Постанова
від 26.04.2012 по справі 3/315-09/8
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" квітня 2012 р. Справа № 3/315-09/8 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя : Першиков Є.В.

судді: Данилова Т.Б., Костенко Т.Ф.

розглянувши матеріали касаційної скарги Заступника прокурора Київської області на постановуКиївського апеляційного господарського суду від 01.11.2011р. у справі господарського суду№3/315-09/8 Київської області за позовомБаришівського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Відділу земельних ресурсів в м. Березань до 1.ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів" 2.Виконавчого комітету Березанської міської ради 3.Київської обласної (регіональної) торгово-промислової палати 4.Березанської міської ради Київської області про за участю прокуратури - представників сторін: позивача - відповідача 1- відповідача 2- відповідача 3- відповідача 4- визнання недійсними результатів земельного аукціону, визнання недійсним договору купівлі-продажу земельної ділянки, визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування прокурор відділу Генеральної прокуратури України Ступак Д.В., посв. № 307 ОСОБА_2 дов.№ 01-10/01/266 від 26.04.2012 не з'явився не з'явився не з'явився ОСОБА_3 дов. б/н від 02.04.2012 Розпорядженням №03.08-05/241 від 25.04.2012 змінено склад колегії суддів у справі №3/315-09/8, призначеної до розгляду у складі: головуючий суддя Першиков Є.В., судді Данилова Т.Б., Ходаківська І.П., утворено колегію суддів у складі: головуючий суддя Першиков Є.В., судді Данилова Т.Б., Костенко Т.Ф.

В С Т А Н О В И В :

У листопаді 2009 року Баришівський міжрайонний прокурор звернувся до господарського суду Київської області з позовною заявою в інтересах держави в особі відділу Державного комітету земельних ресурсів в місті Березань Київської області до товариства з обмеженою відповідальністю "Березанський завод будівельних матеріалів", виконавчого комітету Березанської міської ради Київської області, Київської обласної (регіональна) торгово-промислової палати, про визнання недійсним результатів земельного аукціону (земельних торгів) від 23.05.2008 року, проведеного Київською обласною (регіональною) торгово-промисловою палатою, згідно яких ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів" визнано переможцем аукціону та покупцем земельної ділянки промислового призначення площею 10 га, розташованої за адресою : Київська область, м. Березань, вул.. Маяковського, 12б; визнання недійсним договору купівлі-продажу земельної ділянки від 27.05.2008 укладеного між виконавчим комітетом Березанської міської ради Київської області і ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів" та визнання незаконним і скасувати рішення виконавчого комітету Березанської міської ради "Про затвердження Протоколу проведення аукціону з продажу земельної ділянки" від 27.05.2008 року № 90.

Рішення господарського суду Київської області від 17.02.2010 відмовлено в задоволенні позовних вимог Баришівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі відділу Державного комітету земельних ресурсів в місті Березань Київської області.

Постановою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 18.06.2010 апеляційне подання Баришівського міжрайонного прокурора Київської області задоволено частково, рішення місцевого суду від 17.02.2010 скасовано, прийнято нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Постановою Вищого господарського суду України від 20.01.2011 у справі № 3/315-09 рішення господарського суду Київської області від 17.02.2010 та постанову Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 18.06.2010 скасовано, а справу передано на новий розгляд до господарського суду Київської області.

Вищий господарський суд України постанову мотивував тим, що суди попередніх інстанцій при розгляді справи не вирішили питання про залучення до участі у справі Березанської міської ради Київської області, прав і обов'язків якої стосується предмет спору, та не з'ясували наявність або відсутність порушення відповідачами у справі інтересів держави внаслідок їх дій і рішень.

На виконання вказівки, яка містилась у Постанові Вищого господарського суду України, Ухвалою господарського суду Київської області від 21.06.2011 залучено до участі у справі Березанську міську раду як третю особу на стороні виконавчого комітету міськради, а Ухвалою від 05.07.2011 місцевий суд залучив Березанську міську раду до участі у справі в якості відповідача.

За результатами нового розгляду справи рішенням від 05.07.2011 господарського суду Київської області ( суддя Скутельник П.Ф.), залишеним без змін Постановою Київського апеляційного господарського суду від 01.11.2011 (головуючого судді Яковлева М.Л., суддів Тарасенко К.В., Жук Г.А.) у задоволенні позову Баришівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі відділу Державного комітету земельних ресурсів в місті Березань Київської області до ТОВ"Березанський завод будівельних матеріалів", виконавчого комітету Березанської міської ради Київської області, Київської обласної (регіональна) торгово-промислової палати, Березанської міської ради Київської області -відмовлено повністю.

Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, Заступник прокурора Київської області звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить судові рішення скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги прокурора задовольнити повністю.

Порушенням норм матеріального права в касаційній скарзі прокурор зазначає те, що до умов продажу на аукціоні та в договір купівлі-продажу не було включено умову про відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в розмірі, що передбачений Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 № 1279.

Порушенням норм матеріального права в касаційній скарзі прокурор зазначає також і те, що Київська обласна (регіональна) торгово-промислова палата, яка проводила аукціон з продажу земельної ділянки, не мала ліцензії на проведення робіт із землеустрою, землеоцінки та земельних торгів.

Заслухавши присутніх в судовому засіданні представників сторін та думку прокурора відділу Генеральної прокуратури України, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності юридичної оцінки обставин справи та повноти їх встановлення в рішенні і постанові та доводи касаційної скарги, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.

Переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права.

Як встановлено судами попередніх інстанцій та вбачається з матеріалів справи, що 23.05.2008 Київською обласною торгово-промисловою палатою було проведено аукціон з продажу земельної ділянки площею 10 га, яка знаходиться в м. Березань Київської області по вул. Маяковського, 12б.

Відповідно до протоколу проведення аукціону за № 1 переможцем проведеного аукціону стало ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів", яке придбало вищезазначену земельну ділянку за 2 350 700 грн.

27.05.2008 Виконавчий комітет Березанської міської ради рішенням за №90 затвердив Протокол проведення аукціону з продажу земельної ділянки від 23.05.2008 за № 1.

27.05.2008 Березанська міська рада (продавець) та ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів" (покупець) уклали договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 10 га, яка знаходиться в м. Березань Київської області по вул. Маяковського, 12б. Відповідно до умов цього договору продавець на підставі рішення Березанської міської ради від 14.04.2008 №312-22-V та Протоколу № 1 проведення аукціону з продажу земельної ділянки від 23.05.2008, затвердженого рішенням виконавчого комітету Березанської міської ради від 27.05.2008 № 90, продав, а покупець прийняв у власність і купив земельну ділянку промислового призначення за адресою: Київська область, м. Березань, вул. Маяковського, 12б, загальною площею 10га за 2 350 700 грн.

Договір був нотаріально посвідчений та зареєстрований в Березанському міському відділі земельних ресурсів, про що у книзі записів державної реєстрації договорів купівлі-продажу землі 28.05.2008 вчинено запис за № 54.

Баришівською міжрайонною прокуратурою проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства при здійсненні продажу з аукціону земельної ділянки площею 10 га, яка знаходиться в м. Березань Київської області по вул. Маяковського, 12б. За наслідками зазначеної перевірки прокурор прийшов до висновку, що відповідачами порушено вимоги Земельного кодексу України, в зв'язку з чим прокурор просив суд визнати недійсними результати земельного аукціону, договір купівлі-продажу земельної ділянки, визнати незаконним та скасувати рішення органу місцевого самоврядування.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог прокурора, суди попередніх інстанцій виходили з вимог ст. 134 Земельного кодексу України ( в редакції на 19.10.2007),за якою земельні ділянки державної або комунальної власності, призначені для продажу суб'єктам підприємницької діяльності під забудову, підлягають продажу на конкурентних засадах (земельні торги).

Згідно із вимогами ст. 136 Земельного кодексу України, в редакції станом на 19.10.2007, органи державної влади або органи місцевого самоврядування, державні органи приватизації уповноважені приймати рішення про відчуження земель, що перебувають у державній або комунальній власності, визначають переліки земельних ділянок, призначених для продажу суб'єктам підприємницької діяльності під забудову, та на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, на земельних торгах.

Земельна ділянка, призначена для продажу суб'єктам підприємницької діяльності під забудову, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, на земельних торгах, виставляється на земельні торги після: визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками; виготовлення технічного паспорта земельної ділянки. В технічному паспорті земельної ділянки містяться відомості про розмір земельної ділянки; місце розташування (адресу); належність до державної чи комунальної власності; грошову оцінку земельної ділянки та її стартову ціну; природний і господарський стан земельної ділянки; цільове призначення земельної ділянки.

Перевіряючи законність проведення аукціону, судами попередніх інстанцій встановлено, що Рішенням Березанської міської ради Київської області "Про затвердження переліку об'єктів земельного аукціону на 2007 рік" від 19.10.2007 за № 228-16-V об'єктом земельного аукціону на 2007 рік визначено земельну ділянку площею 10 га, промислового призначення, яка розташована за адресою: Київська обл., м. Березань, вул. Маяковського, 12-а. Цим же рішенням, міська рада вирішила уповноважити виконавчий комітет замовити в Березанському відділі земельних ресурсів виготовлення технічного паспорту зазначеної земельної ділянки та дати дозвіл на збір матеріалів погодження місця розташування об'єкту промислового призначення на земельну ділянку, яка є об'єктом земельного аукціону із зміною цільового призначення земельної ділянки із сільськогосподарського на промислове.

Рішенням Березанської міської ради від 10.12.2007 за № 268-18-V затверджено матеріали попереднього місця розташування об'єкту промислового призначення на земельну ділянку, яка є об'єктом земельного аукціону, площею 10га по вул. Маяковського, 12-а, в м. Березань Київської області із зміною цільового призначення із сільськогосподарського (рілля) на промислове та надано дозвіл виконавчому комітету Березанської міської ради на виготовлення проекту відведення вказаної земельної ділянки.

В зв'язку з впорядкуванням адресного господарства міста рішенням Виконавчого комітету Березанської міської ради № 8 від 16.01.2008 присвоєно адресу земельній ділянці, яка відводиться для будівництва заводу будівельних матеріалів -вул. Маяковського 12-б (колишня -Маяковського 12-а).

Державним підприємством "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" на замовлення виконкому Березанської міської ради розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для аукціону Виконавчому комітету Березанської міської ради, площею 10 га, по вул. Маяковського, 12-б, в м. Березань Київської області під будівництво заводу будівельних матеріалів для продажу останньої з аукціону.

Під час розроблення зазначеного проекту землеустрою державним підприємством "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" здійснено розрахунок розміру втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених зміною цільового призначення земельної ділянки з послідуючим її відведенням земельної ділянки виконавчому комітету Березанської міської ради для продажу з аукціону. Згідно розрахунку розмір втрат сільськогосподарського виробництва становить 1 216 554,00 грн.

Рішенням Березанської міської ради від 14.04.2008 за № 312-22-V затверджено вищевказаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки промислового призначення для аукціону виконавчому комітету Березанської міської ради, площею 10 га по вул. Маяковського, 12-б, в м. Березань Київської області для продажу останньої з аукціону та доручено виконавчому комітету Березанської міської ради здійснити продаж цієї земельної ділянки промислового призначення на земельному аукціонні. Зазначеним рішенням затверджено експертну грошову оцінку земельної ділянки для аукціону виконавчому комітету Березанської міської ради, розробленої ТОВ "Умка ТЕТ ЛТД" та встановлено стартову ціну спірної земельної ділянки для продажу на земельному аукціоні 2 137 000,00 грн.

Вирішуючи справу по суті, суди виходили із ст. 18 Земельного кодексу України, якою встановлено, що до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об'єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії земель України мають особливий правовий режим та визначені у ст. 19 цього Кодексу.

Згідно із ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Таким чином, суди попередніх інстанцій встановили, що користуючись зазначеними повноваженнями, Березанська міська рада в особі виконавчого комітету Березанської міської ради звернулася та отримала всі необхідні погодження для виготовлення Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для аукціону на своє ім'я, як власника земельної ділянки по вул. Маяковського, 12-б в місті Березань Київської області.

Правильність складання та відповідність вимогам чинного законодавства зазначеного проекту землеустрою підтверджено висновком Державної експертизи від 26.03.2008 № 1а-9е, яку провело Головне управління земельних ресурсів у Київській області.

На цих підставах суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що Березанська міська рада у відповідності до чинного законодавства прийняла рішення, яким змінила цільове призначення землі із сільськогосподарського на промислове призначення, затвердивши Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для аукціону, разом з розрахунком розміру втрат сільськогосподарського виробництва, зробленого для виконавчого комітету Березанської міської ради.

Відповідно до ст. 207 Земельного кодексу України втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва включають втрати сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, а також втрати, завдані обмеженням у землекористуванні та погіршенням якості земель. Відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 за N 1279, пункт 4 передбачає, що відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок.

Статтею 208 Земельного кодексу України встановлено перелік видів використання земельних ділянок, по яких від відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва звільняються громадяни та юридичні особи, однак, судами встановлено, що об'єктом договору купівлі-продажу є земельна ділянка промислового призначення.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що на виконання рішення Березанської міської ради від 19.10.2007 № 228-16-V між виконавчим комітетом Березанської міської ради та Київською обласною (регіональною) торгово-промисловою палатою 23.04.2008 укладено договір № 2 про виконання роботи, згідно якого Київська обласна (регіональна) торгово-промислова палата виконує роботу з продажу земельної ділянки на аукціоні (земельних торгах).

Заяву на участь в аукціоні з продажу земельної ділянки подали ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів" і ТОВ "Видавництво Палітра".

23.05.2008 Київською обласною торгово-промисловою палатою було проведено аукціон з продажу земельної ділянки площею 10 га, яка знаходиться в м. Березань Київської області по вул. Маяковського, 12б. Відповідно до протоколу проведення аукціону № 1 переможцем проведеного аукціону стало ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів", яке придбало вищезазначену земельну ділянку за 2 350 700,00 грн. Рішенням виконавчого комітету Березанської міської ради № 90 від 27.05.2008 затверджено протокол проведення аукціону з продажу земельної ділянки № 1 від 23.05.2008.

Березанська міська рада, яка діє від імені та інтересах територіальної громади міста в якості продавця, на підставі рішення Березанської міської ради від 14.04.2008 № 312-22-У та протоколу № 1 проведення аукціону з продажу земельної ділянки від 23.05.2008, затвердженого рішенням виконавчого комітету Березанської міської ради 27.05.2008 № 90, з однієї сторони та товариство з обмеженою відповідальністю "Березанський завод будівельних матеріалів" в якості покупця, з іншої сторони, 27.05.2008 року уклали договір купівлі-продажу земельної ділянки промислового призначення, відповідно до п. 1.1. якого продавець продає, а покупець зобов'язується прийняти у власність та купити ділянку промислового призначення за адресою: Київська область, м. Березань, вул. Маяковського, 12-б, загальною площею 10,0000 га згідно кадастрового плану земельної ділянки.

На виконання вимог ч. 7 ст. 128 Земельного кодексу України, зазначений договір нотаріально-посвідчений та зареєстрований у реєстрі за № 1390.

Договором передбачено, що земельна ділянка відноситься до земель промислового призначення та передається відповідачу 1 для будівництва об'єкту промислового призначення по акту прийму передачі, а пунктом 7.3 Договору встановлено, що договір купівлі-продажу та документ про сплату вартості земельної ділянки є підставою для видачі державного акту на право власності на землю.

Свої зобов'язання по оплаті вартості земельної ділянки відповідачем 1 виконано в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням № 1 від 06.06.2008, відповідно до якого ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів" перерахував на рахунок місцевого бюджету 2 350 700,00 грн.

Тобто, з матеріалів справи судами встановлено та вбачається, що об'єктом договору купівлі-продажу є земельна ділянка промислового призначення.

Суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що оскільки проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для аукціону Березанська міська рада затвердила виконавчому комітету Березанської міської ради своїм рішенням від 14.04.2008 № 312-22-У, то вимоги відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва до покупця земельної ділянки на аукціоні є безпідставними.

Щодо перерахування ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів" на спеціальний рахунок місцевого бюджету КБКД 21110000 "Надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва" суми 40000 грн., то судами попередніх інстанцій встановлено, що міська рада дала згоду ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів" на фінансування заходів з підготовки до земельного аукціону та проведення аукціону, надала статусу інвестора, тобто фактично кошти надійшли за підготовку проведення аукціону, хоча і на спеціальний рахунок місцевого бюджету КБКД 21110000.

Таким чином, зазначені кошти не можуть вважатися відшкодуванням втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, сплата якого здійснена ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів" як інвестором за проведення аукціону, що спростовує доводи скаржника про визнання відповідачем втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а відтак і встановлення його обов'язку для відшкодування всієї суми.

Згідно із вимогами ст. 137 Земельного кодексу України, чинної станом на 14.04.2008 року, земельні торги проводяться не раніше 30 днів з моменту опублікування у пресі офіційної інформації про виставлення на земельні торги земельних ділянок, а також розміщення на таких земельних ділянках рекламних щитів з офіційною інформацією про виставлення на земельні торги земельних ділянок. Організатором земельних торгів є орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, чи державний орган приватизації, чи центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів, уповноважений здійснювати відчуження земельної ділянки, призначеної для продажу, або державний виконавець відповідно до рішення суду. Проведення земельних торгів здійснює юридична особа, яка має дозвіл (ліцензію) на проведення земельних торгів, на підставі договору з відповідним органом державної влади чи органом місцевого самоврядування, чи державним органом приватизації, чи центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Як зазначалося судами, між виконавчим комітетом Березанської міської ради та Київською обласною (регіональною) торгово-промисловою палатою укладено договір про виконання роботи від 23.04.2008 за № 2, згідно якого Київська обласна (регіональна) торгово-промислова палата виконує роботу з продажу земельної ділянки на аукціоні (земельних торгах).

23.05.2008 року Київською обласною торгово-промисловою палатою було проведено аукціон з продажу земельної ділянки площею 10 га, яка знаходиться в м. Березань Київської області по вул. Маяковського, 12б. Відповідно до протоколу проведення аукціону за № 1 переможцем проведеного аукціону стало ТОВ "Березанський завод будівельних матеріалів", яке придбало вищезазначену земельну ділянку за 2 350 700,00 грн.

Проведення земельних торгів відповідно до п. 58 ст. 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" підлягає ліцензуванню.

Судами попередніх інстанцій, вирішуючи питання правомірності дій Київської обласної ТПП щодо проведення аукціону, встановлено, що жоден з державних органів, включених в перелік органів ліцензування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку органів ліцензування" від 14.11.2000 № 1698 на виконання Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", станом на 23.05.2008(день проведення аукціону) не мав повноважень видавати ліцензію на проведення земельних торгів, в зв'язку з тим, що лише 17.04.2008 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова № 394 "Про затвердження порядку проведення у 2008 році земельних аукціонів", якою Державному комітету із земельних ресурсів доручалось разом з Державним комітетом з питань регуляторної політики та підприємництва затвердити ліцензійні умови проведення робіт із землеустрою, земле-оціночних робіт та земельних торгів для забезпечення прозорої процедури видачі суб'єктам господарювання відповідних ліцензій.

Указом Президента України "Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року N 394" від 25.04.2008 № 406/2008 зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку проведення у 2008 році земельних аукціонів" від 17.04.2008 № 394.

Таким чином, на час укладення між виконавчим комітетом Березанської міської ради та Київською обласною (регіональною) торгово-промисловою палатою договору про виконання роботи від 23.04.2008 року за № 2 і проведення 23.05.2008 Київською обласною торгово-промисловою палатою аукціону з продажу земельної ділянки, в Україні не існувало затверджених ліцензійних умов, не існувало порядку ліцензування на право проведення земельних торгів та не існувало законодавчо визначеного порядку проведення у 2008 році земельних аукціонів.

Суди попередніх інстанцій розглянули доводи прокурора щодо заниження вартості ціни земельної ділянки згідно із витягом із технічної документації грошової оцінки земель № 070901/104 від 18.05.2009 та встановили, що результати експертної грошової оцінки та вартість земельної ділянки в розмірі 2137000,00грн. було підтверджено Висновком державної експертизи землевпорядної документації від 07.04.2007 № 1а-100ЕО, здійсненої Головним управлінням земельних ресурсів у Київські області. В межах повноважень Березанська міська рада своїм рішенням від 14.04.2008 № 312-22-У затвердила експертну грошову оцінку спірної земельної ділянки та встановила стартову ціну для продажу на аукціоні в розмірі 2 137 000,00 грн.

Таким чином, з врахуванням вищевикладених обставин суди попередніх інстанцій дійшли обґрунтованого висновку, що будь-які державні інтереси та права держави в особі органів державної влади і місцевого самоврядування внаслідок проведення Київською обласною торгово-промисловою палатою аукціону з продажу земельної ділянки і укладення за наслідками такого аукціону договору купівлі-продажу земельної ділянки площею 10 га, яка знаходиться в м. Березань Київської області по вул. Маяковського, 12б, не порушенні в зв'язку з правомірністю проведення аукціону з послідуючим правомірним укладенням на його підставі договору купівлі-продажу.

Статтею 111 7 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.

З огляду на викладене, колегія суддів Вищого господарського суду України дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги Заступника прокурора Київської області, оскільки судами було повно та всебічно з'ясовано обставини, що мають значення для даної справи, їм надано належну правову оцінку та прийнято рішення і постанову з дотриманням норм матеріального та процесуального права, що дає підстави залишити їх без змін.

Враховуючи наведене, та керуючись ст.ст.111 5 , 111 7 , 111 9 , 111 11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України, -

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Заступника прокурора Київської області залишити без задоволення.

Постанову Київського апеляційного господарського суду від 01.11.2011р. у справі № 3/315-09/8 залишити без змін.

Головуючий Є. Першиков

Судді Т. Данилова

Т. Костенко

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення26.04.2012
Оприлюднено04.05.2012
Номер документу23736138
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/315-09/8

Ухвала від 26.03.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Глос О.І.

Постанова від 26.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова T.Б.

Рішення від 05.07.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 21.06.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 09.06.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні