ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
31 березня 2011 р. (12:57) Справа №2а-1932/11/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Сидоренка Д.В., при сек ретарі Мородецькій Ю.В., за уча стю представника позивача - Джемілової А.Н., довірені сть № 1053/Д/10 від 02.08.2010 року,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної подат кової інспекції в Бахчисарай ському районі АР Крим
до Фізичної особи-підприєм ця ОСОБА_2
про стягнення заборговано сті в сумі 6192865,04 грн.,
Обставини справи: Державна податкова інспекція в Бахчи сарайському районі АР Крим з вернулась до Окружного адмін істративного суду АР Крим з а дміністративним позовом про стягнення з Фізичної особи-п ідприємця ОСОБА_2 заборго ваності в сумі 944775,04 грн., у тому числі:
- 878424,29 грн. з податку на додану вартість на підставі податко вого повідомлення-рішення № 0001571701/0 від 24.10.2008 року,
- 20120,45 грн. з податку з доходів фізичних осіб на підставі по даткового повідомлення-ріше ння № 0001561701/0 від 24.10.2008 року,
- 3145,00 грн. з податку з доходів найманих працівників на підс таві податкового повідомлен ня-рішення № 0001551701/0 від 24.10.2008 року.
Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 09.02.2010 року відкрито провад ження в адміністративній спр аві, закінчено підготовче пр овадження та справу призначе но до судового розгляду.
Ухвалою Окружного ад міністративного суду АР Крим від 10.06.2010 року провадження по с праві зупинено до набрання з аконної сили рішенням Окружн ого адміністративного суду А Р Крим у адміністративній сп раві № 2а-7236/10/8/0170.
Ухвалою Окружного ад міністративного суду АР Крим від 08.12.2010 року провадження по с праві поновлено.
Позивачем 03.03.2011 року до суду було надано клопотання про збільшення позовних вимо г, в якому він просив суд стягн ути з відповідача, окрім заяв леної раніше суми заборгован ості, також заборгованість у сумі 5248090,00 грн. за штрафними сан кціями, нарахованими за пору шення законодавства у сфері застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг, на підстав і рішення № 000161701 від 24.10.2008 року.
Представник позивач, прису тній у судовому засіданні 31.03.20 11 року, наполягав на задоволен ні уточнених позовних вимог у повному обсязі з підстав, на ведених у адміністративному позові.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином - шл яхом направлення на його адр есу (98400, АДРЕСА_1), зазначену у свідоцтві про держану реєс трацію серії НОМЕР_2 від 18.0 6.2003 року, судової повістки. Одн ак, документи повернулись до суду з відміткою УДППЗ «Укрп ошта»: «за закінченням термі ну зберігання».
Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин, вважа ється, що така повістка вруче на належним чином.
Враховуючи зазначене вище , суд вважає, що відповідача на лежним чином повідомлено про дату, час та місце судового ро згляду.
Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності на час виникнення сп ірних правовідносин було виз начено Законом України « Про державну податкову служб у в України», відповідно до ст .4 якого Державна податкова ад міністрація України є центра льним органом виконавчої вла ди, якому підпорядковуються зокрема Державна податкова інспекція в АРК .
Відповідно до ст.8 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» Держа вна податкова адміністрація України здійснює функції, зо крема щодо здійснення контро лю за своєчасністю, достовір ністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контр олю за валютними операціями, контролю за додержанням пор ядку проведення готівкових р озрахунків за товари (послуг и) у встановленому законом по рядку, а також контролю за ная вністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підпри ємницької діяльності та ліце нзій на провадження видів го сподарської діяльності, що п ідлягають ліцензуванню відп овідно до закону, торгових па тентів; обліком платників по датків, інших платежів; виявл енням і веденням обліку надх оджень податків, інших плате жів.
Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекці я в Бахчисарайському районі АР Крим у відносинах з фізичн ими та юридичними особами є с уб' єктом владних повноваже нь та даний спір належить до р озгляду у порядку, передбаче ному Кодексом адміністратив ного судочинства України.
Виконавчим комітетом Ново каховської міської ради Херс онської області 18.06.2003 року пров едено державну реєстрацію фі зичної особи-підприємця ОС ОБА_2, що підтверджується св ідоцтвом про державну реєстр ацію серії И00 № 578723 від 18.06.2003 року (а .с.40).
У зв' язку зі зміною місця п роживання 23.01.2007 року відповіда ча знято з обліку у Виконавчо му комітеті Новокаховської м іської ради Херсонської обла сті та взято на облік у Бахчис арайській районній державні й адміністрації в АР Крим в як ості фізичної особи-підприєм ця, про що свідчить довідка з Є ДРПОУ станом на 18.09.2009 року (а.с.41-42) .
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему опода ткування», чинному на момент виникнення спірних правовід носин, платниками податків і зборів (обов' язкових плате жів) є фізичні особи-підприєм ці, на яких відповідно до З аконів України покладений обов' язок сплачувати подат ки і збори.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є платник ом податків, у тому числі пода тку на додану вартість, подат ку з доходів фізичних осіб та податку з доходів найманих п рацівників.
Посадовими особами ДПІ в Ба хчисарайському районі АР Кри м на підставі направлення № 937 /17 від 10.10.2008 року (а.с.9) було провед ено виїзну планову перевірку відповідача з питань дотрим ання вимог податкового, валю тного та іншого законодавств а в період з 01.07.2005 року по 30.06.2008 рок у.
За результатами проведено ї перевірки складено акт № 260/27/ 17/2894019329 від 17.10.2008 року (а.с.10-27), в якому зафіксовано порушення відпо відачем, зокрема:
- розділу ІV ст. 13 Декрету Кабі нету Міністрів України «Про прибутковий податок із грома дян» щодо правильності утрим ання та своєчасності перерах ування податку з доходів фіз ичних осіб до бюджету в періо ді, що перевірявся на загальн у суму 20120,45 грн. Так, підприємцем до перевірки надані виписки банку, згідно яких фактично п ідтверджується перерахуван ня грошових коштів на адресу постачальника продукції - АТЗТ «Миронівський хлібопро дукт». Інших документів, крім виписок банку щодо фактично понесених витрат у зв' язку з веденням підприємницької діяльності відповідачем над ано не було. На підставі цього , керуючись ст. 13 Декрету Кабін ету Міністрів України «Про п рибутковий податок із громад ян» податковим органом було визначено суму оподатковано го доходу з урахуванням суми валового доходу та валових в итрат.
- п.п.9.4, п.п.4.1 ст. 4 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість» в результаті чого з анижено податок на додану ва ртість на загальну суму 582216,19 гр н. Так, перевіркою встановлен о, що у 2005 році відповідачем бул о отримано виручку у розмірі більшому, ніж визначено ст. 1 У казу Президента України «Про спрощену систему оподаткува ння обліку та звітності». Про те, в порушення ст. 5 цього Указ у відповідач продовжував зас тосовувати спрощену систему оподаткування. Зазначене пр извело до порушення п. 9.4 ст. 9 Закону України «Про подато к на додану вартість», оскіль ки відповідачем не було нада но заяву про реєстрацію плат ником податку на додану варт ість, у зв' язку з чим він несе відповідальність на рівні з ареєстрованого платника под атків.
- п.п.6.3.2 п.6.3 ст. 6 Закону Укра їни «Про податок з доходів фі зичних осіб», у зв' язку з чим донараховано податку у сумі 1048,50 грн. Так, перевіркою встано влено, що відповідачем у Ново каховському міському центрі зайнятості були зареєстрова ні наймані працівники. Проте , в період з 01.07.2005 року по 31.12.2007 року звіти за формою 1ДФ до податко вого органу не надавались.
- п. 1 ст. 3 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Так, пе ревіркою встановлено, поруше ння ст. 1 Указу Президента Укра їни «Про спрощену систему оп одаткування обліку та звітно сті» у зв' язку з чим відпові дач у наступному звітному пе ріоді (ІІ квартал 2005 року) мав п ерейти на загальну систему о податкування та відповідно д о Закону України «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг» здійснювати розрахункові операції з заст осуванням РРО. Однак, в поруше ння норм цього Закону роз рахункові операції на загаль ну суму 564326,00 грн. не були провед ені з застосуванням РРО.
На підставі висновків акту перевірки № 260/27/17/2894019329 від 17.10.2008 рок у позивачем 24.10.2008 року прийняті :
податкове повідомлення-рі шення № 0001551701/0, в якому визначено суму податкового зобов' яза ння з податку з доходів найма них працівників у загальній сумі 3145,50 грн., у тому числі 1048,50 грн . за основним платежем та 2097,00 гр н. за штрафними (фінансовими) с анкціями (отримане відповіда чем 24.10.2008 року, про що свідчить в ідмітка на корінці цього ріш ення);
податкове повідомлення-рі шення № 0001571701/0, в якому визначено суму податкового зобов' яза ння з податку на додану варті сть у загальній сумі 878424,29 грн., у тому числі 582216,19 грн. за основни м платежем та 296208,10 грн. за штраф ними (фінансовими) санкціями (отримане відповідачем 24.10.2008 ро ку, про що свідчить відмітка н а корінці цього рішення);
податкове повідомлення-рі шення № 0001561701/0, в якому визначено суму податкового зобов' яза ння з податку з доходів фізич них осіб у загальній сумі 20120,45 г рн., у тому числі 20120,45 грн. за осно вним платежем (отримане відп овідачем 24.10.2008 року, про що свід чить відмітка на корінці цьо го рішення);
рішення № 0001601701 про застос ування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 14210087,60 грн. за п орушення законодавства у сфе рі застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондам и», чинному на момент виникне ння спірних правовідносин (д алі по тексту - Закон № 2181) бул о передбачено, що платник под атків самостійно обчислює су му податкового зобов' язанн я, яку вказує у податковій дек ларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону № 2181 платник податкі в зобов'язаний самостійно сп латити суму податкового зобо в'язання, зазначену у подані й ним податковій декларації , протягом десяти календарн их днів, наступних за останні м днем відповідного гранич ного строку для подання под аткової декларації.
Статтею 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування » було встановлено, що платни ки податків зобов' язані спл ачувати належні суми податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) у встановлені законами т ерміни.
Платників податку на додан у вартість, об'єкти, базу та ст авки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій, поняття податкової накладної, порядок обліку, зв ітування та внесення податку до бюджету на час виникнення спірних правовідносин було врегульовано Законом Ук раїни «Про податок на додану вартість», який втратив чинн ість 01.01.2011 року з дня набрання ч инності Податковим кодексом України.
Згідно з п.п. 2.3.1 п.2.3 ст. 2 Закон у України «Про податок на д одану вартість» особа підляг ає обов'язковій реєстрації я к платник податку у разі, коли загальна сума від здійсненн я операцій з поставки товарі в (послуг), у тому числі з викор истанням локальної або глоба льної комп'ютерної мережі, що підлягають оподаткуванню зг ідно з цим Законом, нарахо вана (сплачена, надана) такій о собі або в рахунок зобов'язан ь третім особам, протягом ост анніх дванадцяти календарни х місяців сукупно перевищує 300000 гривень (без урахування под атку на додану вартість).
Відповідно до п. 9.4 Закону України «Про податок на дода ну вартість» 9.4. Якщо особа, на я ку не поширюється дія пункту 2.3 статті 2 цього Закону, як платник податку, вважає за до цільне добровільно зареєстр уватися платником податку і відповідає вимогам підпункт у 2.2 статті 2 цього Закону, т ака реєстрація провадиться з а її заявою.
Якщо обсяг оподатковувани х операцій особи протягом зв ітного податкового періоду п еревищує суму, визначену під пунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цьо го Закону, не більше ніж у два рази, така особа зобов'яза на надіслати податковому орг ану заяву про реєстрацію про тягом двадцяти календарних д нів, наступних за таким звітн им податковим періодом.
Особа, що не надсилає таку з аяву у таких випадках та у так і строки, несе відповідальні сть за ненарахування або нес плату цього податку на рівні зареєстрованого платника бе з права нарахування податков ого кредиту та отримання бюд жетного відшкодування.
Відповідальність платник ів податків за дотримання до стовірності та своєчасності визначення сум податку, а так ож за повноту та своєчасніст ь його внесення до бюджету бу ло встановлено пунктом 10.2 ста тті 10 Закону України «Про податок на додану вартість» .
Статтею 13 розділу ІV Декрету Кабінету Міністрів України «Про прибутковий податок із громадян» визначено, що згід но з цим розділом Декрету опо даткуванню підлягають доход и громадян, одержані протяго м календарного року від здій снення підприємницької діял ьності без створення юридичн ої особи, а також інші доходи г ромадян, не передбачені як об 'єкти оподаткування у розділ ах II та III цього Декрету.
Оподатковуваним доходом в важається сукупний чистий до ход, тобто різниця між валови м доходом (виручки у грошовій та натуральній формі) i докуме нтально підтвердженими витр атами, безпосередньо пов'яза ними з одержанням доходу. Якщ о ці витрати не можуть бути пі дтверджені документально, то вони враховуються податкови ми органами при проведенні о статочних розрахунків за нор мами, визначеними Головною д ержавною податковою інспекц ією України за погодженням з Міністерством економіки Укр аїни та Державним комітетом України по сприянню малим пі дприємствам та підприємницт ву.
Законом України «Про под аток з доходів фізичних осіб » від 22.05.2003 № 889-IV (в редакції, чинні й на момент виникнення спірн их правовідносин, далі по тек сту - Закон № 889) були передбач ені порядок, підстави, строки сплати податку з доходів фіз ичних осіб.
Статтею 4 Закону У країни «Про податок з доході в фізичних осіб» надане визн ачення загального оподатков аного доходу, а саме: загальни й річний оподатковуваний дох ід складається з суми загаль них місячних оподатковувани х доходів звітного року, а так ож іноземних доходів, одержа них протягом такого звітного року.
В п. 4.2.1. ст. 4 Закону зазначе но, що до загального місячног о доходу належить, доходи у ви гляді заробітної плати, інші виплати та винагороди, нарах овані (виплачені) платнику по датку відповідно до умов тру дового або цивільно-правовог о договору.
У п. 1.15 ст. 1 Закону наведен о визначення податкового аге нту, яким є юридична особа (її філія, відділення, інший відо кремлений підрозділ) або фіз ична особа чи представництво нерезидента - юридичної особ и, які незалежно від їх органі заційно-правового статусу та способу оподаткування іншим и податками зобов'язані нара ховувати, утримувати та спла чувати цей податок до бюджет у від імені та за рахунок плат ника податку, вести податков ий облік та подавати податко ву звітність податковим орга нам відповідно до закону, а та кож нести відповідальність з а порушення норм цього Зако ну.
При цьому, найманою особою є фізична особа, яка безпосере дньо власною працею виконує трудову функцію виключно за дорученням або наказом праце давця згідно з умовами уклад еного з ним трудового догово ру (контракту) відповідно до з акону. При цьому усі вигоди ві д виконання такої трудової ф ункції (крім заробітної плат и такої найманої особи, інших виплат чи винагород на її кор исть, передбачених законодав ством), а також усі ризики, пов 'язані з таким виконанням або невиконанням, отримуються (н есуться) працедавцем (п. 1.8 ст. 1 Закону).
Відповідно до п.п. 6.3.2 п. 6 .3 ст. 6 Закону платник подат ку подає працедавцю заяву пр о самостійне обрання місця з астосування податкової соці альної пільги (далі - заява про застосування пільги) за форм ою, визначеною центральним п одатковим органом.
Податкова соціальна пільг а починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигля ді заробітної плати з дня отр имання працедавцем заяви пла тника податку про застосуван ня пільги. Пільга не застосов ується до доходу, нараховано го до моменту отримання тако ї заяви, крім випадків, зазнач ених у підпункті 6.3.3 цього пунк ту.
Платник податку, який зміню є за самостійним рішенням мі сце отримання податкової соц іальної пільги, зобов'язаний надати працедавцю за попере днім місцем її застосування заяву про відмову від такої п ільги (далі - заява про відмову від пільги) за формою, визначе ною центральним податковим о рганом. Така заява не подаєть ся, якщо платник податку прип иняє трудові відносини з так им працедавцем з будь-яких пі дстав, а також у випадках, визн ачених у підпункті 6.3.3 цього пу нкту.
Працедавець відображає у с кладі річної податкової звіт ності всі випадки отримання заяв платників податку про з астосування пільги та заяв п ро відмову від такої пільги.
Податкова соціальна пільг а застосовується за місцем о тримання платником податку о сновного доходу (визначеним у трудовій книжці) на дату наб рання чинності цим пунктом, б ез подання заяви про застосу вання пільги.
Порядок надання таких доку ментів та їх склад визначаєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни.
Відповідно до п. 19.2 ст. 19 Зако ну 19.2. особи, які відповідно д о цього Закону мають стат ус податкових агентів, зобов 'язані, зокрема: а) своєчасно т а повністю нараховувати, утр имувати та сплачувати (перер аховувати) до бюджету подато к з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або пі д час такої виплати та за її ра хунок; б) надавати у строки, вс тановлені законом для податк ового кварталу, якщо інше не в изначено нормами цього Зак ону, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (спл аченого) на користь платникі в податку, а також сум утриман ого з них податку податковом у органу за місцем свого розт ашування. У разі коли зазначе на особа протягом звітного к варталу не виплачує такі дох оди або виплачує доходи не вс ім платникам податку, зазнач ена звітність не подається а бо подається стосовно платни ків податку, які фактично отр имали такі доходи. Запровадж ення інших форм звітності із зазначених питань не припус кається.
Заповнення і подання орган ам державної податкової служ би України податкового розра хунку сум доходу, нараховано го (сплаченого) на користь пла тників податку, та сум утрима ного з них податку (далі - пода тковий розрахунок) відповідн о до вимог підпункту «б» пунк ту 19.2 статті 19 Закону Украї ни «Про податок з доходів фіз ичних осіб» регулює Порядок заповнення та подання податк овими агентами податкового р озрахунку сум доходу, нарахо ваного (сплаченого) на корист ь платників податку, і сум утр иманого з них податку за ф. № 1Д Ф, затверджений Наказом Держ авної податкової адміністра ції України № 451 від 29.09.2003 року (да лі - Порядок).
Дія цього Порядку поширюєт ься на юридичних осіб (їх філі ї, відділення, інші відокремл ені підрозділи), фізичних осі б, нерезидентів або їх предст авництв, які незалежно від їх організаційно-правового ста тусу та способу оподаткуванн я іншими податками зобов'яза ні нараховувати, утримувати та сплачувати податок з дохо дів фізичних осіб до бюджету від імені та за рахунок платн ика податку, та є податковими агентами відповідно до норм Закону.
Податковий розрахунок под ається окремо за кожний квар тал (податковий період) протя гом 40 календарних днів, наступ них за останнім календарним днем звітного кварталу. Окре мий податковий розрахунок за календарний рік не подаєтьс я.
Якщо до закінчення терміну подання податкового розраху нку податковий агент виявляє помилки в раніше поданому за поточний звітний період под атковому розрахунку, він зоб ов'язаний подати новий подат ковий розрахунок. При цьому ш трафні санкції та адміністра тивні штрафи не застосовують ся, а раніше поданий податков ий розрахунок скасовується ( п.1.2 Порядку).
Відповідно до п.п. 8.1.2. п.8.1. ст. 8 Закону України «Про подато к з доходів фізичних осіб» по даток підлягає сплаті (перер ахуванню) до бюджету під час в иплати оподатковуваного дох оду єдиним платіжним докумен том. Банки не мають права прий мати платіжні документи на в иплату доходу, які не передба чають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщ о оподатковуваний дохід нара ховується, але не виплачуєть ся платнику податку особою, щ о його нараховує, то податок, я кий підлягає утриманню з так ого нарахованого доходу, під лягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановл ені законом для місячного по даткового періоду.
Враховуючи зазначене вище , приймаючи до уваги факти, вст ановлені актом перевірки № 260/ 27/17/2894019329 від 17.10.2008 року, суд вважає п равомірними висновки позива ча в частині порушення відпо відачем Закону України « Про податок на додану вартіс ть», Декрету Кабінету Мініст рів України «Про прибутковий податок з громадян», Закон у України «Про податок з до ходів фізичних осіб».
Згідно з п.п. б) п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 З акону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», що діяв на момент вин икнення спірних правовіднос ин, контролюючий орган зобов 'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язан ня платника податків у разі, я кщо дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'я зань, заявлених у податкових деклараціях.
Відповідно до п.п. 17.1. 3 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» у разі, коли контро люючий орган самостійно дона раховує суму податкового зоб ов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пун кту 4.2 статті 4 цього Закону , такий платник податків зобо в'язаний сплатити штраф у роз мірі десяти відсотків від су ми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періоді в, установлених для такого по датку, збору (обов'язкового пл атежу), починаючи з податково го періоду, на який припадає т ака недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким пл атником податків податковог о повідомлення від контролюю чого органу, але не більше п'ят десяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян сукупно за весь стро к недоплати, незалежно від кі лькості податкових періодів , що минули.
Приймаючи до уваги зазначе не вище, суд дійшов висновку п ро правомірність донарахува ння позивачем сум податкових зобов' язань відповідачу та нарахування штрафних (фінан сових) санкцій на підставі по даткових повідомлень-рішень від 24.10.2008 року № № 0001551701/0, 0001561701/0 та 0001571701/0 .
Як вбачається з матеріалів справи, зазначені податкові повідомлення-рішення скасов ані не були, однак, визначена у них сума податкових зобов' язань не сплачена.
Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами», чинному на момент в иникнення спірних правовідн осин , було передбачено, що у р азі коли платник податків не сплачує узгоджену суму пода ткового зобов'язання в устан овлені строки, податковий ор ган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
На підставі зазначеного ви ще, позивачем на адресу позив ача були направлені перша по даткова вимога № 1/670 від 07.04.2009 рок у на суму 20120,45 грн. (розміщена на дошці податкових об' яв) та д руга податкова вимога № 2/992 від 17.06.2009 року на суму 944775,39 грн. (розмі щена на дошці податкових об' яв).
Податкові вимоги у встанов леному законом порядку оскар жені відповідачем не були, та ким чином визначена у них сум а податкового зобов' язання є узгодженою.
У зв' язку з чим позовні вим оги щодо стягнення з відпові дача 944775,04 грн. заборгованості, у тому числі 878424,29 грн. з податку на додану вартість, 20120,45 грн. з п одатку з доходів фізичних ос іб на підставі податкового п овідомлення-рішення № 0001561701 від 24.10.2008 року та 3145,00 грн. з податк у з доходів найманих працівн иків є обґрунтованими та так ими, що підлягають задоволен ню.
Що стосується стягне ння з відповідача заборгован ість у сумі 5248090,00 грн. за штрафни ми санкціями, нарахованими з а порушення законодавства у сфері застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг, на пі дставі рішення № 000161701 від 24.10.2008 ро ку, то суд зазначає наступне.
Постановою Окружного адмі ністративного суду АР Крим в ід 30.04.2009 року по справі № 2а-6228/08/5/0170 з а позовом фізичної особи-під приємця ОСОБА_2 визнано пр отиправним та скасовано ріше ння Державної податкової інс пекції в Бахчисарайському ра йоні АР Крим № 0001601701 від 24.10.2008 р оку в частині застосування ш трафних (фінансових) санкцій у розмірі 8961997,60 грн. Вказаним рі шенням суду встановлений фак т правомірності застосуванн я до фізичної особи-підприєм ця ОСОБА_2 5248090,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за поруш ення законодавства у сфері з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду АР Крим від 22.02.2010 року по справі № 2а-6228/08/5/0170 апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Бахчисарайськом у районі АР Крим залишено без задоволення, постанову Окру жного адміністративного суд у АР Крим від 30.04.2009 року по справ і № 2а-6228/08/5/0170 - без змін.
Відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС Укр аїни у разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.
Постанова або ухвала суду а пеляційної чи касаційної інс танції за наслідками перегля ду, постанова Верховного Суд у України набирають законної сили з моменту проголошення , а якщо їх було прийнято за на слідками розгляду у письмово му провадженні, - через п'ять д нів після направлення їх коп ій особам, які беруть участь у справі.
Згідно з ч. 2 ст. 255 КАС Укр аїни обставини, які були вста новлені постановою, що набра ла законної сили, в одній адмі ністративній справі не можут ь оспорюватися в іншій судов ій справі за участю тих самих сторін.
Аналогічне правило встано влено ч. 1 ст. 72 КАС України, а сам е: обставини, встановлені суд овим рішенням в адміністрати вній, цивільній або господар ській справі, що набрало зако нної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких б еруть участь ті самі особи аб о особа, щодо якої встановлен о ці обставини.
Враховуючи зазначене вище, суд розглядає обставин и щодо правомірності застосу вання до відповідача штрафни х (фінансових) санкцій у розмі рі 5248090,00 грн. згідно з рішенням Д ПІ в Бахчисарайському районі АР Крим № 0001601701 від 24.10.2008 року, я к такі, що не потребують додат кового доказування.
Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість з фін ансових санкцій у розмірі 5248090, 00 грн. відповідачем не сплаче на.
Таким чином, суд вважає прав омірними вимоги позивача щод о стягнення з відповідача 5248090, 00 грн. заборгованості по штра фним (фінансовим) санкціям за порушення законодавства у с фері застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг.
Права органів державної по даткової служби на час розгл яду справи передбачені ст. 20 П одаткового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 31.03.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну части п останови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 05.04.2011 року.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Фізичної о соби-підприємця ОСОБА_2 (9840 0, АДРЕСА_1; ідентифікаційн ий номер НОМЕР_1) заборгов аність у розмірі 6192865,04 грн., у том у числі:
921509,09 грн. з податку на до дану вартість на користь дер жавного бюджету України (код платежу 14010100; р/р № 31115029600048 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПО У 34741000, МФО 824026),
20120,45 грн. з податку з дох одів фізичних осіб на корист ь місцевого бюджету м. Бахчис арая (код платежу 11010200; р/р № 33218801700049 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферопо ль, ЄДРПОУ 34741000, МФО 824026),
3145,00 грн. з податку з дохо дів найманих працівників на користь місцевого бюджету м. Бахчисарая (код платежу 11010100; р/ р № 33219800700049 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сім ферополь, ЄДРПОУ 34741000, МФО 824026),
5248090,00 грн. з штрафних (фін ансових) санкцій за порушенн я законодавства у сфері заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг на користь держ авного бюджету України (р/р № 3 1112104700048 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімфер ополь, ЄДРПОУ 34741000, МФО 824026).
Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо прогол ошено вступну та резолютивну частину постанови або справ у розглянуто у порядку письм ового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Александров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2011 |
Оприлюднено | 03.08.2011 |
Номер документу | 17294220 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні