Постанова
від 27.07.2011 по справі 14/200-2557
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"27" липня 2011 р. Справа № 14/200-2557

12 год. 07 хв.

м. Тернопіль

Господарський суд Тернопі льської області

у складі судді Руденка О.В .

при секретарі судового за сідання Махнач Р. В.

розглянув справу

за позовом Приватного п ідприємства фірми "АМН Транс ", вул. Гайова, 44, м. Тернопіль, 46008

до відповідача Тернопі льської об`єднаної державної податкової інспекції, вул. Бі лецька, 1, м. Тернопіль, 46000

про скасування податко вих повідомлень-рішень.

за участю представників ст орін:

позивача: ОСОБА_1, до віреність від 26.07.2011р.;

відповідача: ОСОБА_2 , довіреність №88/7/10-015/3 від 04.01.2011р.;

Суть справи:

Приватне підприємство фірма "АМН Транс" звернулось в господарський суд Тернопіль ської області із позовом до Т ернопільської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії про скасування правових а ктів індивідуальної дії.

Крім того, позивачем додатк ово до первісних, заявлялись ряд інших вимог. Ухвалою суд у від 12.07.2006р. заяву позивача про зміну позовних вимог відхил ено з огляду на те, що остання підписана представником за відсутності у нього на те від повідних повноважень - ст. 59 КА С України (довіреність від 15.02.2 006р. в матеріалах справи); вимог и викладені у п. 3, 4, 6 вказаної за яви є такими що не ґрунтуютьс я на положеннях Кодексу адмі ністративного судочинства У країни; збільшені позовні ви моги не є однорідними із перв існими, а відтак їхній спільн ий розгляд ускладнить і спов ільнить вирішення спору по с уті.

Позов, підтриманий в судови х засіданнях повноважним пре дставником, підприємство обґ рунтовує тим, що спірні подат кові повідомлення- рішення є незаконними, прийняті пода тковим органом з порушенням законодавства з питань опода ткування, а відтак підлягают ь скасуванню в судовому поря дку. Дане твердження мотивов ане посиланнями на приписи З аконів України “Про бухгалте рський облік та фінансову зв ітність в Україні", "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” та інших нормативно- правових актів, які регулюют ь даний предмет спору.

У запереченнях на позов, та згідно з поясненням повноваж них представників, відповіда ч позовні вимоги відхилив по вністю, посилаючись на їхню б езпідставність, зазначивши п ри цьому, що оскаржувані пода ткові повідомлення - рішення винесені контролюючим орган ом в межах повноважень та у ві дповідності до чинного закон одавства, з врахуванням факт ичних обставин та досліджени х в ході перевірки документі в.

В процесі вирішення спору п ровадження у справі зупиняло сь, її розгляд відкладався та оголошувалась перерва із пі дстав, викладених у відповід них ухвалах та формулярах (пр отоколах) судового засідання .

Учасникам судового процес у роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки згідно ст .ст. 49, 51, 130 Кодексу адміністрати вного судочинства України.

У відповідності до ст. 41 КАС У країни проводилась технічна фіксація судового процесу.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши в процесі роз гляду справи пояснення предс тавників сторін, судом встан овлено наступне.

Податковим повідомленням - рішенням Тернопільської об ' єднаної державної податко вої інспекції №0004051501/0/29722 від 22.05.2006р . платнику податків визначен о зобов' язання зі сплати шт рафу за платежем податок на д одану вартість (далі ПДВ) в сум і 6638.37 грн.

Підставою для його прийнят тя слугував акт №9933/15-01/25347294 від 15.0 5.2006р., у якому за результатами н евиїзної документальної пер евірки приватного підприєм ства фірми "АМН Транс" посадо ві особи контролюючого орган у констатували несвоєчасну сплату узгодженої суми под аткового зобов' язання по ПД В за період з 04.05.2006р. по 10.05.2006р., а від так порушення пп. 5.3.1, п. 5.3, ст. 5 Зак ону №2181.

Крім того, податковим повід омленням - рішенням №0000611703/0/27795 ві д 12.05.2006р. позивачу визначено по даткове зобов' язання за пла тежем податок з доходів фізи чних осіб в сумі 60536.13 грн. в т. ч. 2017 8.71 грн. за основним платежем та 40357.42 грн. - штрафними санкціями.

Вказані суми обраховані на підставі акта перевірки №9670/23- 122/1/25347294 від 28.04.2006р. оформленого за р езультатами планової компле ксної документальної переві рки дотримання вимог податко вого та валютного законодавс тва за період з 01.10.2004р. по 31.12.2005р., у якому вказано на порушення п латником податків пп. 4.2.9, п. 4.2, с т. 4, пп. 6.3.2, п. 6.3, ст. 6, пп. 8.1.1, п. 8.1, ст. 8, п. 19. 2 "а", п. 19.2, ст. 19 Закону України "Про податок з доходів фізичних о сіб".

Вважаючи подібні висновки необґрунтованими, а прийнят і податкові повідомлення - рі шення протиправними, позивач звернувся із відповідним по зовом до суду про їх скасуван ня.

Суд, керуючись ст. 86 КАС Ук раїни, давши оцінку поданим с торонами доказам та наведен им доводам, прийшов до виснов ку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити з огляд у на наступне.

Відповідно до п. 1. ст. 71 КАС Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення. В адміністративних справах про протиправність рішень суб' єктів владних по вноважень, обов' язок щодо д оказування правомірності пр ийнятого рішення покладаєть ся на відповідача.

За наслідками проведеної п еревірки (акт №9933/15-01/25347294 від 15.05.2006р.) посадовими особами контролю ючого органу з'ясовано, що узг оджена сума податкового зобо в' язання з ПДВ за березень 200 6р. в розмірі 89483.00 грн. відповідн о до поданої декларації №628622 ві д 20.04.2006р. із граничним терміном сплати 03.05.2006р. оплачена позивач ем частково в розмірі 23099.35 грн., а тому неоплачений залишок н а граничний термін сплати ст ановив 66383.65 грн. Як зазначає від повідач та не заперечується позивачем 05.05.2006р. до податкової інспекції подано, а нею прийн ято, уточнений розрахунку по даткових зобов' язань з ПДВ за березень 2006р. на суму зобов' язань 44172.00 грн., яка оплачена поз ивачем із врахуванням попере дньої оплати в повному обсяз і 10.05.2006р. згідно платіжного дору чення №90, що підтверджується т акож карткою особового рахун ку платника податків.

Відповідно до пп. 5.3.1, п. 5.3, ст. 5 З акону №2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем в ідповідного граничного стро ку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зако ну для подання податкової де кларації.

Приймаючи до уваги той факт , що позивачем 05.05.2006р. подан о уточнений розрахунок подат кового зобов' язання із ПДВ за березень 2006р., а тому ним про строчено граничний термін сп лати податкового зобов' яза ння, внаслідок чого на підста ві пп. 17.1.7, п. 17.1, ст. 17 Закону 2181 засто совано санкції в розмірі дес яти відсотків погашеної суми податкового боргу.

З наведених підстав судом критично оцінюються посилан ня господарюючого суб"єкта н а уточнюючий розрахунок. яки й ним було подано контролююч ому органу 03.05.2006року.

Листом податкової інспекц ії №26311/19-02/07 від 03.05.2006р., з огляду на в ідсутність у ньому всіх запо внених реквізитів, ПП фірмі " АМН Транс" відмовлено у прийн ятті 03.05.2006р. даного розрахунку.

Послідуючі дії суб"єкта гос подарювання вказують на те, щ о ним враховані зауваження к онтролюючого органу, допуще ні недоліки усунуті самостій но і, як наслідок, 05.05.2006 року пов торно подано уточнюючий розр ахунок, однак уже із пропуско м встановлених законом строк ів.

Зважаючи на наведене в суку пності. суд не вбачає підстав для скасування податкового повідомлення - рішення, а від так у цій частині в позові слі д відмовити

Крім цього, плановою компл ексною перевіркою дотриманн я вимог податкового та валют ного законодавства (акт №9670/23-122/ 1/25347294 від 28.04.2006р.) за період з 01.10.2004р. п о 31.12.2005р. встановлено, що водії, я кі відбували у відрядження з ПП фірми "АМН-Транс" отримувал и добові з каси підприємства не перебуваючи у трудових ві дносинах з вищезазначеним су б"єктом господарювання.

Наведена обставина засвід чується відсутністю наказі в про прийняття фізичних осі б на роботу як за основним міс цем роботи та за сумісництво м, а також долученими до матер іалів справи договорами про виконання робіт від 02.01.2004р. та 02.0 1.2005р., що є цивільно - правовими угодами, а не трудовими, як х ибно вважає позивач.

Згідно пп. 4.2.9, п. 4.2, ст. 4 Закону У країни "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі Закон №889), до складу загального оподат кованого місячного доходу вк лючаються, серед інших, додат кові блага (за винятками, пере дбаченими пунктом 4.3 цієї стат ті) надані особою, що не є прац едавцем платника податку, чи особою, яка діє від імені або за дорученням такого працеда вця, то такі доходи прирівнюю ться з метою оподаткування д о подарунків з їх відповідни м оподаткуванням.

Підпунктом 8.1.1, п. 8.1, ст. 8 Закону №889 визначено, що податковий а гент, який нараховує (виплачу є) оподатковуваний дохід на к ористь платника податку, утр имує податок від суми такого доходу за його рахунок, викор истовуючи ставку податку, ви значену у відповідних пункта х статті 7 цього Закону.

Таким чином, компенсації за відрядження отримані фізичн ими особами не від працедавц я повинні включатися до скла ду місячного оподаткованого доходу цих осіб як надане дод аткове благо, а тому контролю ючим органом обгрунтовано зр облено висновок про те що поз ивачем не утримано та не пере раховано до бюджету податок з доходів фізичних осіб на су му 19598.54 грн.

Крім того, перевіркою вста новлено безпідставне наданн я соціальної пільги, неповне утримання та перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб, внаслідок чог о позивачу донараховано 580.17 гр н. податку.

Відповідно до п. 6.1, ст. 6 Закону №889 платник податку має право на зменшення суми загальног о місячного оподатковуваног о доходу, отримуваного з джер ел на території України від о дного працедавця у вигляді з аробітної плати, на суму пода ткової соціальної пільги у р озмірах визначених даною ста ттею.

Підпунктом 6.3.1, п. 6.3, ст. 6 Закону №889 визначено, що податкова со ціальна пільга застосовуєть ся до нарахованого місячного доходу платнику податку у ви гляді заробітної плати виклю чно за одним місцем його нара хування (виплати).

Згідно пп. 6.3.2, п. 6.3, ст. 6 Закону № 889 платник податку подає праце давцю заяву про самостійне о брання місця застосування по даткової соціальної пільги з а формою, визначеною централ ьним податковим органом. Под аткова соціальна пільга почи нає застосовуватися до нарах ованих доходів у вигляді зар обітної плати з дня отриманн я працедавцем заяви платника податку про застосування пі льги.

За час розгляду справи в суд і та на момент проведення пер евірки, посадовим особам под аткового органу заяви праців ників позивача на отримання соціальної пільги не предста влено, у зв' язку із чим підпр иємству правомірно донарахо вано 580.17 грн. податку з доходів фізичних осіб.

Належних та допустимих док азів в обґрунтування заявлен их позивачем вимог в частині нарахування податку з доход ів фізичних осіб ним не предс тавлено.

З огляду на наведене, позовн і вимоги щодо скасування под аткових повідомлень-рішень №0004051501/0/29722 від 22.05.2006р. та №0000611703/0/27795 від 12. 05.2006р., задоволенню не підлягаю ть.

Зважаючи на результати вир ішення спору, судові витрати позивачу не відшкодовуються .

Враховуючи викладене, керу ючись ст. 1, 2, 72, ч.1 та 5 п.1 ст. 157, ст. 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, господарсь кий суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

1. В позові відмовити.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року на подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Апеляц ійна скарга на постанову суд у першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосу вання судом частини третьої статті 160 цього Кодексу (оголо шення вступної та резолютивн ої частини постанови) апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Повний текст постанови виг отовлено та підписано 03 серпн я 2011 року.

Суддя О.В. Руденк о

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення27.07.2011
Оприлюднено08.08.2011
Номер документу17324184
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/200-2557

Ухвала від 29.06.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 20.07.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 14.06.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 25.04.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Постанова від 27.07.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні