ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
31 березня 2011 р.
Справа №2а-1932/11/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Александрова О.Ю., при секретарі Сидельової М.В.,
за участі представників:
від позивача – ОСОБА_1, довіреність №2622/9/10 від 05.11.2010р.;
від відповідача не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим
до Комунального підприємства "Альфа"
про стягнення
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в Чорноморському районі АР Крим звернулась до суду з позовом до Комунального підприємства "Альфа" про стягнення податкової заборгованості у розмірі 18057,55 гривень, з яких:
- 6586,98 гривень (у т.ч. пеня 23,47 грн.) збору за геологорозвідувальні роботи (код платежу 13040100);
- 5636,53 гривень (у т.ч. пеня 8,42 грн.) збору за спеціальне використання водних ресурсів загальнодержавного значення (код платежу 13020100);
- 5173,89 гривень (у т.ч. пеня 137,48грн.) податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин (код платежу 12020100);
- 510,38 гривень податку на прибуток підприємств та організацій, що належить до комунальної власності (код платежу 11020200);
- 63,17 гривень земельного податку з юридичних осіб (код платежу 13050100);
- 86,60 гривень комунального податку (код платежу 16010200).
Адміністративний позов мотивований тим, що Комунальне підприємство "Альфа" станом на 15.12.10 року має заборгованість перед бюджетом у розмірі 18057,55 гривень яка виникла у зв'язку з несплатою вищезазначених податків Державною податковою інспекцією в Чорноморському районі АР Крим застосовані заходи до погашення податкового боргу, а саме шляхом виставлення 20.11.08 року першої податкової вимоги № 1/123 та другу податкову вимогу 25.12.08 року № 2/146. Також 25.02.09 року прийнято рішення № 4 про стягнення коштів і продажу інших активів платника податків у рахунок погашення його податкового боргу.
У зв’язку з чим позивач зазначає, що у відповідача існує податкова заборгованість перед державним бюджетом України в розмірі 6586,98 гривень (у т.ч. пеня 23,47 грн.) збору за геологорозвідувальні роботи (код платежу 13040100); 5636,53 гривень (у т.ч. пеня 8,42 грн.) збору за спеціальне використання водних ресурсів загальнодержавного значення (код платежу 13020100); 5173,89 гривень (у т.ч. пеня 137,48грн.) податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин (код платежу 12020100); 510,38 гривень податку на прибуток підприємств та організацій, що належить до комунальної власності (код платежу 11020200); 63,17 гривень земельного податку з юридичних осіб (код платежу 13050100); 86,60 гривень комунального податку (код платежу 16010200).
Позивач у судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач явку свого відповідача у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, про причини не явки представника суд не повідомив, заперечень на позив не надав.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, оцінивши докази по справі в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, судом встановлено наступне.
Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Державна податкова інспекція в Чорноморському районі АР Крим входить в систему органів податкової служби в Україні, є суб’єктом владних повноважень та контролюючим органом в розумінні ч. 1 ст. 1, ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” № 509 від 04.12.1990 р. із змінами і доповненнями, п.2.1.4. ст. 2 Закону України № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», якa виконує в тому числі функції щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); проведення перевірок фактів приховування і заниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України, а отже має право на звернення до суду з позовною заявою щодо вирішення спорів у сфері податкових правовідносин, що передбачено п.п.41.1.1 п. 41.1 ст. 41, п.п.20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.
Судом встановлено, що комунальне підприємство "Альфа" є юридичною особою, Державну реєстрацію якого проведено 03.04.2000 року Чорноморською районною державною адміністрацією, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 22.11.2010р.
Комунальне підприємство "Альфа" знаходиться на податковому обліку в органах ДПІ з 07.04.2000 року на теперішній час перебуває на обліку в Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство "Альфа" є платником податків та зборів передбачених законодавством: (збору за геологорозвідувальні роботи (код платежу 13040100); збору за спеціальне використання водних ресурсів загальнодержавного значення (код платежу 13020100); податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин (код платежу 12020100); податку на прибуток підприємств та організацій, що належить до комунальної власності (код платежу 11020200); земельного податку з юридичних осіб) у Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим, а тому зобов’язане у строки, встановлені Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) (далі Закон України 2181-ІІІ) подавати, до Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим податкову звітність та вчасно сплачувати податкові зобов’язання.
Відповідно до п.2, 3 ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закону України 2181-ІІІ встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п. 5.1. статті 5 Закону України 2181-ІІІ податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до п. п. 5.3.1 п.5.3 статті 5 Закону України 2181-ІІІ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Платником самостійно подано позивачу розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2009 - 2010 роки та довідку уточнення за 2009 рік, за якими розрахований, але не сплачений відповідачем податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у сумі 5173,89 гривень (у т.ч. пеня на суму 137,48 гривень).
Судом встановлено, що Комунальним підприємством "Альфа" у податкових розрахунках збору за спеціальне водокористування в частині використання води, в тому числі використання води теплоелектростанціями з прямоточною системою водоспоживання, та використання поверхневих і підземних вод, які входять до складу напоїв за ІІІ кв. 2009 року, 2009 рік та 1 квартал 2010 року самостійно визначено податкове зобов’язання зі сплати збору, але не сплачено його у сумі 5636,53 гривні (у тому числі пеня 8,42 гривень).
Комунальним підприємством "Альфа" у податкових розрахунках збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету за І-IV квартали 2009 року та перший квартал 2010 року самостійно визначено податкове зобов’язання зі сплати збору за геологорозвідувальні роботи та не сплачено їх в розмірі 6586,98 гривень (у тому числі пеня 23,47 гривень).
Комунальним підприємством "Альфа" у податковому розрахунку земельного податку на 2010 рік самостійно визначено податкове зобов’язання зі сплати земельного податку та не сплачено його в розмірі 63,17 гривень.
Також Комунальним підприємством "Альфа" у податкових розрахунках комунального податку за І-ІІІ квартал 2010 року самостійно визначено податкове зобов’язання зі сплати комунального податку та не сплачено його в розмірі 86,60 гривень.
Комунальним підприємством "Альфа" у податкової декларації з податку на прибуток підприємства за ІІІ квартал - 2010 року самостійно визначено податкове зобов’язання зі сплати податку на прибуток підприємства та не сплачено його в розмірі 510,38 гривень.
Відповідно до пункту 10.2 статті 10 Закону України “Про податок на додану вартість” (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники податку, відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону.
Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України № 2181-ІІІ податкове зобов’язання, це зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону № 2181-ІІІ податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
На день вирішення спору відповідачем податкова заборгованість не сплачена, за відповідачем числиться податковий борг в розмірі 6586,98 гривень (у т.ч. пеня 23,47 грн.) збору за геологорозвідувальні роботи (код платежу 13040100); 5636,53 гривень (у т.ч. пеня 8,42 грн.) збору за спеціальне використання водних ресурсів загальнодержавного значення (код платежу 13020100); 5173,89 гривень (у т.ч. пеня 137,48грн.) податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин (код платежу 12020100); 510,38 гривень податку на прибуток підприємств та організацій, що належить до комунальної власності (код платежу 11020200); 63,17 гривень земельного податку з юридичних осіб (код платежу 13050100); 86,60 гривень комунального податку (код платежу 16010200), що підтверджується обліковими картками платника податків станом на 14.12.2010р. та розрахунком суми заборгованості.
Відповідно до п. 20.1.28. Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р. органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, для чого можуть звертатися до суду (п.п.20.1.18), що передбачено також п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (зі змінами та доповненнями згідно Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" № 2756 від 02.12.2010 р.).
Примусове стягнення податкової заборгованості – передбачено законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.
Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України № 2181-ІІІ активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Факт наявності заборгованості за сплатою податків та зборів, є повністю доведеними позивачем та підтверджується доказами, дослідженими у судовому засіданні.
Судом встановлено, що оскільки відповідач систематично у добровільному порядку не сплачує податковий борг перед бюджетом в листопаді 2008р. Державною податковою інспекцією в Чорноморському районі АР Крим винесена перша податкова вимога № 1/123 від 20.11.2008р., яка отримана відповідачем 28.11.2008р., про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні.
25.12.2008 року винесена друга податкова вимога № 2/146, яка отримана відповідачем 31.12.2008 року, про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні.
25.02.2009р. Державною податковою інспекцією в Чорноморському районі АР Крим прийнято рішення № 4 про стягнення коштів та продажу активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Таким чином, приймаючи до уваги, що загальна сума боргу у розмірі 18057,55 грн. не погашена відповідачем станом на момент розгляду справи, позовні вимоги Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим підлягають задоволенню.
Оскільки, згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Комунального підприємства "Альфа" (ЄДРПОУ 30932876, адреса: 96430, АРК, Чорноморський район, с. Красна Поляна, вул. Леніна, буд. 17-А) до бюджету заборгованість на загальну суму 18057,55грн., з рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство "Альфа", у т.ч.:
- 6586,98 гривень (у т.ч. пеня 23,47 грн.) заборгованість зі сплати збору за геологорозвідувальні роботи (код платежу 13040100);
- 5636,53 гривень (у т.ч. пеня 8,42 грн.) заборгованість зі сплати збору за спеціальне використання водних ресурсів загальнодержавного значення (код платежу 13020100);
- 5173,89 гривень (у т.ч. пеня 137,48грн.) заборгованість зі сплати податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин (код платежу 12020100);
- 510,38 гривень заборгованість зі сплати податку на прибуток підприємств та організацій, що належить до комунальної власності (код платежу 11020200);
- 63,17 гривень заборгованість зі сплати земельного податку з юридичних осіб (код платежу 13050100);
- 86,60 гривень заборгованість зі сплати комунального податку (код платежу 16010200).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Александров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2011 |
Оприлюднено | 09.11.2011 |
Номер документу | 18998294 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні