IV передбачає порядок державної реєстрації припинення юридичної особи у примусовому порядку на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи. Відповідно до зазначеної норми Закону однією з підстав для постановлення судового рішення є наявність в ЄДР запису про відсутність юридичної особи за вказаним місцезнаходженням.

Порядок та підстави внесення запису про відсутність юридичної особи за вказаною адресою з ініціативи органу державної податкової служби встановлені частинами 12, 14 ст. 19 Закону.

Як вбачається з відомостей, зазначених в ЄДР та не оспорюється Позивачем, державним реєстратором виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області внесено інформацію щодо відсутності ТОВ «Загрєдвіг»за вказаною адресою.

Зазначене спростовує твердження позивача, що ЄДР містить недостовірні відомості стосовно інформації про місцезнаходження спірного товариства.

Отже, суд дійшов висновку, що відповідачем при виконанні ним своїх посадових обов'язків було дотримано вимоги статті 19 Закону № 755-IV.

Відповідно до частини 2 статті 38 Закону № 755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що відсутність юридичної особи ТОВ «Загрєдвіг» за місцезнаходженням не може мати наслідком скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Суд зазначає, що Позивач не навів жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державний реєстратор повинен був відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, порушив порядок передачі реєстраційної справи, а також визнати неправомірним запис щодо місцезнаходження підприємства.

Кожен суб'єкт владних повноважень повинен діяти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законом. Закон № 755-IV не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати попередні реєстраційні дії.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів незалежним і неупередженим судом.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.      

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, Суд дійшов висновку про те, що викладені в позовній заяві вимоги Позивача є не обґрунтованими, та відповідно такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 41, 69, 71, 94, 97, 122, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,  Окружний адміністративний суд м. Києва, -

П О С Т А Н О В И В

1. У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя                                                                          Л.О. Маруліна

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.05.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16945045
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-759/11/2670

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 19.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Постанова від 25.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні