ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 червня 2011 року № 2а-3765/11/2670
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі :
головуючого судді - Добрі вської Н.А.,
за участю секретаря судови х засідань - Щерблюк А.І .,
та представника позивача - Старощука С.В.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Святошинському район і міста Києва
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Компе «А лпаре»,
третя особа без самостійни х вимог:
Святошинська районна у міс ті Києві державна адміністра ція
про визнання недійсними уста новчих документів та припине ння юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
13 березня 2011 року ДПІ у С вятошинському районі м. Києв а звернулася до Окружного ад міністративного суду міста К иєва з позовом до ТОВ «Компе « Алпаре», в якому просила в изнати недійсними установчі (засновницькі) документи та п рипинити юридичну особу.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що згідно пояснень ОСОБ А_3 засновника (директора) ТО В «Компе «Алпаре»йому не відома ця фірма, він ніколи не працював директором та бухг алтером у даній фірмі, ніколи не підписував ніяких докуме нтів та не укладав ніяких дог оворів по «Компе «Алпаре ». Таким чином, створення дано го підприємства було направл ене на здійснення протиправн ої діяльності - на ухилення від сплати податків, відмива ння та легалізацію коштів. Пі д час реєстрації товариства ОСОБА_3 не відвідував держ авну адміністрацію, податков у інспекцію Святошинського р айону м. Києва; дозвіл на отрим ання печатки, а також самих пе чаток не отримував. Статутни й фонд товариства не формува в, статут не розробляв; фінанс ово-господарську діяльність не здійснював, а також нікого не уповноважував від свого і мені реєструвати ТОВ «Компе «Алпаре»та вести фінанс ово-господарську діяльність та підписувати первинні док ументи. За таких обставини по зивач дійшов висновку, що уст ановчі та реєстраційні докум енти ТОВ «Компе «Алпаре» (статут підприємства, устано вчий договір, свідоцтво про д ержавну реєстрацію, свідоцтв о про реєстрацію платника по датків, свідоцтво про реєстр ацію платника податку на дод ану вартість) містять неправ диві відомості та не відпові дають вимогам законодавства . Таким чином, створення даног о підприємства було направле не на здійснення протиправно ї діяльності - на ухилення в ід сплати податків, відмиван ня та легалізацію коштів.
У зв' язку з цим, з посиланн ям на положення статей 80, 87 Циві льного кодексу України, ч.ч.3 і 5 ст.8 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб підприєм ців», а також статей 202, 203, 215, 236 Цив ільного кодексу України, ст.57 Господарського кодексу Укра їни, позивач вважає, фіктивни м правочин (статут) у формі ств орення установчих документі в та державної реєстрації ві дповідача та зазначає, що від повідно до ч.5 ст.216 ЦК України, в имога про застосування наслі дків недійсності нікчемного правочину може бути заявлен а будь-якою заінтересованою особою.
Виходячи з цього та з посила нням на п.2 ч.1 ст.110 Цивільного ко дексу України та ст. 38 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб підприємців», позива ч вважає, що існують правові п ідстави для ухвалення рішенн я суду про визнання недійсни м запису про проведення держ авної реєстрації відповідач а через порушення закону, доп ущені його створенні, які не м ожна усунути.
У судовому засіданні предс тавник позивача доповнив під стави позову, склавши відпов ідну заяву, та просив припини ти юридичну особу, яка не звіт ує до податкового органу біл ьше ніж 1 рік.
Ухвала про відкриття прова дження в адміністративній сп раві та призначення її до суд ового розгляду, а також повіс тки про виклик направлялись ТОВ «Компе «Алпаре»за на явною у матеріалах справи ад ресою, яка внесена до Єдиного державного реєстру підприєм ств та організацій України. П роте кореспонденція суду пов ернулась з відміткою пошти « за зазначеною адресою не роз шукано».
Відповідно до частини один адцятої статті 35 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у разі повернення пош тового відправлення із повіс ткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин , вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи вищенаведене, с уд вважає відповідача належн им чином повідомленим про да ту, час і місце проведення суд ового засідання. 28.03.2011 року повн оважним представником треть ої особи направлено до суду з аяву про розгляд справи у йог о відсутність.
Враховуючи, що від відповід ача та третьої особи запереч ень проти позову, пояснень, за яв чи клопотань до суду не над ходило, суд відповідно до ч.6 с т.71, ч.4 ст.128 КАС України вирішує справу за відсутності відпов ідача та представника третьо ї особи на основі наявних у сп раві доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, з' ясува вши фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спр ави по суті, суд встановив нас тупне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Компе «Алп аре»зареєстровано Святош инською районною у місті Киє ві державною адміністрацією 13.04.2009р. за адресою: м. Київ, вул. Ак адеміка Туполєва, 3, код юридич ної особи 36477159. Державною подат ковою інспекцією у Святошинс ькому районі м. Києва відпові дача взято на облік.
Вирішуючи спір, суд виходит ь з положень законодавства, я ке діяло на час виникнення сп ірних відносин та визначених позивачем обставин.
Статтями 2-3 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців», встановлюєтьс я, що відносини, які виникають у сфері державної реєстраці ї юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюю ться Конституцією України, ц им Законом та нормативно-пра вовими актами, прийнятими ві дповідно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юр идичних осіб незалежно від о рганізаційно-правової форми , форми власності та підпоряд кування, а також фізичних осі б - підприємців.
З викладеного вбачається, щ о вказаний закон є спеціальн им нормативно-правовим актом , що прийнятий з метою регулюв ання правовідносин, які вини кають у сфері державної реєс трації юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців, у т ому числі й порядку та підста в припинення державної реєст рації підприємницької діяль ності суб' єкта господарюва ння.
Частиною 2 ст.38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців»встановлено , що підставою для постановле ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутство м юридичної особи, зокрема є: в изнання недійсним запису про проведення державної реєстр ації через порушення закону, допущені при створенні юрид ичної особи, які не можна усун ути.
Відповідно до положень ч.2 с т.110 ЦК України вимога про лікв ідацію юридичної особи на пі дставах, зазначених у пункті 2 ч.1 цієї статті, може бути пред ' явлена до суду органом, що здійснює державну реєстраці ю, учасником юридичної особи , а щодо акціонерних товарист в - також Державною комісією з цінних паперів та фондовог о ринку, аналогічна правова п озиція щодо чого міститься у постанові Верховного Суду У країни від 19 лютого 2008 року по с праві № 2-116/06.
В той же час, як встановлено судом, позивач не є засновник ом відповідача, а також не нал ежить до органів, які здійсню ють державну реєстрацію суб' єктів підприємницької діяль ності.
Суд вважає також за необхід не зазначити, що підставою дл я визнання недійсними устано вчих (засновницьких) докумен тів відповідача є пояснення ОСОБА_3
Відповідно до частини перш ої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
Проте суд вважає, що лише по яснення ОСОБА_3 щодо надан ня ним копії паспорта та іден тифікаційного коду особі на ім' я Тарас не є належним та д остатнім доказом створення Т ОВ «Компе «Алпаре»з пору шенням закону.
Згідно з частиною першою ст атті 205 Кримінального Кодексу України фіктивне підприємни цтво - це створення або прид бання суб' єктів підприємни цької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незак онної діяльності або здійсне ння видів діяльності, щодо як их є заборона.
Оскільки позивачем не нада но постанови про порушення к римінальної справи, що встан овлювала факт притягнення ви нних осіб до кримінальної ві дповідальності за створення фіктивного підприємства, су д визнає доводи позивача нед оведеними.
Крім того, як вбачається з м атеріалів справи та встановл ено під час розгляду справи п о суті, установчі (засновниць кі) документи ТОВ «Компе «А лпаре» не були предметом пе ревірки податкової інспекці ї, отже посилання на те, що вон и містять відомості, що супер ечать вимогам законодавства або реально існуючим обстав инам не може вважатись обґру нтованим.
З огляду на зазначене, суд п риходить до висновку щодо ві дсутності підстав для задово лення вимог позивача в части ні визнання недійсними устан овчих (засновницьких) докуме нтів ТОВ «Компе «Алпаре» .
01.01.2011 року набрав чинності По датковий кодекс України від 02.12.2010р. №2755-VI, який регулює відноси ни, що виникають у сфері справ ляння податків і зборів, зокр ема, визначає вичерпний пере лік податків та зборів, що спр авляються в Україні, та поряд ок їх адміністрування, платн иків податків та зборів, їх пр ава та обов' язки, компете нцію контролюючих органів, п овноваження і обов' язки їх посадових осіб під час здійс нення податкового контролю , а також відповідальність з а порушення податкового зако нодавства.
Пунктом 20.1.12 Податкового код ексу України закріплено прав о органів державної податков ої служби у випадках, встан овлених законом, звертати ся до суду щодо припинення юр идичної особи та підприємниц ької діяльності фізичної осо би - підприємця про визнання недійсними установчих (засн овницьких) документів суб' є ктів господарювання.
Виходячи з положень ст.ст.20, 2 1 Податкового кодексу Україн и стосовно контролюючих функ цій податкової служби в коре спонденції з положеннями ч.2 с т.38 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в», органи державної податко вої служби можуть звертатися з вимогами про припинення юр идичної особи не в усіх випад ках, визначених статтею 38 зазн аченого закону, а лише в тих, к оли податкові органи діють н а реалізацію своєї владної к омпетенції.
Відповідно до абзацу 5 ч.2 ст.3 8 Закону України Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців»від 15 трав ня 2003 року № 755-ІV підставою для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.
Згідно з пунктом 8.6 Порядку о бліку платників податків, зб орів (обов' язкових платежів ), затвердженого Наказом ДПА У країни від 19 лютого 1998 року № 80 (в редакції наказу ДПА України від 17 листопада 1998 року № 552), якщо платник податків не має забо ргованості перед бюджетом, т а у разі неподання протяго м року в органи державної под аткової служби податкових де кларацій, документів пода ткової звітності, керівник о ргану державної податкової с лужби приймає рішення у вигл яді розпорядження відносно п латника податків - про звер нення до суду або господарсь кого суду із заявою (позовною заявою) про постановлення су дового рішення про припиненн я юридичної особи чи підприє мницької фізичної особи - пі дприємця.
Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування»від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ (в редак ції на момент спірних правов ідносин) встановлено обов' я зок платників податків і збо рів (обов' язкових платежів) : вести бухгалтерський облік , складати звітність про фіна нсово-господарську діяльніс ть і забезпечувати її зберіг ання у терміни, встановлені з аконами; подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов' язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов' яз кових платежів); сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов' язкових платежів) у в становлені законами терміни ; допускати посадових осіб де ржавних податкових органів д о обстеження приміщень, що ви користовуються для одержанн я доходів чи пов' язані з утр иманням об' єктів оподаткув ання, а також для перевірок з п итань обчислення і сплати по датків і зборів (обов' язков их платежів).
Обов' язок платника подат ків подавати до контролюючих органів у порядку, встановле ному податковим та митним за конодавством, декларації, зв ітність та інші документи, по в' язані з обчисленням і спл атою податків та зборів тако ж було закріплено і в Податко вому кодексі України (п.п.16.1.3 п.16 .1 ст.16), який набрав чинності з 01. 01.2011 року.
Як вбачається з інформацій ної довідки ДПІ у Святошинсь кому районі м. Києва від 17.05.2011 ро ку № 627/10-029 відповідач не звітує до податкового органу з люто го 2010 року.
Таким чином, строк, упродовж якого відповідач не подає зв ітність до податкового орган у, перевищує один рік.
Отже, враховуючи неподання відповідачем більше року ор ганам державної податкової с лужби документів фінансової звітності, а також право орга нів державної податкової слу жби на звернення до суду з зая вою (позовною заявою) про прип инення юридичної особи, суд з адовольняє позовні вимоги в цій частині позову виходячи із вищевказаних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців»суд, який постановив рішення про припинення юридичної особи, що не пов' язане з банкрутст вом юридичної особи, у день на брання таким рішенням законн ої сили направляє його копі ю державному реєстратору за місцезнаходженням юридично ї особи для внесення до Єдино го державного реєстру запису про судове рішення.
Керуючись вимогами ст.ст.69-72, 94, ст.ст.158-163, 167, 254 КАС України, Окрі жний адміністративний суд мі ста Києва -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Державної податкової інспе кції у Святошинському районі міста Києва задовольнити ча стково.
Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відпо відальністю «Компе «Алпар е»(юридична адреса: 04128, м. Киї в, вул. Академіка Туполєва, 3, ко д ЄДРПОУ - 36477159).
В задоволені решти позовни х вимог - відмовити.
Копію постанови, у день набр ання постановою законної сил и, надіслати державному реєс тратору Святошинської район ної у м. Києві державної адмін істрації для внесення до Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців запису про судове рішення щодо припинення Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Компе Алпаре»до вс тановленого законом порядку .
Постанова набирає закон ної сили у порядку, встановле ному в ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Київськог о апеляційного адміністрати вного суду в порядку та строк и, визначені ст.ст.185-187 КАС Украї ни.
Суддя Н.А. Добрівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2011 |
Оприлюднено | 20.07.2011 |
Номер документу | 17074404 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрівська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні