ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"13" липня 2011 р. Справа № 24/17-1856-2011
За позовом: Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУ РС";
до відповідача: Держав ного підприємства „Одеська з алізниця”
про стягнення 14066грн.
Суддя Оборотова О.Ю.
За участю представників:
від позивача: ОСОБА_1 на підставі довіреності від 31.05.20 11р.;
від відповідача: ОСОБА_2 на підставі довіреності від 04.01.2011р.
Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС" зв ернулось до господарського с уду Одеської області з позов ною заявою до відповідача Де ржавне підприємство „Одеськ а залізниця” про стягнення 3276 грн.
01.06.2011р. до господарського суд у Одеської області від предс тавника відповідача надійшо в відзив на позов, відповідно до якого, представнки відпов ідача просить суд у задоволе нні позову відмовити.
01.06.2011р. до господарського суд у Одеської області від предс тавника позивача надійшло кл опотання про збільшення розм іру позовних вимог у сумі 14 066г рн.
08.06.2011р. до господарського суд у Одеської області від предс тавника вфдповідача надійшл о доповнення до відзиву.
У судовому засіданні оголо шено перерву 11.07.2011р. до 13.07.2011р.
У судовому засіданні 13.07.2011 р. після виходу судді з нарадчо ї кімнати було оголошено вст упну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши у відкр итому судовому засіданні мат еріали справи та заслухавши пояснення представників сто рін суд встановив:
16.08.2010р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС" та Приватним акціонерним товар иством „Виробниче об'єднан ня „Облпаливо” укладено дого вір №16/08-1.
ТОВ „ТК ”Схід регіон„ відпу стив зі станції відправлення Даріївка на адресу Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС " вугілля марки АМ (13-25) у вагоні № 66011966 по залізничній накладній №50913664 в об'ємі 69 000кг, однак на ст анцію Помічна у вказаному ва гоні прибуло вугілля в об'є мі 66480кг.
27.04.2011р. при комісійному перев ажуванні вугілля в вагоні №6601 1966 встановлена недостача в об сязі 2520 кг на суму 3276грн.
Як вбачається з матеріалів справи, наявний комерційний акт серії АА №034593/109/02 від 24.04.2011р. від повідно до якого вказано, що з авантаження вантажу нижче бо ртів на 30 см, маркіроване вапн ом, маються поглиблення: ліво руч по руху поїзду над 2-5 люкам и довжиною 6,0м, шириною 1,0м, глиб иною 0,5м, праворуч по руху поїз ду над люками 6-7 довжиною техн ічному відношенні вагон спра вний. При повторному переван тажуванні вага підтвердилас ь. Відповідно до Специфікаці ї №9 від 01.04.2011р. до договору №16/08-1 ві д 16.08.2010р. укладеного між Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУ РС" та Приватним акціонерним товариством „Виробниче об' єднання „Облпаливо”, ціна 1 то нни вугілля марки АМ (13-25) стано вить 1 300грн. за одну тонну вугі лля з урахуванням ПДВ.
Отже, виявлена при перевез енні вантажу недостача у ваг оні №66011966 на 2520 кг, обумовила звер нення Товариство з обмеженою відповідальністю "КІРОВОГРА Д-ЕНЕРГОРЕСУРС" з даним позов ом, з метою стягнення вартост і втраченого товару.
Згідно з розрахунком варт ості недостачі вантажу, який здійснений позивачем, забор гованість відповідача перед позивачем складає 3276грн.
01.06.2011р. до господарського суд у Одеської області від предс тавника позивача надійшло кл опотання про збільшення розм іру позовних вимог у сумі 14 066г рн., відповідно до якого зазна чено, що згідно умов договору №16/08-1 укладеного 16.08.2010р. між Товар иством з обмеженою відповіда льністю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕ СУРС" та Приватним акціонерн им товариством „Виробниче об 'єднання „Облпаливо”, ТОВ „ ТК ”Схід регіон„ відпустив з і станції відправлення Дарії вка на адресу Товариства з об меженою відповідальністю "КІ РОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС" вугіл ля марки АМ (13-25) у вагоні №63011233 по з алізничній накладній №51658425 в о б'ємі 70 000кг, у вагоні №62996087 по за лізничній накладній №51658375 в об 'ємі 70000кг. 17.05.2011р. на станцію Зн ам'янка у вагоні №63011233 фактич но прибуло вугілля у об'ємі 63 200кг. Відповідні нестачі заф іксовані у комерційному акті АА №056916/357/4 від 17.05.2011р. (вагон №63011233) та комерційному акті АА №056918/359 від 17.05.2011р. (вагон 62996087). Отже, сумарна н естача у цих вагонах складає 8300кг.
Згідно з розрахунком варто сті недостачі вантажу, який з дійснений позивачем, заборго ваність відповідача перед по зивачем складає 14066грн.
Суд, розглянувши матер іали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства , дійшов наступних висновків :
Відповідно до статей 909 ЦК України та 307 ГК України, за д оговором перевезення вантаж у залізниця зобов'язується д оставити ввірений їй відправ ником вантаж до пункту призн ачення та видати його уповно важеній на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а в антажовідправник зобов'язує ться сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Частина 5 статті 307 Господарс ького кодексу України встано влює, що умови перевезення ва нтажів окремими видами транс порту, а також відповідальні сть суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визна чаються транспортними кодек сами, транспортними статутам и та іншими нормативно-право вими актами.
Відповідно до вимог ч.3 ст. 27 С татуту залізниць України, пі д час перевезення вантажу, як ий здувається, відправник зо бов'язаний вжити відповідних профілактичних заходів. У ра зі невиконання зазначених ви мог відповідальність за втра ту або пошкодження вантажу, щ о виникли з цієї причини, несе відправник.
У відповідності до ст. 626 Ци вільного кодексу України, до говором є домовленість двох або більше сторін, спрямован а на встановлення, зміну або п рипинення цивільних прав та обов'язків.
Згідно до ч.1 та ч.5 ст. 306 Господ арського кодексу України, пе ревезенням вантажів у цьому Кодексі визнається господар ська діяльність, пов'язана з п ереміщенням продукції вироб ничо-технічного призначення та виробів народного спожив ання залізницями, автомобіль ними дорогами, водними та пов ітряними шляхами, а також тра нспортування продукції труб опроводами. Загальні умови п еревезення вантажів, а також особливі умови перевезення окремих видів вантажів (вибу хових речовин, зброї, отруйни х, легкозаймистих, радіоакти вних та інших небезпечних ре човин тощо) визначаються цим Кодексом і виданими відпові дно до нього транспортними к одексами, транспортними стат утами та іншими нормативно-п равовими актами.
Відповідно до ст.32 Статуту з алізниць України, відправник зобов'язаний підготувати в антаж з урахуванням його схо ронності під час транспортув ання і здійснювати навантаже ння з виконанням Технічних у мов.
Положеннями ст. 920 Цивільног о кодексу України передбачен о, що у разі порушення зобов'яз ань, що випливають із договор у перевезення, сторони несут ь відповідальність, встановл ену за домовленістю сторін, я кщо інше не встановлено цим К одексом, іншими законами, тра нспортними кодексами (статут ами).
Частиною 1 ст. 924 ЦК встановле но, що перевізник відповідає за збереження вантажу, багаж у, пошти з моменту прийняття ї х до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе , що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу, баг ажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення як их від нього не залежало.
Згідно положень ст. 129 Статут у залізниць України, обстави ни, що можуть бути підставою д ля матеріальної відповідаль ності залізниці, вантажовідп равника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізнично го перевезення, засвідчуютьс я комерційними актами або ак тами загальної форми, які скл адають станції залізниць.
Отже, враховуючи вищевикла дене, суд доходить висновку, щ о нестача вантажу виникла пі д час перевезення його заліз ницею.
Згідно зі ст.105 Статуту заліз ниць України, залізниці, вант ажовідправники, вантажоодер жувачі, пасажири, транспортн і, експедиторські і посередн ицькі організації та особи, я кі виступають від імені вант ажовідправника і вантажооде ржувача, несуть матеріальну відповідальність за перевез ення у межах і розмірах, перед бачених цим Статутом та окре мими договорами.
Частина 1 статті 110 Статуту за лізниць України передбачає, що залізниця несе відповідал ьність за збереження вантажу від часу його прийняття для п еревезення і до моменту вида чі одержувачу.
При цьому ст.113 Статуту заліз ниць України встановлює, що з а незбереження (втрату, неста чу, псування і пошкодження) пр ийнятого до перевезення вант ажу, багажу, вантажобагажу за лізниці несуть відповідальн ість у розмірі фактично запо діяної шкоди, якщо не доведут ь, що втрата, нестача, псування , пошкодження виникли з не зал ежних від них причин.
Стаття 114 Статуту залізниць України визначає, що залізни ця відшкодовує фактичні збит ки, що виникли з її вини під ча с перевезення вантажу, зокре ма, за втрату чи недостачу - у р озмірі дійсної вартості втра ченого вантажу чи його недос тачі. Недостача маси вантажу , за яку відшкодовуються збит ки, в усіх випадках обчислюєт ься з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати в антажу під час перевезення.
Згідно зі ст. 115 Статуту заліз ниць України, вартість ванта жу визначається на підставі загальної суми рахунка або і ншого документа відправника , який підтверджує кількість і вартість відправленого ва нтажу.
Приймаючи до уваги вищеви кладене, суд дійшов висновку щодо необхідності задоволен ня позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальніст ю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС" у повному обсязі, враховуючи в ідсутність підстав звільнен ня залізниці від відповідаль ності за недостачу вантажу, п ередбачених ст. 111 Статуту зал ізниць України.
На підставі ст. ст. 44, 49 Госпо дарського процесуального ко дексу України витрати по спл аті державного мита та витра ти на інформаційно-технічне забезпечення судового проце су покладаються на відповіда ча.
Керуючись ст. ст.44, 49, 82-85 Г осподарського процесуально го кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обм еженою відповідальністю "КІР ОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС"
до відповідача: Державного підприємства „Одеська заліз ниця” про стягнення 14066грн. за довольнити.
2.Стягнути з Державного п ідприємства "Одеська залізни ця" (65012, м. Одеса, вул. Пантелеймо нівська, 19, код ЄДРПОУ 01071315), п/р 2600300 0001 в АБ „Експрес Банк”, МФО 328801 на користь Товариства з о бмеженою відповідальністю "К ІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС" (25006, м. Кіровоград, вул. Тімірязєва, 7 5, код ЄДРПОУ 37231703), п/р 26004300000808 у КФ ПАТ „Банк Форум”, МФО 383051- заборгов аність 14066грн., 102/сто дві/ грн. дер жавного мита та 236/двісті трид цять шість/ грн. витрат на ІТЗ судового процесу.
Рішення суду набирає зак онної сили в порядку ст. 85 ГПК У країни.
Накази видати згідно ст. 116 ГПК України.
Повний текст рішення виго товлено та підписано 15.07.2011р.
Суддя О.Ю.Оборотова
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2011 |
Оприлюднено | 22.07.2011 |
Номер документу | 17081027 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Оборотова О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні