Рішення
від 13.07.2011 по справі 24/17-1856-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ



ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"13" липня 2011 р. Справа № 24/17-1856-2011

За позовом: Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУ РС";

до відповідача: Держав ного підприємства „Одеська з алізниця”

про стягнення 14066грн.

Суддя Оборотова О.Ю.

За участю представників:

від позивача: ОСОБА_1 на підставі довіреності від 31.05.20 11р.;

від відповідача: ОСОБА_2 на підставі довіреності від 04.01.2011р.

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС" зв ернулось до господарського с уду Одеської області з позов ною заявою до відповідача Де ржавне підприємство „Одеськ а залізниця” про стягнення 3276 грн.

01.06.2011р. до господарського суд у Одеської області від предс тавника відповідача надійшо в відзив на позов, відповідно до якого, представнки відпов ідача просить суд у задоволе нні позову відмовити.

01.06.2011р. до господарського суд у Одеської області від предс тавника позивача надійшло кл опотання про збільшення розм іру позовних вимог у сумі 14 066г рн.

08.06.2011р. до господарського суд у Одеської області від предс тавника вфдповідача надійшл о доповнення до відзиву.

У судовому засіданні оголо шено перерву 11.07.2011р. до 13.07.2011р.

У судовому засіданні 13.07.2011 р. після виходу судді з нарадчо ї кімнати було оголошено вст упну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши у відкр итому судовому засіданні мат еріали справи та заслухавши пояснення представників сто рін суд встановив:

16.08.2010р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС" та Приватним акціонерним товар иством „Виробниче об'єднан ня „Облпаливо” укладено дого вір №16/08-1.

ТОВ „ТК ”Схід регіон„ відпу стив зі станції відправлення Даріївка на адресу Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС " вугілля марки АМ (13-25) у вагоні № 66011966 по залізничній накладній №50913664 в об'ємі 69 000кг, однак на ст анцію Помічна у вказаному ва гоні прибуло вугілля в об'є мі 66480кг.

27.04.2011р. при комісійному перев ажуванні вугілля в вагоні №6601 1966 встановлена недостача в об сязі 2520 кг на суму 3276грн.

Як вбачається з матеріалів справи, наявний комерційний акт серії АА №034593/109/02 від 24.04.2011р. від повідно до якого вказано, що з авантаження вантажу нижче бо ртів на 30 см, маркіроване вапн ом, маються поглиблення: ліво руч по руху поїзду над 2-5 люкам и довжиною 6,0м, шириною 1,0м, глиб иною 0,5м, праворуч по руху поїз ду над люками 6-7 довжиною техн ічному відношенні вагон спра вний. При повторному переван тажуванні вага підтвердилас ь. Відповідно до Специфікаці ї №9 від 01.04.2011р. до договору №16/08-1 ві д 16.08.2010р. укладеного між Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУ РС" та Приватним акціонерним товариством „Виробниче об' єднання „Облпаливо”, ціна 1 то нни вугілля марки АМ (13-25) стано вить 1 300грн. за одну тонну вугі лля з урахуванням ПДВ.

Отже, виявлена при перевез енні вантажу недостача у ваг оні №66011966 на 2520 кг, обумовила звер нення Товариство з обмеженою відповідальністю "КІРОВОГРА Д-ЕНЕРГОРЕСУРС" з даним позов ом, з метою стягнення вартост і втраченого товару.

Згідно з розрахунком варт ості недостачі вантажу, який здійснений позивачем, забор гованість відповідача перед позивачем складає 3276грн.

01.06.2011р. до господарського суд у Одеської області від предс тавника позивача надійшло кл опотання про збільшення розм іру позовних вимог у сумі 14 066г рн., відповідно до якого зазна чено, що згідно умов договору №16/08-1 укладеного 16.08.2010р. між Товар иством з обмеженою відповіда льністю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕ СУРС" та Приватним акціонерн им товариством „Виробниче об 'єднання „Облпаливо”, ТОВ „ ТК ”Схід регіон„ відпустив з і станції відправлення Дарії вка на адресу Товариства з об меженою відповідальністю "КІ РОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС" вугіл ля марки АМ (13-25) у вагоні №63011233 по з алізничній накладній №51658425 в о б'ємі 70 000кг, у вагоні №62996087 по за лізничній накладній №51658375 в об 'ємі 70000кг. 17.05.2011р. на станцію Зн ам'янка у вагоні №63011233 фактич но прибуло вугілля у об'ємі 63 200кг. Відповідні нестачі заф іксовані у комерційному акті АА №056916/357/4 від 17.05.2011р. (вагон №63011233) та комерційному акті АА №056918/359 від 17.05.2011р. (вагон 62996087). Отже, сумарна н естача у цих вагонах складає 8300кг.

Згідно з розрахунком варто сті недостачі вантажу, який з дійснений позивачем, заборго ваність відповідача перед по зивачем складає 14066грн.

Суд, розглянувши матер іали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства , дійшов наступних висновків :

Відповідно до статей 909 ЦК України та 307 ГК України, за д оговором перевезення вантаж у залізниця зобов'язується д оставити ввірений їй відправ ником вантаж до пункту призн ачення та видати його уповно важеній на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а в антажовідправник зобов'язує ться сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Частина 5 статті 307 Господарс ького кодексу України встано влює, що умови перевезення ва нтажів окремими видами транс порту, а також відповідальні сть суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визна чаються транспортними кодек сами, транспортними статутам и та іншими нормативно-право вими актами.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 27 С татуту залізниць України, пі д час перевезення вантажу, як ий здувається, відправник зо бов'язаний вжити відповідних профілактичних заходів. У ра зі невиконання зазначених ви мог відповідальність за втра ту або пошкодження вантажу, щ о виникли з цієї причини, несе відправник.

У відповідності до ст. 626 Ци вільного кодексу України, до говором є домовленість двох або більше сторін, спрямован а на встановлення, зміну або п рипинення цивільних прав та обов'язків.

Згідно до ч.1 та ч.5 ст. 306 Господ арського кодексу України, пе ревезенням вантажів у цьому Кодексі визнається господар ська діяльність, пов'язана з п ереміщенням продукції вироб ничо-технічного призначення та виробів народного спожив ання залізницями, автомобіль ними дорогами, водними та пов ітряними шляхами, а також тра нспортування продукції труб опроводами. Загальні умови п еревезення вантажів, а також особливі умови перевезення окремих видів вантажів (вибу хових речовин, зброї, отруйни х, легкозаймистих, радіоакти вних та інших небезпечних ре човин тощо) визначаються цим Кодексом і виданими відпові дно до нього транспортними к одексами, транспортними стат утами та іншими нормативно-п равовими актами.

Відповідно до ст.32 Статуту з алізниць України, відправник зобов'язаний підготувати в антаж з урахуванням його схо ронності під час транспортув ання і здійснювати навантаже ння з виконанням Технічних у мов.

Положеннями ст. 920 Цивільног о кодексу України передбачен о, що у разі порушення зобов'яз ань, що випливають із договор у перевезення, сторони несут ь відповідальність, встановл ену за домовленістю сторін, я кщо інше не встановлено цим К одексом, іншими законами, тра нспортними кодексами (статут ами).

Частиною 1 ст. 924 ЦК встановле но, що перевізник відповідає за збереження вантажу, багаж у, пошти з моменту прийняття ї х до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе , що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу, баг ажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення як их від нього не залежало.

Згідно положень ст. 129 Статут у залізниць України, обстави ни, що можуть бути підставою д ля матеріальної відповідаль ності залізниці, вантажовідп равника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізнично го перевезення, засвідчуютьс я комерційними актами або ак тами загальної форми, які скл адають станції залізниць.

Отже, враховуючи вищевикла дене, суд доходить висновку, щ о нестача вантажу виникла пі д час перевезення його заліз ницею.

Згідно зі ст.105 Статуту заліз ниць України, залізниці, вант ажовідправники, вантажоодер жувачі, пасажири, транспортн і, експедиторські і посередн ицькі організації та особи, я кі виступають від імені вант ажовідправника і вантажооде ржувача, несуть матеріальну відповідальність за перевез ення у межах і розмірах, перед бачених цим Статутом та окре мими договорами.

Частина 1 статті 110 Статуту за лізниць України передбачає, що залізниця несе відповідал ьність за збереження вантажу від часу його прийняття для п еревезення і до моменту вида чі одержувачу.

При цьому ст.113 Статуту заліз ниць України встановлює, що з а незбереження (втрату, неста чу, псування і пошкодження) пр ийнятого до перевезення вант ажу, багажу, вантажобагажу за лізниці несуть відповідальн ість у розмірі фактично запо діяної шкоди, якщо не доведут ь, що втрата, нестача, псування , пошкодження виникли з не зал ежних від них причин.

Стаття 114 Статуту залізниць України визначає, що залізни ця відшкодовує фактичні збит ки, що виникли з її вини під ча с перевезення вантажу, зокре ма, за втрату чи недостачу - у р озмірі дійсної вартості втра ченого вантажу чи його недос тачі. Недостача маси вантажу , за яку відшкодовуються збит ки, в усіх випадках обчислюєт ься з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати в антажу під час перевезення.

Згідно зі ст. 115 Статуту заліз ниць України, вартість ванта жу визначається на підставі загальної суми рахунка або і ншого документа відправника , який підтверджує кількість і вартість відправленого ва нтажу.

Приймаючи до уваги вищеви кладене, суд дійшов висновку щодо необхідності задоволен ня позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальніст ю "КІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС" у повному обсязі, враховуючи в ідсутність підстав звільнен ня залізниці від відповідаль ності за недостачу вантажу, п ередбачених ст. 111 Статуту зал ізниць України.

На підставі ст. ст. 44, 49 Госпо дарського процесуального ко дексу України витрати по спл аті державного мита та витра ти на інформаційно-технічне забезпечення судового проце су покладаються на відповіда ча.

Керуючись ст. ст.44, 49, 82-85 Г осподарського процесуально го кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обм еженою відповідальністю "КІР ОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС"

до відповідача: Державного підприємства „Одеська заліз ниця” про стягнення 14066грн. за довольнити.

2.Стягнути з Державного п ідприємства "Одеська залізни ця" (65012, м. Одеса, вул. Пантелеймо нівська, 19, код ЄДРПОУ 01071315), п/р 2600300 0001 в АБ „Експрес Банк”, МФО 328801 на користь Товариства з о бмеженою відповідальністю "К ІРОВОГРАД-ЕНЕРГОРЕСУРС" (25006, м. Кіровоград, вул. Тімірязєва, 7 5, код ЄДРПОУ 37231703), п/р 26004300000808 у КФ ПАТ „Банк Форум”, МФО 383051- заборгов аність 14066грн., 102/сто дві/ грн. дер жавного мита та 236/двісті трид цять шість/ грн. витрат на ІТЗ судового процесу.

Рішення суду набирає зак онної сили в порядку ст. 85 ГПК У країни.

Накази видати згідно ст. 116 ГПК України.

Повний текст рішення виго товлено та підписано 15.07.2011р.

Суддя О.Ю.Оборотова

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення13.07.2011
Оприлюднено22.07.2011
Номер документу17081027
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —24/17-1856-2011

Постанова від 01.09.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Андрєєва Е.І.

Ухвала від 04.08.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Андрєєва Е.І.

Ухвала від 13.07.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Оборотова О.Ю.

Рішення від 13.07.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Оборотова О.Ю.

Ухвала від 15.06.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Оборотова О.Ю.

Ухвала від 01.06.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Оборотова О.Ю.

Ухвала від 17.05.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Оборотова О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні