ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" серпня 2011 р. справа № 2a-2220/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
судді Чуприни О.В.
за участю секретаря судово го засідання Галімурки Т.Є .
представника позивача: Державної податкової інспек ції в Тисменицькому районі І вано-Франківської області - Гавадзина М.В.
представника відповідача : колективного підприємст ва виробничо-торгової комерц ійної фірми "СВ" - не з' явивс я
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Державної по даткової інспекції в Тисмени цькому районі Івано-Франківс ької області до колективного підприємства виробничо-торг ової комерційної фірми "СВ" пр о стягнення штрафних (фінанс ових) санкцій в сумі 2 540,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
07.07.2011 року Державна пода ткова інспекція в Тисменицьк ому районі Івано-Франківсько ї області (надалі - позивач) з вернулася в суд з адміністра тивним позовом до колективно го підприємства виробничо-то ргової комерційної фірми "СВ " (надалі - відповідач) про стя гнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 2 540,00 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що 25.05.2011 року посадовими ос обами Державної податкової а дміністрації в Івано-Франків ській області проведено пере вірку господарської одиниці СТО "Дизель-сервіс", що належа ть колективному підприємств у виробничо-торговій комерці йній фірмі "СВ", щодо дотриманн я порядку проведення розраху нків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки , наявності торгових патенті в і ліцензій та порядку веден ня обліку товарних запасів з а місцем їх реалізації, здійс нення продажу товарів, які не обліковані у встановленому п орядку. Даною перевіркою вст ановлено факт порушення відп овідачем вимог пункту 9 статт і 3, статті 8 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг", абзацу 3 пу нкту 2.6 постанови правління На ціонального банку України за №637 від 15.12.2004 року "Про затвердже ння Положення про ведення ка сових операцій в національні й валюті в Україні". Виявлені п орушення зафіксовані в акті за №090174 від 26.05.2011 року. За наслідка ми розгляду вказаного акту п озивачем до відповідача ріше ннями про застосування штраф них (фінансових) санкцій за №00 00192310 від 03.06.2011 року та за №0000202310 від 03.0 6.2011 року застосовано штрафні с анкції в розмірі 340,00 грн. та 2 200,00 г рн. відповідно. Вказані штраф ні (фінансові) санкції відпов ідачем не сплачено і на момен т розгляду справи заборгован ість по сплаті штрафних санк цій становить 2 540,00 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених у позовній заяві та пояс нив суду, що застосовані до ві дповідача штрафні (фінансові ) санкції в розмірі 2 540,00 грн., є уз годженими та підлягають стяг ненню в дохід бюджету.
Відповідач в судове засіда ння повторно не з'явився, нале жним чином повідомлений про дату, час та місце судового ро згляду, що підтверджується п овідомленнями про вручення п оштового відправлення, які м істяться в матеріалах справи , причини неявки суду не повід омив. Своїм правом на подання письмового заперечення прот и позову не скористався. Судо м продовжено розгляд справи за відсутності відповідача н а підставі частини 4 статті 128 К одексу адміністративного су дочинства України.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, з' ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтуються позовні вимоги, дос лідивши і оцінивши докази, су д прийшов до висновку, що адмі ністративний позов слід задо вольнити з таких мотивів.
Суд у відповідності до стат ті 161 Кодексу адміністративно го судочинства України, вирі шуючи питання, яку правову но рму слід застосувати до спір них правовідносин та врахову ючи період, в якому тривали сп ірні правовідносини, а також дати нарахування податкових зобов' язань зазначає, що до правовідносин між сторонами підлягають застосуванню нор ми права, що діяли в часі на мо мент їх виникнення.
Суд зазначає, що правовідно сини з приводу предмету адмі ністративного позову між поз ивачем та відповідачем були врегульовані положеннями За конів України "Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг", "Про державну податк ову службу в Україні", а також постановою правління Націон ального банку України "Про за твердження Положення про вед ення касових операцій в наці ональній валюті в Україні" та Указом Президента "Про засто сування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" в редакції, чин ній на час їх дії.
Судом встановлено, що 25.05.2011 ро ку посадовими особами Держав ної податкової адміністраці ї в Івано-Франківській облас ті проведено перевірку щодо дотримання порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), вимог з регулювання обі гу готівки, наявності торгов их патентів і ліцензій та пор ядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реаліза ції, здійснення продажу това рів, які необліковані у встан овленому порядку господарсь кої одиниці СТО "Дизель-серві с", що знаходиться за адресою в ул. Галицька, 59, с. Ямниця, Тис меницький район, Івано-Франк івська область. Вказана госп одарська одиниця належить ко лективному підприємству вир обничо-торговій комерційній фірмі "СВ".
За наслідками проведеної п еревірки, 26.05.2011 року, посадовими особами Державної податково ї адміністрації в Івано-Фран ківській області складено ак т за №090174, яким встановлено пор ушення відповідачем вимог пу нкту 9 статті 3, статті 8 Закону У країни "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ", абзацу 3 пункту 2.6 постанови П равління Національного банк у України за №637 від 15.12.2004 року "Пр о затвердження Положення про ведення касових операцій в н аціональній валюті в Україні " (а.с. 9-10).
За наслідками розгляду вка заного акту позивачем до від повідача рішеннями про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій за №0000192310 від 03.06.2011 року т а за №0000202310 від 03.06.2011 року застосов ано штрафні санкції в розмір і 340,00 грн. та 2 200,00 грн. відповідно. Вказані штрафні (фінансові) с анкції відповідачем не сплач ено і на момент розгляду спра ви заборгованість по сплаті штрафних санкцій становить 2 540,00 грн. (а.с.11, 12).
Закон України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операції у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг" визначає правові з асади застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг.
Як вбачається з акту переві рки, бухгалтером колективног о підприємства виробничо-тор гової комерційної фірми "СВ" ОСОБА_2, 06.05.2011 року не здійснен о щоденний друк фіскального звітного чеку за №1698. Так, даний чек за 06.05.2011 року ост аннім було видрукувано 10.05.2011 ро ку о 19:28 год. (а.с. 10).
У відповідності до вимог пу нкту 2 статті 2 вказаного Закон у реєстратор розрахункових о перацій - пристрій або прогр амно-технічний комплекс, в як ому реалізовані фіскальні фу нкції і який призначений для реєстрації розрахункових оп ерацій при продажу товарів (н аданні послуг), операцій з куп івлі-продажу іноземної валют и та/або реєстрації кількост і проданих товарів (наданих п ослуг). До реєстраторів розра хункових операцій відносять ся: електронний контрольно-к асовий апарат, електронний к онтрольно-касовий реєстрато р, комп'ютерно-касова система , електронний таксометр, авто мат з продажу товарів (послуг ) тощо.
Статтею 1 цього ж Закону вст ановлено, що фіскальний звіт ний чек - документ встановле ної форми, надрукований реєс тратором розрахункових опер ацій, що містить дані денного звіту, під час друкування яко го інформація про обсяг вико наних розрахункових операці й заноситься до фіскальної п ам'яті.
Відповідно до пункту 9 статт і 3 даного Закону суб' єкти го сподарювання, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг зобов' яз ані щоденно друкувати на реє страторах розрахункових опе рацій (за виключенням автома тів з продажу товарів (послуг ) фіскальні звітні чеки і забе зпечувати їх зберігання в кн игах обліку розрахункових оп ерацій.
Крім того, судом встановлен о, що бухгалтером ОСОБА_2, н а підставі фіскального звітн ого чека за №1698 на суму 440,00 грн. не здійснено облік зазначених готівкових коштів у повній с умі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій та касовій книзі.
У відповідності до частини 1 статті 8 Закону України "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг" форма, зміст розрахункових документів, п орядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг о бліку розрахункових операці й, а також форма та порядок под ання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункови х книжок, встановлюються Дер жавною податковою адміністр ацією України.
Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), а також окремі пит ання організації банками роб оти з готівкою визначено Пол оження про ведення касових о перацій у національній валют і в Україні, затвердженим пос тановою Правління Національ ного банку України за №637 від 15. 12.2004 року (далі - Положення).
Згідно пункту 1 постанови Пр авління Національного банку України "Про затвердження По ложення про ведення касових операцій у національній валю ті в Україні" оприбуткування готівки - проведення підпри ємствами і підприємцями облі ку готівки в касі на повну сум у її фактичних надходжень у к асовій книзі, книзі обліку до ходів і витрат, книзі обліку р озрахункових операцій.
У відповідності до вимог пу нкту 2.6 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєч асно (у день одержання готівк ових коштів) та в повній сумі о прибутковуватися.
Абзацом 3 пункту 2.6 Положення передбачено, що у разі провед ення готівкових розрахунків із застосуванням реєстратор а розрахункових операцій або використанням розрахунково ї книжки оприбуткуванням гот івки є здійснення обліку заз начених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних над ходжень у книзі обліку розра хункових операцій на підстав і фіскальних звітних чеків р еєстратора розрахункових оп ерацій (даних реєстраційної книжки).
Оскільки, відповідачем не з дійснено щоденного друку фіс кального звітного чеку, не оп рибутковано грошових коштів в повному обсязі та не зазнач ено в книзі обліку розрахунк ових операцій на повну суму, с уд приходить до висновку, що п озивачем порушено пункт 9 ста тті 3 Закону України "Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг" та абзац 3 пункту 2.6 Положення про проведення к асових операцій у національн ій валюті в Україні, затвердж еного постановою Правління Н аціонального банку України, а наявність таких дій відпов ідача є протиправними.
Згідно вимог пункту 4 статт і 17 Закону України "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг" за порушення вимо г цього Закону до суб' єктів підприємницької діяльності , які здійснюють розрахунков і операції за товари (послуги ), за рішенням відповідних орг анів державної податкової сл ужби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденно го друку фіскального звітног о чеку або його не зберігання .
Статтею 1 Указу Президента України "Про застосування шт рафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки" установлено, що у разі по рушення юридичними особами в сіх форм власності, фізичним и особами - громадянами Укра їни, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб' єктами підприємн ицької діяльності, а також по стійними представництвами н ерезидентів, через які повні стю або частково здійснюєтьс я підприємницька діяльність , норм з регулювання обігу гот івки у національній валюті, щ о встановлюються Національн им банком України, до них заст осовуються фінансові санкці ї у вигляді штрафу. За неоприб уткування (неповне та/або нес воєчасне) оприбуткування у к асах готівки вказаною статте ю Указу встановлена відповід альність у вигляді штрафу в п ' ятикратному розмірі неопр ибуткованої суми.
З огляду на вказане, суд при ходить до висновку, що позива чем правомірно рішеннями за №0000192310 від 03.06.2011 року та за №0000202310 від 03.06.2011 року застосовано до відпо відача штрафні (фінансові) са нкції в розмірі 340,00 грн. та 2 200,00 гр н. відповідно.
Як встановлено в судовому з асіданні та вбачається з мат еріалів справи, вищевказані податкові повідомлення-ріше ння отримані відповідачем 03.06 .2011 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи відпові дача на корінцях податкових повідомлень-рішень, копії як их містяться в матеріалах сп рави (а.с. 11, 12).
Оскільки відповідачем дан і податкові повідомлення-ріш ення не оскаржувалися, суд пр иходить до висновку, що засто совані до відповідача штрафн і (фінансові) санкції за незаб езпечення щоденного друку на реєстраторі розрахункових о перацій фіскального звітног о чеку в розмірі 340,00 грн., та за н есвоєчасне оприбуткування г отівки в касі в розмірі 2 200,00 грн ., є узгодженими.
Відповідно статті 25 Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г" суми фінансових санкцій, як і визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перераху ванню суб'єктами підприємниц ької діяльності до Державног о бюджету України в десятиде нний термін з дня прийняття о рганами державної податково ї служби України рішення про застосування таких фінансов их санкцій.
Відповідач заборгованість по сплаті штрафних (фінансов их) санкцій не сплатив і на мом ент розгляду справи розмір ш трафних санкцій становить 2 540 ,00 грн., які підлягають стягнен ню з відповідача в дохід бюдж ету.
За змістом вимог пункту 11 ча стини 1 статті 10 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" державні подат кові інспекції в районах, міс тах без районного поділу, рай онах у містах, міжрайонні та о б'єднані спеціалізовані держ авні податкові інспекції впр аві подавати до судів позови про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з колективного пі дприємства виробничо-торгов ої комерційної фірми "СВ" забо ргованості по сплаті штрафни х (фінансових) санкцій в сумі 2 540,00 грн. є обґрунтованими, а поз ов таким що підлягає до задов олення.
На підставі статті 124 Ко нституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -
П ОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з колективн ого підприємства виробничо-т оргової комерційної фірми "С В" (ідентифікаційний код 22181373, ву л. Тобілевича, 94, с. Ямниця, Тисм еницький район, Івано-Франкі вська область, 77422) в дохід бюдж ету штрафні (фінансові) санкц ії в сумі 2 540 (дві тисячі п' ятс от сорок) гривень 00 копійок.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу ад міністративного судочинств а України, було повідомлено п ро можливість отримання копі ї постанови суду безпосередн ьо в суді, то десятиденний стр ок на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закін чення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єкто м владних повноважень повідо млення про можливість отрима ння копії постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Суддя /підпис/ Чуприна О.В.
Постанова в повному обс язі складена 05.08.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2011 |
Оприлюднено | 08.08.2011 |
Номер документу | 17325905 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні