Рішення
від 05.07.2011 по справі 3/315-09/8
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 т ел. 235-24-26

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"05" липня 2011 р. Сп рава № 3/315-09/8

Господарський суд Київс ької області в складі судді Скутельника П.Ф., при секре тарі Каплі А.В., розгл янувши у відкритому судовому засіданні справу за позов ом Баришівського міжрайо нного прокурора, місцезнаход ження: 07500, Київська обл., смт Бар ишівка, вул. Пархоменка, 28, в інтересах держави в особі відділу Державного комітет у земельних ресурсів в місті Березань Київської області, ідентифікаційний код: 24211339, міс цезнаходження: 07540, Київська об л., м. Березань, вул. Набережна, 4 ,

до відповідача - 1: товари ство з обмеженою відповідаль ністю "Березанський завод бу дівельних матеріалів", ідент ифікаційний код: 35089559, місцезна ходження: 07541, Київська обл., м. Бе резань, вул. Маяковського, 12 б,

відповідача - 2: виконав чий комітет Березанської міс ької ради Київської області, ідентифікаційний код: 22202046, міс цезнаходження: 07540, Київська об л., м. Березань, вул. Фрунзе, 1,

відповідача - 3: Київськ а обласна (регіональна) торго во-промислова палата, іденти фікаційний код: 25657534, місцезнах одження: 09110, Київська обл., м. Біл а Церква, вул. Урицького, 13,

відповідача - 4: Березанс ька міська рада Київської об ласті, ідентифікаційний код: 22202046, місцезнаходження: 07540, Київ ська обл., м. Березань, вул. Фрун зе, 1,

про визнання недійсним и результатів земельного аук ціону, договору купівлі-прод ажу земельної ділянки, визна ння незаконним та скасування рішення органу місцевого са моврядування

за участю представників ст орін:

прокурор: стажист на пос аді помічника Баришівського міжрайонного прокурор а Іванова С.О., особа якої встановлена за допомогою по свідчення від 01.02.2011 року з а №10, прокурор відділу пр окуратури Київської області Голинський Д.О., особа якого в становлена за допомогою посв ідчення від 29.03.2011 року за № 41;

від позивача: заступник начальника відділу Держав ного комітету земельних ресу рсів в місті Березань Київсь кої області ОСОБА_1, яка діє на підставі доручення ві д 01.07.2011 року за №01-10/01/543;

від відповідача - 1: ОСОБА _2., який діє на підставі дові реності від 18.01.2011 року за №1, та ОСОБА_3, який діє на підставі довіреності від 25.02.2010 року;

від відповідача - 2: ОС ОБА_2., який діє на підставі д овіреності, та завідуючий юр идичного відділу виконавчог о комітету Березанської місь кої ради ОСОБА_5, яка діє на підставі довіреності від 26.01.20 10 року;

від відповідача - 3: юрис консульт Київської обласної (регіональної) торгово-проми слової палати ОСОБА_4, яка діє на підставі довіреності від 18.03.2009 року за №071/01-17;

від відповідача - 4: ОС ОБА_2., який діє на підставі д овіреності, та завідуючий юр идичного відділу виконавчог о комітету Березанської місь кої ради ОСОБА_5, яка діє на підставі довіреності від 26.01.20 10 року,-

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Баришівський міжрайо нний прокурор (далі за тексто м: Прокурор) звернувся до госп одарського суду Київської об ласті з позовною заявою в інт ересах держави в особі відді лу Державного комітету з емельних ресурсів в місті Бе резань Київської області (да лі за текстом: Позивач) до това риства з обмеженою відповіда льністю "Березанський завод будівельних матеріалів" (дал і за текстом: Відповідач - 1), вик онавчого комітету Березансь кої міської ради Київської о бласті (далі за текстом: Відпо відач - 2) та Київської обласно ї (регіональної) торгово-пром ислової палати (далі за текст ом: Відповідач - 3) про визнання недійсними результатів земе льного аукціону, визнання не дійсним договору купівлі-про дажу земельної ділянки та ск асування рішення органу місц евого самоврядування, а саме : визнання недійсними резуль татів аукціону (земельних то ргів) від 23.05.2008 року, проведеног о Київською обласною (регіон альною) торгово-промисловою палатою, згідно яких ТОВ "Бере занський завод будівельних м атеріалів" визнано переможце м аукціону та покупцем земел ьної ділянки промислового пр изначення, площею 10 га, розташ ованої за адресою: Київська о бласть, м. Березань, вул. Маяко вського, 126; визнання недійсни м договору купівлі-продажу з емельної ділянки від 27.05.2008 року , який укладений між виконавч им комітетом Березанської мі ської ради і ТОВ "Березанськи й завод будівельних матеріал ів" та визнання незаконним та скасувати рішення виконавчо го комітету Березанської міс ької ради "Про затвердження П ротоколу проведення аукціон у з продажу земельної ділянк и" від 27.05.2008 року за №90.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що процедура набуття Т ОВ "Березанський завод будів ельних матеріалів" у власніс ть земельної ділянки промисл ового призначення для будівн ицтва заводу будівельних мат еріалів проведена з істотним и порушеннями вимог чинного земельного законодавства Ук раїни, а тому є незаконною та с уперечить принципу забезпеч ення раціонального використ ання та охорони земель. Проце дура проведення земельного а укціону (земельних торгів) не відповідає вимогам діючого земельного законодавства, а саме: аукціон (земельні торги ) проведено не уповноваженим на такі дії суб' єктом.

Ухвалою господарського су ду Київської області від 23.11.2009 р оку було порушено провадженн я у даній справі та призначен о останню до розгляду.

Рішенням господарського с уду Київської області від 17.02.2010 року у справі № 3/315-09 відмо влено у повному обсязі в задо воленні позовних вимог Бариш івського міжрайонного проку рора в інтересах держави в ос обі відділу Державного к омітету земельних ресурсів в місті Березань Київської об ласті до товариства з обмеже ною відповідальністю "Береза нський завод будівельних мат еріалів", виконавчого коміте ту Березанської міської ради Київської області та Київсь кої обласної (регіональної) т оргово-промислової палати пр о визнання недійсними резуль татів земельного аукціону, д оговору купівлі-продажу земе льної ділянки, визнання неза конним та скасування рішення органу місцевого самоврядув ання.

Прокурор не погоджуючись з даним рішенням господарсько го суду Київської області ос каржив його до суду апеляцій ної інстанції, який розгляну вши доводи апеляційного пода ння своєю постановою від 18.06.2010 р оку рішення господарського с уду Київської області від 17.02.2010 року у справі № 3/315-09 скасу вав та прийняв нове рішення у цій справі, яким в задоволенн і позовних вимог Прокурора в ідмовив повністю.

Не погоджуючись з рішенням и суддів першої та апеляційн ої інстанцій Прокурор оскарж ив їх до Вищого господарсько го суду України.

Постановою Вищого господа рського суду України від 20.01.2011 р оку у справі №3/315-09 рішення госп одарського суду Київської об ласті від 17.02.2010 року та пос танову Київського міжобласн ого апеляційного господарсь кого суду від 18.06.2010 року скасова но та справу № 3/315-09 передано на н овий розгляд до господарсько го суду Київської області.

Вищий господарський суд Ук раїни своє рішення мотивував тим, що суди 1-ї і апеляційної і нстанцій при розгляді справи № 3/315-09 не вирішили питання про з алучення до участі у справі Березанської міської ради К иївської області, прав і обов ' язків якої стосується пред мет спору, та не з' ясували на явність або відсутність пору шення Відповідачами у справі інтересів держави внаслідок дій і рішень останніх.

Справа № 3/315-09 надійшла до госп одарського суду Київської об ласті для нового розгляду 31.01.20 11 року та 04.02.2011 року передана для подальшого розгляду судді С кутельнику П.Ф., який її 10.02.2011 рок у прийняв до провадження, при своївши останній № 3/315-09/8, та при значив до розгляду на 21.02.2011 року .

21.02.2011 року в судове засідання Прокурор, Позивач, Відповіда чі - 1, - 2, - 3, не з' явились, про пр ичини неявки суд не повідоми ли, вимоги ухвали суду від 10.02.2011 року не виконали та про причи ни невиконання суд не повідо мили. В судовому засіданні 21.02.2 011 року, суд розглянувши матер іали справи прийшов до висно вку про потребу призначення судово-економічної експерти зи у справі, в зв' язку з чим у хвалою суду від 21.02.2011 року призн ачено вказану судову експерт изу, проведення якої доручен о Київському науково-дослідн ому інституту судових експер тиз Міністерства юстиції Укр аїни, та провадження у справі на час проведення експертиз и зупинено.

09.06.2011 року до господарського суду Київської області від К иївського науково-дослідног о інституту судових експерти з Міністерства юстиції Украї ни надійшли матеріали справи № 3/315-09/8 в зв' язку з неможливіс тю проведення судової експер тизи, внаслідок чого ухвалою суду від 09.06.2011 року провадження у вказаній справі поновлено та останню призначено до роз гляду на 21.06.2011 року.

21.06.2011 року в судове засідання з' явився Прокурор, який дав пояснення, позов підтримав т а просив задовольнити. В судо ве засідання з' явились Відп овідачі - 1, - 3, які частково вик онали вимоги ухвали суду 09.06.2011 р оку, дали пояснення, проти поз ову заперечували та просили відмовити в його задоволенні . Позивач та Відповідач - 2 в с удове засідання не з' явилис ь, про причини неявки суд не по відомили, вимог ухвали суду в ід 09.06.2011 року не виконали. Ухвал ою суду від 21.06.2011 року залучено в якості 3-ї особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору, на стороні Відпові дача - 2: Березанську міську р аду Київської області та від кладено розгляд справи на 05.07.20 11 року.

Господарський суд Київськ ої області за власною ініціа тивою на підставі ст. 24 Господ арського процесуального код ексу України ухвалою суду ві д 05.07.2011 року залучив до участі у справі Березанську міську р аду Київської області в якос ті Відповідача - 4.

05.07.2011 року в судове засідання з' явився Прокурор та Позив ач, які дали пояснення у справ і, позов підтримали та просил и задовольнити. В судове засі дання з' явились Відповідач і - 1, - 2, - 3, - 4, які дали пояснення, п роти позову заперечували та просили в його задоволенні в ідмовити повністю. У зв' язк у з цим, спір розглядався за на явними у справі матеріалами, після дослідження яких та вр ахування раніше наданих пояс нень представників сторін, с уд видалився до нарадчої кім нати для прийняття рішення у справі, оголошення якого при значено на 05.07.2011 року.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 82 Г осподарського процесуально го кодексу України, рішення п риймається господарським су дом за результатами оцінки д оказів, поданих сторонами та іншими учасниками господарс ького процесу, а також доказі в, які були витребувані госпо дарським судом, у нарадчій кі мнаті.

Господарський процесуальн ий кодекс України у ч. 1 ст. 111-12 пе редбачає, що вказівки, що міст яться у постанові касаційної інстанції, є обов'язковими дл я суду першої інстанції під ч ас нового розгляду справи.

Детально розглянувши мате ріали справи, заслухавши Про курора, Позивача, Відповідач ів - 1, - 2, - 3, - 4, дослідивши подані докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

Баришівською міжрайо нною прокуратурою проведено перевірку з приводу дотрима ння вимог чинного земельного законодавства при здійсненн і продажу з аукціону земельн ої ділянки, площею 10 га, яка зна ходиться в м. Березань Київсь кої області по вул. Маяковськ ого, 12б.

В ході вказаної перевірки в становлено, що 23.05.2008 року Київсь кою обласною торгово-промисл овою палатою було проведено аукціон з продажу земельної ділянки, площею 10 га, яка знахо диться в м. Березань Київсько ї області по вул. Маяковськог о, 12б. Відповідно до протоколу проведення аукціону за № 1 пер еможцем проведеного аукціон у стало ТОВ „Березанський за вод будівельних матеріалів” , яке придбало вищезазначену земельну ділянку за 2 350 700 грн. (т . 1 а.с.11).

27.05.2008 року Виконавчий комітет Березанської міської ради Р ішенням за № 90 затвердив Прото кол проведення аукціону з пр одажу земельної ділянки від 23.05.2008 року за № 1 (т. 1 а.с.15).

27.05.2008 року Березанська міська рада (продавець) та ТОВ „Берез анський завод будівельних ма теріалів” (покупець) уклали Д оговір купівлі-продажу земел ьної ділянки, площею 10 га, яка з находиться в м. Березань Київ ської області по вул. Маяковс ького, 12б.

Відповідно до умов цього до говору продавець на підставі рішення Березанської місько ї ради від 14.04.2008 року за № 312-22-V (т. 1 а. с.118) та Протоколу за № 1 проведе ння аукціону з продажу земел ьної ділянки від 23.05.2008 року, зат вердженого Рішенням виконав чого комітету Березанської м іської ради від 27.05.2008 року за № 90, продав, а покупець прийняв у в ласність і купив земельну ді лянку промислового призначе ння за адресою: Київська обла сть, м. Березань, вул. Маяковсь кого, 12б, загальною площею 10 га, за 2 350 700 грн. (т. 1 а.с.13). Договір був нотаріально посвідчений та зареєстрований в Березанськ ому міському відділі земельн их ресурсів, про що у книзі зап исів державної реєстрації до говорів купівлі-продажу земл і 28.05.2008 року було вчинено запис за № 54.

За наслідками зазначеної п еревірки Прокурор прийшов до висновку, що Відповідачами п орушено вимоги ст. ст. 21, 134, 136, 137, 207, 208, 209 Земельного кодексу Україн и, в зв' язку з чим Прокурор пр осить суд визнати недійсними результати земельного аукці ону, договір купівлі-продажу земельної ділянки, визнати н езаконним та скасувати рішен ня органу місцевого самовряд ування.

Проте, суд дослідивши матер іали справи приходить до вис новку, що позовні вимоги Прок урора по справі є безпідстав ними та необґрунтованими з н аступних підстав.

Відповідно до вимог ст. 134 Зем ельного кодексу України в ре дакції станом на 19.10.2007 року, зем ельні ділянки державної або комунальної власності, призн ачені для продажу суб'єктам п ідприємницької діяльності п ід забудову, підлягають прод ажу на конкурентних засадах (земельні торги).

Згідно із вимогами ст. 136 Земе льного кодексу України в ред акції станом на 19.10.2007 року, орга ни державної влади або орган и місцевого самоврядування, державні органи приватизаці ї уповноважені приймати ріш ення про відчуження земель, щ о перебувають у державній аб о комунальній власності, виз начають переліки земельних д ілянок, призначених для прод ажу суб'єктам підприємницько ї діяльності під забудову, та на яких розташовані об'єкти, я кі підлягають приватизації, на земельних торгах. Земельн а ділянка, призначена для про дажу суб'єктам підприємницьк ої діяльності під забудову, н а яких розташовані об'єкти, як і підлягають приватизації, н а земельних торгах, виставля ється на земельні торги післ я: а) визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевос ті) та закріплення їх межовим и знаками; б) виготовлення тех нічного паспорта земельної д ілянки. В технічному паспорт і земельної ділянки містятьс я відомості про: а) розмір земе льної ділянки; б) місце розташ ування (адресу); в) належність до державної чи комунальної власності; г) грошову оцінку з емельної ділянки та її старт ову ціну; ґ) природний і господ арський стан земельної ділян ки; д) цільове призначення зем ельної ділянки. Положення пр о технічний паспорт земельно ї ділянки, яка виставляється на земельні торги, визначаєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни.

Рішенням Березанської міс ької ради Київської області «Про затвердження переліку о б' єктів земельного аукціон у на 2007 рік»від 19.10.2007 року за №228-16-V о б' єктом земельного аукціон у на 2007 рік визначено земельну ділянку, площею 0,10 га, промисло вого призначення, яка розташ ована за адресою: Київська об л., м. Березань, вул. Маяковсько го, 12-а.

Рішенням Березанської міс ької ради від 10.12.2007 року за № 268-18-V з атверджено матеріали попере днього місця розташування об ' єкту промислового признач ення на земельну ділянку, яка є об' єктом земельного аукц іону, площею 0,10 га, по вул. Маяко вського, 12-а, в м. Березань Київс ької області із зміною цільо вого призначення із сільсько господарського (рілля) на про мислове та надано дозвіл вик онавчому комітету Березансь кої міської ради на виготовл ення проекту відведення вказ аної земельної ділянки.

Державним підприємством « Київський науково-дослідний та проектний інститут земле устрою»на замовлення викона вчого комітету Березанської міської ради розроблено про ект землеустрою щодо відведе ння земельної ділянки, площе ю 0,10 га, по вул. Маяковського, 12-а , в м. Березань Київської облас ті під будівництво заводу бу дівельних матеріалів для про дажу останньої з аукціону.

Під час розроблення зазнач еного проекту землеустрою Де ржавним підприємством «Київ ський науково-дослідний та п роектний інститут землеустр ою»здійснено розрахунок роз міру втрат сільськогосподар ського виробництва, спричине них зміною цільового признач ення земельної ділянки з пос лідуючим її відведенням для продажу з аукціону. Згідно ро зрахунку розмір втрат сільсь когосподарського виробницт ва становить 1216554,00 грн. (один міл ьйон двісті шістнадцять тися ч п' ятсот п' ятдесят чотири гривні 00 коп.).

Рішенням Березанської міс ької ради від 14.04.2008 року за №312-22-V з атверджено вищевказаний про ект землеустрою щодо відведе ння земельної ділянки, площе ю 0,10 га, по вул. Маяковського, 12-а , в м. Березань Київської облас ті під будівництво заводу бу дівельних матеріалів для про дажу останньої з аукціону та доручено виконавчому коміте ту Березанської міської ради здійснити продаж цієї земел ьної ділянки на земельному а укціонні.

Відповідно до вимог ст. 18 Зем ельного кодексу України, до з емель України належать усі з емлі в межах її території, в то му числі острови та землі, зай няті водними об'єктами, які за основним цільовим призначен ням поділяються на категорії . Категорії земель України ма ють особливий правовий режим . Україна за межами її територ ії може мати на праві державн ої власності земельні ділянк и, правовий режим яких визнач ається законодавством відпо відної країни.

Земельний кодекс України у ст. 19 передбачає, що землі Укра їни за основним цільовим при значенням поділяються на так і категорії: а) землі сільсько господарського призначення ; б) землі житлової та громадсь кої забудови; в) землі природн о-заповідного та іншого прир одоохоронного призначення; г ) землі оздоровчого призначе ння; ґ) землі рекреаційного пр изначення; д) землі історико-к ультурного призначення; е) зе млі лісогосподарського приз начення; є) землі водного фонд у; ж) землі промисловості, тран спорту, зв'язку, енергетики, об орони та іншого призначення. Земельні ділянки кожної кат егорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, м ожуть перебувати у запасі.

Згідно із вимогами ст. 20 Земе льного кодексу України, відн есення земель до тієї чи іншо ї категорії здійснюється на підставі рішень органів держ авної влади та органів місце вого самоврядування відпові дно до їх повноважень. Зміна ц ільового призначення земель провадиться органами викона вчої влади або органами місц евого самоврядування, які пр иймають рішення про передачу цих земель у власність або на дання у користування, вилуче ння (викуп) земель і затверджу ють проекти землеустрою або приймають рішення про створе ння об'єктів природоохоронно го та історико-культурного п ризначення. Зміна цільового призначення земель, які пере бувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснює ться за ініціативою власникі в земельних ділянок у порядк у, що встановлюється Кабінет ом Міністрів України. Зміна ц ільового призначення земель , зайнятих лісами, провадитьс я з урахуванням висновків ор ганів виконавчої влади з пит ань охорони навколишнього пр иродного середовища та лісов ого господарства.

Порядок зміни цільового пр изначення земель, які перебу вають у власності громадян а бо юридичних осіб, затвердже ний постановою Кабінету Міні стрів України від 11 квітня 2002 р оку за N 502 на виконання вимог ст . 20 Земельного кодексу України , у п.п. 1, 2 передбачає, що цей поря док визначає механізм щодо з міни цільового призначення з емельної ділянки, яка перебу ває у власності громадянина або юридичної особи. Зміна ці льового призначення земельн ої ділянки проводиться за по данням заяви (клопотання) її в ласника до сільської, селищн ої, міської ради, якщо земельн а ділянка розташована в межа х населеного пункту, або райо нної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташован а за межами населеного пункт у.

Відповідно до вимог ст. 207 Зем ельного кодексу України, втр ати сільськогосподарського і лісогосподарського виробн ицтва включають втрати сільс ькогосподарських угідь, лісо вих земель та чагарників, а та кож втрати, завдані обмеженн ям у землекористуванні та по гіршенням якості земель. В ідшкодуванню підлягають втр ати сільськогосподарських у гідь (ріллі, багаторічних нас аджень, перелогів, сінокосів , пасовищ), лісових земель та ч агарників як основного засоб у виробництва в сільському і лісовому господарстві внасл ідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільс ькогосподарським і лісогосп одарським виробництвом. В ідшкодуванню підлягають так ож втрати, завдані обмеження м прав власників землі і земл екористувачів, у тому числі о рендарів, або погіршенням як ості угідь внаслідок негатив ного впливу, спричиненого ді яльністю громадян, юридичних осіб, органів місцевого само врядування або держави, а так ож у зв'язку з виключенням сіл ьськогосподарських угідь, лі сових земель і чагарників із господарського обігу внаслі док встановлення охоронних, санітарних та інших захисних зон. Втрати сільськогоспода рського і лісогосподарськог о виробництва компенсуються незалежно від відшкодування збитків власникам землі та з емлекористувачам. Втрати сіл ьськогосподарського та лісо господарського виробництва визначаються у порядку, визн аченому Кабінетом Міністрів України.

Порядок визначення втрат с ільськогосподарського і ліс огосподарського виробництв а, які підлягають відшкодува нню, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 року за N 1279 відповідно д о вимог ст.ст. 13, 207 Земельного ко дексу України, у п. 4 передбача є, що відшкодування втрат сіл ьськогосподарського і лісог осподарського виробництва, с причинених вилученням сільс ькогосподарських і лісових у гідь для цілей, не пов'язаних і з веденням сільського і лісо вого господарства, провадить ся юридичними і фізичними ос обами в двомісячний термін п ісля затвердження в установл еному порядку проекту відвед ення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєнн я відведених угідь для добув ання корисних копалин відкри тим способом - у міру їх фактич ного надання.

Згідно із вимогами ст. 208 Земе льного кодексу України, від в ідшкодування втрат сільсько господарського і лісогоспод арського виробництва звільн яються громадяни та юридичні особи у разі використання зе мельних ділянок для будівниц тва шкіл, дошкільних закладі в, державних об'єктів охорони здоров'я, культури, фізкульту ри та спорту, соціального заб езпечення, державних об'єкті в дорожнього будівництва, ку льтових споруд релігійних ор ганізацій, кладовищ, меліора тивних систем, протиерозійни х, протизсувних і протиселев их споруд, під будівництво і о бслуговування жилих будинкі в і господарських будівель, д ля розміщення внутрігоспода рських об'єктів сільськогосп одарських, рибогосподарськи х і лісогосподарських підпри ємств, організацій та устано в, видобування торфу за умови повернення земельних діляно к у стані, придатному для попе реднього використання, під о б'єкти і території природно-з аповідного фонду. Здійснення внутрігосподарського будів ництва сільськогосподарськ ими або лісогосподарськими п ідприємствами, організаціям и, установами, а також громадя нами провадиться без відшкод ування втрат сільськогоспод арського та лісогосподарськ ого виробництва.

Земельний кодекс України у ст. 146 передбачає, що органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування відп овідно до їх повноважень, виз начених цим Кодексом, мають п раво викупу земельних діляно к, які перебувають у власност і громадян та юридичних осіб , для таких суспільних потреб : а) під будівлі і споруди ор ганів державної влади та орг анів місцевого самоврядуван ня; б) під будівлі, споруди та і нші виробничі об'єкти держав ної та комунальної власності ; в) під об'єкти природно-запов ідного та іншого природоохор онного призначення; г) оборон и та національної безпеки; ґ) п ід будівництво та обслуговув ання лінійних об'єктів та об'є ктів транспортної і енергети чної інфраструктури (доріг, г азопроводів, водопроводів, л іній електропередачі, аеропо ртів, нафто- та газових термін алів, електростанцій тощо); д) під розміщення дипломатични х та прирівняних до них предс тавництв іноземних держав та міжнародних організацій; е) п ід міські парки, майданчики в ідпочинку та інші об'єкти заг ального користування, необхі дні для обслуговування насел ення. Власник земельної діля нки не пізніше, ніж за один рік до майбутнього викупу має бу ти письмово попереджений орг аном, який приймає рішення пр о її викуп. Викуп земельної ді лянки здійснюється за згодою її власника. Вартість земель ної ділянки встановлюється в ідповідно до грошової та екс пертної оцінки земель, яка пр оводиться за методикою, затв ердженою Кабінетом Міністрі в України. Якщо власник земел ьної ділянки не згоден з вику пною вартістю, питання виріш ується в судовому порядку.

Відповідно до вимог ст. 149 Зем ельного кодексу України, зем ельні ділянки, надані у пос тійне користування із земель державної та комунальної вл асності, можуть вилучатися д ля суспільних та інших потре б за рішенням органів держав ної влади та органів місцево го самоврядування. Вилучення земельних ділянок провадить ся за згодою землекористувач ів на підставі рішень Кабі нету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Респуб ліки Крим, місцевих державни х адміністрацій, сільських, с елищних, міських рад відпові дно до їх повноважень. Сільсь кі, селищні, міські ради вилуч ають земельні ділянки комуна льної власності відповідних територіальних громад, які п еребувають у постійному кори стуванні, для всіх потреб, крі м особливо цінних земель, які вилучаються (викупляються) н ими з урахуванням вимог стат ті 150 цього Кодексу. Верховна Р ада Автономної Республіки Кр им, обласні, районні ради вилу чають земельні ділянки спіль ної власності відповідних те риторіальних громад, які пер ебувають у постійному корист уванні, для всіх потреб. Район ні державні адміністрації на їх території вилучають земе льні ділянки державної власн ості, які перебувають у пості йному користуванні, в межах с іл, селищ, міст районного знач ення для всіх потреб та за меж ами населених пунктів для: а) с ільськогосподарського вико ристання; б) ведення водного г осподарства, крім випадків, в изначених частиною дев'ятою цієї статті; в) будівництва об 'єктів, пов'язаних з обслугову ванням жителів територіальн ої громади району (шкіл, лікар ень, підприємств торгівлі то що), крім випадків, визначених частиною дев'ятою цієї статт і. Обласні державні адмініст рації на їх території вилуча ють земельні ділянки державн ої власності, які перебувают ь у постійному користуванні, в межах міст обласного значе ння та за межами населених пу нктів для всіх потреб, крім ви падків, визначених частинами п'ятою, дев'ятою цієї статті. К иївська, Севастопольська міс ькі державні адміністрації в илучають земельні ділянки де ржавної власності, які переб увають у постійному користув анні, в межах їх територій для всіх потреб, крім випадків, ви значених частиною дев'ятою ц ієї статті. Рада міністрів Ав тономної Республіки Крим вил учає земельні ділянки держав ної власності, які перебуваю ть у постійному користуванні , в межах міст республіканськ ого (Автономної Республіки К рим) значення та за межами нас елених пунктів для всіх потр еб, крім випадків, визначених частинами п'ятою, дев'ятою ціє ї статті. Кабінет Міністрів У країни вилучає земельні діля нки державної власності, які перебувають у постійному ко ристуванні, - ріллю, багаторіч ні насадження для несільсько господарських потреб, ліси п лощею понад 1 гектар для неліс огосподарських потреб, а так ож земельні ділянки природоо хоронного, оздоровчого, рекр еаційного призначення, крім випадків, визначених частина ми п'ятою - восьмою цієї статті , та у випадках, визначених ста ттею 150 цього Кодексу. У разі не згоди землекористувача з вил ученням земельної ділянки пи тання вирішується в судовому порядку.

Крім того, відповідно до вим ог ст. 151 Земельного кодексу Ук раїни, юридичні особи, заціка влені у вилученні (викупі) зем ельних ділянок, зобов'язані д о початку проектування погод ити із власниками землі і зем лекористувачами та сільськи ми, селищними, міськими радам и, державними адміністраціям и, Радою міністрів Автономно ї Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховн ою Радою України місце розта шування об'єкта, розмір земел ьної ділянки та умови її вилу чення (викупу) з урахуванням к омплексного розвитку терито рії, який би забезпечував нор мальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територ іях усіх об'єктів, умови прожи вання населення і охорону до вкілля. Вибір земельних діля нок для розміщення об'єктів п роводиться юридичними особа ми, зацікавленими у їх відвед енні. Органи виконавчої влад и або органи місцевого самов рядування зобов'язані в поря дку, визначеному законодавст вом України, надавати інформ ацію юридичним особам, зацік авленим у відведенні земельн их ділянок, щодо можливих вар іантів розміщення об'єктів в ідповідно до затвердженої мі стобудівної документації та документації із землеустрою . Порядок вибору земельних ді лянок для розміщення об'єкті в встановлюється Кабінетом М іністрів України. Погодження місць розташування об'єктів , розмірів передбачуваних дл я вилучення (викупу) земельни х ділянок та умов їх відведен ня провадиться відповідними сільськими, селищними, міськ ими радами, державними адмін істраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України відповідно до їх повноважен ь щодо вилучення цих ділянок , а також Верховною Радою Укра їни. Погодження місць розташ ування об'єктів на особливо ц інних землях, а також місць ро зташування об'єктів власност і інших держав, міжнародних о рганізацій провадиться Верх овною Радою України. Юридичн і особи, зацікавлені у вилуче нні (викупі) земельних діляно к, звертаються з клопотанням про погодження місць розташ ування об'єктів до відповідн ої сільської, селищної, міськ ої ради, місцевої державної а дміністрації. Клопотання щод о об'єктів, вилучення яких про вадиться Кабінетом Міністрі в України, подаються до Ради м іністрів Автономної Республ іки Крим, обласної, Севастопо льської міської державної ад міністрації. До клопотання д одаються необхідні матеріал и та розрахунки. Відповідна с ільська, селищна, міська рада чи місцева державна адмініс трація згідно із своїми повн оваженнями розглядає клопот ання і в п'ятиденний строк з дн я реєстрації направляє його разом з матеріалами, передба ченими частиною п'ятнадцятою цієї статті, на розгляд орган ів земельних ресурсів, приро доохоронних, територіальних органів виконавчої влади з п итань лісового господарства і санітарно-епідеміологічни х органів, органів містобуду вання і архітектури та охоро ни культурної спадщини. Зазн ачені органи протягом двох т ижнів з дня одержання клопот ання надають свої висновки в ідповідній сільській, селищн ій, міській раді чи місцевій д ержавній адміністрації, які з урахуванням одержаних висн овків протягом десяти днів п риймають рішення про погодже ння місця розташування того об'єкта, під який мають право с амостійно вилучати земельну ділянку, або мотивоване ріше ння про відмову. Якщо погодже ння місця розташування об'єк та провадиться районною, обл асною державною адміністрац ією, Радою міністрів Автоном ної Республіки Крим, Кабінет ом Міністрів України, Верхов ною Радою України, сільська, с елищна, міська рада готує сві й висновок і подає матеріали на погодження до Верховної Р ади Автономної Республіки Кр им, обласної, Київської чи Сев астопольської міської, район ної ради або районної, Київсь кої чи Севастопольської місь кої державної адміністрації . Районна державна адміністр ація розглядає у місячний ст рок матеріали погодження міс ця розташування об'єкта, під я кий має право вилучати земел ьну ділянку, або подає свій ви сновок до Ради міністрів Авт ономної Республіки Крим, обл асної державної адміністрац ії. Рада міністрів Автономно ї Республіки Крим, обласна де ржавна адміністрація розгля дають подані матеріали і пог оджують місце розташування о б'єкта, під який мають право ви лучати земельну ділянку. Мат еріали погодження місця розт ашування об'єкта, що провадит ься Кабінетом Міністрів Укра їни, подаються Радою міністр ів Автономної Республіки Кри м, обласною, Київською чи Сева стопольською міською держав ною адміністрацією із своїм висновком центральному орга ну виконавчої влади по земел ьних ресурсах, який розгляда є ці матеріали і у місячний ст рок подає свої пропозиції до Кабінету Міністрів України. Кабінет Міністрів України р озглядає ці матеріали і прий має відповідне рішення, а з пи тань, що погоджуються Верхов ною Радою України, подає їй св ої пропозиції. Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, Київська і Севастоп ольська міські ради подають до Верховної Ради України пр опозиції щодо вилучення особ ливо цінних земель із земель комунальної власності. Мате ріали погодження місця розта шування об'єкта повинні вклю чати: викопіювання з генерал ьного плану або іншої містоб удівної документації населе ного пункту, копію плану земе льної ділянки з нанесенням н а ній варіантів розміщення о б'єкта із зазначенням загаль ної площі, яку необхідно вилу чити. Зазначаються також скл ад угідь земельної ділянки, щ о вилучається, та умови її від ведення. У разі відмови власн ика землі або землекористува ча, сільської, селищної, міськ ої ради, органів державної вл ади у погодженні місця розта шування об'єкта ці питання ви рішуються у судовому порядку . У разі задоволення позову що до оскарження відмови власни ка землі або землекористувач а, сільської, селищної місько ї ради, органів державної вла ди у погодженні місця розташ ування об'єкта рішення суду є підставою для розробки прое кту відведення земельної діл янки.

Ретельним дослідженням рі шення Березанської міської р ади від 14.04.2008 року за №312-22-V в ході с удового розгляду справи суд приходить до висновку, що після затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,10 г а, по вул. Маяковського, 12-а, в м. Б ерезань Київської області пі д будівництво заводу будівел ьних матеріалів, цільове при значення цієї земельної діля нки змінилося із земель сіль ськогосподарського признач ення на землі промисловості, зміна якого відбулась при ві дсутності вилучення або вику пу земельної ділянки чи змін и власника земельної ділянки .

Відповідно до матеріалів с прави та згідно вимог п.п. 10, 12 Ро зділу Х - Перехідні положенн я Земельного кодексу України повноваження на розпоряджен ня земельною ділянкою, площе ю 0,10 га, по вул. Маяковського, 12-а , в м. Березань Київської облас ті належали Березанській міс ькій раді, яка змінила її приз начення без вилучення або ви купу маючи на те повноваженн я, в зв' язку з чим зміна цільо вого призначення вказаної зе мельної ділянки здійснювала сь при відсутності заяви буд ь-якої юридичної або фізично ї особи, зацікавленої у викуп і чи вилученні земельної діл янки у іншої особи, за ініціат ивою органу місцевого самовр ядування, який уповноважений державою на розпорядження з емельними ділянками в межах населеного пункту.

Суд приходить до висновку, щ о зміна цільового призначенн я земельної ділянки в межах н аселеного пункту органом міс цевого самоврядування в особ і Березанської міської ради, який згідно вимог п.п. 10, 12 Розді лу Х - Перехідні положення З емельного кодексу України уп овноважений на управління, к ористування та розпорядженн я такою земельною ділянкою, з а власною ініціативою при ві дсутності будь-якої заяви юр идичної або фізичної особи п ро вилучення, викуп, відведен ня, надання у власність чи у ко ристування земельної ділянк и, з ретельним врахування пол ожень ст. 207 Земельного кодекс у України не потребує фактич ного відшкодування втрат сіл ьськогосподарського виробн ицтва.

Уважно дослідивши положен ня ст.ст. 18, 19, 20, 146, 149, 151, 207, 208 Земельног о кодексу України, п.п. 10, 12 Розді лу Х - Перехідні положення З емельного кодексу України, П орядку визначення втрат сіль ськогосподарського і лісого сподарського виробництва, як і підлягають відшкодуванню, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 17.11.1997 року за N 1279, та Порядку змін и цільового призначення земе ль, які перебувають у власнос ті громадян або юридичних ос іб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 року за N 502 на вико нання вимог ст. 20 Земельного к одексу України, суд приходит ь до висновку, що зміна цільов ого призначення земельної ді лянки, яка не перебуває у влас ності фізичної або юридичної особи, в межах населеного пун кту органом місцевого самовр ядування, як органом уповнов аженим державою на використа ння, управління і розпорядже ння такою земельною ділянкою , за власною ініціативою орга ну місцевого самоврядування при відсутності будь-якої за яви юридичної чи фізичної ос оби про надання у власність а бо у користування земельної ділянки чи зміни цільового п ризначення останньої за своє ю правовою природою не являє ться вилученням, викупом, над анням у власність чи у корист ування земельної ділянки, внаслідок чого потребує роз рахунку втрати сільськогосп одарського та лісогосподарс ького виробництва і не потре бує їх обов' язкового подаль шого відшкодування.

За таких обставин суд прих одить до висновку, що позиція Прокурора з того приводу, що п ісля продажу органом місцево го самоврядування земельної ділянки, цільове призн ачення якої змінювалось орга ном місцевого самоврядуванн я за власною ініціативою при відсутності заяви будь-якої особи про вилучення, викуп аб о відведення земельної ділян ки, покупець ділянки пови нен відшкодувати втрати сіль ськогосподарського виробни цтва є безпідставною та необ ґрунтованою.

Відповідно до вимог ст. 136 Зем ельного кодексу України чинн ої станом на 14.04.2008 року, органи д ержавної влади або органи мі сцевого самоврядування, або державні органи приватизаці ї, або центральний орган вико навчої влади з питань земель них ресурсів, уповноважені п риймати рішення про відчужен ня земель, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, визначають переліки з емельних ділянок, призначени х для продажу суб'єктам підпр иємницької діяльності на зем ельних торгах. Земельна діля нка, призначена для продажу с уб'єктам підприємницької дія льності на земельних торгах, виставляється на земельні т орги після. а) визначення меж земельної ділянки в натурі (н а місцевості) та закріплення їх межовими знаками; б) вигот овлення технічного паспорта земельної ділянки. В техн ічному паспорті земельної ді лянки містяться відомості пр о: а) розмір земельної ділянки ; б) місце розташування (адресу ); в) належність до державної ч и комунальної власності; г) гр ошову оцінку земельної ділян ки та її стартову ціну, яка не може бути нижчою оцінки земе льної ділянки за цінами, що ск лалися на земельних аукціона х у відповідному населеному пункті або районі населеного пункту; ґ) природний і господа рський стан земельної ділянк и; д) цільове призначення земе льної ділянки. Положення про технічний паспорт земел ьної ділянки, яка виставляєт ься на земельні торги, визнач ається Кабінетом Міністрів У країни.

Згідно із вимогами ст. 137 Земе льного кодексу України чинно ї станом на 14.04.2008 року, земельні торги проводяться не раніше 30 днів з моменту опублікуванн я у пресі офіційної інформац ії про виставлення на земель ні торги земельних ділянок, а також розміщення на таких зе мельних ділянках рекламних щ итів з офіційною інформацією про виставлення на земельні торги земельних ділянок. Офі ційна інформація про виставл ення земельних ділянок на зе мельні торги повинна включат и відомості про: а) розмір земе льної ділянки; б) цільове приз начення; в) стартову ціну, яка не може бути нижчою оцінки зе мельної ділянки за цінами, що склалися на земельних аукці онах у відповідному населено му пункті або районі населен ого пункту; г) місце і час пров едення торгів; ґ) назву та адре су установи, прізвище та поса ду, номер телефону особи, у яко ї можна ознайомитися з техні чним паспортом земельної діл янки. Організатором земельни х торгів є орган державної вл ади чи орган місцевого самов рядування, чи державний орга н приватизації, чи центральн ий орган виконавчої влади з п итань земельних ресурсів, уп овноважений здійснювати від чуження земельної ділянки, п ризначеної для продажу, або д ержавний виконавець відпові дно до рішення суду. Проведен ня земельних торгів здійснює юридична особа, яка має дозві л (ліцензію) на проведення зем ельних торгів, на підставі до говору з відповідним органом державної влади чи органом м ісцевого самоврядування, чи державним органом приватиза ції, чи центральним органом в иконавчої влади з питань зем ельних ресурсів. Організатор земельних торгів має право в ідмовитися від їх проведення не пізніше, ніж за 10 днів до їх проведення з обов'язковою пу блікацією офіційної інформа ції про скасування земельних торгів із зазначенням причи ни скасування. Земельні торг и проводяться у порядку, вста новленому законом.

Детально дослідивши полож ення ст.ст. 136, 137 Земельного коде ксу України суд приходить до висновку, що технічний паспо рт на земельну ділянку, яка пі длягає продажу на аукціоні, н е повинен містити зазначення про розмір втрат сільського сподарського виробництва, в зв' язку з чим позиція Про курора про те, що відсутність в технічному паспорті зазна чення про розмір втрат сільс ькогосподарського виробниц тва є порушення вимог ст.ст. 136, 137 Земельного кодексу України являється необґрунтованою і безпідставною.

23.04.2008 року на виконання рішен ня Березанської міської ради від 14.04.2008 року за №312-22-V між викона вчим комітетом Березанської міської ради та Київською об ласною (регіональною) торгов о-промисловою палатою укладе но договір про виконання роб оти від 23.04.2008 року за № 2, згідно я кого Київська обласна (регіо нальна) торгово-промислова п алата виконує роботу з прода жу земельної ділянки на аукц іоні (земельних торгах).

Заяву на участь в аукціоні з продажу земельної ділянки п одали ТОВ «Березанський заво д будівельних матеріалів»і Т ОВ «Видавництво Палітра».

23.05.2008 року Київською обласною торгово-промисловою палатою було проведено аукціон з про дажу земельної ділянки, площ ею 10 га, яка знаходиться в м. Бер езань Київської області по в ул. Маяковського, 12б. Відповід но до протоколу проведення а укціону за № 1 переможцем пров еденого аукціону стало ТОВ „ Березанський завод будівель них матеріалів”, яке придбал о вищезазначену земельну діл янку за 2 350 700 грн.

Судом береться до уваги, що проведення земельних торгів відповідно до п. 58 ст. 9 Закону У країни «Про ліцензування пев них видів господарської діял ьності»підлягає ліцензуван ня.

Проте, жоден з державних орг анів, включених в перелік орг анів ліцензування, затвердже ний постановою Кабінету Міні стрів України «Про затвердже ння переліку органів ліцензу вання»від 14.11.2000 року за №1698 на ви конання Закону України "Про л іцензування певних видів гос подарської діяльності", стан ом на 23.05.2008 року під час проведе ння аукціону не мав права пов новажень видавати ліцензію н а проведення земельних торгі в, в зв' язку з тим, що лише 17.04.2008 року Кабінетом Міністрів Укр аїни прийнята постанова «Про затвердження порядку провед ення у 2008 році земельних аукці онів», якою Державному коміт ету із земельних ресурсів до ручалось разом з Державним к омітетом з питань регуляторн ої політики та підприємництв а затвердити ліцензійні умов и проведення робіт із землеу строю, земле-оціночних робіт та земельних торгів для забе зпечення прозорої процедури видачі суб' єктам господарю вання відповідних ліцензій.

Однак, судом встановлено, що Указом Президента України « Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України в ід 17 квітня 2008 року N 394»від 25.04.2008 ро ку за №406/2008 зупинено дію постан ови Кабінету Міністрів Украї ни «Про затвердження порядку проведення у 2008 році земельни х аукціонів» від 17.04.2008 року за № 394.

Крім того, судом враховуєть ся, що рішенням Конституційн ого суду України від 11.11.2008 року у справі N 1-46/2008 визнано неконсти туційним пункт 1 постанови Ка бінету Міністрів України "Пр о затвердження Порядку прове дення у 2008 році земельних аукц іонів" від 17.04.2008 року за N 394, відпов ідно до якого визначається п роцедура підготовки, організ ації та проведення у 2008 році зе мельних аукціонів для продаж у земельних ділянок або нада ння права на їх оренду.

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що на час укл адення між виконавчим коміте том Березанської міської рад и та Київською обласною (регі ональною) торгово-промислово ю палатою договору про викон ання роботи від 23.04.2008 року за № 2 і проведення 23.05.2008 року Київсько ю обласною торгово-промислов ою палатою аукціону з продаж у земельної ділянки, в Україн і не існувало жодної юридичн ої особи з ліцензією на прове дення земельних торгів, в зв' язку з тим, що до зазначеного п еріоду часу та у вказаний пер іод часу не існувало затверд жених ліцензійних умов, не іс нувало порядку ліцензування на право проведення земельн их торгів та не існувало зако нодавчо визначеного порядку проведення у 2008 році земельни х аукціонів.

Одночасно судом встановле но, що проведення 23.05.2008 року Киї вською обласною торгово-пром исловою палатою аукціону з п родажу земельної ділянки зді йснювалось з дотриманням вим ог Договору про організацію продажу майна, що перебуває у державній власності, від 24.04.2008 року за №200, укладеного між тор гово-промисловою палатою та Фондом державного майна Укра їни, відповідно до п. 2 якого па лата з моменту укладення Дог овору від 24.04.2008 року за №200 має пр аво укладати з державними ор ганами приватизації договор у на право проведення аукціо нів і торгів з продажу об' єк тів приватизації, та з дотрим анням положення Тимчасового положення про порядок прове дення земельних аукціонів на території Березанської місь кої ради, затвердженого ріше нням Березанської міської ра ди від 07.03.2007 року за №135-12-V.

Таким чином, суд з вр ахуванням того, що у 2008 році вза галі не існувало порядку ліц ензування та ліцензійних умо в на право проведення земель них торгів, вважає виснов ок Прокурора про те, що Ки ївська обласна торгово-проми слова палата не мала права 23.05.2 008 року проводити аукціон з пр одажу земельної ділянки внас лідок відсутності у палати в ідповідної ліцензії, безп ідставним і необґрунтованим .

Суд вважає безпідставною т а необґрунтованою позицію Пр окурора про те, що початок про дажу на аукціоні земельної д ілянки за ціною, яка визначен а згідно експертного висновк у, є незаконним в зв' язку з ти м, що ч. 3 ст. 136 Земельного кодекс у України ціна земельної діл янки повинна бути не нижче но рмативно-грошової оцінки.

Безпідставність та необґр унтованість даної позиції Пр окурора полягає в тому, що він у позовній заяві перекручує та навмисно недостовірно тр актує положення ст. 136 Земельн ого кодексу України, внаслід ок того, що за своїм ідентични м змістом ст. 136 Земельного код ексу України передбачає, що в технічному паспорті земельн ої ділянки містяться відомос ті про грошову оцінку земель ної ділянки та її стартову ці ну, яка не може бути нижчою оцінки земельної ділянки за цінами, що склалися на земель них аукціонах у відповід ному населеному пункті або р айоні населеного пункту. У зв ' язку з цим є правомірним та обґрунтованим початок пр одажу на аукціоні земель ної ділянки за стартовою цін ою 2137000,00 грн. (два мільйони сто тр идцять сім тисяч гривень 00 коп .), яка дорівнює вартості земел ьної ділянки, що визначена у з віті ТОВ «УМКА ТЕТ ЛТД»про ек спертну грошову оцінку земел ьної ділянки станом на 03.04.20 08 року, при нормативно-гро шовій оцінці земельної ділян ки відповідно до витягу відд ілу Державного комітету земе льних ресурсів в місті Берез ань Київської області від 23.01.20 08 року за №07-09-01/39 у сумі 2266118,30 грн. (дв а мільйони двісті шістдесят шість тисяч сто вісімнадцять гривень 30 коп.) станом на 23.01. 2008 року з врахуванням того , що на час завершення аукц іону ціна ділянки, за яку остання придбана ТОВ «Береза нський завод будівельних мат еріалів», становила 2350700,00 грн. (д ва мільйони триста п' ятдеся т тисяч сімсот гривень 00 коп.), щ о в свою чергу будь-які права а бо державні інтереси жодного органу, підприємства та орга нізації не порушує.

Відповідно до ч. 1 ст. 173 Господ арського кодексу України, го сподарським визнається зобо в'язання, що виникає між суб'єк том господарювання та іншим учасником (учасниками) відно син у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Ко дексом, в силу якого один суб'є кт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний в чинити певну дію господарськ ого чи управлінсько-господар ського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роб оту, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощ о), або утриматися від певних д ій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредито р) має право вимагати від зобо в'язаної сторони виконання ї ї обов'язку.

Частиною 1 ст. 193 Господарсько го кодексу України встановле но, що до виконання господарс ьких договорів застосовують ся відповідні положення Циві льного кодексу України з ура хуванням особливостей, перед бачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 п. 1 ст. 530 Циві льного кодексу України, зобо в'язання, строк (термін) викона ння якого визначений вказівк ою на подію, яка неминуче має н астати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Згідно з ч. 7 ст. 179 Господарськ ого кодексу України, господа рські договори укладаються з а правилами, встановленими Ц ивільним кодексом України з урахуванням особливостей, пе редбачених цим Кодексом, інш ими нормативно-правовими акт ами щодо окремих видів догов орів.

Відповідно до ч. 1 ст. 202 Цивіль ного кодексу України, правоч ином є дія особи, спрямована н а набуття, зміну або припинен ня цивільних прав та обов' я зків.

Згідно п.1, п.2 ст.509 Цивільного кодексу України, зобов' язан ням є правововідношення, в як ому одна сторона (боржник) зоб ов' язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) пе вну дію (передати майно, викон ати роботу, надати послугу, сп латити гроші тощо) або утриму ватися від певної дії, а креди тор має право вимагати від бо ржника виконання його обов' язку. Зобов' язання має ґрун туватися на засадах добросов існості, розумності та справ едливості.

Цивільним кодексом Україн и у ч. 2 ст. 202 закріплено, що право чини можуть бути односторонн іми та дво- чи багатосторонні ми (договори).

Відповідно до ч. 1 ст. 655 Цивіль ного кодексу України, за дого вором купівлі-продажу одна с торона (продавець) передає аб о зобов`язується передати ма йно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупец ь приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплат ити за нього певну грошову су му.

За таких обставин виконавч ий комітет Березанської місь кої ради правомірно та обґру нтовано своїм рішенням від 27.0 5.2008 року за № 90 затвердив Проток ол проведення аукціону з про дажу земельної ділянки від 23.0 5.2008 року за № 1, після чого на зак онних підставах обґрунтован о і законно 27.05.2008 року Березансь ка міська рада (продавець) та Т ОВ „Березанський завод будів ельних матеріалів” (покупець ) уклали Договір купівлі-прод ажу земельної ділянки, площе ю 10 га, яка знаходиться в м. Бере зань Київської області по ву л. Маяковського, 12б.

Таким чином, з врахуванням в ищевикладених обставин суд в важає, що будь-які державні ін тереси та права держави в осо бі органів державної влади і місцевого самоврядування вн аслідок проведення Київсько ю обласною торгово-промислов ою палатою аукціону з продаж у земельної ділянки земельно го аукціону і укладення за на слідками такого аукціону дог овору купівлі-продажу земель ної ділянки, площею 10 га, яка зн аходиться в м. Березань Київс ької області по вул. Маяковсь кого, 12б, не порушенні в зв' яз ку з правомірністю проведенн я даного аукціону з послідую чим правомірним укладенням н а його підставі договору куп івлі-продажу.

На підставі викладених обс тавин суд приходить до ви сновку, що позовні вимоги Про курора про визнання неді йсними результатів земельно го аукціону, договору купівл і-продажу земельної ділянки, визнання незаконним та скас ування рішення органу місцев ого самоврядування є безп ідставними, необґрунтованим и та не доведеними суду за допомогою належних і допуст имих доказів, в зв' язку з чим в їх задоволенні слід відмов ити повністю.

Відповідно до вимог ст.32 Гос подарського процесуального кодексу України, доказами у с праві є будь-які фактичні дан і, на підставі яких господарс ький суд у визначеному закон ом порядку встановлює наявні сть чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також і нші обставини, які мають знач ення для правильного вирішен ня господарського спору.

Господарський процесуальн ий кодекс України у ст.36 встан овлює, що письмовими доказам и є документи і матеріали, які містять дані про обставини, щ о мають значення для правиль ного вирішення спору.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що копії документів, які знаход яться в матеріалах справи та надавались Прокурором, Пози вачем, Відповідачами - 1, - 2, - 3, - 4, суду в якості доказів, можуть вважатися належними та допу стимими письмовими доказами , які стосуються предмета спо ру та обставин справи.

Згідно зі ст. 33 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які в она посилається як на підста ву своїх вимог і заперечень.

У судових засіданнях надан і Прокурором та Позивачем до кази спростовані за допомого ю належних і допустимих дока зів, які містяться у матеріал ах справи, та заперечувались Відповідачами -1, - 2, - 3, - 4 протяго м судового розгляду справи.

З врахуванням викладеног о суд приходить до висновку п ро те, що в задоволені вимог Пр окурора та Позивача слід від мовити у повному обсязі.

Відповідно до ч. 5 ст. 49 Госп одарського процесуального к одексу України, при частково му задоволенні позову, госпо дарські витрати покладаютьс я на обидві сторони пропорці йно розміру задоволених позо вних вимог. При відмові в задо волені позову господарські в итрати покладаються на позив ача, якщо останній не звільне ний від їх сплати.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 Госпо дарського процесуального ко дексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позов у Баришівського міжрай онного прокурора в інтересах держави в особі відділу Держ авного комітету земельних ре сурсів в місті Березань Київ ської області до товариства з обмеженою відповідальніст ю "Березанський завод будіве льних матеріалів", виконавчо го комітету Березанської міс ької ради Київської області, Київської обласної (регіона льної) торгово-промислової п алати, Березанської міської ради Київської області, про в изнання недійсними результа тів земельного аукціону, дог овору купівлі-продажу земель ної ділянки, визнання незако нним та скасування рішення о ргану місцевого самоврядува ння - відмовити повністю.

Дане рішення господа рського суду Київської облас ті набирає законної сили піс ля закінчення десятиденного строку з дня його належного о формлення і підписання та мо же бути оскаржено в апеляцій ному порядку.

Суддя Скутельник П.Ф.

Рішення підписано 05.07.2011 рок у

Дата ухвалення рішення05.07.2011
Оприлюднено20.07.2011
Номер документу17068047
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання недійсним и результатів земельного аук ціону, договору купівлі-прод ажу земельної ділянки, визна ння незаконним та скасування рішення органу місцевого са моврядування

Судовий реєстр по справі —3/315-09/8

Ухвала від 26.03.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Глос О.І.

Постанова від 26.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова T.Б.

Рішення від 05.07.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 21.06.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 09.06.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні