Постанова
від 03.08.2011 по справі 2а-2220/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" серпня 2011 р. справа № 2a-2220/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

судді Чуприни О.В.

за участю секретаря судово го засідання Галімурки Т.Є .

представника позивача: Державної податкової інспек ції в Тисменицькому районі І вано-Франківської області - Гавадзина М.В.

представника відповідача : колективного підприємст ва виробничо-торгової комерц ійної фірми "СВ" - не з' явивс я

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Державної по даткової інспекції в Тисмени цькому районі Івано-Франківс ької області до колективного підприємства виробничо-торг ової комерційної фірми "СВ" пр о стягнення штрафних (фінанс ових) санкцій в сумі 2 540,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

07.07.2011 року Державна пода ткова інспекція в Тисменицьк ому районі Івано-Франківсько ї області (надалі - позивач) з вернулася в суд з адміністра тивним позовом до колективно го підприємства виробничо-то ргової комерційної фірми "СВ " (надалі - відповідач) про стя гнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 2 540,00 грн.

Позовні вимоги мотивовано тим, що 25.05.2011 року посадовими ос обами Державної податкової а дміністрації в Івано-Франків ській області проведено пере вірку господарської одиниці СТО "Дизель-сервіс", що належа ть колективному підприємств у виробничо-торговій комерці йній фірмі "СВ", щодо дотриманн я порядку проведення розраху нків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки , наявності торгових патенті в і ліцензій та порядку веден ня обліку товарних запасів з а місцем їх реалізації, здійс нення продажу товарів, які не обліковані у встановленому п орядку. Даною перевіркою вст ановлено факт порушення відп овідачем вимог пункту 9 статт і 3, статті 8 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг", абзацу 3 пу нкту 2.6 постанови правління На ціонального банку України за №637 від 15.12.2004 року "Про затвердже ння Положення про ведення ка сових операцій в національні й валюті в Україні". Виявлені п орушення зафіксовані в акті за №090174 від 26.05.2011 року. За наслідка ми розгляду вказаного акту п озивачем до відповідача ріше ннями про застосування штраф них (фінансових) санкцій за №00 00192310 від 03.06.2011 року та за №0000202310 від 03.0 6.2011 року застосовано штрафні с анкції в розмірі 340,00 грн. та 2 200,00 г рн. відповідно. Вказані штраф ні (фінансові) санкції відпов ідачем не сплачено і на момен т розгляду справи заборгован ість по сплаті штрафних санк цій становить 2 540,00 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених у позовній заяві та пояс нив суду, що застосовані до ві дповідача штрафні (фінансові ) санкції в розмірі 2 540,00 грн., є уз годженими та підлягають стяг ненню в дохід бюджету.

Відповідач в судове засіда ння повторно не з'явився, нале жним чином повідомлений про дату, час та місце судового ро згляду, що підтверджується п овідомленнями про вручення п оштового відправлення, які м істяться в матеріалах справи , причини неявки суду не повід омив. Своїм правом на подання письмового заперечення прот и позову не скористався. Судо м продовжено розгляд справи за відсутності відповідача н а підставі частини 4 статті 128 К одексу адміністративного су дочинства України.

Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, з' ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтуються позовні вимоги, дос лідивши і оцінивши докази, су д прийшов до висновку, що адмі ністративний позов слід задо вольнити з таких мотивів.

Суд у відповідності до стат ті 161 Кодексу адміністративно го судочинства України, вирі шуючи питання, яку правову но рму слід застосувати до спір них правовідносин та врахову ючи період, в якому тривали сп ірні правовідносини, а також дати нарахування податкових зобов' язань зазначає, що до правовідносин між сторонами підлягають застосуванню нор ми права, що діяли в часі на мо мент їх виникнення.

Суд зазначає, що правовідно сини з приводу предмету адмі ністративного позову між поз ивачем та відповідачем були врегульовані положеннями За конів України "Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг", "Про державну податк ову службу в Україні", а також постановою правління Націон ального банку України "Про за твердження Положення про вед ення касових операцій в наці ональній валюті в Україні" та Указом Президента "Про засто сування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" в редакції, чин ній на час їх дії.

Судом встановлено, що 25.05.2011 ро ку посадовими особами Держав ної податкової адміністраці ї в Івано-Франківській облас ті проведено перевірку щодо дотримання порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), вимог з регулювання обі гу готівки, наявності торгов их патентів і ліцензій та пор ядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реаліза ції, здійснення продажу това рів, які необліковані у встан овленому порядку господарсь кої одиниці СТО "Дизель-серві с", що знаходиться за адресою в ул. Галицька, 59, с. Ямниця, Тис меницький район, Івано-Франк івська область. Вказана госп одарська одиниця належить ко лективному підприємству вир обничо-торговій комерційній фірмі "СВ".

За наслідками проведеної п еревірки, 26.05.2011 року, посадовими особами Державної податково ї адміністрації в Івано-Фран ківській області складено ак т за №090174, яким встановлено пор ушення відповідачем вимог пу нкту 9 статті 3, статті 8 Закону У країни "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ", абзацу 3 пункту 2.6 постанови П равління Національного банк у України за №637 від 15.12.2004 року "Пр о затвердження Положення про ведення касових операцій в н аціональній валюті в Україні " (а.с. 9-10).

За наслідками розгляду вка заного акту позивачем до від повідача рішеннями про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій за №0000192310 від 03.06.2011 року т а за №0000202310 від 03.06.2011 року застосов ано штрафні санкції в розмір і 340,00 грн. та 2 200,00 грн. відповідно. Вказані штрафні (фінансові) с анкції відповідачем не сплач ено і на момент розгляду спра ви заборгованість по сплаті штрафних санкцій становить 2 540,00 грн. (а.с.11, 12).

Закон України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операції у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг" визначає правові з асади застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг.

Як вбачається з акту переві рки, бухгалтером колективног о підприємства виробничо-тор гової комерційної фірми "СВ" ОСОБА_2, 06.05.2011 року не здійснен о щоденний друк фіскального звітного чеку за №1698. Так, даний чек за 06.05.2011 року ост аннім було видрукувано 10.05.2011 ро ку о 19:28 год. (а.с. 10).

У відповідності до вимог пу нкту 2 статті 2 вказаного Закон у реєстратор розрахункових о перацій - пристрій або прогр амно-технічний комплекс, в як ому реалізовані фіскальні фу нкції і який призначений для реєстрації розрахункових оп ерацій при продажу товарів (н аданні послуг), операцій з куп івлі-продажу іноземної валют и та/або реєстрації кількост і проданих товарів (наданих п ослуг). До реєстраторів розра хункових операцій відносять ся: електронний контрольно-к асовий апарат, електронний к онтрольно-касовий реєстрато р, комп'ютерно-касова система , електронний таксометр, авто мат з продажу товарів (послуг ) тощо.

Статтею 1 цього ж Закону вст ановлено, що фіскальний звіт ний чек - документ встановле ної форми, надрукований реєс тратором розрахункових опер ацій, що містить дані денного звіту, під час друкування яко го інформація про обсяг вико наних розрахункових операці й заноситься до фіскальної п ам'яті.

Відповідно до пункту 9 статт і 3 даного Закону суб' єкти го сподарювання, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг зобов' яз ані щоденно друкувати на реє страторах розрахункових опе рацій (за виключенням автома тів з продажу товарів (послуг ) фіскальні звітні чеки і забе зпечувати їх зберігання в кн игах обліку розрахункових оп ерацій.

Крім того, судом встановлен о, що бухгалтером ОСОБА_2, н а підставі фіскального звітн ого чека за №1698 на суму 440,00 грн. не здійснено облік зазначених готівкових коштів у повній с умі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій та касовій книзі.

У відповідності до частини 1 статті 8 Закону України "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг" форма, зміст розрахункових документів, п орядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг о бліку розрахункових операці й, а також форма та порядок под ання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункови х книжок, встановлюються Дер жавною податковою адміністр ацією України.

Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), а також окремі пит ання організації банками роб оти з готівкою визначено Пол оження про ведення касових о перацій у національній валют і в Україні, затвердженим пос тановою Правління Національ ного банку України за №637 від 15. 12.2004 року (далі - Положення).

Згідно пункту 1 постанови Пр авління Національного банку України "Про затвердження По ложення про ведення касових операцій у національній валю ті в Україні" оприбуткування готівки - проведення підпри ємствами і підприємцями облі ку готівки в касі на повну сум у її фактичних надходжень у к асовій книзі, книзі обліку до ходів і витрат, книзі обліку р озрахункових операцій.

У відповідності до вимог пу нкту 2.6 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєч асно (у день одержання готівк ових коштів) та в повній сумі о прибутковуватися.

Абзацом 3 пункту 2.6 Положення передбачено, що у разі провед ення готівкових розрахунків із застосуванням реєстратор а розрахункових операцій або використанням розрахунково ї книжки оприбуткуванням гот івки є здійснення обліку заз начених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних над ходжень у книзі обліку розра хункових операцій на підстав і фіскальних звітних чеків р еєстратора розрахункових оп ерацій (даних реєстраційної книжки).

Оскільки, відповідачем не з дійснено щоденного друку фіс кального звітного чеку, не оп рибутковано грошових коштів в повному обсязі та не зазнач ено в книзі обліку розрахунк ових операцій на повну суму, с уд приходить до висновку, що п озивачем порушено пункт 9 ста тті 3 Закону України "Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг" та абзац 3 пункту 2.6 Положення про проведення к асових операцій у національн ій валюті в Україні, затвердж еного постановою Правління Н аціонального банку України, а наявність таких дій відпов ідача є протиправними.

Згідно вимог пункту 4 статт і 17 Закону України "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг" за порушення вимо г цього Закону до суб' єктів підприємницької діяльності , які здійснюють розрахунков і операції за товари (послуги ), за рішенням відповідних орг анів державної податкової сл ужби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденно го друку фіскального звітног о чеку або його не зберігання .

Статтею 1 Указу Президента України "Про застосування шт рафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки" установлено, що у разі по рушення юридичними особами в сіх форм власності, фізичним и особами - громадянами Укра їни, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб' єктами підприємн ицької діяльності, а також по стійними представництвами н ерезидентів, через які повні стю або частково здійснюєтьс я підприємницька діяльність , норм з регулювання обігу гот івки у національній валюті, щ о встановлюються Національн им банком України, до них заст осовуються фінансові санкці ї у вигляді штрафу. За неоприб уткування (неповне та/або нес воєчасне) оприбуткування у к асах готівки вказаною статте ю Указу встановлена відповід альність у вигляді штрафу в п ' ятикратному розмірі неопр ибуткованої суми.

З огляду на вказане, суд при ходить до висновку, що позива чем правомірно рішеннями за №0000192310 від 03.06.2011 року та за №0000202310 від 03.06.2011 року застосовано до відпо відача штрафні (фінансові) са нкції в розмірі 340,00 грн. та 2 200,00 гр н. відповідно.

Як встановлено в судовому з асіданні та вбачається з мат еріалів справи, вищевказані податкові повідомлення-ріше ння отримані відповідачем 03.06 .2011 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи відпові дача на корінцях податкових повідомлень-рішень, копії як их містяться в матеріалах сп рави (а.с. 11, 12).

Оскільки відповідачем дан і податкові повідомлення-ріш ення не оскаржувалися, суд пр иходить до висновку, що засто совані до відповідача штрафн і (фінансові) санкції за незаб езпечення щоденного друку на реєстраторі розрахункових о перацій фіскального звітног о чеку в розмірі 340,00 грн., та за н есвоєчасне оприбуткування г отівки в касі в розмірі 2 200,00 грн ., є узгодженими.

Відповідно статті 25 Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г" суми фінансових санкцій, як і визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перераху ванню суб'єктами підприємниц ької діяльності до Державног о бюджету України в десятиде нний термін з дня прийняття о рганами державної податково ї служби України рішення про застосування таких фінансов их санкцій.

Відповідач заборгованість по сплаті штрафних (фінансов их) санкцій не сплатив і на мом ент розгляду справи розмір ш трафних санкцій становить 2 540 ,00 грн., які підлягають стягнен ню з відповідача в дохід бюдж ету.

За змістом вимог пункту 11 ча стини 1 статті 10 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" державні подат кові інспекції в районах, міс тах без районного поділу, рай онах у містах, міжрайонні та о б'єднані спеціалізовані держ авні податкові інспекції впр аві подавати до судів позови про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з колективного пі дприємства виробничо-торгов ої комерційної фірми "СВ" забо ргованості по сплаті штрафни х (фінансових) санкцій в сумі 2 540,00 грн. є обґрунтованими, а поз ов таким що підлягає до задов олення.

На підставі статті 124 Ко нституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -

П ОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з колективн ого підприємства виробничо-т оргової комерційної фірми "С В" (ідентифікаційний код 22181373, ву л. Тобілевича, 94, с. Ямниця, Тисм еницький район, Івано-Франкі вська область, 77422) в дохід бюдж ету штрафні (фінансові) санкц ії в сумі 2 540 (дві тисячі п' ятс от сорок) гривень 00 копійок.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу ад міністративного судочинств а України, було повідомлено п ро можливість отримання копі ї постанови суду безпосередн ьо в суді, то десятиденний стр ок на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закін чення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єкто м владних повноважень повідо млення про можливість отрима ння копії постанови суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Суддя /підпис/ Чуприна О.В.

Постанова в повному обс язі складена 05.08.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2011
Оприлюднено08.08.2011
Номер документу17325905
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2220/11/0970

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 08.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні