Рішення
від 15.07.2011 по справі 14/17-1633-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/17-1633-2011

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" липня 2011 р.Справа  № 14/17-1633-2011

За позовом  Приватного підприємства "ЛІНАР ЛЮКС";      

до відповідачів: 1. Одеська залізниця;

                  2. Товариство з обмеженою відповідальністю „Промислова –інвестиційна компанія „Інтерком”;    

про стягнення 19848,00грн.

Суддя Горячук Н.О.

Представники:

Від позивача: не з'явився;

Від відповідачів: Одеської залізниці: не з'явився;

                             ТОВ „Промислова –інвестиційна компанія „Інтерком”: не з'явився;

Суть спору: Приватне підприємство "ЛІНАР ЛЮКС" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з відповідача вартості нестачі вугілля у сумі 19848,00грн. Відповідач - Одеська залізниця проти позову заперечує посилаючись на вину вантажовідправника. Позивач звернувся до суду з листом про розгляд справи за його відсутності. Відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю „Промислова –інвестиційна компанія „Інтерком” в засідання суду не з'явився, відзив на позов не представив.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

01.08.2010 року між ТОВ „ТД Топливо України” та ПП Лінар Люкс” було укладено договір поставки №5 (далі - договір).

На виконання умов договору по залізничній накладній №52967341 Товариство з обмеженою відповідальністю „Промислова –інвестиційна компанія „Інтерном” 03.07.2010р. зі станції Красний луч Донецької залізниці відправило на адресу ПП „Лінар –Люкс” (станція призначення Первомайськ на Буге) у напіввагоні №66232364 вугілля у вологому стані завантаженого навалом нижче бортів вагою 68500кг.. У залізничній накладній відправником зазначено, що вантаж маркований вапном, проведена профілактика шляхом пересипання сіллю 0,1%, вантаж розміщений і закріплений згідно параграфів 3,4,7,8 гл. І прил. 14 к СМГС розділу 2 параграф 3-5 ТУ вірно.

Актами загальної форми №5105/Г, №1721/ваги від 05.12.2010р. станції Нижньодніпровськ –Вузол Придніпровської залізниці встановлено, що у вагоні №66232364 фактично виявлено брутто 64520кг., тара з накладної 22200кг., нетто 42320кг., що менш накладної на 26180кг., завантаження нижче ботів на 15см., марковане вапном. По ходу потягу над  1-5 люками поглиблення довжиною 7м., шириною вагону, глибиною 1,7м., на місцях поглиблень маркування відсутнє.  На момент огляду течі вантажу не має.

На підставі актів загальної форми №5105/Г, №1721/ваги від 05.12.2010р. на станції Нижньодніпровськ –Вузол Придніпровської залізниці було проведено комісійне переважування вагону та складений комерційний акт №АА 034449/444/11 від 05.12.2010р., яким встановлено, що по накладній значиться вантаж „Антрацит”, навалом, завантажений нижче бортів, у вологому стані, вага брутто 90700кг., тара с бруса 22200кг., нетто 68500кг. Фактично виявилось вага брутто 64520кг., тара з накладної 22200кг., нетто 42320кг., тобто менше ніж вказано в накладній на 26180кг. Завантаження вантажу нижче ботів на 15см., марковане вапном. Над 1-5 люками по ходу потягу є поглиблення довжиною 7м., на усю ширину вагону, глибиною 1,7м. У місцях поглиблень маркування відсутнє. У технічному відношенні вагон справний, є сліди старої течі, ліворуч по ходу потягу відсутні армовані листи, має місце зазори між кришкою люку та поперечною балкою вагону, між кришкою 1 та 3 люків довжиною 500мм., шириною 50мм., між кришкою 5 люку довжиною 400мм., шириною 40мм. Для усунення подальшої втрати вантажу конструктивні зазори ущільнені  за допомогою клоччя та картону. Двері та люки з обох сторін замкнені. При повторному зважуванні нестача підтвердилась. Відсутній вантаж у вагоні вміститися міг.

Встановлене актами свідчить про незбереження частини вантажу при перевезенні.

Частина 5 статті 307 Господарського кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 314 Господарського кодексу України, яка трансформується із пунктом 110 Статуту залізниць України, встановлено, що  перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися н е з його вини.

Відповідно до вимог пункту 113 Статуту залізниць України за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.

Згідно статті 114 Статуту залізниць України - залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу. Розрахунок боргу сторонами не оскаржений.

          Статтею 115 Статуту залізниць України, встановлено, що вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу; Вартість вантажів, які належать громадянам і вартість яких не було оголошено під час відправлення, визначається за цінами, що діють у тому місці і на той час, де і коли здійснюється відшкодування збитків.

          Позивач в підтвердження вартості та кількості відвантаженого вугілля представив довідку Товариства з обмеженою відповідальністю „Промислова –інвестиційна компанія „Інтерком” №186 від 24.03.2010р. якою він підтвердив вартість вугілля та відвантаження на адресу ПП „Лінар –Люкс” вугілля у спірному вагоні.

Враховуючи викладене, позовні вимоги обґрунтовані вартість нестачі вантажу підлягає стягненню з перевізника у розмірі 19848,00грн. Судові витрати покладаються на перевізника згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

В И Р І Ш И В:

1.  Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Одеської залізниці (м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експрес-Банк” в м. Одесі, МФО 328801, ОКПО 01071315) на користь Приватного підприємства „Лінар Люкс” (м. Київ, вул. Лятошинського, буд. 4-а, кв. 289, р/р 260003010116578 в ВАТ „ВТБ Банк”, м. Києва, МФО 321767, код ЄДРПОУ 33593578) 19848  /дев'ятнадцять тисяч вісімсот сорок вісім/ грн. 00коп. вартість нестачі вантажу, 198 /сто дев'яносто вісім/ грн. 48коп. державного мита, 236 /двісті тридцять шість/ грн. 00коп. за ІТЗ судового процесу.

Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.

3. Відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю „Промислова –інвестиційна компанія „Інтерком” від відповідальності звільнити.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                            Горячук Н.О.

Повний текст рішення складений та підписаний 18.07.2011р.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення15.07.2011
Оприлюднено26.07.2011
Номер документу17152337
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/17-1633-2011

Постанова від 20.09.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Ухвала від 08.08.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Рішення від 15.07.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 24.06.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 08.06.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 08.06.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 18.05.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 28.04.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні